نیجریه اولین حریف ایران در جام جهانی است که فوتبالی مبتنی بر قدرت و البته آمیخته به تکنیک ارائه می کند و می توانند برای هر حریفی دردسرساز باشند.

نیجریه
ویژه‌نامه جام جهانی مشرق – بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)
** بخش سیزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بلژیک)
** بخش چهاردهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بوسنی و هرزگوین)
** بخش پانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (پرتغال)
** بخش شانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (روسیه)
** بخش هفدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ژاپن)
** بخش هجدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (سوئیس)
** بخش نوزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ساحل عاج)
** بخش بیستم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (شیلی)
** بخش بیست و یکم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (غنا)
** بخش بیست و دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (فرانسه)
** بخش بیست و سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کاستاریکا)
** بخش بیست و چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کامرون)
** بخش بیست و پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کره جنوبی)
** بخش بیست و ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کرواسی)
** بخش بیست و هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کلمبیا)
** بخش بیست و هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (مکزیک)


نیجریه28 - نیجریه (Nigeria)

سرمربی: استفن کشی (Stephen Keshi)

کاپیتان:
وینسنت انیِما

بیشترین بازی ملی: جوزف یوبو (96 بازی)

بهترین گلزن ملی: رشید یکینی (37 گل)

رنکینگ فیفا: 44

حضور در جام جهانی: 4 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: یک هشتم نهایی (2 بار)

شعار تیم در جام جهانی: فقط با اتحاد می توانیم

هم‌گروه‌های نیجریه در جام جهانی: آرژانتین، ایران و بوسنی وهرزگوین در گروه F

آشنایی کلی با کشور نیجریه
نیجریهبه گزارش مشرق، نیجریه کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت این کشور آبوجا و لاگوس بزرگترین شهر نیجریه است. جمعیت این کشور 170 میلیون نفر و زبان رسمی‌شان انگلیسی است. واحد پول نیجریه نایرا است و نیمی از مردم این کشور که در شمال نیجریه زندگی می‌کنند مسلمان هستند و نیم دیگر که در جنوب هستند مسیحی می باشند.

نیجریه از نظر منابع نفتی دهمین کشور و در میان صادرکنندگان نفت هشتمین کشور محسوب می‌شود. این کشور پرجمعیت‌ترین کشور در آفریقا و هفتمین کشور پر جمعیت جهان به حساب می‌آید. اکثریت مردم نیجریه سیاه‌پوست هستند.


*تاریخ نیجریه
پیشینه تاریخی این کشور به 9 هزار سال قبل از میلاد برمی‌گردد. ناحیه بنیو و رودخانه کراس خاستگاه نیجریه امروزی به حساب می‌آید که مهاجران آن در هزاره دوم پیش ازمیلاد از این ناحیه حرکت کرده و در مناطق آفریقای مرکزی و جنوبی سکونت گزیدند. این کشور در سده 19 میلادی مستعمره بریتانیا شد تا اینکه در سال 1960 استقلال خود را به دست‌ آورد و در سال 1999 برای اولین بار انتخابات آزاد در این کشور برگزار گردید.

*سیاست نیجریه
رئیس‌جمهور نیجریه هم رئیس حکومت است و هم رئیس دولت. وی با رأی مردم برای 4 سال انتخاب می‌شود که البته این زمان قابل تمدید است. نظام قانون‌گذاری در نیجریه از دو مجلس شورای ملی و خانه نمایندگان تشکیل شده است و نمایندگان آن برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند. سن قانونی هم در این کشور 18 سال است.

*جغرافیای نیجریه
نیجریه از غرب با بنین، از شرق با چاد و کامرون و از شمال با نیجر همسایه است. در جنوب این کشور خلیج گینه بخشی از اقیانوس اطلس قرار دارد. همچنین نیجریه از شمال با جمهوری صحرا هم مرز است. آب و هوای استوایی در این کشور باعث پیدایش جنگل‌های انبوه در شرق، غرب و جنوب نیجریه شده است. میانگین دمای سالانه این کشور 32 درجه سانتیگراد می‌باشد.

نیجریه

*اقتصاد نیجریه

تولید ناخالص داخلی این کشور نزدیک به 300 میلیارد دلار است و 50 میلیون و 130 هزار نیروی کار در نیجریه مشغول به کار هستند که 70 درصد آنها در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند. 70 درصد از مردم نیجریه زیر خط فقر قرار دارند و نرخ بیکاری در این کشور نزدیک به 6 درصد است. صادرات نیجریه شامل نفت،‌مواد نفتی،‌کاکائو و لاستیک است که به کشورهای آمریکا، اسپانیا، برزیل و فرانسه صادر می‌شود. همچنین ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، غذا و کالاهای مصرفی هم از چین، هلند، انگلیس و فرانسه به نیجریه وارد می شود.

*فوتبال نیجریه
تیم ملی فوتبال نیجریه یکی از هم‌گروه‌‌های تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل است که با لقب عقاب‌های سبز در فوتبال شناخته می‌شود. نخستین بازی نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل دیدار با تیم ملی فوتبال کشورمان است. بالاترین رنکینگی که تیم ملی نیجریه به آن دست یافته در سال 1994 است که این تیم در رده پنجم برترین تیم های ملی جهان قرار گرفته و بالاترین رتبه‌ای است که یک تیم آفریقایی توانسته است به آن دست پیدا کند. اما بیشتر اعتبار فوتبالی نیجریه به تیم ملی جوانان زیر 17 سال آن‌ها بر می‌گردد که تا کنون 4 بار افتخار قهرمانی در جام جهانی این رده سنی (آخرینش 2013 و همین چند ماه پیش کسب شد) را تجربه کرده است.

قهرمان المپیک
شگفتی نیجریه بعد از جام جهانی 94 در المپیک 96 هم تکرار شد. جایی که آنها در کمال ناباوری با شکست برزیل و آرژانتین مدال طلای مسابقات را کسب کردند. نیجریه همواره در رده‌های پایه از قدرتهای اصلی به حساب آمده که نشان از استعدادهای فوق‌العاده این کشور است. به جز المپیک مردم دنیا و به خصوص قاره سیاه نام نیجریه را در پیوند با نام کامرون و رقابت‌های حساس این دو کشور در دهه 90 می‌شناسند. جایی که این دو تیم همسایه به نوعی داربی غرب آفریقا را با حساسیت و تنش های بالا برگزار می‌کنند. از حساس‌ترین این دیدارها می‌شود به دیدار فینال جام ملت‌های 2000 آفریقا نام بردکه در آن کامرون موفق شد در ضربات بحث برانگیز پنالتی نیجریه را شکست دهد.

نیجریه سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را هم دارد. نخستین بازی رسمی تیم ملی نیجریه با برد 2 بر صفر مقابل تیم ملی سیرالئون در سال 1949 به حساب می آید و همچنین بهترین پیروزی این تیم برد 10 بر یک مقابل داهومی در سال 1959 است. بدترین شکست نیجریه هم باخت 7 بر صفر مقابل تیم ملی ساحل طلا در سال 1955 است. گفتنی است نیجریه با حضور در جام جهانی 2014 برزیل برای پنجمین بار به این مسابقات راه پیدا کرده است.

 نیجریه مثل تمامی تیم‌های قاره افریقا برپایه قدرت و فیزیک بازی می‌کند. از لحاظ فیزیکی این تیم دارای قدرت بسیار بالایی است و حریفان را دچار مشکل می‌کند. بازیکنان این تیم از لحاظ تاکتیکی تحت تأثیر شرایط فیزیکی و بدنی خود قرار می‌گیرند و بیشتر از این حربه استفاده می‌کنند. نیجریه از لحاظ تکنیکی بازیکنان بسیار قوی‌ای دارد. آنها به واسطه حضور در باشگاه‌های اروپایی از لحاظ تاکتیکی هم شرایط خوبی دارند. این تیم به خاطر حضور لژیونرهای بسیار می‌تواند موفقیت‌های زیادی به دست بیاورد.

صعود به جام جهانی 2014
در آفریقا مقدماتی جام جهانی در سه مرحله انجام می‌پذیرفت که نیجریه از رقابت در مرحله اول معاف شده بود. آن‌ها در مرحله دوم با مالاوی، کنیا و نامبیا هم گروه بودند، که صاحب 3 برد و 3 تساوی شدند و با 12 امتیاز به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کردند، مرحله سوم حذفی بود، آن‌ها باید اتیوپی را از پیش رو بر می‌داشتند، در بازی اول با دو گل امنیکه 2-1 تیم برتر زمین شدند و در بازی دوم موسس و اوبینا کار را به نفع نیجریه تمام کردند و نیجریه در مجموع ِ دو بازی با نتیجه 4-1 از سد اتیوپی گذشت تا اولین آفریقایی صعود کرده به جام جهانی 2014 باشد.

نیجریه
بیشتر اعتبار فوتبالی نیجریه به تیم ملی جوانان زیر 17 سال آن‌ها بر می‌گردد که تا کنون 4 بار افتخار قهرمانی در جام جهانی این رده سنی (آخرینش 2013 و همین چند ماه پیش کسب شد) را تجربه کرده است

تاریخچه حضور در جام جهانی

 تیم ملی فوتبال نیجریه که با لقب "سوپر ایگلز" به معنای عقاب‌های ابر عقاب‌ها شناخته می‌شود برای پنجمین بار در جام جهانی شرکت می‌کند. آنها به جز جام جهانی 2006 آلمان در همه ادوار جام جهانی در 20 سال اخیر شرکت‌ کرده‌اند و با 3 بار قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا چهارمین تیم پرافتخار این رقابت‌ها به حساب می‌آیند. نیجریه همچنین قهرمان فعلی جام ملت‌های آفریقا است که سال گذشته در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها نیز شرکت کرد اما نتوانست از مرحله گروهی بالاتر برود، آنها یک بار دیگر نیز در جام کنفدراسیون‌ها شرکت‌ داشته‌اند که در بین 6 تیم چهارم شدند.

جام جهانی 1994 آمریکا اولین حضور این تیم آفریقایی در جام جهانی به شمار می‌رفت، آنها در این دوره و همچنین دوره بعد یعنی 1998 فرانسه با صعود به مرحله یک هشتم نهایی بهترین عملکرد خود را در جام جهانی ثبت کرده‌اند. نکته جالب در مورد نیجریه این است که آنها پس از درخشش در جام جهانی 1994 آمریکا به رده پنجم رده‌بندی فیفا صعود کردند که بهترین رتبه یک تیم آفریقایی در این رده بندی به حساب می‌آید.

حمله عقاب‌های سبز به برزیل +تصاویر
ترکیب احتمالی نیجریه در جام جهانی

شاگردان کلمنتش وسترهوف ِ هلندی علی رقم بی تجربگی با بازی خوبشان در ابتدای مسابقات باعث تعجب همگان شدند و در اولین بازی بلغارستان را 3-0 از پیش رو برداشتند. آن‌ها در بازی دوم خود نیز بسیار خوب بازی کردند اما نهایتا 2-1 مقابل حریف قدرتمند خود یعنی آرژانتین تن به شکست دادند. سپس در سومین بازی یونان را هم با نتیجه 2-0 مغلوب کردند. به این ترتیب آن‌ها 6 امتیاز کسب کردند و با قدرت در صدر جدول گروه قرار گرفتند. جالب اینکه در این گروه آرژانتین سوم شد. آن‌ها در مرحله حذفی مقابل ایتالیا، نایب قهرمان همین دوره به مدت 102 دقیقه مقاومت کردند اما ربرتو باجو رویای نیجریه ای‌ها برای صعود به دور بعد را نابود کرد و آن‌ها نهایتا با عنوان نهم جام جهانی به خانه بازگشتند.

نیجریه
رشیدی یکینی بازیکن فقید تیم ملی نیجریه پس از اولین گل تاریخ فوتبال نیجریه در جام جهانی برابر بلغارستان در جام جهانی 1994 - یکینی در سن 49 سالگی و بر اثر افسردگی درگذشت.

چهار سال بعد نیجریه ای‌ها در فرانسه با پاراگوئه، اسپانیا و بلغارستان هم گروه شدند، این بار هم نیجری‌ها قدرتمند ظاهر شدند و اسپانیا و بلغارستان را شکست دادند و به پارگوئه باختند و مثل جام جهانی قبلی با 6 امتیاز در صدر جدول گروهی قرار گرفتند و به دور حذفی راه یافتند، اما در آنجا حریف دانمارک نشدند و متحمل شکست 4-1 برابر این تیم شدند و سرانجام مقام 12 ام را کسب کردند و از گردونه مسابقات کنار رفتند.

نیجریه در دو دوره اخیر حضورش در جام جهانی نتوانسته است مانند دهه 90 درخشان ظاهر شود و در دو جام جهانی 2002 کره-ژاپن و 2010 آفریقای جنوبی در صعود از مرحله گروهی ناکام بوده است به همین دلیل شاگردان استفن کشی در تیم ملی نیجریه انگیزه‌های فراوانی برای جبران ناکامی‌ها در جام جهانی 2014 برزیل دارند.

نیجریه
در 2002 که کره و ژاپن میزبان بودند نیجریه ای‌ها سومین تجربه پیاپی حضور در جام جهانی را کسب کردند. گروه آن‌ها شامل سوئد، انگلستان، و آرژانتین می‌شد، این بار نیجریه ای‌ها بر خلاف دو دوره قبل اصلا طراوت و چالاکی همیشگی را نداشتند و مقابل سوئد و آرژانتین پذیرای شکست شدند و فقط توانستند انگلستان را متوقف کنند، آنها با همین یک امتیاز ضمن حذف از رقابت‌ها به عنوان یکی از بدترین تیم‌های جام جهانی رتبه 27 را به نام خود کردند.

نیجریه در جام جهانی 2006 حاضر نبود اما سال 2010 از صعود یافتگان آفریقا لقب گرفتند. در این دوره آن‌ها باز هم ضعیف کار کردند و دقیقا همان نتیایج هشت سال پیش ولی این بار در گروه یونان، کره جنوبی و آرژانتین را تکرار کردند. این یک امتیاز دوباره آن‌ها را در رده 27 جام جهانی قرار داد تا دومین ناکامی نیجریه ای‌ها همینجا رقم بخورد.

نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل با آرژانتین، ایران و بوسنی هم گروه است و در اولین دیدار خود روز 26 خرداد به مصاف ایران می‌رود، دیداری که برای اولین بار در ادوار مختلف جام جهانی بین دو تیم برگزار می‌شود. دو تیم البته یک بار دیگر نیز در سال 98 و زمانی که هر دو خود را برای جام جهانی 1998 فرانسه آماده می‌کردند به مصاف هم رفته‌اند. نیجریه در جام کارلزبرگ که به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار شد موفق شد یک بر صفر ایران را شکست دهد. گل مسابقه را بازیکنی 18 ساله به نام احمد گاربا به ثمر رساند که این تنها گل ملی اوست! هدایت نیجریه به عهده بورا میلوتینوویچ بود و سرمربیگری ایران را ایویچ برعهده داشت.

نحوه صعود به جام جهانی 2014 برزیل
سبزپوشان آفریقایی در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آفریقا پس از صدرنشینی در گروهی که مالاوی، کنیا و نامبیا هم در آن حضور داشتند در مرحله پلی آف به مصاف اتیوپی رفت و در پایان با پیروزی 4-1 در مجموع دو دیدار به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد.

نیجریه
پیش بینی عملکرد در جام جهانی 2014
نیجریه سالهاست که از آن تیم شگفتی ساز جام جهانی 94 و 98 فاصله گرفته است اما هنوز هم یکی از نمایندگان پرقدرت آفریقا محسوب می‌شود. بازیکنان این تیم از نظر قدرت بندی، سرعت و استقامت در سطح بالایی قرار دارند و این خود برگ برنده ای برای تیم آن‌هاست.

نیجریه در گروه آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و تیم ملی ایران قرار دارد، این گروه از نظر نیجریه ای‌ها گروه سختی نیست اما ما ایرانی‌ها امیدواریم که تیم ملی کشورمان آنقدر خوب ظاهر شود که اگر آرژانتین را از همین الان صعود کرده فرض کنیم ایران تیم دومی باشد که به دور بعد صعود می‌کند و حذف نیجریه. اما اگر خدایی ناکرده چنین نشود و نیجریه ای‌ها بتوانند صعود کنند در یک هشتم با یکی از تیم‌های سوئیس، اکوادور، فرانسه و یا هندوراس روبور خواهند شد.

 معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی
سرمربی: استفن کشی (Stephen Keshi)
(متولد 23 ژانویه 1962) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل کشور نیجریه است. وی در دوران بازی‌گری در تیم‌های مختلفی عضویت داشته که مهمترین آنها تیم‌های اندرلشت و استراسبورگ بوده است. کشی در تیم‌های ملی توگو (در سه مرحله)، مالی و نیجریه نیز مربی‌گری کرده است، وی در تاریخ 24 می 2011 جانشین سامسون سیا سیا شد. و توانسته است به همراه تیم ملی نیجریه به جام جهانی فوتبال 2014 صعود کند. کشی که از وی به عنوان نامزد سرمربیگری آفریقای جنوبی هم نام برده می شود درخصوص اعلام اسامی نهایی تیم ملی نیجریه با فدراسیون کشورش به مشکلاتی هم برخورد.

نیجریه

 کاپیتان: وینسنت انیما (Vincent Enyeama)
(متولد 29 اوت 1982) دروازه‌بان فوتبال اهل کشور نیجریه است. وی سابقه بازی در چند تیم اسرائیلی و باشگاه فوتبال لیل را دارد، همچنین وی سابقه 88 بازی ملی و حضور در جام جهانی فوتبال 2002 و جام جهانی فوتبال 2010 را دارد. وی جایزه بهترین بازیکن آفریقایی لیگ فرانسه در فصل 2014 ـ 2013 را به دست آورد. این جایزه پس از یک سال دروازه بانی فوق العاده در باشگاه لیل فرانسه به وی تعلق گرفت. این جایزه که به نام مارک وین فو بازیکن فقید کامرونی نام گذاری شده است هر سال به بهترین بازیکن آفریقایی شاغل در لیگ فرانسه اهدا می‌ شود.

نیجریه
انیما 31 ساله پس از رای گیری از فوتبال  نویسان فرانسوی این جایزه را برد. او امسال در 11 بازی متوالی 1062 دقیقه دروازه تیمش را بسته نگه داشت.
 
دیگر بازیکنان تیم نیجریه
افه آمبروز از خط دفاعی این تیم در سلتیک در لیگ قهرمانان حضور دارد. کنت اومرو، مدافع 20ساله این تیم هم عضو چلسی است که البته برای این تیم در لیگ تاکنون بازی نکرده است. در خط میانی به اسامی آشنای دیگری برخورد می‌کنیم، از جمله جان اوبی میکل، بازیکن 26ساله چلسی که از سال 2006 در این تیم بازی می‌کند و تبدیل به یکی از بازیکنان مهم آنها شده است. اوگنی اونازی هم هست؛ بازیکنی که در لاتزیو برای خود نامی دست و پا کرده است.

نیجریه
در کناره خط حمله ویکتور موزس حضور دارد که به صورت قرضی از چلسی به لیورپول پیوسته است. ویکتور اوبینا هم که دوران ناموفقی در اینتر داشت اکنون در لوکوموتیو مسکو حضور دارد و البته آمار گل‌زنی او خیلی خوب نیست. شولا آمئوبی 32ساله هم که از سال 2000 در نیوکاسل بازی می‌کند سرانجام در سال 2012 اولین بازی ملی‌اش را برای نیجریه انجام داد. او 5 بازی و 2 گل ملی دارد؛ یک گل به بورکینا فاسو و یک گل به ایتالیا، هر دو در دیدارهایی دوستانه.

اسامی تیم ملی نیجریه برای حضور در جام جهانی

نیجریه

دروازه‌بانان: وینسنت انیاما (لیل فرانسه)، آستین اژه (هاوپل رژیم صهیونیستی) و چیگزیه آگبیم (گومبه یونایتد نیجریه).

مدافعان: الدرسون اچیه‌جیله (موناکو فرانسه)، جووون اوشانیوا (آشدود رژیم صهیونیستی)، افه آمبروسه (سلتیک اسکاتلند)، گادفری اوبوابونا (ریزه‌اسپور ترکیه)، آزوبویکه اگوئوکوئه (وری والوز نیجریه) و کنث اومرو (میدلزبرو انگلیس).

هافبک‌ها: جان اوبی میکل (چلسی انگلیس)، اوگنی اونازی (لاتزیو ایتالیا)، اجیکه اوزوئنی (انوگو رنجرز نیجریه)، ساندی امبا (باستیا فرانسه)، نوسا اگیه‌بور (رئال‌بتیس اسپانیا)، مایکل اوچبو(سرکل بروژ بلژیک) و گابریل روبن (بورن بلژیک).

مهاجمان: احمد موسی (زسکا موسکو روسیه)، شله آمئوبی (نیوکاسل یونایتد انگلیس)، ویکتور موزس (چلسی انگلیس)، امانوئل امنیکه (فنرباغچه ترکیه)، اوسازه اودموینگیه (استوک‌سیتی) و انامادی اودئوامادی (وارس ایتالیا)

نیجریه
لباس تیم ملی نیجریه در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای نیجریه در گروه F جام جهانی 2014 برزیل

دوشنبه 26 خرداد 93 (16 ژوئن):

نیجریه - ایران (کوریتیبا - ورزشگاه بایکسادا) :: (ساعت 23:30) ::

یکشنبه 1 تیر (22 ژوئن):

نیجریه - بوسنی (کوییابا - ورزشگاه پانتانال) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::

چهارشنبه 4 تیر 93 (25 ژوئن):

آرژانتین - نیجریه (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 20:30) ::


**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    ممنون
  • علي ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    0 0
    خيلي خوب بود مشرق
  • علي ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    0 0
    خيلي خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس