با افزایش دمای هوا و کاهش حجم آب ورودی از رود هیرمند به درون تالاب، مجددا بخش های زیادی از تالاب خشک شده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، به دنبال جاری شدن سیلاب و افزایش آب در رودخانه هیرمند و در نهایت آبگیری بخش هایی از تالاب هامون در اردیبهشت ماه سال جاری، هزاران پرنده مهاجر مجددا به تالاب بازگشته و اقدام به لانه سازی و جوجه آوری نمودند.

با افزایش دمای هوا و کاهش حجم آب ورودی از رود هیرمند به درون تالاب، مجددا بخش های زیادی از تالاب خشک شده است.

پرندگان مهاجری که با مشاهده آبگیری هامون در داخل تالاب اقدام به لانه سازی و جوجه آوری نموده بودند پس از خشکیدگی مجدد، تالاب را ترک کرده یا تلف شده اند و هزاران جوجه ای که تازه سر از تخم درآورده اند بدون والدین خود در معرض مرگ ناشی از گرسنگی، تشنگی و گرمای سوزان هوا قرار گرفته اند.

مرگ هزاران پرنده مهاجر بر اثر تشنگی+تصاویر

از روز گذشته طرفداران محیط زیست و محیط بانان تعداد اندکی از جوجه های ضعیف و گرسنه را از درون لانه ها برداشته و در حال خارج نمودن آنها از زیر تیغ آفتاب هستند اما غذای جوجه ها اکثر ماهی های کوچک نیمه هضم شده در دستگاه گوارش والدین است و تغذیه این جوجه ها بسیار مشکل خواهد بود. ضمن اینکه تعداد لانه ها و جوجه های درون آنها بسیار زیاد است و امکان انتقال همه آنها میسر نیست.

در حال حاضر هزاران جوجه گرسنه و تشنه در زیر آفتاب سوزان درون لانه ها در انتظار غذا هستند اما افسوس که نه آبی وجود ندارد و نه مادری تا غذایی برای جوجه ها ببرد.
{$sepehr_album_14987}
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر به روی آنها کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: دیدبان محیط زیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    مادرهایشان بی مسوولیت هستند!
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    0 0
    اصلاً تقصیر سازمان محیط زیستو خانم معاون رئیس جمهور نیستا. مدیونی همچین فکری کنی. بابا اکسیژن سد کم شده بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس