مردان هلند زخم‌های عمیق یورو 2008، یورو 2012 و جام جهانی 2010 را تنها با مرهم قهرمانی در برزیل 2014 التیام خواهند بخشید.

لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنندویژه‌نامه جام جهانی مشرق – بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)
** بخش سیزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بلژیک)
** بخش چهاردهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بوسنی و هرزگوین)
** بخش پانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (پرتغال)
** بخش شانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (روسیه)
** بخش هفدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ژاپن)
** بخش هجدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (سوئیس)
** بخش نوزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ساحل عاج)
** بخش بیستم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (شیلی)
** بخش بیست و یکم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (غنا)
** بخش بیست و دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (فرانسه)
** بخش بیست و سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کاستاریکا)
** بخش بیست و چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کامرون)
** بخش بیست و پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کره جنوبی)
** بخش بیست و ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کرواسی)
** بخش بیست و هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کلمبیا)
** بخش بیست و هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (مکزیک)
** بخش بیست و نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (نیجریه)


لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنند30 – هلند (Netherlands – Holanda)

سرمربی: لوئیس فن‌خال

کاپیتان: رابین فن پرسی

بیشترین بازی ملی: ادوین فان در سار (130 بازی)

بهترین گلزن ملی: رابین فان پرسی (43 گل)

رنکینگ فیفا: 15

حضور در جام جهانی: 9 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: نایب قهرمانی (3 بار)

شعار تیم در جام جهانی: مردان واقعی نارنجی می‌پوشند

هم‌گروه‌های هلند در جام جهانی: اسپانیا، شیلی و استرالیا در گروه B

آشنایی کلی با کشور هلند
لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنندهلند یکی از کشورهای اروپای غربی است که به کشور آسیاب‌های بادی، دوچرخه، گل لاله و پنیر مشهور است. این کشور با آلمان و بلژیک همسایه است و هلند را کشور هنرمندان هم می‌نامند. به طوری که بسیاری از هنرمندان مشهور جهان همانند ونگوگ و رامبراند در این کشور زندگی کرده‌اند. هلند از معدود کشورهایی است که کوه ندارد و بلندترین تپه در این کشور 332 متر است. تقریبا 20 درصد مساحت این کشور را آب تشکیل می‌دهد. جمعیت هلند نزدیک به 17 میلیون نفر است که بیشتر آنها مسیحیان پروتستانی هستند که در این کشور زندگی می‌کنند اما گفته می‌شود در حدود یک میلیون مسلمان هم در هلند ساکن هستند. پایتخت این کشور آمستردام است اما بیشتر وزارتخانه‌های این کشور در لاهه یا پیرامون آن قرار دارد. البته هلند جزایری هم در آمریکای مرکزی دارد. هلند در ابتدا نام منطقه‌ای در این کشور بود و معنای آن در زبان هلندی به معنای سرزمین چوب است.

25 درصد از زمین‌های کشور هلند پایین‌تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و 21 درصد از جمعیت آن در این مناطق زندگی می‌کنند. حدود 50 درصد از زمین‌های هلند نیز ارتفاعی کمتر از یک متر از سطح دریا دارد. به این خاطر است که نام این کشور در زبان هلندی Nederland به معنی «سرزمین پست» است و نامی که بسیاری زبان‌های دیگر برای این کشور به‌کار می‌برند هم همین معنی را می‌دهد. هلند را در آلمانی Niederlande، در انگلیسی the Netherlands، در کرواتی Nizozemska، در فرانسوی Les Pays-Bas، در ایتالیایی Paesi Bassi، در فنلاندی Alankomaat و در اسپانیایی Países Bajos می‌نامند که همگی در این زبان‌ها به معنی «سرزمین پست» است.

اقتصاد هلند
هلند در پرورش و تجارت گل مقام اول را در جهان دارد. دامداری و کشاورزی نیز از پایه‌های اقتصاد هلند به شمار می‌رود. کشور هلند به رغم کوچکی اما سهم زیادی در تجارت و بانکداری جهانی دارد. بیش از نیمی از شرکت‌های نفتی را شرکت‌های هلندی دارند. هلند نیز دارای ذخایر گاز طبیعی است که بخشی از آن را صادر می‌کند. کشتی‌سازی و صنایع شیمیایی هم از دیگر صنایع این کشور به حساب می‌رود. واحد پول هلند پیش از تبدیل به یورو، فلورن یا گیلدر هلندی بود.

سیاست هلند
حکومت هلند پادشاهی مشروط است که در آن شاه یا ملکه نقش چندان تعیین‌کننده‌ای در سیاست ندارد و بیشتر نماد وحدت این کشور به حساب می‌آید. در سال 2013 ویلن الکساندر رسما پادشاه کشور هلند شد و جالب اینجاست که پیش از او به مدت 120 سال زنان بر هلند حکومت می‌کردند. در این کشور دو مجلس نمایندگان وجود دارد. تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس هلند را شهروندان مهاجر کردتبار و مراکشی‌تبار تشکیل می‌دهند و جالب اینجاست که از ایرانیان هم فردی در مجلس هلند حضور داشته است.

لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنند

مردم هلند

زبان رسمی هلند، هلندی است که این زبان شاخه‌ای از زبان‌های ژرمنی به حساب می‌آید. البته برخی از واژگان فرانسوی در زبان هلندی رسوخ کرده‌اند. در مستعمرات هلند از جمله در سورینام لهجه‌های بومی شده هلندی کاربرد داشته است. در کشور هلند بیش از 65 هزار فارسی زبان سکونت دارند که نزدیک به 30 هزار نفر از آنها ایرانی است و 35 هزار نفر هم از کشور افغانستان هستند.

فوتبال هلند
تیم ملی فوتبال هلند همواره یکی از تیم‌های صاحب‌نام جهان بوده که بازیکنان بزرگی هم در تاریخ فوتبال این کشور حضور داشته‌اند. البته مهمترین موفقیت‌های تیم ملی هلند را می‌توان قهرمانی در یورو 1988 و سه بار نائب قهرمانی جام جهانی در سال‌های 1974 ،1978 و 2010 دانست  و از این حیث خیلی‌ها هلند را تیم همیشه نائب قهرمان در جام جهانی می‌دانند. این تیم در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هم به فینال این بازی‌ها رسید اما با یک گل به اسپانیا باخت و دوم شد. نخستین بازی تاریخ فوتبال هلند برد 4 بر یک مقابل بلژیک در سال 1905 به حساب می‌آید و بهترین برد این کشور پیروزی 9 بر صفر مقابل نروژ در سال 1972 است. بدترین شکست هلند هم باخت 12 بر 2 مقابل تیم ملی انگلیس در سال 1907 محسوب می‌شود. بیشترین بازی ملی در تاریخ این کشور را ادوین فان‌ درسار با 130 بازی ملی در اختیار دارد و بهترین گلزن این کشور هم رابین فان‌پرسی محسوب می‌شود. هلند با 161.6 میلیون یورو چهاردهمین تیم با ارزش جام جهانی محسوب می شود.

لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنند

لاله های نارنجی به تیم همیشه نایب قهرمان شهره هستند، به همین خاطر وقتی صحبت از تیم جوان هلند می شود انتظارات از این تیم پایین می‌آید. با این حال جو اردوی آماده‌سازی آنها خوب است و نباید بخاطر عملکرد این تیم در آخرین جام ملت‌های اروپا دلسرد شد. چرا که آنها دوره‌های وحشتناک دیگری را همچون جام‌های جهانی 74 و 88 و 98 به خود دیده‌اند. فان خال می گوید که دیگر تیم ها را زیر نظر دارد و برزیل٬ آرژانتین٬ اسپانیا و آلمان کاندیداهای مناسب تری برای قهرمانی هستند ولی ادعا دارد که اگر هلند به بهترین عملکرد تاکتیکی اش دست یابد٬ همچنان دارای شانس خواهد بود.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل
تیم ملی فوتبال هلند که با تیمهای رومانی، مجارستان، ترکیه، آندورا و استونی همگروه بود با 9 برد، یک تساوی و بدون شکست به عنوان تیم اول گروه سوم منطقه اروپا مقتدرانه به جام جهانی برزیل راه یافت. هلند در جام جهانی در یک گروه نسبتاً سخت با اسپانیا، شیلی و استرالیا همگروه شده است.

لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنند
ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال هلند در جام جهانی 2014 برزیل

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی: لوئیس فان خال (Louis van Gaal)

لوئیس فان خال 8 اوت 1951 در شهر آمستردام هلند به دنیا آمد. او اکنون سرمربی تیم ملی کشورش یعنی هلند می باشد وی قبلا مربی تیم های آژاکس، بارسلونا، آلکمار و بایرن مونیخ بوده است.

فان خال در آمستردام به دنیا آمد و در تیمی آماتور شروع به بازی کرد. او در سن 20 سالگی به تیم دوم آژاکس پیوست اما هرگز موفق به راهیابی به تیم اول آژاکس که در ان زمان ستاره هایی چون یوهان کرایف داشت نشد . او به مدت چهار سال به بلزیک و تیم آنتورپ رفت و بعد از آن مدت به کشور خود بازگشت و به تل استار و بعد از آن به روتردام پیوست ونگال پس از آن به آلکمار جایی که مدتی هم به به عنوان دستیار بود کار کرد و پس از آن به آزاکس بازگشت و دستیار لئو بین هاکر شد. هنگامی که بنکر در سال 1991 آژاکس را ترک کرد فان خال به به عنوان سرمربی برگزیده شد.

فان خال قبل از این که کار خود را به عنوان مربی شروع کند به عنوان هافبک در تیم های رویا آنتورپ، تل استار، اسپارتا روتردام و آلکمار بازی می کرد، وی علاوه بر فوتبال مربی ژیمناستیک قابلی نیز هست.

لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنند

 سرمربی اسبق بارسا پس از گذراندن مدت کوتاهی به عنوان مربی آلکمار به عنوان دستیار مربی در آژاکس فعالیت کرد و در نهایت در سال 1991 به عنوان سرمربی این تیم برگزیده شد و موفق به کسب 3 بار قهرمانی لیگ هلند و قهرمانی در جام یوفا و لیگ قهرمانان شد.
فان خال در سال 1997 به بارسلونا نقل مکان کرد و در ان جا نیز موفق به کسب 2 بار قهرمانی لیگ اسپانیا و 1 قهرمانی جام حذفی شد او پس از اختلاف نظر در بارسلونا به عنوان سرمربی هلند منصوب شد اما موفق به راهیابی با هلند به جام جهانی 2002 نشد او پس از آن در تیم آلکمار مشغول به کار شد و پس از قهرمانی در لیگ هلند در سال 09-2008 در سال 2009 در بایرن مونیخ استخدام شد و با این تیم لیگ آلمان همراه با جام حذفی و سوپر جام آلمان را فتح کرد .

همچنین او در بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان رسید و در آنجا مغلوب اینتر که هدایتش برعهده مورینیو بود شد. فان خال پس از آن در سال 2012 برای دومین بار به عنوان سرمربی تیم هلند برگزیده شد. فان خال بعد از جام جهانی 2014 برزیل به تیم منچستریونایتد می پیوندد.
 
کاپیتان و ستاره احتمالی: رابین فن پرسی (Robin van Persie)

رابین فن پرسی متولد ۶ اوت ۱۹۸۳در شهر روتردام هلند است که در حال حاضر در نقش مهاجم برای منچستر یونایتد و تیم ملی هلند بازی می‌کند. رابین از محصولات تیم جوانان فاینورد است. رابین در سال ۲۰۰۴ به آرسنال پیوست و در اوت ۲۰۱۱ کاپیتان این تیم شد. یک سال بعد رابین فن پرسی به منچستر یونایتد پیوست. سبک بازی  رابین فن پرسی با مارکو فان باستن اسطوره هلندی، مقایسه می‌شود.

فن پرسی فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه «فاینورد» هلند آغاز کرد.فن پرسی در آن باشگاه در جناحین زمین بازی می‌کرد و بسیار موفق ظاهر می‌شد. رابین فن پرسی با وجود استعداد زیادی که از خود نشان می‌داد رابطه خوبی با «برت ون مارویک» مربی «فاینورد» نداشت. «مارویک» مربی خیلی سخت‌گیری بود و حتی یک‌بار درست قبل از بازی تیمش برابر رئال مادرید در بازی‌های جام اروپا، فن پرسی را به خانه فرستاد. همین رابطه تیره نشان می‌داد پس از پایان قرارداد با باشگاه فاینورد امیدی به تمدید آن نیست.

لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنند
فان پرسی ستاره خط حمله و رکورددار گلزنی تیم ملی هلند است. با اینکه فصل خوبی با منچستر نداشت اما سیستم تیم ملی هلند بر اساس توانایی های بی حد و مرز او بنا شده. فان خال حتی می‌خواهد سیستم باشگاه منچستر یونایتد را هم بر اساس بازی او بسازد. این صحنه پس از شکستن رکورد گل ملی پاتریک کلایورت است که در آغوش خود او قرار گرفته است.

در همان زمان بود که آرسن ونگر متوجه فن پرسی شد. البته باشگاه‌های «آیندهوون»، «وردربرمن» و «سه‌ویا» هم به انتقال و خرید فان پرسی علاقه زیادی نشان دادند ولی آرسنال باشگاه‌های دیگر را کنار زد و با مبلغ سه میلیون پوند با فن پرسی قرارداد بست. پس از ورود «فن پرسی» به آرسنال او مهاجم باشگاه شد و خیلی خوب استعداد خود را به همگان نشان داد.

تا وقتی تیری آنری در آرسنال بود فن پرسی اغلب روی نیمکت ذخیره می‌نشست ولی پس از جدایی آنری از آرسنال در فصل بازی‌های 2008-2007 فن پرسی مهاجم اول تیم شد و گل‌های به یادماندنی را به ثمر رساند.

در بازی‌های مقدماتی ۲۰۰۸ اروپا فن پرسی تاثیر خوبی در بازی‌های مقابل لوگزامبورگ و بلاروس داشت و با دو گل خود سبب شد تیم ملی هلند سه بر هیچ بازی را ببرد. فن پرسی این روند را در بازی‌های بعدی هم ادامه داد و گل‌های بیشتری به ثمر رساند.

لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنند
آرین روبن یکی از دلایل ترسناک بودن هلند در برزیل است. هوش بالا و قدرت شوتزنی او می تواند هر تیمی را از کار بیندازد. بازی های بایرن را که فراموش نکرده اید؟! او 73 بار پیراهن تیم ملی هلند را به تن کرده است.

۱۵ اوت ۲۰۱۲، باشگاه آرسنال اعلام کرد که بر سر انتقال فن پرسی با منچستر یونایتد به توافق رسیده و فقط توافقات شخصی فن پرسی و منچستر یونایتد باقی مانده‌است. در ۱۷ اوت ۲۰۱۲، فن پرسی  با مبلغ ۲۲٫۵ میلیون پوند به علاوه ۱٫۵ میلیون پوند که در صورت قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان اروپا در چهار سال آینده به آرسنال پرداخت خواهد شد، رسماً به منچستر یونایتد پیوست. فن پرسی با منچستر یونایتد قرارداد ۴ ساله (تا ژوئن ۲۰۱۶) امضا کرد.

فن پرسی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی حضور داشت و توانست به همراه هم تیمی هایش و با ارائه بازیهای خوب به فینال جام جهانی راه پیدا کند ولی به سد محکمی همچون اسپانیا بخورد کردند و تن به شکست دادند.

لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنند
به جوردی کلاسی لقب ژاوی جدید داده اند. احتمالا خودش هم از این عنوان خوشش می‌آید. رسانه های انگلیسی می‌گویند فان خال پس از جام جهانی او را به یونایتد می آورد. کلاسی تا به حال 8 بار برای لاله های نارنجی به میدان رفته است.

البته هلند ستارگان با تجربه دیگری چون آرین روبن، وسلی اسنایدر، درک کویت، دی یونگ و یان هونتلار را نیز در ترکیب دارد.

فهرست 23 نفری تیم ملی هلند در جام جهانی 2014

لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنند

دروازه‌بان‌ها: یاسپار کلیسن(آژاکس)، میشل فوروم (سوانسی)، تیم کرول (نیوکاسل)

خط دفاع: پل ورهاگ(آوگسبورگ)، داریل یان‌مات(فاینورد)، جوئل فلتن(آژاکس)، استفن دی‌وریچ(فاینورد)،‌ران ولار(آستون‌ویلا)، برونو مارتینس ایندی(‌فاینورد)، ترنس کونگلو(فاینورد)، دالی بلیند(آژاکس )

خط میانی: لئوری فر(نوریچ)، نیگل دیونگ(آ.ث‌میلان)،‌جوردی کلاسی(فاینورد)، جاناتان ده‌کوژمان(سوانسی)، گئورگینو وینالدوم(آیندهوون)، وسلی اسنایدر(گالاتاسرای)

خط حمله: آرین روبن(بایرن)،‌روبین‌ فان پرسی (منچستریونایتد)، کلاس یان‌هونتلار (شالکه)، درک کویت (فنرباغچه)،ژرمین ینس (دیناموکیف)، ممفیس دپای(آیندهوون)

**رافائل فان‌درفارت هفته گذشته به دلیل مصدومیت جام جهانی 2014 را از دست داد و نتوانست در این فهرست جا داشته باشد.

لاله‌های نارنجی به دیدار نهایی فکر می‌کنند
لباس تیم ملی هلند در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای هلند در گروه A جام جهانی 2014 برزیل

جمعه 23 خرداد 93 (13 ژوئن):

هلند - اسپانیا (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 23:30) ::


چهارشنبه 28 خرداد (18 ژوئن):

هلند - استرالیا (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 20:30) ::

دوشنبه 2 تیر 93 (23 ژوئن):

شیلی - هلند (سائوپائولو - ورزشگاه دی سائوپائولو) :: (ساعت 20:30) ::
صحنه‌ای ماندگار از هلند در تاریخ جام جهانی
به گزارش مشرق،
بازی‌های آلمان و هلند همیشه حساسیت‌های زیادی داشته است. یک مثال بارز آن در جام‌جهانی 1990 رخ داد. در دیداری که آلمان با پیروزی 2-1 برابر هلند به دور بعد صعود کرد (کلینزمن و برمه برای آلمان غربی و رونالد کومان برای هلند گل زدند)، فرانک رایکارد دو بار به صورت رودی فولر آب دهان پرت کرد و داور مسابقه نیز برای آرام کردن این قضیه هر دو بازیکن را از زمین مسابقه اخراج کرد. البته این دو بعدها با هم آشتی کردند تا این موضوع ختم به خیر شود اما صحنه پرتاب آب دهان رایکارد به رودی فولر برای همیشه به عنوان یکی از زشت‌ترین و ماندگارترین صحنه‌های فوتبالی باقی ماند. 

تنها چند ثانیه عصبانیت بر روی تمام دوران حرفه‌ای این دو بازیکن سایه افکند. بازی‌های آلمان و هلند همواره با حساسیت‌های کاذب همراه بود، به همین دلیل رویارویی دو تیم در دور دوم جام جهانی، تنها دو سال پس از پیروزی هلند مقابل آلمان در یورو 88، بسیار حساس و پرتنش بود.
تنها 20 دقیقه از بازی گذشته بود که رایکارد به دلیل خطایی که روی فولر انجام داد یک کارت زرد دریافت کرد اما دور از چشم داور به روی حریف آب دهان پرتاب کرد. فولر به سمت داور رفت و موهایش را به او نشان داد اما داور که حرکت فولر را اعتراض تعبیر کرده بود، یک کارت زرد نیز به او نشان داد.

چند دقیقه بعد این دو بار دیگر با هم درگیر شدند که این بار داور به هر دو کارت قرمز نشان داد. رایکارد نیز در راه رختکن یک بار دیگر فولر را به یک آب دهان میهمان کرد!
فیلم خلاصه و گل دیدار هلند - آلمان غربی در جام جهانی 1990

دانلود


**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    بعضی از مردم نون شب ندارن بخورن شما هم هی بچسپین به بازی جام جهانی که میلیاردها دلار را دود می کنه و هزاران فحشا و...به همراه داره!
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    مشرق دمت گرم عالی بود.همیشه خبرها و تحلیلهای اختصاصیتو میخونم ولی کامنت نمیذارم. این دفعه خواستم تشکر کنم. کسی که در بالا کامنت گذاشته ادره به مشرق بی انصافی میکنه
  • عشق فوتبال ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    جناب بنده (ناسپاس) خدا که اومدی از مشرق انتقاد می کنی. الان جو جامجهانیه و اونایی هم که علاقه به فوتبال ندارن (مثل خود تو که اومدی این خبر رو باز کردی و خوندی) پیگیر اخبار حداقل تیم ملی هستن. مشرق نزدیک به 2 ماهه که ویژه نامه زده و الحق و الانصاف تو فضای اینترنت تک بوده از نظر جامعیت و پرمحتوا بودن. به نون شب محتاجی نیا اینترنت برو کار می کن مگو چیست کار. مشرق ورزشی پرچمش بالاست.
  • AAA ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    هلند بدشانس ترین تیم تاریخه.
  • AAA ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    هلند بدشانس ترین تیم تاریخه.
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    تو هم تو این عشق پوشالیت غوطه ور باش ان شا ء الله با همون فوتبالیستهای میلیاردی محشور بشی
  • بهنام ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    به هم ديگه بد و بيراه نگين.ولي استاد آخه جام جهاني چه ربطي به فحشا داره؟ميشه روشن تر توضيح بدي؟
  • رضا ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    0 0
    امسال هلند بابازیهای زیبا وفانتزی که ارائه میدهدشانس اول قهرمانی میباشد من که شخصا بازیهاشو خیلی دوست دارم وازطرفداران سرسختش میباشم
  • joop ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    ضمن تشکر از اطلاعات شما در مورد فان خال میخواستم این موضوع را اضافه کنم که فان خال سابقه قهرمانی باشگاههای جهان با آژاکس را هم در پرونده خودش داره. در سال ۱۹۹۵ میلادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس