کد خبر 331987
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

عضو هیئت ۵ نفره مجلس در بررسی پرونده‌ استات اویل با بیان اینکه بیشترین اتهامات مهدی هاشمی در پرونده‌اش مربوط به مفاسد اقتصادی است، گفت: زمان مجازات متهم ایرانی استات اویل فرارسیده است

به گزارش مشرق،احمد امیرآبادی عضو هیئت 5 نفره مجلس در بررسی پرونده‌ استات اویل در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آغاز دادگاه مهدی هاشمی، گفت: قطعا دادگاه به همه موارد موجود در پرونده مهدی هاشمی رسیدگی می‌کند و از جمله مواردی که دادگاه باید توجه داشته باشد، مفاسد اقتصادی از جمله پرونده‌های استات اویل است.

وی فساد در استات اویل را از مسائل بسیار مهم و شاخص در پرونده مهدی هاشمی دانست و اظهار داشت: نمایندگان مجلس اطلاعات و اسنادی در زمینه استات اویل در اختیار دارند که در زمان رای اعتماد به وزرای دولت بحث و پرداخته شد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه بر اساس اسناد و مدارک موجود در پرونده استات اویل فساد وجود دارد، خاطرنشان کرد: در پرونده استات اویل حتی این شرکت در دادگاه‌های خارجی محکوم شد، اما تاکنون در داخل کشور به این پرونده رسیدگی قضایی نشده است.

امیرآبادی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بیشترین اتهامات مهدی هاشمی مفاسد اقتصادی است، اما یکسری افراد قصد دارند مسائل سیاسی را در این پرونده پررنگ کنند چراکه آنها نمی‌خواهند با فساد در کشور مبارزه شود.

وی ادامه داد: این افراد قصد دارند سروصدا راه بیاندازند و جوسازی کنند تا دادگاه مهدی هاشمی روال عادی خود را طی نکند و با فساد مبارزه نشود.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: آنچه نمایندگان مردم در مجلس انتظار دارند این است که دادگاه با دقت و سرعت بیشتر به این پرونده رسیدگی کند و هرچه زودتر حکم مهدی هاشمی صادر شود تا مردم عزم جدی نظام اسلامی در مبارزه با فساد را شاهد باشند و ببینند نظام اسلامی با مفسدان در هر جایگاهی که باشند، برخورد و دست آنها را کوتاه می‌کند و کوتاه نخواهد آمد.

امیرآبادی وجود فساد در هر حکومتی را زشت و ناپسند دانست و گفت: فساد باعث می‌شود مردم نسبت به حکومت بدبین شوند و نظامی که با مفسدان برخورد کند، مورد حمایت مردم است.

وی پرونده مهدی هاشمی را از آزمایش‌های الهی برای دستگاه قضا برشمرد و افزود: همانطور که قوه قضائیه از پروند فساد 3000 میلیاردی سربلند بیرون آمد، در این پرونده نیز سربلند خواهد شد و به مردم نشام خواهد داد که در مبارزه با فساد با کسی رودربایستی ندارد و عقد اخوت با کسی نبسته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس