لحظه به لحظه با تحولات فلسطین؛به گزارش مشرق، فرمانده صهیونیستی جنایت شجاعیه، نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد.

خبرهای روز سیزدهم «دفاع غزه» را در اینجـا می‌توانید، دنبال کنید.

اعتراف صهیونیستها به مرگ 7 سرباز 

ارتش اسرائیل کشته شدن ۷ نظامی خود در درگیری‌های امروز غزه را تایید کرد.

کشته شدن 8 عضو یک خانواده در غزه 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با بمباران یک منزل مسکونی در مرکز غزه، هشت نفر از اعضای یک خانواده فلسطینی را به شهادت رساندند.

شهادت 10 عضو گردان های قسام 


گردان «عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای از شهادت 10 نفر از اعضای این گروه مبارز فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در شرق بیت حانون خبر داد.

فتح: هشدارهای صهیونیست‌ها برای تخلیه شهرها نشانه «بربریت» است

روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات الجدیده»، «محمد العلول» عضو ارشد کمیته مرکزی جنبش فتح  در خصوص طرح رژیم صهیونیستی برای اخراج صدها هزار شهروند نوار غزه هشدار داد و گفت که این طرح یک فاجعه جدید علیه مردم فلسطینی است.

وی ادامه داد که  هشدارهای صهیونیست‌ها به غیرنظامیان برای تخلیه شهرها نشانه «بربریت» و آمادگی آنها برای قتل عام است.

العلول تأکید کرد که رژیم صهیونیستی جنایات خود علیه مردم فلسطین را تشدید بخشیده است و این پیام عین بربریت است که از ساکنان همسایگی نوار غزه خواسته تا خانه‌هایشان ار تخلیه کنند تا اینکه خانه‌های آنها را تخریب کند.

وی ادامه داد که رژیم صهیونیستی به دنبال اجرای طرح اخراج شمار زیادی از ساکنان نوار غزه و تکرار اخراجی است که علیه فلسطینیان نقب  صورت داد.

العلول از جامعه بین‌الملل خواست تا در قبال این جنایات به مسوولیت خود پایبند باشند و رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایاتی که مرتکب شده است، مسوول بدانند.

وقوع دو کشتار خونین دیگر غزه/22 کودک قربانی وحشی‌گری صهیونیست‌ها شدند

در حالی که هنوز 2 روز از کشتار منطقه «شجاعیه» در نوار غزه نگذشته و محکومیت‌ها درباره این کشتار ادامه دارد، رژیم صهیونیستی 2 کشتار دیگر را در دو منطقه نوار غزه مرتکب شد که در میان قربانیان آن 22 کودک مشاهده می‌شوند.

ارسال کمک‌های بشردوستانه شیلی به مردم غزه

دولت شیلی به منظور بهبود یافتن وضعیت مردم غزه که مورد حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند،کمک‌های بشر دوستانه خود را ارسال می‌کند.

*** وزارت بهداشت: 80 درصد از قربانیان منطقه شجاعیه زن و کودک و افراد سالخورده هستند

اعتراف کاخ سفید به هلاکت دو نظامی آمریکایی در غزه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آگاه، جنیفر بساکی یکشنبه شب گذشته خاطر نشان کرد که «دو نظامی آمریکایی به نام های "ماکس اشتاینبرگ" و "شون کارملی" در باریکه غزه کشته شده اند.»

بساکی جزئیات بیشتری از نحوه هلاکت دو نظامی آمریکایی در غزه منتشر نکرد، اما منابع فلسطینی قبل از این اعلام کرده بودند که در اثر اصابت یک فروند موشک ضد زرهی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به یک دستگاه نفربر زرهی ارتش عبری، 7 نظامی صهیونیستی که دو نفر از آنها آمریکایی هستند و تابعیت اسرائیلی دارند، در این حمله به هلاکت رسیده اند.

گفته می شود یکی از نظامیان آمریکایی به عنوان تک تیرانداز در ارتش صهیونیستی فعالیت داشت و از چهار سال پیش به عضویت ارتش عبری درآمده بود.

دو نظامی از کشته‌های تیپ «گولانی» ارتش «اسرائیل» آمریکایی بودند

 رویترز نوشت: در خبری اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا کشته شدن دو نظامی‌اش در درگیریهای روز یکشنبه ارتش اسرائیل با نیروهای مقاومت در نوار غزه را تایید کرد.

بنا بر این گزارش، هر دو نظامی کشته شده عضو تیپ ویژه گولانی ارتش رژیم صهیونیستی که تیپی ویژه متشکل از سربازان و افسران خبره است بوده‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری روزنامه «هوستون کرونیکل» آمریکا، در نامه‌ای که اتحادیه یهودیان منطقه لس‌آنجلس بزرگ به فهرست گیرندگان (الکترونیکی) خود ارسال کرده آمده است که مکس اشتنبرگ از منطقه سان فرناندو والی از ایالت کالیفورنیا است که به عنوان تک‌تیرانداز در تیپ ویژه گولانی فعالیت می‌کرد.

در این نامه همچنین آمده است که نسیم شین کارملی از جزیره ساوث پادر از ایالت تگزاس دیگر آمریکایی است که در تیپ گولانی فعالیت می‌کرد و کشته شد.

بر اساس آخرین اخبار تا کنون 21 نظامی اسرائیلی در درگیریها کشته شده‌اند و نزدیک به 400 نفز زخمی شده‌اند.

حمایت قاطع نخست وزیر انگلیس از حملات رژیم صهیونیستی به غزه

آی تی وی، یک سخنگوی دولت انگلیس می‌گوید که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس حمایت قاطع خود را از حملات اسرائیل علیه غزه در چارچوب قانون دفاع از خود به بنیامین نتایناهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است.

به گفته سخنگوی دولت انگلیس، نخست وزیر انگلیس با اشاره به حملات موشکی حماس، حمایت خود از حق رژیم تل‌آویو در دفاع از خود و اقدامات لازم برای آن را اعلام کرد.

کامرون ضمن موافقت با دیدگاه نتانیاهو مدعی شد که تنها راه برون رفت از بحران حاضر، پذیرش آتش‌بس با در نظر گرفتن شرایط پیشنهادی مصر می‌باشد.

۵۰۶ شهید و ۳۱۵۰ مجروح تاکنون؛ حاصل ۱۴ روز جنایت صیهونیست‌ها علیه غزه

با ادامه بمبارانهای پی‌در‌پی نوار غزه، جدیدترین آمار، از شهادت ۵۰۶ و جراحت بیش از ۳۰۰۰ فلسطینی که حداقل نیمی از آنان زن و کودک هستند، حکایت دارد.

پرز: در این جنگ باید پیروز شویم

رئیس رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارات خود درباره تجاوز به غزه و کشتار مردم، اعلام کرد که این رژیم در این جنگ باید پیروز شود.

فلسطین الیوم: فرمانده صهیونیستی جنایت الشجاعیه کشته شد

پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، «غسان علیان» فرمانده تیپ گولانی رژیم صهیونیستی که دیروز بر اثر اصابت گلوله‌های مقاومت در شرق غزه زخمی شده بود در اثر شدت جراحات به هلاکت رسید.

این تیپ مسئول جنایت دیروز یکشنبه در منطقه «حی‌الشجاعیه» واقع در شرق بود جنایتی که در آن ده ها فلسطینی شهید و صدها نفر زخمی و هزاران نفر آواره شدند و برخی رسانه‌ها به آن لقب صبرا و شتیلای دوم را دادند.

همچنین گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس اعلام کردند که یک نظامی صهیونیست را در محله التفاح غزه به اسارت گرفتند. حماس نام این نظامی اسرائیلی را «شائول آرون» با کد پرسنلی 6092065 اعلام کرده است.

در تماس تلفنی با مشعل و شلح:سید حسن نصر الله ایستادگی مقاومت فلسطین را ستود‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • amin ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    اگه یه ذره بین کشورهای منطقه وحدت میبود اسرائیل هرگز جرات نمی کرد به انسانییت اینجوری توهین کنه...
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    بفرمایید بین اعراب ....اعراب همیشه از هول حلیم ته دیگ هستن
  • محمد ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    این تعداد شهدا و مجروحین اهمیتی نداره که... مهم اینه که گردان های قسام تونستن یــــک سرباز اسرائیلی رو اسیر کنن؛ این نشون دهنده قدرت فلسطینی هاست نباید آتش بس رو قبول کرد و باید به کشته شدن کودکان غزه اهمیتی نداد و جنگ رو ادامه داد.
  • داود ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    این آ شغالهایی که نامشان داعش است اگر واقعا ادعای سوپر مسلما نی دارند پس کدوم گوری هستند فقط بلدند زن و بچه ها ی مسلمین رو قتل عام کنند مسلمانان کجاءید سپاه ابلیس به جان این مردم افتاده و من حقیر جز گریه وآ ه کاری ازم بر نمیاد کا ش راهی بود تا بتونم اسلحه دستم بگیرم و تا آخر ین ذره جانم این اصحاب شیطان رو به درک واصل میکردم آن موقع از خودم خجالت نمی کشیدم ای خاک بر سر شما سران عرب که جز تن پروری کاری ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس