مردان اوتمار هیتسفلدِ پر افتخار، با شعاری که برای تیمشان انتخاب کرده اند نشان دادند که اعتماد به نفسی در حد لالیگا دارند و شاید این از قرعه نسبتا آسان آن ها نیز سرچشمه گرفته باشد.

سوئیسویژه‌نامه جام جهانی مشرق – بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)
** بخش سیزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بلژیک)
** بخش چهاردهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بوسنی و هرزگوین)
** بخش پانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (پرتغال)
** بخش شانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (روسیه)
** بخش هفدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ژاپن)


سوئیس18 - سوئیس(Switzerland)

سرمربی:
اوتمار هیتسفیلد

ستاره احتمالی: ژردان شقیری

کاپیتان: گوخان اینلر

رنکینگ در فیفا: 8

حضور در جام جهانی: 9 بار (آخرین 2010)

بهترین عنوان: یک‌ چهارم نهایی

بیشترین بازی ملی: هینز هرمان (117)

بهترین گلزن ملی: الکساندر فری (42)

شعار تیم در جام جهانی: ایستگاه پایانی: 2014/7/13 ماراکانا!

همگروه‌های سوئیس در جام جهانی برزیل: فرانسه، اکوادور و هندوراس در گروه E

آشنایی کلی با کشور سوئیس
سوئیسبه گزارش مشرق، سوئیس کشوری است در اروپای غربی که 7.5 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت این کشور بالغ بر 41 هزار و 290 کیلومتر مربع است. پایتخت سوئیس برن است و دو قطب اقتصادی و سیاسی جهان یعنی ژنو و زوریخ در این کشور قرار دارند. این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست که درآمد سالانه هر نفر 39 هزار دلار است که بالاترین در جهان به حساب می‌آید. سوئیس کشوری چند زبانه است. این کشور دارای سابقه بی‌طرفی در مناسبات جهانی دارد به طوری که از سال 1815 تاکنون سوئیس به هیچ جنگی وارد نشده است. این کشور مقر صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است و یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل هم در ژنو قرار دارد. تاریخ تأسیس کشور سوئیس اول اوت 1291 میلادی ذکر شده و به همین دلیل این روز، روز ملی سوئیس نامیده می شود.

*تاریخ سوئیس
سلت‌ها اولین ساکنان سوئیس بودند. تیره‌ای از این قوم به نام هلوتیا در کوه‌های آلپ ساکن شدند و آنجا را هلوتیا نامیدند. این کشور در سال‌های مختلف شرایط گوناگونی داشت اما بالاخره در سال 1291 سه منطقه اوری، شوآیتس و الترووالدن اتحادیه‌ای تشکیل دادند و نام این کشور را سوئیس گذاشتند.

*سیاست سوئیس
قانون اساسی این کشور در سال 1874 تصویب شد اما پس از آن اصلاحات زیادی به آن وارد شد. سیستم سیاسی سوئیس مرکب از دموکراسی مستقیم و غیرمستقیم بر مبنای حق حاکمیت مردم و جدایی از قدرت‌هاست. در این کشور همه شهروندان بالای 18 سال حق رأی دادن دارند. بر طبق قانون اساسی اگر دادخواستی در این کشور حداکثر آراء را کسب کند تصویب خواهد شد.

سوئیس
*جغرافیای سوئیس
سوئیس کشور نسبتا کوچکی است. این کشور از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختن‌اشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. سوئیس به طور کلی به سه منطقه جغرافیایی تقسیم می‌شود. کوه‌های آلپ سوئیس، ناحیه میتلاند یا فلات سوئیس و کوه‌های ژورا در حوالی مرز فرانسه سه منطقه جغرافیایی کشور سوئیس به حساب می‌آیند.

*اقتصاد سوئیس
سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و جالب اینجاست که این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست. بانکداری در سوئیس یکی از مهم‌ترین بخش‌های این کشور به حساب می‌آید. شرکت‌های بیمه هم سهم زیادی در اقتصاد این کشور دارند. صنعت توریسم هم از صنعت‌های مهم اقتصادی این کشور به حساب می‌آید. ژنو و زوریخ جزء شهرهای توریست‌پذیر سوئیس به حساب می‌آیند. ساعت هم یکی دیگر از منابع اقتصادی این کشور به حساب می آید.

سوئیس
*فرهنگ سوئیس
در گذشته فرهنگ این کشور تحت تأثیر همسایگانش بود اما در سال‌های اخیر فرهنگ در این کشور رشد فزاینده‌ای داشته است. به طور کلی سوئیس را از مراکز فرهنگی اروپا نمی‌دانند. خانواده‌‌ها در این کشور عموما کوچکند و حریم آن بسیار مهم است. بیشتر مردم سوئیس در زمان دیدار با یکدیگر دست می‌‌دهند و آداب سنتی را رعایت می‌کنند.

*فوتبال سوئیس
تیم ملی فوتبال سوئیس اولین بازی رسمی‌اش را در سال 1905 با باخت یک بر صفر مقابل فرانسه برگزار کرد اما بهترین پیروزی این کشور برد 9 بر صفر مقابل لیتوانی در سال 1924 است. سنگین‌ترین شکست تیم ملی سوئیس باخت 9 بر صفر مقابل مجارستان در سال 1911 به حساب می‌آید. از نکات جالب تیم ملی سوئیس این است که در سال 1920 یک دروازه‌بان ایرانی به نام حسینعلی خان سردار در بازی سوئیس و فرانسه عهده‌‌دار حفاظت از دروازه تیم ملی سوئیس بود.

با اعتماد به‌نفس‌ترین تیم جام‌جهانی+عکس
ترکیب احتمالی سوئیس در جام جهانی

تاریخچه حضور در جام جهانی
تیم ملی فوتبال سوئیس در 9 دوره حضور قبلی خود در  جام جهانی هیچ مقامی را کسب نکرده است و تنها یک بار افتخار میزبانی این رقابت ها را در کارنامه خود ثبت کرده است.
پنجمین دوره مسابقات جام جهانی در سال 1954 به میزبانی سوئیس برگزار شد که 16 تیم در این دوره از مسابقات حضور داشتند.
بازی فینال این دوره از مسابقات بین 2 تیم آلمان غربی و مجارستان برگزار شد و آلمان ها توانستند با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسند و قهرمان شوند.
گفتنی است؛ در 26 بازی انجام شده در این دوره، 140 گل از خط دروازه ها گذشت و این باعث شد سوئیس تا کنون میزبان پر گل ترین جام جهانی لقب بگیرد.

صعود به جام جهانی 2014
سوئیس در گروه نسبتا آسانی حضور داشت و شاگردان هیتسفیلد در حضور نروژ، ایسلند، اسلوونی، آلبانی و قبرس با 7 برد و 3 تساوی مقتدرانه و برای دهمین بار به جام جهانی رسیدند.

سوئیس
این تیم در جام جهانی هم با قرعه نسبتا آسانی روبرو شده و اگر تیم رده 8 فیفا را در مراحل بالاتر دیدید نباید تعجب کنید، هرچند شعار آن ها هم نشان از اعتماد به نفس بالای این تیم است و با این شعار می توان سوئیس را با اعتمادبه نفس ترین تیم جام جهانی 2014 نامید.

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی: اوتمار هیتسفلد (Ottmar Hitzfeld)

سوئیساوتمار هیتسفلد، 12 ژانویه سال 1949 در لوراخ متولد شد. هیتسفلد به عنوان آخرین فرزند در بین پنج خواهر و برادر، در لوراخ پرورش یافت. پدرش یک دندانپزشک بود. نام او را از روی نام اوتمار والتر که در سال 1954 قهرمان جهان شده بود، اوتمار گذاشتند.

هیتسفلد که سابقه بازی در تیم معروف کشورش یعنی اف. ث. بازل را دارد دو سال با این تیم قهرمان شد و یک سال نیز آقای گل لقب گرفت. وی همزمان از مدرسه عالی علوم تربیتی لوراخ در رشته ریاضی و ورزش فارغ التحصیل شد.

در مسابقات المپیک سال 1972 به همراه اولی هوینس در تیم ملی المپیک آلمان حضور داشت. در آن بازی‌ها پنج بار از ابتدا به میدان رفت و در هر بازی هم یک گل زد. در مجموع هشت بازی برای تیم ملی آماتوری آلمان انجام داد.

وی از شم گلزنی بالایی برخوردار بود و در فصل 77/1976 با 22 گل، یکی از اسطوره‌های "خط حمله 100 گله" بود (اشتوتگارت در آن فصل تفاضل گل 100 : 36 داشت) و نقش به سزایی در بازگشت این تیم به لیگ دسته اول داشت. شش گل او در پیروزی 8 بر 0 مقابل یان رگنسبورگ، هنوز هم یک رکورد محسوب می‌شود.اوتمار پس از چند سال بازی در سال 1983 به فعالیت خود به عنوان بازیکن پایان داد.

پس از دوران بازیگری،‌ هیتسفلد به مربیگری روی آورد و افتخارات بی نظیری کسب کرد:

1984، باشگاه تسوگ سوئیس، صعود به ناسیونال لیگ
1985، باشگاه آراو سوئیس،‌ قهرمانی جام حذفی
1989، گراس هاپرز سوئیس، قهرمانی جام حذفی و قهرمانی در سوپر جام سوئیس
1990، گراس هاپرز سوئیس، قهرمانی لیگ و جام حذفی سوئیس
1991، گراس هاپرز سوئیس، قهرمانی لیگ سوئیس
1995، دورتموند آلمان، قهرمانی بوندسلیگا و قهرمانی در سوپرجام
1996، دورتموند آلمان، قهرمانی بوندسلیگا و قهرمانی در سوپرجام
1997، دورتموند آلمان، قهرمانی باشگاه‌های اروپا و قهرمانی باشگاه‌های جهان
1998، بایرن مونیخ آلمان، قهرمانی جام اتحادیه آلمان
1999، بایرن مونیخ آلمان، قهرمانی جام اتحادیه آلمان و قهرمانی بوندسلیگا
2000، بایرن مونیخ آلمان، قهرمانی جام اتحادیه آلمان، قهرمانی بوندسلیگا و قهرمانی جام حذفی آلمان
2001، بایرن مونیخ آلمان: قهرمانی بوندسلیگا، قهرمانی باشگاه‌های اروپا و قهرمانی باشگاه‌های جهان
2003، بایرن مونیخ آلمان، قهرمانی بوندسلیگا و قهرمانی جام حذفی آلمان
2007، قهرمانی جام اتحادیه آلمان
2008، قهرمانی بوندسلیگا و قهرمانی جام حذفی آلمان

افتخارات شخصی هیتسفلد
هیتسفلد در سال‌‌های 1997 (بوروسیا دورتموند) و 2001 (بایرن مونیخ) از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال به عنوان برترین مربی باشگاهی جهان انتخاب شد. در سال 2008 در جریان اعطای جایزه ورزشی ایالت بایرن،‌ جایزه شخصی نخست وزیر این ایالت را از آن خود کرد.

در سال 1997 و 2001 صاحب عنوان برترین مربی سال جهان، سال 2001 برنده جایزه باشگاه فوتبال یوفا به عنوان مربی سال، و سال 2008 به عنوان برترین مربی سال آلمان انتخاب شد.

کاپیتان: گوخان اینلر (Gökhan Inler)

سوئیسگوخان اینلر هافبک ترک تبار که برای تیم ملی فوتبال سوئیس بازی می کند از سال 2006 موفق شده است در 72 بازی ملی 6 گل به ثمر برساند. وی که از سال 2007 در لیگ ایتالیا بازی می کند برای تیمهای اودینزه و ناپولی به میدان رفته و هم اکنون عضو تیم ناپولی است.

ستاره احتمالی: ژردان شقیری (Xherdan Shaqiri)

هافبک 23 ساله بایرن مونیخ که در پست فرانک ریبری و آرین روین بازی می‌کند و برای گرفتن جایگاهی در این تیم مجبور به مبارزه با این نامداران فوتبال جهان است،‌ تأثیر شگفتی در تیم ملی سوئیس گذاشته و از فوتبالیست کلیدی این تیم به شمار می‌رود. وی 32 بازی ملی و 8 گل زده در کارنامه دارد.

سوئیس

بازیکنان تیم ملی سوئیس در جام جهانی:

سوئیس

دروازه‌بانان: دیه‌گو بناگلیو (ولفسبورگ آلمان)، یان سومر (بازل سوئیس) و رومن بورکی (گراسهاپرز سوئیس).

مدافعان: استفان لیختشتاینر (یوونتوس ایتالیا)، مایکل لانگ (گراسهاپرز سوئیس)، استیو فون‌برگن (یانگ بویز سوئیس)، فابین شائر (بازل سوئیس)، فیلیپ سندروس (والنسیا اسپانیا)، یوهان ژورو (هامبورگ آلمان)، ریکاردو رودریگز (ولفسبورگ آلمان) و رتو زیگلر (ساسولو ایتالیا).

هافبک‌ها: والون بِهرامی (ناپولی ایتالیا)، بلریم ژمالی (ناپولی ایتالیا)، گوخان اینلر (ناپولی ایتالیا)، والنتین اشتوکر (بازل سوئیس)، ترانکویلو بارنتا (شالکه آلمان)، گلسون فرناندز (فرایبورگ آلمان)، گرانیت ژاکا (بورسیا مونشن‌گلادباخ آلمان) و ژردان شاقیری (بایرن‌مونیخ آلمان).

مهاجمان: هریس صفروویچ (رئال سوسیه‌داد اسپانیا)، جوزیپ درمیچ (بایرلورکوزن آلمان)، آدمیر مهمدی (فرایبورگ آلمان) و ماریو گاورانوویچ (زوریخ سوئیس).

لیست انتظار: ماروین هیتس (آگزبورگ آلمان)، تیم کلوزه (ولفسبورگ آلمان)، سیلوان ویدمر (اودینزه ایتالیا)، پیرمین شوگلر (اینتراخت فرانکفورت آلمان)، پایتیم کاسامی (فولام انگلیس)، فابین فِرِی (بازل سوئیس) و ارن دِردی‌بوک (بایرلورکوزن آلمان).

سوئیس
لباس تیم ملی سوئیس در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای سوئیس در گروه E جام جهانی 2014 برزیل

یکشنبه 25 خرداد 93 (15 ژوئن):

سوئیس - اکوادور (برازیلیا - ورزشگاه ناسیونال) :: (ساعت 20:30) ::

جمعه 30 خرداد (20 ژوئن):

سوئیس - فرانسه (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 23:30) ::

پنجشنبه 5 تیر 93 (26 ژوئن):

هندوراس - سوئیس (مانائوس - ورزشگاه آمازون) :: (
ساعت 00:30 بامداد) ::







**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آبادان برزیلته ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    در حد لالیگا رو خوب اومدی :)
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    چه خبر آمریکا بدبخت پناهنده اونجا دنبال چی هستی به دنبال فروختن دینت
  • ناشناس ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    اصلا فکر کردی و این نظر رو دادی ؟ میشناسیش ؟ مطمئنی امریکاست و مالزی نیست ؟؟
  • اقاروح اللهء عزیز ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    بنده خدا امریکا زندگی نمیکنه که با فیلترشکن وارد شده پرچم همون کشوری رو میزنه که فیلترشکن برای اونه
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
  • کاپیتان ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    ما یه سر اومدیم اینجا تا از نزدیک بریم استقبال بچه ها ضمنا" اعتماد به نفس بچه های ایران 20
  • بهنام ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    اولا به هيچ كس هيچ ارتباطي نداره از كجا كامنت گذاشته.دوما شما هم اگه با فيلتر شكن بياي احتمالا ميشي آمريكايي و دين فروش!!! سطح سوادت فوق العادست حاجي.خوش باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس