به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايرنا، منوچهر منطقي با بيان اينکه ترکيه نيز به همراه ايران در صنعت هوايي منطقه نقش آفريني مي کند، گفت: تنها مزيت ترکيه بر ايران در صنعت هوايي، دسترسي آن به بازارهاي جهاني است اما منابع تخصصي و انساني ايران از ترکيه برتر است.
وي در عين حال خاطرنشان کرد: در زمينه هدايت نيروهاي انساني در صنعت هوايي مشکلاتي داريم و براي حل اين مشکل در حال شناسايي نيروهاي انساني هستيم تا آنها را در مسير چرخه حرکت و توليد قرار دهيم.
منطقي تاکيد کرد: صنايع هوايي جمهوري اسلامي ايران، دانش محور و مبتني بر نيروي انساني متخصص و وافر است و به همين دليل مي تواند سرآمد باشد.
** ايمني پروازي ايران در سطح خوبي است
رييس سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح در ادامه با اشاره به عمر هواپيماهاي کشور تصريح کرد: هواپيماهاي ايران از نظر کارکردي و خدمتي، جوان و از نظر سنواتي پير است و به همين دليل به لحاظ ايمني پروازي، در سطح خوبي قرار دارند.
منطقي، با مقايسه هزينه هاي اورهال هواپيما در ايران و ساير کشورها اضافه کرد: هم اکنون هزينه اورهال يک هواپيماي بوئينگ 747 در ترکيه 12 تا 16 ميليون دلار است اما در ايران هزينه اورهال اين هواپيما 4 تا 6 ميليون دلار است.