عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نباید فریب برخی راحت‌طلبان و غرب‌زده‌ها را خورد؛ دشمن دشمن است تا زمانی که زنده است و به تصریح قرآن هرگز دست از فریب و خدعه برنخواهد داشت.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی عصر امروز در جمع پاسداران و اعضای کاروان «عاشقان حسینی(ع) زائران خمینی(ره)» در سالن اجتماعات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم به برکت این اعیاد و صاحبان این روزها، عنایات خاص خود را متوجه مسلمانان به ویژه شیعیان عطا فرماید.

وی افزود: در آستانه سالروز رحلت امام راحل نیز هستیم؛ شادی‌ها و غم‌های ما دو روی یک سکه هستند به این معنا که جشن برای میلاد ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین و عزاداری برای آنها در یک راستا یعنی گرامیداشت یاد و راه آنها و تجدید عهد و میثاق با آنان است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه رحلت امام مصیبت بزرگی برای جامعه اسلامی بوده و هست گفت: با این حال خداوند همانطور که در شهادت سیدالشهداء(ع) برکاتی قرار داد که جز از آن راه میسر نمی‌شد، برای رحلت امام خمینی(ره) و شهادت شهدا برکاتی است که جز از این راه نصیب ملت ایران نمی‌شد.

وی ادامه داد: یکی از برکات این امر همین جمع‌هایی مانند شماست که بعد از سال‌ها از رحلت ایشان، با این شور و هیجان و احساس و عاطفه و اراده، راه‌های طولانی را به عشق زیارت ایشان می‌پیمایید و در واقع پیام نهضت حضرت امام را به گوش مردم می‌رسانید؛ ثواب حرکت پیاده به سمت مرقد امام را مساوی ثواب پیاده روی به سوی بارگاه نورانی امام حسین(ع) می‌دانیم.

آیت الله مصباح یزدی توجه به امام خمینی(ره) را در راستای توجه به امام عصر(عج) و خداوند دانست و عنوان داشت: بهترین لحظات عمر شما همین لحظاتی است که در راه رسیدن به مرقد امام طی می‌کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر شناخت راه و روش امام(ره) خاطرنشان کرد: به این ترتیب می‌توانیم آسیب‌شناسی امور را نیز با تأسی به سیره ایشان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برخی هنوز هم عقیده دارند امام حسین(ع) در قضیه عاشورا اشتباه کرد گفت: این گروه می‌گویند اگر سیدالشهداء با آل امیه مدارا می‌کرد فرصت تربیت و پرورش مسلمانان را می‌یافت تا بعدها به پیروزی‌های بزرگ دست یابد ولی عجله کرد؛ برخی برادران اهل تسنن هستند که برای ایشان استغفار می‌کنند و عقیده دارند که انسان بزرگی بوده و پیامبر(ص) او را دوست داشته ولی کاش این کار را نمی‌کرد و باید می‌ماند تا استفاده‌هایش به مردم برسد، شبیه همین عقیده در مورد نهضت امام راحل هم شنیده می‌شد، از میان روحانیون هم کسانی بودند که چنین حرفی می‌زدند.

آیت‌الله مصباح یزدی اضافه کرد: برخی افراد در آغاز دفاع مقدس هم می‌گفتند بهتر است صلح کنیم زیرا اقتصاد و شهرهایمان تخریب شده و نیروهایمان کشته می‌شوند و باید جنگ را تمام کنیم؛ این نوع افکار از صدر اسلام وجود داشته و در دوران خودمان هم از سوی گروه‌های مختلفی که ربطی به لباس و پست و مقام نداشت، چنین تفکراتی را مشاهده کرده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دوران حضور امام راحل در پاریس گفت: مهندس بازرگان که به عنوان شخصیتی اسلامی مطرح بود و در زندان هم به همین عنوان شناخته می‌شد به نزد امام رفت و به همراه دیگر اعضای نهضت اسلامی به ایشان عرض کردند بهتر است اینقدر به شاه حمله نکنید و حکومت هم آرام نخواهد نشست پس شایسته است به گونه‌ای کنار بیایید.

وی ادامه داد: بازرگان می‌گفت برای من ایران اصل است و اسلام را نیز برای ایران دوست دارم؛ امام راحل به آنها فرمود بروید و از جمهوری اسلامی حمایت کنید زیرا شاه و حکومت او رفتنی هستند و در واقع این زمینه‌چینی‌ها بر روی ایشان تاثیری نداشت.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه گروهی هم به دنبال این بودند که با شاه توافق و نائب‌السلطنه برای او تعیین کنند و در حقیقت قدرت را در دست بگیرند گفت: باز هم امام راحل همان فرمایشات قبلی را مطرح فرمودند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در بهترین حالت این افراد نیت خیرخواهانه داشتند و نمی‌خواستند حالتی مانند مصر امروز یعنی کودتا رخ دهد؛ اگر آن وضعیت یعنی تعداد کسانی که حاضر به جانفشانی بودند را با حامیان امروز ولایت و کسانی که حاضرند برای دفاع از اسلام و ولایت جانشان را فدا کنند مقایسه کنیم می‌بینیم امروز تعداد این افراد بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه امروز به برکت تعلیمات امام خمینی(ره) و جانشین برحق ایشان شاهد حضور جوانانی جان بر کف برای پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی هستیم گفت: در حال حاضر همه دشمنان ما در خارج از کشور هم به این نتیجه رسیده‌اند که مردم ایران تسلیم نخواهند شد و دریافته‌اند مقابله نظامی با ایران اسلامی سودی برایشان ندارد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی تصریح کرد: دشمنان گمان می‌کنند در سوریه بتوانند با نیروی نظامی کاری از پیش ببرند ولی در ایران اسلامی و به برکت تعلیمات امام راحل چنین امری برایشان امکان ندارد و البته در سوریه هم شاهد بودیم که هجمه حدود 40 کشور نتوانست موفقیتی را نصیب دشمن کند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: ابلیس استاد دشمنان ماست و او هم به خوبی می‌داند که راه‌های دیگری غیر از راهکار نظامی و جلوگیری از مشکلات آن وجود دارد؛ همان نقشه‌ای که چندین سال است در جهان جریان دارد و به گفته دشمنان، جنگ نرم و فرهنگی موفقیت‌هایی برایشان داشته است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جنگ نرم خاطرنشان کرد: تا زمانی که هر دو طرف زنده باشیم هر روز شاهد طراحی و اجرای نقشه‌های پیچیده‌تر از سوی مستکبران علیه دین حق خواهیم بود و این پیش‌بینی قرآن است.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: برخی از همان ابتدا با مقاومت و جنگ مخالف بودند و می‌گفتند در مجامع بین‌المللی سفیر داریم و می‌توانیم با برخوردهای دیپلماتیک با هم کنار بیاییم و البته آن موقع هنوز لانه جاسوسی آمریکا تسخیر نشده بود؛ در اعمال قلب همه آنها بود که ما حریف آمریکا نمی‌شویم و در همه عرصه‌ها به این کشور نیاز داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از دوستان حزب‌اللهی ما و مدرسان موسسه امام خمینی(ره) در سفری خارجی به من گفت در حال اشتباه هستیم گفت: عقیده او این بود که پیشرفت ما سرعتی به مراتب کمتر از غربی‌ها دارد و هیچ وقت به آنها نخواهیم رسید و هر چه هم برویم فاصله‌مان بیشتر می‌شود بنابراین چاره‌ای جز ساختن با آمریکا نداریم و البته باید هزینه‌اش را هم بپردازیم وگرنه به نابودی ما منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: از میان اساتید دانشگاه، سفرا و حتی وزیر مملکت عقیده داشتند که تا کی می‌خواهیم با آمریکا بجنگیم بلکه مصلحت آن است که با غرب بسازیم و البته غرضی هم نداشتند بلکه بر اساس عوامل روانی و ناخودآگاه، حال و هوای جنگیدن نداشتند و می‌خواستند همواره در آرامش باشند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه یکی از شخصیت‌های همین امروز ما روزی در آمریکا به برج‌های دو قلو اشاره کرده و گفته این است تمدن عنوان داشت: در قشرهای مختلف و در میان عموم مردم کسانی هستند که با تاثیر از فرهنگ غربی و ماهواره‌ها چنین عقیده‌ای دارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: این نوع عقیده‌ها زمینه خطری را فراهم می‌کنند که شما پاسداران باید پیش‌بینی لازم را داشته و آماده باشید که در صورت بروز آن، با تمام قوا به مقابله برخیزید؛ جنگ نرم انواع و اقسام نبردها را دربر می‌گیرد که حتی به نوع لباس پوشیدن هم باز می‌گردد؛ گاهی اوقات برخی افراد حتی نمی‌توانند یک لباس اسلامی تهیه کنند.

وی افزود: گاهی لباس‌هایی پیدا می‌شود که آنقدر کوتاه هستند که نمی‌توانند تمام بدن را بپوشانند و گاهی هم نوشته‌هایی زشت به لاتین بر روی آنها درج شده؛ البته خوب است هنوز چنین انتقاداتی را تلویزیون هم می‌شنویم.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعبیرات امام راحل که نگذارید نامحرمان امور را در دست بگیرند گفت: ممکن است چنین افرادی شما را به کاخ شاه باز نگردانند ولی فکر شاه را به جامعه برگردانند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) نخستین وظیفه دولت اسلامی را حفظ دین می‌دانستند؛ فریاد می‌زدند این نجف ساکت، این مشهد ساکت من برای اسلام احساس خطر می‌کنم و با این تعبیرات علمای مشهد و نجف را تحریک می‌کردند که هر کس فریاد نزند گناه کبیره مرتکب شده است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه امام نه برای نفت و تحریم بلکه برای اسلام احساس خطر می‌کرد عنوان داشت: وصیت‌نامه‌های شهدا را بنگرید و ببینید کدامیک برای برداشتن تحریم‌ها یا ارزان‌ شدن نان کشته شدند، همه آنها برای اسلام و قرآن به شهادت رسیدند و امروز کسانی در بالاترین موقعیت‌ها می‌آیند و می‌گویند کار ما اینها نیست بلکه با تحریم‌ها باید مقابله کنیم و آن هم با زبان دیپلماسی، باید از این نوع تفکرات جلوگیری شود و یادمان باشد امام برای چه قیام کرد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: برخی گفتند کارهایی که اوایل انقلاب شد بیجا بود و کارهایی که امام راحل صد در صد تشویق به آنها می‌کرد را مشکل می‌دانستند و می‌گفتند تاوانش را باید بدهیم؛ آیا امروز بازگشت به همان شیطنت‌ها نیست؟

وی با اشاره به حکم اعدام شیخ فضل‌الله نوری توسط یک روحانی معمم گفت: حکم قتل سیدالشهدا(ع) را نیز قاضی القضات علی یعنی شریح صادر کرد؛ ما نباید فریب لباس، عنوان و تبلیغات را بخوریم و نه تعارفات توخالی که همه می‌دانند؛ احترام به مقام معظم رهبری که خشک و خالی است و هیچ محتوایی هم ندارد ولی رفتار خلاف صریح فرمایشات ایشان و در عین حال با احترام؛ آیا مردم چیزی نمی‌فهمند که اینگونه رفتار می‌شود؟

آیت‌الله مصباح‌یزدی حفظ دین را بالاترین ارزش‌های برگرفته از عاشورا دانست و افزود: باید مراقب باشیم به تدریج ولایت شیطان را به جای ولایت الله به خورد ما ندهند؛ در حال فراهم کردن زمینه این امر هستند و باید این مسائل را بازگو کنیم تا همه دریابند که ما می‌فهمیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بچه‌های ما از برخی سیاست‌مداران و درس‌خوانده‌های غرب‌زده بهتر می‌فهمند خاطرنشان کرد: نباید فریب برخی راحت‌طلبان و غرب‌زده‌ها را خورد؛ دشمن دشمن است تا زمانی که زنده است و به تصریح قرآن هرگز دست از فریب و خدعه برنخواهد داشت؛ یک قدم جلو بگذاریم آنها صد قدم جلو می‌آیند؛ کمی در مذاکرات اخیر سخت‌تر برخورد شد آنها هم عقب‌نشینی کردند و رهبر معظم انقلاب هم همین موارد را در آغاز تذکر داده بودند.

وی تصریح کرد: اگر دشمن احساس کند که از تحریم‌ها و گرانی ترسیده‌ایم جلوتر می‌آید؛ باید بر مقاومت و پایداری‌مان بیفزایم، بر شعارها و آرمان‌های انقلاب تکیه و تاکید کنیم و بدانیم که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند منظور من از فرهنگ، فرهنگ اسلامی انقلابی است و نه گویش‌ها و رقص‌های محلی که به نام پیشرفت کشور مطرح می‌شوند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه در اینجا فرهنگ اسلامی و نه فرهنگ دیپلماتیک و اسلام سازش مد نظر است گفت: همه ما باید در راستای اعتلاف فرهنگ دینی و اسلامی تلاش کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 38
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    2 0
    امام حسین رو بی اندازه دوست دارم. امام خمینی رو هم بی اندازه دوست دارم. ولی آیت الله مصباح توجه داشته باشند که مقایسه امام حسین و امام خمینی اصلا صحیح ینست. بعید بود این حرف از ایشون
  • علیرضا ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    سلام توقع اینه که توو انتخاب تیتر خبر بیشتر دقت کنید
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 2
    سلام ایشون اصلا اینجور حرفی نزدند بلکه ایشون گفتند که امروز پیاده روی به سمت حرم امام خمینی برای مردم ارزش و ثوابی برابر با پیاده روی به سمت حرم امام حسین پیدا کرده لطفا در انتخاب تیتر خبر دقت فرمایید
  • رضا ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    اولاً، حضرت علامه قیاس شخصیتی نکردند بلکه در روش و قدرشناسی و فراخور یک جمع بندی فلسفی ثواب زیارت را برابر دانستند. مشکل اینجاست که شخصیت‌های چون آقای جوادی آملی و مصباح یزدی که به حق از دانشمندان طراز اول جهان اسلام هستند، به دلیل عمیق بودن در مسائل فکری و فلسفی مطالب را گرچه بعضا روان مطرح می‌کنند، اما فهم مسائل آن دشوار است. البته در این بین به تعبیر حضرت آقا، علامه مصباح مطهری زمان است چون ادبیاتی بسیار روان نسبت به دیگر فلاسفه دارد. من فیلمی دیدم که حضرت آقا درباره کتاب آذرخشی دیگر بر آسمان کربلا تعریف و تمجید های عجیبی می کردند، این کتاب که همواره توصیه مکرر حضرت آقا برای مطالعه بوده است را مطالعه کنیم، متوجه می‌شویم منظور آقای مصباح از بحث پیاده روی به سمت حرم با پیاده روی به سمت حرم امام حسین چیست؟ کسی این کتاب را که آقا فرمودند «نمی‌گویم مفید، تاکید می‌کنم خواندش ضروری است» به ما می گوید، عشق به حسین یعنی مرگ بر آمریکا. این کتاب را آقا خودشان فرمودند که مطالعه کردم و مطالبش بسیار عالی و دقیق است.
  • مسعود ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    دوست عزيز! آيا مقام امام حسين با مقام عبدالعظيم حسني در يك سطح است؟ مسلما" نيست.اما در حديث از امام هادي عليه السلام داريم كه ثواب كسي كه به زيارت قبر عبدالعظيم حسني در شهر ري برودهمچون ثواب كسي است كه به زيارت قبر ابا عبدالله الحسين عليه السلام در كربلا برود. در اين قبيل تشبيهات , رموزاتي نهفته است كه بايد اهل بينش و بصيرت باشي تا دليل آن را متوجه شوي.
  • ممد ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ديروز دسته اي رو ديدم كه پياده داشتن به سمت تهران مي رفتند.خوب كه نگاه كردم افراد مسن و عموماً قشر فقير جامعه... خدا بزرگه حاج آقا التماس دعا
  • زهرا ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    2 0
    به نظر من اين مقايسه اشتباه است
  • حسین ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    2 0
    آقای مصباح یزدی محترمند اما دلیل نمیشود مطلقا هر چه بگویند درست باشد.
  • سلام ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    3 0
    در پاسخ به اقا مسعود که در جواب اقای ناشناس گفته:*****آيا مقام امام حسين با مقام حضرت عبدالعظيم حسني در يك سطح است؟ مسلما" نيست.اما در حديث از امام هادي عليه السلام داريم كه ثواب كسي كه به زيارت قبر حضرتعبدالعظيم حسني در شهر ري برودهمچون ثواب كسي است كه به زيارت قبر ابا عبدالله الحسين عليه السلام در كربلا برود...**** باید عرض کنم همانطور که خودتان اشاره کردید در مورد حضرت عبد العظیم حسنی یک امام معصوم چنین حرفی زده. هر وقت یکی از معصومین درباره امام خمینی(ره) چنین حرفی را زد به روی چشم
  • علی دادا ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    بارک الله از قدیم گفتند حرف حساب جواب نداره
  • حمید ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    1 0
    احسنت
  • دانشجو ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    مشرق گرامی دم اخباری گریت زده بیرون !! بازم مطلب قبلی ما را که چند بار ارسال کردیم سانسور کردی که گفته بودیم این حرف ها (مجاز حقیقی) است!! حرف جدید اینکه ایشان گفتند: (وي با اشاره به اين‌که پيام خميني(ره) همان پيام امام حسين(ع) است، خطاب به اعضاي کاروان پياده اظهار داشت: تصور شخصی من این است که شاید ثواب کار شما، مانند ثواب کار کساني باشد که با پاي پياده به حرم سيدالشهدا(ع) مشرف مي‌شوند، لذا با توجه حرکت کنيد، با وضو باشيد و کار خود را کم مشماريد، چرا که اين ايام از بهترين ايام عمر شما و از بهترين توفيقاتي است که نصيب شما شده است.)
  • ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    جناب مسعودخان آنچه گقتید فرمایش معصوم است. توجه داشته باشید.
  • هادی ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    سایت مشرق لطفا فایل صوتی یا تصویری این سخنرانی رو بزارید تا رفع شبهه شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس