کد خبر 330124
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲

شرکت آمریکایی «بوئینگ» با هواپیمایی ایران به توافق رسیده است تا قطعات هواپیما در اختیار شرکت هواپیمایی «ایران‌ایر» قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت فناوری هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی و چندملیتی بوئینگ قراردادی را با ایران ایر به امضا درآورده است تا به این شرکت هواپیمایی ایرانی قطعات هواپیما ارائه دهد. شرکت بوئینگ از سال ۱۹۷۹ تاکنون معامله‌ای با شرکت‌های هواپیمایی ایران نداشته است.
 
طبق این گزارش، بوئینگ، کالا و خدمات مرتبط با ایمنی پرواز به شرکت هواپیمایی «ایران ایر» ارائه می‌دهد. طبق این قرارداد که در دومین سه ماهه سال جاری به توافق رسیده است، قطعات هواپیما، راهنما، نمودار ناوبری و اطلاعات در اختیار ایران ایر قرار می‌دهد.
 
بوئینگ همچنین گزارش کرد که بحث‌هایی با «ایران ایرتور» در خصوص فروش کالاها و خدمات مشابه داشته است.
 
این شرکت که در شیکاگو می‌باشد اعلام کرد که هیچ درآمد ناخالص یا سود خالص در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در رابطه با این فعالیت‌ها به دست نیاورده است.
 
در ماه آوریل، دولت آمریکا مجوزی را صادر کرد که طبق آن بوئینگ برای یک دوره محدود می‌تواند قطعات یدکی با هدف ایمنی به ایران ارائه کند. بوئینگ هنوز اجازه فروش هواپیماهای جدید به ایران را ندارد.
 
این مجوز توسط خزانه‌داری آمریکا در راستای توافق موقت ژنو بین ایران و ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) صادر شد. اواخر ماه فوریه، یک شرکت دیگر آمریکایی به اسم «جنرال الکتریک» اعلام کرد که درخواست فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران را مطرح کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس