کد خبر 33300
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲

پرواز آزمايشي موفق آميز هواپيماي بازسازي شده اف4 به دست متخصصين داخلي کشور در حالي انجام شد که هيچگاه دشمنان اين نظام تصور نمي کردند که دلاور مردان ايراني روزي به دانش بازسازي هواپيماهاي جنگي پيشرفته دست يابند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايرنا، جمهوري اسلامي ايران در تعمير و تجهيز و برگرداندن هواپيماهاي از رده پروازي کنار رفته خود که تا قبل از انقلاب بوسيله مستشاران آمريکايي انجام مي شد به خودکفايي و دانش بومي رسيده بطوريکه با همت جوانان کشورمان امروز شاهد بازسازي يک فروند هواپيماي جنگي اف 4 شدند.
امروز اين هواپيماي بازسازي شده بر روي باند پايگاه سوم شکاري شهيد نوژه همدان به پرواز درآمد تا بار ديگر موفقيتي ديگر از دلاورمردان اين مرز و بوم به رخ دشمنان نظام کشيده شود و غروري ديگر در بين ايران و ايراني بوجود آيد.
صداي الله اکبر در پرواز و بلند شدن اين هواپيماي داخلي و نشستن آن بر روي باند که بار ديگر با صداهاي الله اکبر همراه بود شور و شوق خاصي را به همگان داده بود که هيچگاه قابل وصف نيست.
سرهنگ منصور ونک فرمانده پايگاه سوم شکاري شهيد نوژه گفت: با پيشرفت‌هاي سريعي که در بخش هواپيمايي در کشور داشته‌ايم، توانستيم در تعمير و تجهيز اف 4 که هواپيماي نظامي است با تلاش مجموعه متخصصان داخلي کشور به خودکفايي برسيم و براي ساير قسمت ها هم نيز تلاش هايي را داشته ايم که در آينده بازگو خواهد شد.
وي با تاکيد بر اينکه اين پرواز بسيار مهم و حياتي بود اظهار داشت: پرواز موفقت آميز هواپيماي بازسازي شده توسط مختصصان داخل کشور نشان دهنده بزرگي ملت ايران است.
فرمانده ارشد نظامي استان همدان در ادامه اظهار داشت: خودکفايي ايران در تعمير و تجهيز هواپيماي اف 4 ما را به يکي از کشورهاي پيشتاز در بخش تعمير و تجهيز در دنيا مبدل مي‌کند و ديگر در کشور محتاج مستشاران بيگانه و غربي براي راه‌اندازي و تجهيز و تعمير نخواهيم بود.
وي افزود: با توجه به ارزش ريالي بالاي تعمير و تجهيز و راه اندازي هواپيماهاي نظامي مورد استفاده در کشور هم اکنون ما با درصدي بسيار کمتر از آنچه بوده است به خودکفايي بومي و داخلي در اين بخش دست يافته ايم که افتخار‌آميز است.
وي زمان تعمير و تجهيز اين هواپيما را 15 هزار نفر ساعت اعلام کرد و گفت: چيزي در حدود 15 هزار نفر ساعت بر روي اين هواپيما کارشده که ما هم اکنون شاهد پرواز آن هستيم.
ونک در ادامه ابراز داشت: به برکت نظام جمهوري اسلامي و در سايه توجهات حضرت بقيه الله توانسته ايم به اين مرز برسيم که بدون کمک از بيگانگان بتوانيم فعاليت هاي اين بخش را به بهترين نحو انجام دهيم.
وي ضمن يادآوري روزهايي که متخصصان آمريکايي اين کارها را انجام مي دادند گفت: امروز روز جوان ايراني است روزي که به خود ببالد که در چنين مرز و بومي زندگي مي کند و روزهاي آينده براي آن روزهاي خوش يمني خواهد بود.
وي در خصوص توصيه به جوانان افزود: نيروهاي مسلح به توانايي رسيده اند که خود بي نياز از غرب بوده و به جواناني که وارد مجموعه ارتش و نيروي هوايي شده اند تبريک مي گويم که چنين روزهايي را شاهد هستند.
وي در پايان سخنان خود خاطر نشان کرد: اين پرواز به جوانان نويد مي دهد که خواستن توانستن است و براي رسيدن به خواسته هاي خود با اتکا به ولايت و پشتکار مي توان به هدفهاي خود رسيد.
سرهنگ بهنام نظاملو معاون آماد و پشتيباني پايگاه سوم شکاري شهيد نوژه نيز گفت: از سال 87 به بعد مجموعه کار و فعاليت اين بخش را با جديت مورد توجه قرار داده و طبق دستورات و با استفاده و بهره گيري از دانش و علم جوانان مومن و متدين کشورمان توانسته ايم به اين خودکفايي برسيم.
نظاملو در ادامه افزود: تاکنون 5 فروند تعميرات سنگين بر روي هواپيماها از رده پروازي کنار رفته صورت گرفت و اين هواپيما از 5 سال پيش به دليل نياز به تعمير قادر به پرواز نبود و امروز با تلاش متخصصين داخلي شاهد پرواز موفقيت آميز اين هواپيماي نظامي بوديم.
وي ضمن ارائه آماري در خصوص تعميرات و چگونگي چک کردن هواپيماها گفت: هر چهار سال يکبار تمامي قسمت هاي هواپيما چک و مورد بازبيني قرار مي گيرد و اگر تعويض و يا تعميري هم نباشد به طور حتم بايد اين کار انجام شود و اين همان دستور و فرماني است که شرکت و کمپاني سازنده بر روي هواپيما درج مي کند.
نظاملو با تاکيد بر اينکه چک ليست ها در موعد مقرر انجام مي گيرد اضافه کرد: کارخانه سازنده کارتي را بر روي هواپيما دارد که بايد طبق آن نسبت به بازبيني آن توجه داشت.
وي با اعلام اين مطلب که پايگاه سوم شکاري شهيد نوژه کارهاي عملياتي هم انجام مي دهد گفت: تمام تلاش مجموعه اين است که تعمير و بازسازي هواپيماها را خود انجام دهد و اين يک افتخاري است که با اين کار هم توان خود را بالا برده و هم در بخش ريالي بسيار صرفه جويي خواهد شد.
معاون آماد و پشتيباني پايگاه سوم شکاري شهيد نوژه در ادامه ابراز داشت: اگر بخواهيم همين کار را به جايي ديگر ارجاع دهيم چيزي در حدود 40 برابر مبلغ هزينه شده بايد پرداخت شود که اين نشان دهنده صرفه جويي در اين بخش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس