کد خبر 31661
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸

سخنگوي انجمن سينماداران تاکيد کرد بهاي بليت سينماهاي تهران و شهرستان‌ها در سال 90 افزايش نخواهد داشت.<BR>

به گزارش مشرق، محمدرضا صابري به مهر گفت: با وجود اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها و افزايش بهاي هزينه‌هاي نگهداري سالن‌هاي سينما، هيئت مديره انجمن سينماداران ترجيح داد بهاي بليت را در سال 90 افزايش ندهد تا مخاطبان سينماي ايران بتوانند از آثار ايراني روي پرده سينماها ديدن کنند.

وي افزود: امسال نگراني دوستان سينمادار نسبت به گذشته بيشتر شده است، هزينه‌هاي برق، گاز و خدماتي که لازم است سالن‌ها به مشتريانشان بدهند به شکل قابل توجه رشد داشته است و نمي‌توان انتظار داشت مخاطب با توجه به اين هزينه‌ها همچنان به سينما بيايد. براي خانواده‌ها سينما رفتن همراه با هزينه‌هايي مانند رفت و آمد و ... است و اين هزينه‌هاي جانبي، سينما رفتن را به تفريحي گران تبديل مي‌کند.

صابري ادامه داد: از مهرماه اداره ماليات قانون سه درصد افزايش افزوده را براي سينماها را الزامي کرده است، اما سينمادارها مايل به افزايش بهاي بليت و تامين اين هزينه از طريق مردم نيستند،اجراي اين طرح براي سينمادارها امکان‌پذير نيست. انجمن سينماداران در حال مکاتبه با معاونت سينمايي براي حل اين مشکل است با اداره ماليات هم مذاکره‌هايي در اين زمينه خواهيم داشت.

مدير سينما آفريقا گفت: نمي‌توان بهاي بليت در سينماهاي مدرن را که چهار هزارتومان است طبق اين قانون مالياتي به 4120 تومان تبديل کرد يا بهاي بليت سينماهاي ممتاز را از 3000 تومان به 3090 تبديل کرد، اداره ماليات مصر است از سينماهايي که قانون جديد را اجرا نکنند جريمه بگيرد، اميدواريم در مذاکره‌هايمان بتوانيم به نتيجه مطلوبي براي اين موضوع برسيم. دولت مي‌تواند با اختصاص بن‌هايي به کارمندان بخشي از فروش فيلم‌ها را تضمين کند.

سخنگوي انجمن سينماداران با اشاره به نقش تعيين‌کننده شوراي عالي سينما در حل مشکلات گفت: قوانين و مصوبات شوراي عالي سينما مي‌تواند اين مشکلات را پايان بدهد، اميدوارم با توجه معاونت سينمايي و رئيس جمهوري بحران‌هاي مالي حاکم بر سينما کمرنگ و کم اثر شوند. آقاي سجادپور در گفتگويي با برنامه "هفت" اشاره کردند که معاونت سينمايي قصد دارد 90 درصد از بودجه را به بخش توزيع و اکران اختصاص بدهد که بسيار تعيين کننده و مهم است.

وي ادامه داد: گزينه‌هاي مختلفي براي اکران نوروزي سينماها مطرح است، با توجه به فيلم‌هايي که در جشنواره امسال ديديم اکران 90 مي‌تواند متنوع و پررونق باشد اما مهم اين است که اين فيلم‌ها چطور و با چه برنامه‌اي اکران شوند، نمايش پنج فيلم پرفروش در يک مقطع زماني به نفع سازندگان اين فيلم‌ها، سينماي ايران و سينمادارها نيست.

صابري گفت: فيلم‌هاي "جدايي نادر از سيمين"، "جرم"، "ورود آقايان ممنوع"، "اخراجي‌ها 3" و "شيش و بش" مي‌توانند فروش‌هايي قابل توجه داشته باشند، اما نمايش آنها در کنار هم فروش کمتري را نصيب اين فيلم‌ها مي‌کند، براي نوروز بهتر است سه فيلم پرفروش در کنار دو فيلم متوسط روي پرده بروند و از ظرفيت‌هاي اکران درست استفاده کنيم.

مدير سينما جوان افزود: آيين‌نامه اکران سال 90 تنظيم شده اما بايد نظر انجمن سينماداران و اتحاديه تهيه‌کنندگان در آن لحاظ شود، اين آيين‌نامه به وزارت ارشاد ارجاع داده شده تا پس از بررسي‌هاي انجام شده دوباره ارجاع داده شود. اميدوارم با برنامه‌ريزي‌هاي درست سال 90 براي سينماي ايران سالي پربار و با مشکلات کمتر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس