کد خبر 326049
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶

سفیر سابق ایران در عراق با بیان اینکه آنچه که امروز در صحنه عراق مشاهده می‌کنیم، صرفا در جغرافیای این کشور بسته نمی‌شود، گفت: داعش با حملات خود ثابت کرد که به دنبال فتنه مذهبی و ایجاد یک جنگ تمام عیار بین شیعه و سنی است.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، حسن کاظمی قمی صبح امروز در نشست تحلیلی «عراق، بحران حاضر و چشم‌انداز آینده» که توسط موسسه فرهنگی قدس برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که امروز در صحنه عراق مشاهده می‌کنیم، صرفا در جغرافیای این کشور بسته نمی‌شود و در صورت مهار نشدن آثار امنیتی خود را بر منطقه نیز می‌گذارد.

سفیر سابق ایران در عراق، هدف نخست تروریست‌ها را رسیدن به بغداد دانست و متذکر شد: با این حال جلوی این حرکت مخرب آنها گرفته شد و در این راه هیچ‌گونه توفیقی پیدا نکردند.

کاظمی قمی با تأکید بر اینکه در حال حاضر داعش را نباید نماینده اهل سنت دانست، اعلام کرد: نوک پیکان حملات داعش سامرا بود و نوع عملیات در این زمینه از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه داعش با حملات خود ثابت کرد که به دنبال فتنه مذهبی و ایجاد یک جنگ تمام عیار بین شیعه و سنی است، متذکر شد: سرنگونی دولت و نشان دادن یک چهره کریه از اسلام از اهداف دیگر تروریست‌ها به شمار می‌رود.

سفیر سابق ایران در عراق اظهار کرد: این فرقه هر ایدئولوژی و مکتبی را غیر خود نفی می‌کند و در این مسیر از هیچ‌گونه جنایتی نیز روگردان نیست.

وی به پیامدهای حوادث اخیر عراق اشاره کرد و گفت: مطرح شدن بحث تجزیه عراق، حمایت از تروریست‌های سوریه توسط آمریکا و ریخته شدن قبح ارتباط با اسرائیل از جمله این پیامدهاست.

کاظمی قمی با تأکید بر اینکه داعش یک جریان مبارز مسلحانه نیست و یک جریان تروریستی خالص به شمار می‌رود، ابراز کرد: مدافعان این گروهک تروریستی در داخل کشور، بعثی ها و در خارج سه راس مثلث آمریکا، صهیونیست و ارتجاع عرب است.

وی با اشاره به رأی بالای بشار اسد در سوریه، اضافه کرد: 60 درصد رأی بشار اسد را اهل سنت تشکیل داد و خود این امر سبب عقب‌نشینی غرب در این حوزه شد.

سفیر سابق ایران در عراق خاطرنشان کرد: آمریکا می‌ترسد که با تثبیت دولت عراق، اتحاد این کشور با جمهوری اسلامی ایران نیز مضاعف شود و یک قدرت بزرگ در منطقه ایجاد کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس