خطیب امروز نمازجمعه تهران با بیان اینکه رسالت حکومت دینی، صاف کردن جاده بهشت است، گفت: به صراحت می‌گویم که مجلس گناه، کار ضدفرهنگی است، چه این کار در قالب کنسرت موسیقی باشد و چه هر عنوان دیگری.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی خطیب امروز نماز جمعه تهران، با اشاره به مسائل فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری سال جدید را به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده‌اند و در سخنرانی‌های خود فرمودند که فرهنگ از اقتصاد مهمتر است، چرا که فرهنگ به اقتصاد و سیاست خط می‌دهد. اما سؤال اینجاست، مقصود از فرهنگ چیست؟

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس در هفته جاری افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری منظور از فرهنگ را فرهنگ انقلابی، دینی و ایجاد حرکت بر مبنای اسلام و ارزش‌های اسلامی و تقویت فرهنگ، آداب و اخلاق اسلامی عنوان کردند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: بر همین اساس، به صراحت می‌گویم که مجلس گناه کار ضدفرهنگی است، چه این کار در قالب کنسرت موسیقی باشد و چه هر عنوان دیگری، اینکه ما جوانها را جمع کنیم، دخترها بزک کرده، آرایش‌کرده و با حجاب کاملاً بد و پسرها بیایند و پول بیت‌المال را برای آنها خرج کنیم تا غافل از خدا شوند، قطعاً کار ضدفرهنگی است.

حجت الاسلام خاتمی گفت: نگویند انتقاد نکنید، این لباسی که ما پوشیده‌ایم لباس امر به معروف و نهی از منکر است، اگر نمی‌توانید مجلس منهای گناه ترتیب دهید، خب ترتیب ندهید. چه ضرورتی دارد از بیت‌المال مردم خرج غفلت از خدا شود.

وی با تأکید بر حساسیت ائمه جمعه در خصوص مسائل فرهنگی افزود: موضع ما در رابطه با نظام، موضع حضرت آقا است. موضع مقام معظم رهبری تقویت دولت‌ها است و ما هم بر همین باور هستیم و اگر مسئولان بخواهند خدمت کنند باید حمایت شوند، اما این به معنای ترک امر به معروف و نهی از منکر نیست.

خاتمی ادامه داد: مسئولان محترم بارها اعلام کرده‌اند که سینه گشاده‌ای برای شنیدن نقدها دارند و اگر نقدی می‌شود به معنای موضع‌گیری و مخالفت نیست. حساسیت ما تنها روی مسائل فرهنگی نیست، ما روی مسائل اقتصادی هم حساسیم و اولین بار از همین تریبون نماز جمعه بود که شدیدا به فساد 3 هزار میلیارد تومانی انتقاد شدو از قوه قضائیه خواسته شد تا بی‌مهابا با مفاسد اقتصادی برخورد کند و الان هم از این برخورد قاطعانه تشکر می‌کنیم.

خطیب امروز نمازجمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به گزینه‌ای که این روزها در جامعه مطرح شده است، ادامه داد: مسئول محترمی گفته است که به زور شلاق نمی‌شود مردم را راهی بهشت کرد، این جمله 3 معنا دارد، یک معنا را ما قبول داریم و باید همینطور باشد.

وی افزود:‌ مکتب ما مکتب منطق و استدلال است و شلاق نیست. سیره پیغمبر نیز همین‌گونه بوده است. پیامبر(ص) مبلغ و معلم قرآن می‌فرستاد، این معنا معنای درستی است و جنجال هم ندارد. دوم؛ آنکه این سخن را اینگونه معنا کنیم که مردم را آزاد بگذاریم هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند و در عرصه اخلاقی، سیاسی و اقتصادی آزاد باشند و حدود الهی را بشکنند و نهی از منکر نداشته باشیم، به صراحت می‌گوییم این معنا مورد تأیید هیچ‌کس در نظام اسلامی نیست و هیچ مسئولی هم نمی‌تواند این حرف را بزند.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد:  معنای سوم حرف این باشد که ما موظف نیستیم حتی جاده بهشت را نیز صاف کنیم، نادرست است، رسالت حکومت دینی همین است که جاده بهشت را صاف کند و فضای بهشتی شدن را فراهم کند و مأموریت آن همین است، چطور در عرصه اقتصادی، مسئولان محترم، اقتصاد را مدیریت می‌کنند و می‌گویند چه کالایی وارد شود، این اسمش هموار کردن جاده برای بهشت دنیای مردم است و بر همین ملاک می‌گوییم حکومت باید جاده را برای بهشتی شدن مردم فراهم کند و این تحلیل بدون هیچ موضع‌گیری یکجانبه درباره این سخن است.

حجت الاسلام خاتمی مسئله حجاب را از احکام قطعی اسلام دانست و گفت: همه فقها در معنای حجاب متفقند که خانم باید خودش را بپوشاند و تنها وجه‌ و کفین مجاز است.

وی با تاکید بر زیربنای حدیثی حجاب گفت: حجاب مانند نماز، روزه و دیگر واجبات از مسلمات دین است و امروز دیگر از یک حکم فرعی گذشته است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به واکنش کشورهای اروپایی به حجاب زنان مسلمان بیان کرد: این دولتهای غیر اسلامی هر وقت می‌خواهند با مسلمانان لج کنند می‌گویند حجاب ممنوع! و در فرانسه به عنوان مثال می‌گویند بانوان محجبه باید جریمه بپردازند.

وی خطاب به بانوان کشورمان گفت: خانم‌ها توجه داشته باشند که حجاب یک مسئله جزئی نیست و آبروی اسلام و تشیع در آن است.

حجت الاسلام خاتمی پیشینه حجاب را قرآن و حدیث و حضرت فاطمه زهرا (س) خواند و گفت: بی‌حجابی و بدحجابی هم در این کشور سابقه دارد که اولین آن مربوط به قرة‌العین بهایی که تبلیغ علی محمد باب را می کرد و دومی آن مربوط به رضاخان قلدر است.

وی با تاکید بر اینکه حتما بانوان ما حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را‌ بر پیشینه ننگین دوم ترجیح می‌دهند، خاطر نشان کرد: بارها گفته‌ایم در مقابل مفاسد از جمله بی‌حجابی، هم کار فرهنگی لازم است و هم کار اجرایی.

خطیب جمعه تهران گفت: خداوند نمی‌پسندد که دست ما در کار فرهنگی باز و در کار اجرایی بسته باشد بلکه همزمان باید این‌کارها پیش رود.

وی با یادآوری تصویب قانون بسیار جامع حجاب در سال 1386 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در این قانون بیش از 300 ماده آمده و برای 25 نهاد وظیفه تعیین شده است و برای حل مسئله حجاب هیچ راهی به جز اجرای آن نیست که متاسفانه هیچگاه نیز اجرایی نشده است.

حجت الاسلام خاتمی سران سه قوه را مورد خطاب قرار داد و گفت: لازم است تعیین شود که چه کسی متولی اجرای قانون است که با کمک آن می‌توان مشکل بی‌حجابی را حل کرد و ان شاالله بانوان ما حریم دین را نگه دارند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل گفت: الحمدلله کشور برای تجلیل از امام راحل آماده می‌شود و این تجلیل حامل دو پیام است، پیام اول؛ بیعت ما مکتب امام(ره) و پیام دوم؛ پیام بیعت با جانشین صالح امام(ره) است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مکتب امام(ره) گفت: یکی از ویژگی‌های این مکتب، مردم‌سالاری دینی است. امام(ره) در اوج دلدادگی به خدا مردم را باور داشت. شاید از انقلاب‌های بی‌نظیری که بدون مبارزه مسلحانه به سامان رسید، انقلاب امام(ره) بود. امام از قدرت مردم استفاده کرد، مردم را باور کرد و به آن عشق می‌ورزید. امام(ره) برای رأی مردم ارزش قائل بود و رأی مردم را تشریفاتی نمی‌دانست و همانند مقام معظم رهبری رأی مردم را تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز می‌دید.

وی افزود: ویژگی دیگر مکتب امام(ره) مکتب نفرت از استکبار و استکبارستیزی است، مکتبی که از قرآن بهره گرفته است و این یعنی استکبارستیزی، زمزمه‌ای که بر زبان شما مردم است و نفرتی که شما مردم از امریکا دارید، وامدار حضرت امام(ره) است. چه کسی امریکا را شیطان بزرگ دانست و گفت امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هیمنه امریکا را شکست؟ پاسداری از این مکتب به این است که این آرمان زنده بماند. تا امریکا شیطنت می‌کند، این شعار، شعار انقلاب اسلامی است.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد:‌مکتب امام(ره) مکتب ولایت فقیه است. خوشبختانه مردم نیز پشتیبان ولایت فقیه بودند و دین خود را به انقلاب ادا کردند. امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید و ولی فقیه امروز مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است.

 حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: ویژگی دیگر مکتب امام(ره)، مراقبت از نظام است، اگر مردم مراقب انقلاب نباشند، آنچه بر سر مردم می‌آید که بر سر مردم مصر آمد.

وی با اشاره به اینکه پیام دوم تجلیل باشکوه از مردم، بیعت با جانشین صالح امام(ره) است، گفت: بزرگی که خط آن خط آمام(ره) است و با همان اخلاص، شجاعت، شهامت و تدبیر 25 سال بعد از ارتحال امام(ره) آن راه را ادامه دادند. مفسر واقعی خط امام(ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در تهران گفت: این مسابقات، بهترین دلیل بر رد انتصاب تحریف قرآن به شیعه است، مسابقات قرآنی در تهران شاید بزرگترین پدیده قرآنی در جهان اسلام باشد که فضایی بسیار معنوی بر آن حاکم است.

حجت الاسلام خاتمی از مردم و تمام مسئولان نظام برای حضور در این مسابقات دعوت کرد.

همچنین خطیب نمازجمعه تهران با گرامیداشت روز پاسدار و فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انقلاب زاده شد و همراه با انقلاب در عرصه‌های مورد نیاز، خوش درخشید. همچنین ما روز ولادت سردار رشید اسلام حضرت ابالفضل را داریم و امیدواریم مسئولان نظام در حد توان به جانبازان خدمت کنند، چرا که آنان شهیدان زنده هستند.

خطیب نمازجمعه امروز تهران با اشاره به فرارسیدن روز 15 خردادماه این روز را روز کاشته شدن بذر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    تربیت باید ازخانواده شروع بشه حکومت به خانواده توجه کند نصف موضوع حله
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    افرین
  • ناشناس ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    صاف کردن جاده یعنی ایجاد اشتغال وکنترل گرونی.ایجاد اشتغال یعنی رشدازدواج رشد ازدواج ومتاهل شدن یعنی چشم چرونی کمترواینکه دخترهای متاهل انگیزه ای برای خودنمایی ندارندو...
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    مرحبا
  • باجلانی ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    درست میگه
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    در پناه امام زمان باشی.خدا بشما روحانی واقعی طول عمر با برکت عنایت کند.دست حق بهمراهت مولی علی نگهدارت.
  • ایران ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    الان تو وضعیت موجود مردان متاهل بیشتر دچار چشم چرونی می شن.چون ذات مرد تنوع خواهی است. اگه رنان و دختران ما بی عفت باشن دودش اول به چشم خودشون میره
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    آقای روحانی مهربان دوستت داریم
  • حجت ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    پس اونهایی که کار دارن و پول و شوهر ولی باز میرن دنبال اینکارهای کجای بحث شما جا میگیرن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس