کد خبر 333859
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

بررسی بسته سیاستی خروج از رکود اقتصادی ارئه شده از سوی دولت، بررسی جمع‌بندی موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی و بررسی موضوع استفاده روغن پالم در صنایع لبنی از مهمترین دستور کارهای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در این هفته است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، کمیسیون های تخصصی و ویژه مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه این هفته بعد از تعطیلات دو هفته ای مجلس تشکیل جلسه می دهند و چهار وزیر برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون ها حضور می‌یابند.

بر این اساس، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست های اصل چهل و چهارم قانون اساسی انتخابات هیات رییسه کمیسیون و بررسی بسته سیاستی خروج از رکود اقتصادی ارئه شده از سوی دولت را در دستور کار این هفته خود دارد.

کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس روز دوشنبه جلسه کمیته جمع‌بندی موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی و جلسه کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش‌عالی و آموزش پزشکی  را برگزار می کند.

همچنین، ادامه بررسی طرح‌های سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور و الحاق یک ماده به عنوان ماده (22مکرر) به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی نیز دستور کار روز سه‌شنبه این کمیسیون است.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، انتخاب 4 نفر از نمایندگان جهت عضویت در شورای‌عالی اداری و بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در کمیسیون اجتماعی را در دستور کار دارد.

کمیسیون اقتصادی نیز این هفته گزارش عملکردی و ارتباط با نحوه اجرای جزء(ع) تبصره(5) قانون بودجه سال1393 کل کشور درخصوص اختصاص واریز یک درصد(1%) از منابع ورودی به صندوق توسعه ملی در سال1393 به منظور ساماندهی تولید و افزایش بهره‌وری تولید گوشت قرمز را بررسی می کند.

همچنین از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارائی روز سه شنبه جهت پاسخگویی به سؤالات 9 نماینده مجلس شورای اسلامی به این کمیسیون دعوت شده است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جلسه این هفته خود ابتدا گزارش رئیس کارگروه روابط خارجی درخصوص روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی را استماع می‌کنند و در ادامه آخرین اخبار و تحولات منطقه‌ای با حضور مسئولین ذی‌ربط بررسی می‌شود. همچنین اعضای این کمیسیون همچنین روز سه‌شنبه در سمینار سفرای جمهوری اسلامی ایران حضور می‌یابند.

کمیسیون انرژی در جلسه روز سه‌شنبه از حمید چیت‌چیان وزیر نیرو جهت پاسخگویی به سؤالات ده نماینده مجلس شورای اسلامی دعوت کرده است. علاوه بر این کارگروه بررسی طرح اجازه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی نیز روز سه‌شنبه طرح اجازه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی را با حضور کارشناسان وزارت نیرو، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ادامه می‌دهد.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه نیز از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جهت رسیدگی به سؤال محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و عبدالرضا رحمانی‌فضلی جهت رسیدگی به سؤال مهرداد بائوج‌لاهوتی نماینده لنگرود دعوت کرده است.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان روز یک‌شنبه گزارش مسئولان دستگاه‌های اجرائی درخصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی در جهت مبارزه با موادمخدر و روان‌گردان‌ها و گزارش معاون بهداشتی و رئیس محترم سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص استفاده روغن پالم در صنایع لبنی خصوص شیر و ماست را بررسی می کنند.

همچنین محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و علی طیب‌نیا وزیر اقتصادی و دارایی جهت بررسی بودجه بخش سلامت کشور و نحوه تخصیص آن از ابتدای سال تاکنون نیز در کمیسیون بهداشت حضور خواهند داشت.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور رسیدگی به طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان آنها را ادامه می‌دهد، همچنین جلسه مشترک با حضور معاونان وزارت اطلاعات در خصوص مباحث امنیتی و سیاسی کشور، بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده(9) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و سفر به استان یزد به منظور بررسی مسائل و مشکلات شوراها و دهیاری‌ها از دیگر دستور کارهای کمیسیون شوراهاست.

کمیسیون صنایع و معادن جمع‌بندی گزارش خودرو جهت ارائه به صحن علنی و بررسی گزارش وضعیت صنعت آلومینیم کشور جهت ارائه به صحن علنی مجلس در دستور کار خود دارد. همچنین روز سه‌شنبه از محمدرضا نعمت‌زاده صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤالات پنج نماینده مجلس شورای اسلامی دعوت شده است.

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی طرح‌های آیین‌دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی و کاداستر کشور که از شورای نگهبان اعاده شده، بررسی تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین رسیدگی به طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در دستور کار خود دارد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    یعنی تا آقای وزیر اعلام نکرد بود مجلس از این موضوع خبر نداشت؟ آیا این است وظیفه نمایندگی که بر دوش خود احساس می کنند. آن وقت نشسته اند برای حذف 45 هزارتومانی یارانه ها نقشه می کشند.
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    وزارت بهداشت مرتبا باید از محصولات صنایع غذایی نمونه برداری کنه...سوال اینجاست چطوری تا الان متوجه نشدند؟؟؟البته جوابش هم مشخصه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس