مديرعامل سازمان توسعه منابع انرژي با اشاره به افزایش تولید کشور گفت‌: سازمان توسعه منابع انرژي در دو سال گذشته 35 درصد افزایش تولید را تجربه کرد‌ که به زودی به ظرفیت دو برابر توليد هم خواهد رسید‌.

به گزارش مشرق، سيدمجيد هدايت در ‌همایش ‌سراسری باتری‌های صنعتی‌ که در راستای ‌تعامل بین تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان برگزار شد‌، با بیان اینکه ‌صنعت باتري‌سازي می‌تواند با بهترین‌های دنیا رقابت کند، افزود: یادمان باشد که ‌صنعت باتري‌سازي را می‌توانیم خیلی بیشتر از آنکه هست گسترش دهیم.

وی بسیاری از مشکلات صنعت باتری سازی را در حوزه گمرگ و ترخیص کالا دانست و تصريح كرد:‌ در حوزه باتري‌سازي تعرفه تنها چهار درصد است، اما برخي آن را پرداخت نمی‌کنند، این شکافی عمیق بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است‌.‌

‌وی با بيان اينكه صنعتی که توان صادرات را نداشته باشد حتما روزی شكست مي‌خورد، خاطرنشان كرد: سازمان توسعه منابع انرژي‌ سازمانی دانش بنیان نیز محسوب می‌شود و دارای دفاتر مهندسی طراحی و ساخت بوده كه می‌خواهد حرفی اصولی در بازار رقابت و کیفیت داشته باشد‌ به همین دلیل سازمان توسعه منابع انرژي با 29 دانشگاه در حال تحقیق علوم دانش‌بنیان است‌.

مديرعامل سازمان توسعه منابع انرژي با بيان اینکه موسسات تحقیقاتی در دانشگاه فردوسی مشهد ‌به کانورتور خورشیدی و بادی دست پیدا کردند، گفت: ‌در دانشگاه شریف و دیگر مراکز علمی هم محققاني هستند که با حمایت ما می‌توانند بهترین‌ها را تولید کنند.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که جوانان ايراني توانسته‌اند نیاز کشور را در اكثر حوزه‌ها برطرف کنند، افزود: ‌باید نگاهمان را تغییر دهیم و اگر مشکلاتی در کسب و کار کشور است حل کنیم و بدانیم هر سفارش از خارج از کشور معادل حذف شغلی در داخل است.

‌مهندس هدایت با اشاره به افزایش تولید کشور گفت‌: سازمان توسعه منابع انرژي در دو سال گذشته 35 درصد افزایش تولید را تجربه کرد‌ که به زودی به ظرفیت دو برابر توليد هم خواهد رسید‌.

‌وي با بيا‌ن اينكه به زودی هم در کمیت و ‌کیفیت محصولات سازمان توسعه منابع انرژي یک انقلاب بزرگ ایجاد خواهد شد، تاكيد كرد: افزایش بهره‌وری و افزایش تولید دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است که ما در این صنعت به آن جامعه عمل خواهیم پوشاند.

مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژي ‌خطاب به تولید‌کنندگان و فروشندگان گفت‌: باید به مردم اعلام کنیم که محصول‌های ما از نمونه خارجی آن بهتر است، باید مطلع شوند که اگر محصولی را معرفی می‌کنیم‌ آن محصول با ‌اصول اخلاقی و اسلامی تولید شده است.‌

وی با گریز به مشکلات مطرح شده صنعت باتری‌سازی سرمایه در گردش را از دیگر مشکلات دانست و بیان کرد‌: سرمایه در گردش ما در شرایط خوبی نیست و با این وضعیت تولید کشور آسیب می‌بیند مگر می شود با 27درصد سود بانکی سرمایه در گردش داشت در حالی که رقیب ما تنها سه درصد سود بانکی پرداخت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس