کد خبر 328572
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

بیش از یک ماه از نفوذ تکفیری‌های داعش به برخی استان‌های عراقی می‌گذرد و ارتش عراق هنوز در حال نبرد است. از سوی دیگر اربیل اعلام کرده که به دلایل امنیتی بازگشت امروز «جلال طالبانی» به کشور بدون استقبال رسمی خواهد بود.

به گزارش مشرق، تداوم مقابله ارتش عراق با تکفیری‌های اجاره‌ای در استان صلاح‌الدین عراق برای آزادسازی این استان، انفجارهای تروریستی علیه مراکز دینی شیعی در کرکوک از سوی تکفیری‌ها و ...از جمله جدیدترین خبرهای امنیتی امروز عراق است.

*   خبرگزاری «براثا» نوشت: یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که تروریست‌های تکفیری داعش مقام‌های امام علی (ع) و امام رضا (ع)، حسینیه و دفتر آیت‌الله شیخ میرزا جواد تبریزی، مدرسه دیوان اوقاف شیعیان را در ناحیه «البشیر» در استان کرکوک را بمب‌گذاری و منفجر کردند. در این منطقه اکثریت ترکمانی ساکن هستند.

تروریست‌ها همچنین چندین مزار و مدرسه دینی و مقر احزاب سیاسی از جمله دفتر سازمان بدر را در استان کرکوک منفجر و تخریب کردند.

*   مرکز خبری شبکه رسانه‌های عراقی «IMN» به نقل از «محمد العیساوی» عضو شورای نجات فلوجه اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی یک عملیات ویژه و با گذاشتن یک کمین، «عیسی الدلیمی» از سرکرده‌های تکفیری داعش را که گردانهای تروریستی موسوم به «القدس» را در این شهر هدایت می‌کرد، به قتل رساندند.

*   سرلشگر ستاد «صباح الفتلاوی» فرماندهی عملیات سامرا، گفت: نیروهای امنیتی حضور خود در منطقه «الضلوعیه» در استان «صلاح‌الدین» را افزایش داده‌اند و این امر مقدمه پاکسازی سایر مناطق در استان صلاح‌الدین از حضور تکفیری‌های داعش و جلوگیری از تجدید حملات آنها پس از پاکسازی است.

وی تایید کرد که دستاوردهای امنیتی متعددی برای ارتش عراق و نیروهای عشائر و داوطلب در تکریت، سامرا، بیجی و ضلوعیه ثبت شده است و تا چند روز دیگر صلاح‌الدین کاملا آزاد خواهد شد.

*   فرماندهی پلیس استان نجف اشرف امروز اعلام کرد که نیروهای امنیتی این استان اجرای یک طرح امنیتی ویژه برای تامین امنیت زائران امام علی (ع) را که امروز برای زیارت مرقد این امام وارد نجف خواهند شد را کلید زده‌اند.

*   دولت کردستان عراق امروز شنبه خبر بازگشت «جلال طالبانی» رئیس‌جمهور عراق را تایید و اعلام کرد که به دلیل بالابودن درجه حرارت هوا و همزمان شدن بازگشت او با ماه رمضان و همچنین شرایط امنیتی و سیاسی جاری عراق امروز مراسم استقبالی از رئیس‌جمهور عراق در کشور برگزار نخواهد شد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 0
    خداروشکر که برگشت برای وحدت نقش کلیدی داره طالبانی خیلی معتدله و نگاه ملی داره حتما مانع تجزیه طلبی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس