در آستانه آخرين بازي مرحله گروهي ايران در جام جهاني، ماندن يا نماندن كرش بعد از اين مسابقات در تيم ملي بدل به يكي از دغدغه‌هاي اين روزهاي هواداران فوتبال شده است.

به گزارش مشرق، در آستانه آخرين بازي مرحله گروهي ايران در جام جهاني، ماندن يا نماندن كرش بعد از اين مسابقات در تيم ملي بدل به يكي از دغدغه‌هاي اين روزهاي هواداران فوتبال شده است. بازي‌هاي درخشان تيم ملي در برزيل سبب شده تا اهالي فوتبال در ايران خواهان ادامه همكاري با كرش شوند اما اين در شرايطي است كه قرارداد سرمربي پرتغالي تيم ملي تا پايان جام جهاني است و هنوز فدراسيون فوتبال بر سر تمديد قرار‌داد با اين مربي صاحبنام به توافق نرسيده است؛ توافقي كه به گفته مسئولان به خاطر مشكلات مالي فدراسيون هنوز صورت نگرفته و بي‌پولي سد راه تمديد قرارداد كرش شده است. آن طور كه كفاشيان قبل از جام جهاني اعلام كرد تمديد قرارداد دو ساله با كرش هزينه‌اي نزديك به 30 ميليارد تومان روي دوش فدراسيون مي‌اندازد و فدراسيون قادر به تأمين اين هزينه نيست و تنها در صورتي كه دولت كمك كند آنها مي‌توانند با كرش ادامه بدهند. با تمام اينها به راه افتادن كمپين‌‌هايي در شبكه‌هاي اجتماعي و تمايل عمومي به ادامه همكاري كرش با ايران سبب شده تا مسئولان فدراسيون و وزارت ورزش براي ماندن كرش دست به دامن دولت و رئيس‌جمهور شوند.
   
داستان تمديد قرارداد كرش از ماه‌هاي پاياني سال گذشته آغاز شد. به پايان رسيدن قرارداد اين مربي پرتغالي با تيم ملي فوتبال بعد از جام جهاني، مسئولان فدراسيون را به تكاپو انداخت تا كرش را حفظ كنند و با او پاي ميز مذاكره براي تمديد قرارداد بنشينند اما اين صحبت‌ها شروع نشده به گفته فدراسيوني‌ها به بن‌بست رسيد و متوقف شد. دليل آن هم تقاضاي مالي بالاي كرش براي ماندن بود. كرش و دستيارانش تا اينجا 9 ميليارد تومان قرارداد داشته‌اند، هرچند كه اين قرارداد با دلار بسته شده و نوسان هم داشته است. فدراسيون قصد دارد اين رقم را 20 درصد افزايش دهد و با كرش به توافق برسد. طبق گفته كفاشيان، كرش ظاهراً براي تمديد قرارداد كادر فني رقم 5 ميليون دلار را مد نظر دارد؛ به عبارتي با تبديل آن به پول ايران15 ميليارد تومان. از اين مبلغ كرش چيزي نزديك به 8 ميليارد تومان را براي خود مي‌خواهد و بقيه را براي ديگر همكارانش در تيم ملي. با توجه به اين رقم بستن قرارداد دو ساله با كرش هزينه 30 ميلياردي روي دست فدراسيون مي‌گذارد.
 
پس از مطرح شدن اين ارقام بود كه كرش واكنش نشان داد و در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه هنوز فدراسيون مذاكره‌اي با او براي تمديد نداشته كه او بخواهد رقمي را مطرح كند: « وقتي مرا نمي‌خواهند چه كاري مي‌توانم انجام بدهم!» صحبت‌هاي كرش در شرايطي بود كه مديران فدراسيون فوتبال در مصاحبه با رسانه‌ها از نظر مثبت براي تمديد قرارداد با كرش خبر مي‌دادند، طوري كه كفاشيان اعلام كرد در صورتي كه وزارت ورزش كمك كند قرارداد كرش تمديد مي‌شود. پس از اين تقاضا بود كه گودرزي وزير ورزش به صورت تلويحي با آن مخالفت كرد و گفت وزارت پولي ندارد به فدراسيون فوتبال بدهد. با اين شرايط و در روزهايي كه تيم آماده حضور در جام جهاني مي‌شد، احتمال ماندن كرش هر روز كمتر مي‌شد و در فاصله چند هفته به جام جهاني روزنامه‌هاي پرتغالي از جدايي كرش خبر دادند و نوشتند كه اين مربي بعد از جام جهاني از ايران مي‌رود.
   
 
پرونده تمديد قرارداد با كرش تا شروع جام جهاني مسكوت ماند تا اينكه دو بازي خوب و فوق‌العاده ملي‌پوشان برابر نيجريه و آرژانتين محبوبيت سرمربي تيم ملي را بيشتر از هميشه كرده تا ماندن او در تيم ملي يك مطالبه عمومي شود؛ موضوعي كه سبب شد تا مسئولان فدراسيون و وزارت براي تمديد با كرش به تكاپو بيفتند. كفاشيان درباره آخرين وضعيت ماندن يا نماندن كرش بعد از جام جهاني ديروز به فارس گفت: «در حال حاضر هم ما تمايل داريم كه با او مذاكره كرده و بتوانيم او را به عنوان سرمربي تيم ملي همچنان نگه داريم. بايد مشكلات حل شود تا بتوانيم براي قرارداد جديد، پاسخ انتظارات اين مربي را به نوعي بدهيم. اين انتظارات مي‌تواند از امكانات گرفته تا دستمزدي كه بايد آن را تا پيش از عقد قرارداد تمديد كنيم، باشد. در هر صورت مشكلات اين چنيني باعث شده تا با او به توافق نرسيم. با تمام اينها دوباره با او مذاكره مي‌كنيم. كرش هم بعد از جام جهاني به ايران مي‌آيد و همچنان با او كار داريم. »
 
وزارت ورزش هم مانند فدراسيون فوتبال روي ادامه همكاري با كرش نظر مثبت دارد. اين موضوعي است كه امير رضا خادم معاون پارلماني وزير ورزش در گفت‌وگو با «جوان» آن را تأييد مي‌كند: « نظر وزارت درباره آقاي كرش كاملاً مثبت است. فدراسيون فوتبال بايد مقدمات و شرايط را فراهم كند تا در ادامه با كمك دولت، كرش در ايران ماندني شود. » خادم همچنين صبح ديروز در مصاحبه‌اي با راديو ورزش در اين باره گفت: «براي حفظ كرش، فدراسيون فوتبال نمي‌تواند خودش كار را انجام دهد، وزارت هم مشكلات زيادي دارد، ما حتي جوايز تيم‌هاي ملي را كه قول داده شده پرداخت شود كه حدود 40 ميليارد است هنوز پرداخت نكرده‌ايم بنابراين براي حفظ يك مربي كه ارزشمند است بايد فكري كرد. اگر وزارت بخواهد رأساً اقدام كند مشكل دارد، اميدواريم با رايزني دولت بتوانيم اين كار را انجام دهيم. »
او ادامه داد: « بسياري مواقع از مربي خارجي استفاده مي‌كنيم، او را كنار مي‌گذاريم، سراغ مربي ايراني مي‌رويم و بعد از مدتي دوباره با هزينه‌هاي بيشتر به سراغ مربي‌هاي خارجي مي‌رويم كه نتيجه‌اي نداشته است. در عمل تنها مانع مسئله مالي است. ما براي انجام اين كار به مبلغ دلاري و ارزي نياز داريم كه با تأمين آن همه مسائل حل مي‌شود.» با اين شرايط براي ماندن كرش توپ در زمين دولت است. فريدون مشاور رئيس‌جمهور پيش از اين در مراسم بدرقه تيم ملي خبر از موافق اوليه دولت در اين باره داده بود: «دولت آمادگي كامل دارد تا همان طور كه تاكنون از تيم ملي و فدراسيون حمايت كرده، باز هم اين حمايت‌ها را داشته باشد. تمديد قرارداد با كرش در اختيار وزارت ورزش است اما دولت، براي تحقق اين امر آماده همه گونه همكاري است. »حالا همه در انتظار عملي شدن اين وعده‌ها هستند تا با تأمين هزينه‌هاي مالي قرارداد كرش، اين مربي موفق بعد از جام جهاني هم همچنان به عنوان سرمربي تيم ملي ايران به‌كارش ادامه دهد.

منبع: جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    تا اینجای کار که شفاف به مردم اعلام نکردند و مدام بهونه میارند. صادقانه بگم اگه علی دایی و قلعه نوعی بیش از یک میلیارد تو لیگ خودمون میگیرن که معتقدم نصف این مبلغ هم براشون کاملا کافیه از نظر من کی روش بیست برابر بهتر از اوناست.و 20 میلیار مبلغ مناسبیه اما 30 میلیارد خیلیه و اگه مبلغ پیشنهادی کی روش این مقداره واقعا به نظرم زیاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس