کره جنوبی، پرافتخارترین تیم آسیا در جام جهانی که با خوش شانسی از رفتن به پلی آف معاف شدند و مستقیما راهی برزیل شدند در گروهی قرار گرفته اند که هم شانس صعود دارند و هم احتمال حذف، هرچند شعار آن ها "لذت ببر قرمزها" نشان می دهد آمده اند از برزیل لذت ببرند.

کره جنوبی
ویژه‌نامه جام جهانی مشرق – بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)
** بخش سیزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بلژیک)
** بخش چهاردهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بوسنی و هرزگوین)
** بخش پانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (پرتغال)
** بخش شانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (روسیه)
** بخش هفدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ژاپن)
** بخش هجدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (سوئیس)
** بخش نوزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ساحل عاج)
** بخش بیستم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (شیلی)
** بخش بیست و یکم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (غنا)
** بخش بیست و دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (فرانسه)
** بخش بیست و سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کاستاریکا)
** بخش بیست و چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (کامرون)


کره جنوبی25- کره جنوبی (South Korea)

سرمربی: هونگ میونگ بو

کاپیتان: لی چونگ یونگ

ستاره: کی سونگ یونگ

بیشترین بازی ملی: هونگ میونگ بو (136 بازی)

بهترین گلزن ملی: چابوم کئون (55 گل)

رنکینگ در فیفا: 55

حضور در جام جهانی: 8 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: مقام چهارم (2002)

شعار تیم در جام جهانی: لذت ببر قرمز‌ها

هم‌گروه‌های کره جنوبی در جام جهانی برزیل: روسیه، بلژیک و الجزایر در گروه H

آشنایی کلی با کشور کره جنوبی
کره جنوبیکره جنوبی کشوری است در شبه جزیره کره در شرق آسیا و پایتخت این کشور سئول است. در پی جنگ جهانی دوم، کره متحد به دو کشور کره شمالی و کره جنوبی تبدیل شد. زمزمه‌هایی برای متحد شدن این دو کشور در سال‌های اخیر شنیده شد اما هیچ‌گاه عملی نشد و تا امروز دو کشور معاهده صلحی در این باره امضا نکردند.

*سیاست کره جنوبی
حکومت این کشور جمهوری است و قوه مقننه از یک مجلس ملی با 231 عضو برای شش سال تشکیل شده است. قانون اساسی این کشور در سال 1948 تدوین شده و در سال 1972 اصلاحاتی بر آن افزوده گردیده است. این کشور در سازمان ملل، بانک جهانی، ایکائو، سی‌سی‌دی، آسپاک، یوپو، یونسکو، اینکو و سازمان‌های جهانی زیادی عضو است.

*جغرافیای کره جنوبی

این کشور با 98 هزار و 484 کیلومتر مربع وسعت صد و سومین کشور بزرگ جهان به حساب می‌آید. کره جنوبی در کنار دریای زرد، ژاپن، چین و کره شمالی قرار دارد. این کشور، کشوری نیمه کوهستانی بوده و ارتفاعات آن عمدتاً در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده است. از مهمترین رودهای این کشور می‌توان به سو مجینو کوم هان پوک هان و ناکتونگ نام برد. این کشور دارای آب و هوایی گرم، مرطوب و پرباران است. از شهرهای مهم کره جنوبی می‌توان به سئول، پوسان، اینچئون و گوانجو اشاره کرد.

کره جنوبی
*اقتصاد کره جنوبی
کره جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در 4 دهه اخیر را داشته است. این پیشرفت قابل توجه باعث شده تا این کشور در کمتر از نیم قرن بدل به کشوری پیشرفته و ثروتمند شود. امروز اقتصاد موفق کره جنوبی الگویی برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه است و به همین دلیل سئول یکی از 10 شهر برتر اقتصادی در جهان به شمار می‌آید. نکته قابل توجه اما اینجاست که کره جنوبی از نظر منابع طبیعی با کمبودهای زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. اقتصاد کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و سیزدهمین در دنیاست.

*فوتبال کره جنوبی

 تیم ملی کره جنوبی پر افتخارترین تیم آسیا در جام جهانی می‌باشد، این تیم به جز 2014، 8 بار در جام جهانی حاضر بوده و تنها تیم آسیایی است که افتخار صعود تا مرحله نیمه‌نهایی را داشته است. کره از سال 1986 به بعد همواره به عنوان نماینده آسیا در جام جهانی حضور داشته است و به تعبیری دیگر به هر هشت دوره‌ای که در این 28 سال برگزار شده صعود کرده است و این خودش در آسیا به نوعی رکورد محسوب می‌شود.

کره جنوبی
دو قدرت و رقیب سنتی فوتبال آسیا با هم به جام جهانی صعود کردند

کره جنوبی همچنین سه بار قهرمان بازی‌های آسیایی، سه نایب قهرمانی در این بازی‌ها و یک مقام سومی در سال 1990 را کسب کرده است. این تیم نخستین بازی رسمی خود را با برد 5 بر یک مقابل هنگ‌کنگ در سال 1948 تجربه کرد اما بهترین پیروزی کره جنوبی برد 16 بر صفر مقابل نپال در سال 2003 محسوب می‌شود، همچین این تیم در سال 1948 سنگین‌ترین شکست خود را با باخت 12 بر صفر مقابل سوئد به دست آورد. فوتبال کره جنوبی از 1933 استارت خود را زد و در سال 1948 به عضویت فیفا در آمد و به مرور به ابرقدرتی در آسیا مبدل گردید.

صعود به جام جهانی 2014
کره جنوبی طی دو مرحله برای صعود به جام جهانی جنگید، در مرحله اول (که در واقع مرحله سوم مقدماتی آسیا محسوب می‌شود اما کره از شرکت در دو مرحله اول معاف بود) با لبنان، کویت و امارات متحده عربی به رقابت پرداخت و با 13 امتیاز اول شد و به مرحله بعد صعود نمود.

مرحله دوم برای کره به راحتی مرحله اول نبود، آن‌ها که داعیه بهترین تیم در این گروه را داشتند به 14 امتیاز و سهمشان از هفت بازی اول خود که شامل چهار برد دو تساوی و یک باخت می‌شد راضی نبودند، کما اینکه باخت آن‌ها در ایران مقابل رقیب دیرینه‌شان رقم خورده بود آن هم در شرایطی که حریفشان ده نفره بازی می‌کرد.

کره‌ای‌ها در بازی آخر در سئول باید مقابل ایران بازی می‌کردند و فقط یک تساوی آن‌ها را در گروه خود اول می‌کرد و بدون دغدغه چهارمین مسافر برزیل می‌شدند. اما سرمربی کره «چوی کانگ‌هی» بیشتر به دنبال انتقام بود تا صعود راحت. او در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی به نوعی به ایرانی‌ها توهین کرد و ادعا کرد که می‌خواهیم ایران را با بیشتر از چهار گل شکست دهیم. ولی درون بازی هیچ‌کدام از صحبت‌های کانگ هی عملی نشد و شاگردانش با ارائه یک بازی ضعیف این بار هم به ایران باختند و حتی ممکن بود از صعود مستقیم به جام جهانی باز بمانند.

کره جنوبی
به هر حال کره‌ای‌ها با همان 14 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان به عنوان تیم دوم این گروه، مستقیماً به جام جهانی راه یافتند اما مربی خود را برکنار کردند و هونگ میونگ بو (رکورددار بازی ملی در کره جنوبی) را جایگزینش کردند.

تاریخچه حضور در جام جهانی
در سال 1954 کره جنوبی برای اولین بار و به عنوان تنها تیم آسیایی در جام جهانی حاضر شد، اما این حضور به نوعی با تحقیر فوتبال کشورشان و حتی فوتبال آُسیا همراه شد، آن‌ها در بازی اول ناباورانه 9 گل از مجارستان دریافت کردند و بازی بعدی مقابل ترکیه‌ی نه چندان قوی را هم 7-0 باختند و بدون امتیاز و با تفاضل گل 16- به خانه بازگشتند.

32 سال بعد در 1986 و در مکزیک، کره جنوبی فرصتی دیگر برای حضور در جام جهانی به دست آورد. کره در این دوره با آرژانتین، ایتالیا و بلغارستان هم گروه بود، آن‌ها به آرژانتین 3-1 باختند، گل کره را «پارک چانگ سان» به ثمر رساند که اولین گل کره در تاریخ جام جهانی نام گرفت. در بازی بعدی موفق شدند بلغارستان را 1-1 متوقف کنند و این هم اولین امتیاز کره‌ای‌ها در تاریخ جام جهانی بود. بازی سوم مقابل ایتالیا را نیز به رقم نمایش نسبتاً خوبشان 3-2 باختند تا با یک امتیاز در انتهای جدول قرار گرفته و حذف شوند.

کره جنوبی
در فاصله بین 1986 تا 2002 اگرچه کره جنوبی به همه جام‌های جهانی صعود کرده بود، اما در هیچ یک از این جام‌ها نتایج در خور توجهی کسب نکرد و در مرحله گروهی حذف شد. اما در سال 2002 درحالی‌که خود کره به همراه ژاپن میزبان جام جهانی بودند، درخشان‌ترین بازی تاریخ فوتبالشان در عرصه بین‌المللی را به نمایش گذاشتند، آن‌ها در مرحله گروهی لهستان و پرتغال را بردند و با آمریکا مساوی کردند و ضمن تصاحب جایگاه اول، در یک هشتم نهایی حاضر شدند.

اما روند درخشش کره‌ای‌ها به همین جا ختم نشد، آن‌ها ایتالیا را هم در یک هشتم با استفاده از قانون گل طلایی به کنار راندند و برای اولین بار در تاریخ به یک چهارم رفتند تا اولین آسیایی از این منظر باشند. آنها همچنین در یک چهارم اسپانیا را در پنالتی حذف کردند تا این افتخار نصیب آن‌ها شود که در نیمه‌نهایی مسابقات هم حاضر باشند.
اما آلمان که حریف نیمه‌نهایی کره‌ای‌ها بود رویای آن‌ها را برای حضور در فینال جام جهانی بر هم زد و 1-0 شکستشان داد. کره‌ای‌ها در رده‌بندی به رقم شکست 2-3 برابر یکی دیگر از پدیدهای این دوره یعنی ترکیه، مقام چهارم و بهترین مقامی که آسیایی‌ها در تمام دوره‌های جام جهانی تا این لحظه از آن خود کرده‌اند را به دست آورند.

در 2006 آلمان، کره آن فروغ دور قبل را نتوانست تکرار کند و با اینکه توگو را بردند و با فرانسه مساوی شدند اما باخت برابر سوئیس کار دستشان داد و با 4 امتیاز جایگاهی بهتر از سوم نصیبشان نشد و خیلی زود از دور مسابقات کنار رفتند.

کره جنوبی
در 2010 آفریقای جنوبی اما بخت بیشتری با کره‌ای‌ها همراه شد. آن‌ها از برد مقابل یونان، تساوی برابر نیجریه و البته باخت به آرژانتین، 4 امتیاز جمع کردند و دوم شدند. ولی در یک هشتم 2-1 به اروگوئه باختند و پرونده بازی‌های آن‌ها در جام جهانی همین جا بسته شد.

پیش‌بینی عملکرد در جام جهانی 2014

کره جنوبی صرف نظر از هر نتیجه‌ای که در آسیا و حتی بازی‌های دوستانه کسب می‌کند معمولاً در جام جهانی بازی‌های خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و هیچ بعید نیست که این بار در برزیل هم خوب بدرخشد و نقش ناجی آبروی آسیا در فوتبال جهان را بازی کند.

مردانی که برای لذت بردن به برزیل آمده‌اند +تصاویر
ترکیب کره جنوبی در جام جهانی


کره‌ای‌ها با بلژیک، الجزایر و روسیه در گروه H هم بازی خواهند شد، این گروه خیلی سخت به نظر نمی‌رسد، اما در صورت صعود باید با یکی از تیم‌های قدرتمند گروه G (شامل: آلمان، پرتغال، غنا و آمریکا) بازی یک هشتمشان را برگزار کنند و از این بابت به صعودشان به مرحله بعد از این یعنی یک چهارم خیلی نمی‌توان خوش‌بین بود.

فهرست23 نفره بازیکنان تیم ملی کره جنوبی:

کره جنوبی

دروازه بانان: کیم سئونگ گیو - جونگ سونگ ریونگ - لی بئوم یونگ

مدافعین: لی یونگ - هونگ جئونگ هو - کواک تائه هوی - هوانگ سئوک هو - کیم یونگ گوون - کیم چانگ سو - کیم جین سو - یوون سوک یونگ

هافبک ها: هان کووک یونگ - پارک جونگ وو - کیم بو کیانگ - لی چونگ یو - ها دائه سونگ - کو جا چوئل - کی سونگ یو

مهاجمین: کیم شین ووک - جی دونگ وون - پارک چو یونگ - سون هینوگ مین - لی کئون هو

کره جنوبی
لباس تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای کره جنوبی در گروه H جام جهانی 2014 برزیل

چهارشنبه 28 خرداد 93 (18 ژوئن):

کره جنوبی - روسیه (کوییابا - ورزشگاه پانتانال) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::

یکشنبه 1 تیر (22 ژوئن):

کره جنوبی - الجزایر (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 23:30) ::

جمعه 6 تیر 93 (27 ژوئن):

بلژیک - کره جنوبی (سائوپائولو - ورزشگاه دی سائوپائولو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
صحنه‌ای ماندگار از کره جنوبی در تاریخ جام جهانی
به گزارش مشرق،
تیم ملی فوتبال کره جنوبی در جام جهانی 2002 خود را فراتر از آسیا معرفی کرد و با شکست 2-1 ایتالیا با گل طلایی، سرانجام طلسم شکنی کرد و به عنوان نخستین تیم آسیایی از مرحله یک هشتم نهایی فراتر رفت. پیش از این عربستان در جام جهانی 1994 تا مرحله یک هشتم نهایی رسیده بود، ژاپن هم در همین جام در مرحله یک هشتم حذف شد.

کره جنوبی در مرحله بعد نیز اسپانیا را در ضربات پنالتی حذف کرد و به جمع 4 تیم رسید و در نهایت به مقام چهارم جهان رسید.

فیلم خلاصه و گلهای دیدار کره جنوبی و ایتالیا را در زیر ببینید

دانلود


**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ram ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    متنفرم از شرقی ها / یعنی واقعا بعضی اوقات ادم باید نژاد پرست باشه
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    فاشیست بی خاصیت !
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    کلاس ژاپن و کره جنوبی و حتی استرالیا با امثال ایران که ضعیفترین و پیرترین تیم جام هست اصلا قابل مقایسه نیست خدایی صعود ایران یعنی نامید شدن ده ها جوان در این جام
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    فکر کردم راجع به توریسم جنسی مطلب گذاشتین!
  • مهدی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    بس که فکرت منفیه......
  • سعید ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    آره منم این فکرو کردم!!
  • اسمال ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    یک نگاه به عکس ماهواره ای بندازید کره شمالی تاریکخونه است انگاری!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس