کد خبر 324666
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

یکی از غرفه‌هایی که توسط عده‌ای دانشجو در نمایشگاه قرآن برپا شده است، غرفه جهانی ختم قرآن کریم است، در این غرفه نه تنها برای ختم جهانی قرآن کریم از مراجعه‌کنندگان ثبت‌نام می‌شود بلکه قرآن سه بعدی که توسط همین مراجعه‌کنندگان نوشته می‌شود نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

ویژه نامه ضیافت - در محوطه بین دو بخشی که برای بخش فروش نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده است، غرفه‌ای قرار دارد که عبارت «ختم جهانی قرآن کریم» بر سر در آن خودنمایی می‌کند.
 
درختی تزئینی نیز در روبروی این غرفه تعبیه شده است که برگ‌های سبز رنگی از آن آویخته شده است و سایه‌ای را در این گرمای تیرماه تابستان برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. باز هم صحبت از یک حرکت دانشجویی است اما این بار در عرصه قرآن و در راستای ختم قرآن کریم آن هم در عرصه جهانی است.
 
بازدیدکنندگانی که در حال طی کردن مسافت بین بخش اول و دوم فروش نمایشگاه قرآن هستند به محض خروج از بخش اول فروش، این غرفه را می‌بینند و با صفی که برای ثبت نام در ختم جهانی قرآن کریم تشکیل شده است روبرو می‌شوند.
 
غرفه ختم جهانی قرآن کریم، برای مراجعه‌کنندگان به سه روش اقدام به ثبت‌نام می‌کند، اولین روش برای افرادی است که می‌خواهند روزی 10 آیه از قرآن کریم را تلاوت کنند. این افراد پس از ثبت نام، آیاتی که باید در روز اول تلاوت کنند را دریافت می‌کنند و ادامه آن آیات را در روزهای آینده تلاوت خواهند کرد.
 
روش دوم برای افرادی است که روزانه یک صفحه از قرآن کریم را تلاوت می‌کنند، در این روش افراد پس از ثبت نام و مشخص شدن صفحه‌ای که باید تلاوت کنند، صفحات پس از آن را در روزهای بعد نیز تلاوت خواهند کرد. در این روش پس از حدود 20 ماه یک ختم قرآن به تنهایی صورت خواهد گرفت و در پایان آن در ثواب 604 ختم قرآن کریم شرکت خواهند داشت.
 
سومین روش نیز برای افرادی است که می‌خواهند یک تا چهار حزب از قرآن کریم را در هر مرحله تلاوت کنند. افرادی که در این روش ثبت‌نام می‌کنند در طول یک هفته آیات مشخص شده را تلاوت خواهند کرد.
 
اما این تمام فعالیت غرفه ختم جهانی قرآن کریم نیست؛ در این غرفه قرار است قرآن به صورت سه بعدی به نمایش گذاشته شود. در طرح قرآن سه بعدی، آیات قرآن کریم از قبل بر روی طرح‌هایی به شکل برگ درخت و به صورت کم رنگ چاپ، لمینت و پرس شده است.
 
این آیات کم رنگ توسط مراجعه کنندگان پر رنگ شده و بر روی درختی که به همین منظور در جلوی غرفه قرار گرفته است آویخته خواهد شد تا پس از کامل شدن آیات نگارش شده این قرآن سه بعدی نمایش داده شود.
 
این درخت چهار ویژگی دارد، اول اینکه آیات نوشته شده توسط 6236 نفر نوشته می‌شود، سوره‌های مدنی و مکی از یکدیگر مجزا هستند، آیه‌های سجده‌دار مشخص شده‌اند و تعداد سوره‌ها، آیات و مشخصات کامل آنها نیز ذکر شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس