به گزارش مشرق، مهمترین عناوین بین الملل امروز دوشنبه 20 مرداد به شرح زیر است:


آیا نام ایزدی‌ها برگرفته از نام یزید بن معاویه است؟ + تصاویر
اما نام ایزدی‌ها یا یزیدی ها هیچ ربطی به "یزید" و همچنین به شهر ایرانی "یزد" ندارد؛ ولی می‌گویند از واژه فارسی ایزد مشتق شده است که به معنی الهه یا رب‌النوع است. نام ایزدی، که ایزدی‌ها خود را به آن می‌نامند، به معنی «پرستندگان خدا» است.



آغاز مجدد درگیری شدید در طرابلس
درگیری‌های شدید بین گروه‌های شبه نظامی رقیب در طرابلس، پایتخت لیبی از سر گرفته شد و در همین حال دولت لیبی از مهار آتش سوزی مخازن نفت لیبی پس از 10 روز عملیات بی وقفه خبر داد.

درخواست مالکی از پارلمان عراق
نخست وزیر عراق که رئیس جمهوری این کشور را به نقض قانون اساسی متهم کرده است، از پارلمان خواست فواد معصوم را مورد بازخواست قرار دهد.

اهدای عالی ترین مدال عربستان به "السیسی"+‌تصاویر
پادشاه عربستان بالا ترین مدال این کشور را به رئیس جمهور مصر که به این کشور سفر کرده است، اهدا کرد.


اهدای عالی ترین مدال عربستان به

واکنش ابوبکر بغدادی به پیروزی اردوغان
در پی اعلام پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه سرکرده داعش اعلام کرد: اردوغان یک شخص سکولار است و با شریعت ما کشور را اداره نمی‌کند و ما باید با وی بجنگیم.


کودک استرالیایی همکار داعش در سوریه+عکس
تونی ابوت نخست وزیر استرالیا که تاکنون در قبال جنایات گروه تکفیری و تروریستی داعش سکوت اختیار کرده بود، اکنون با انتشار تصویر یک استرالیایی که سر قطع شده یک شهروند سوری را در دست دارد، تلاش کرد نشان دهد از این وقایع بی خبر بوده و شوکه شده است.

کودک استرالیایی همکار داعش در سوریه+عکس

انتقاد تند کلینتون از سیاستهای اوباما
وزیر امور خارجه سابق آمریکا در انتقادی تند از رئیس جمهور این کشور ظهور گروه های افراطی در خاورمیانه را نتیجه سیاست های غلط اوباما در عراق و سوریه دانست.


نیوزویک:ایران ابرقدرت منطقه است
یک نشریه آمریکایی طی تحلیلی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت منطقه با راهبرد پیشبرد اسلامی راستین در خاورمیانه در بالاترین سطح آمادگی ارتباطی قرار دارند.

نامه آیت الله سیستانی به رهبر انقلاب
نامه آیت الله سیستانی به رهبر انقلاب
این نامه "محرمانه"، چند ساعت پس از نشست بی‌نتیجه سران حزب الدعوه، که با اختلاف نظرهایی در زمینه نامزدی نوری مالکی برای سومین دوره نخست وزیری همراه بود؛ ارسال شده است.


توافق شیعیان عراق بر سر جانشین مالکی
گزارش‌های خبری از عراق حاکی از آن است که ائتلاف اتحاد ملی این کشور بر سر "حیدر عبادی"، معاون رئیس پارلمان عراق به جای نوری مالکی به توافق رسیده‌اند.


هشدار بن لادن درباره ظهور داعش
در میان وسایل یافت شده از مخفیگاه اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده نامه‌ای 21 صفحه‌ای یافت شده که وی در آن درباره ظهور گروه داعش هشدار داده است.


غزه 50000000 دلار خسارت دید
شهردار غزه از خسارت 50 میلیون دلاری به نوار غزه بر اساس برآورد اولیه خبر داد.


داعش:افراد زیر45سال به عضویت ما در آیند
واحدهای وابسته به گروه تروریستی داعش با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، افراد زیر 45 سال را به عضویت در گروههای مسلح وابسته به خود اجبار می کنند.


راهپیمایی هواداران داعش در طرابلس+عکس
در صورت پیروزی تروریست‌های تکفیری در برابر ارتش لبنان در عرسال عناصر تکفیری از این نقطه به سوی طرابلس حرکت کرده و این منطقه را به عنوان یکی از امارت‌های داعش اعلام می‌کنند.

راهپیمایی هواداران داعش در طرابلس+عکس

احتمال نخست وزیری مجدد مالکی قوت گرفت
تلویزیون عراق اعلام کرد که دادگاه عالی قانون اساسی عراق فراکسیون «دولت قانون» به ریاست نوری المالکی را بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان اعلام کرده است بنابراین مالکی می‌تواند نامزد پست نخست‌وزیر شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس