رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های‌ دفاع‌مقدس کشور با بیان اینکه خوزستان قلب ایران است، اظهار کرد: باعث تأسف است که استان خوزستان در مرکزیت خود موزه دفاع مقدس ندارد، باید برای این موضوع فکری شود.

به گزارش مشرق، سرتیپ بهمن کارگر که در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید حفظ آثار و نشر ارزشهای‌ دفاع مقدس خوزستان، با اشاره به نقش خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: استان خوزستان در این دوران بیش از 2000 بار مورد تهاجم قرار گرفت. این استان مقاوم، قلب ایران است.

وی گفت: باید از آثار دفاع مقدس مواظبت کنیم. تذکر مجدد مقام معظم رهبری در خصوص حفظ آثار دفاع مقدس از فراموشی و تحریف پس از 24 سال نشان‌دهنده آن است که از نگاه ایشان ما باید بیشتر کار کنیم.

کارگر درخشان‌ترین برهه تاریخ ملت ایران در 50 سال گذشته را دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس تنها متعلق به یک دوره هشت ساله نیست و این مسیر ادامه دارد. ما هر چه پیشرفت در کشور داشته باشیم مرهون دفاع مقدس است و هر کجا که این فرهنگ جاری بود ما موفق عمل کردیم.

وی در ادامه با اشاره به ناگذاری امسال،دفاع مقدس را نمونه‌ بارز عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه،استفاده از تجربیات دفاع مقدس را رمز تحولات آنها در مقابله با دشمنان دانست و افزود: باید قدر داشته‌های خود را بدانیم و بنیاد حفظ آثار در سراسر کشور به دنبال حفظ چنین آثاری است و الحمدالله دولت حاضر با اهداف آن همراه است.

وی اظهار کرد: 11 یادمان دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد و یکی از بزرگترین‌ همایش‌های فرهنگی دنیا تحت عنوان کاروان‌های راهیان نور در کشور ما اتفاق می‌افتد. بیش از چهار میلیون نفر به این یادمان‌ها مراجعه می‌کنند. از این تعداد 78 درصد بین سنین 15 تا 30 قرار دارند. بیش از 50 درصد بار اولی هستند و 46 درصد آنها با خودرو شخصی به این مناطق می‌آیند. با وجود این باعث تأسف است که استان خوزستان در مرکزیت خود موزه دفاع مقدس ندارد. باید فکری برای این موضوع اندیشیده شود، مسئولیت این موضوع با استاندار خوزستان است.

کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه است، ادامه داد: انتظار ما این است که خوزستان به عنوان قلب دفاع مقدس از موزه دفاع‌مقدس برخوردار باشد. چنین موزه‌هایی در مازندران، همدان، کرمان، کردستان و کرمانشاه تأسیس شده است. چرا مرکز خوزستان نباید موزه دفاع‌مقدس نداشته باشد؟

وی تأکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و این موضوع را به نتیجه برسانیم چرا که این انتظار خود مردم استان است.

وی با تشکر از خدمات عبدالمجید عقیلی که نزدیک به دو سال و نه ماه مدیریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان را بر عهده داشت، سردار محمد‌علی‌پور را به عنوان مدیر جدید این بنیاد معرفی کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس