وی افزود: پس از آنکه فیلم سینمایی «چ» به 150 اکران دانشگاهی و صنفی را پشت سر گذاشت و در اکران عمومی نیز با فروشی بیش از 2 میلیارد تومان و 500 میلیون سرگروهی خود را به پایان رساند، برای اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما برنامهریزی کردیم که تاکنون حداقل در 30 شهر فاقد سینما فیلم به نمایش عمومی درآمده است.
مدیر پروژه فیلم سینمایی «چ» خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگیهای اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما این است که برای فیلم در این شهرها بلیتفروشی انجام میشود و با وجود بلیت فروشی مردم استقبال بسیار خوبی از این فیلم کردند که نشاندهنده ظرفیتهای بالقوه سینما در شهرهایی است که سینما ندارند و باید از این ظرفیت استفاده مناسب کرد.
وی تصریح کرد: به زودی تمام جزئیات اکران «چ» شامل اکران رسمی،اکران دانشگاهی و محافل و اکران در شهرهای فاقد سینما در یک گزارش جامع منتشر خواهد شد تا این تجربه برای سایر همکاران سینمایی نیز که مساله اکران و نمایش یکی از دغدغههای مهم آنها برای تولیداتشان است به کار آید، اما آن چیزی که ما را به ادامه این مسیر دلگرم کرد، استقبال بینظیر مردم بوده است و در شهرهایی نظیر میبد، اردکان، طبس، نطنز، ایلام، زاهدان، فلاورجان، دهاقان، دامغان، خمینیشهر، نکا، قزوین، چادگان و حتی شهر کوچک طال مبارک طال خنچه شاهد استقبال بسیار خوب مردم بودیم.
لشگریپور در ادامه با اشاره به برنامهریزی برای عرضه نسخه نمایش خانگی «چ» پس از پایان اکران در شهرهای فاقد سینما، گفت: در حال حاضر تمرکز اصلیام بر روی موفقیت اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما است اما برای نسخه نمایش خانگی «چ» نیز برنامهریزیهای مفصلی داریم و حتی بخشی از پشت صحنه فیلم را بر روی سایت نیز قرار دادهایم که با همین بخش کوچک مخاطبان متوجه عظمت این فیلم خواهند شد که نسخه کامل این پشت صحنه به همراه بخشهای ویژه در نسخه نمایش خانگی ارائه خواهد شد.
مدیر پروژه فیلم سینمایی «چ» در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر شرکت توزیعکننده و زمان عرضه نسخه نمایش خانگی مشخص نشده است که بزودی اعلام خواهیم کرد، اما از آنجایی که کیفیت نسخه خانگی برایمان اهمیت فراوانی دارد، فیلم را در قالب نسخههای DVD9 و بلوری عرضه خواهیم کرد تا برای علاقه م.ندان سینما یک محصول ماندگار و قابل رجوع جهت انتقال این تجربه ماندگار به یادگار بماند.
وی ادامه داد: تجربه اکران «چ» برای من و همکارانم این مساله را روشن کرد که علیرغم محدودیت فضاهای نمایشی و سالن سینما در کشور ظرفیتهای بالقوه فراوانی جهت درآمدزایی،حاصل از اکران و نمایش روی پرده فیلمهای سینمایی در جای جای کشور وجود دارد، بویژه این ظرفیت برخلاف آنچه تصور میشود در مورد فیلمهایی با مضمون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، و انچه آحاد جامعه آنرا با ارزش و تکریم مینگرند موجود است.
لشگریپور تاکید کرد:سیاستگذاری سنتی و نوشتن آئین نامه و دستورالعمل در پشت میزهای اداری و جلسات پشت دربهای بسته و عدم توجه به واقعیتهای میدانی نمیتواند گره کور مساله اکران را در سینمای ایران حل کند و عدم توجه به این ظرفیتها و راههای نوین باعث میشود که ما در این تسلسل گرفتار شویم که سالی حدود 80 تا 90 عنوان فیلم تولید میکنیم و با توجه به ظرفیتهای نمایشی سینماهایمان حدود 50 تا 60 عنوان آنرا با مشقت اکران میکنیم و 80 درصد آنها نیز معمولا توفیق اقتصادی قابل توجهی در زمینه مواجه با مخاطب خود پیدا نمی کنند و این چرخه هر سال تکرار میشود.
مدیر پروژه فیلم سینمایی «چ» در خاتمه اظهار داشت: به طور مثال بد نیست بدانید که نمایش این فیلم با کیفیت قابل قبول بر روی پرده و در سالن یا محافلی همچون برهی هیاتهای مذهبی،ستاد اعتکاف در ایام ماه مبارک رجب و برخی مجامع صنفی شاید برآمدی معادل 100 میلیون تومان در قیاس با اکران گیشه و آن هم به صورت نقد نصیب «چ» کرده است و همان طور که عرض کردم انشاءالله پس از پایان اکران فیلم درج خاطرات و تجربیات اکران فیلم بتواند برای همکارانم در مدیریت فرهنگی،تهیهکنندگان و پخشکنندگان عزیز سینمای ایران چشماندازهای جدیدی را بگشاید.