کد خبر 31363
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵

بازي در اصفهان و در مصاف با سپاهان کابوس بزرگ استقلال در سالهاي اخير بوده و معمولا از اين بازي دست پر بيرون نيامده اند و آخرين پيروزي آبي پوشان مقابل سپاهان به 9 سال قبل و به اولين دوره ليگ برتر باز مي‌گردد.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، از زمان آغاز ليگ برتر تابه‌حال استقلال 19 بار در ليگ و 2 بار در جام حذفي در اصفهان مقابل تيم‌هاي اصفهاني به ميدان رفته که يک برد مقابل سپاهان و دو برد مقابل ذوب آهن همه دستاورد آنها از اين ميادين بوده است.

نکته جالب اينکه استقلال 7 بار در ادوار مختلف ليگ برتر بالاتر از سپاهان و 6 بار بالاتر از ذوب آهن قرار گرفته اما اين موفقيت کلي کمتر در بازي‌هاي رو در رو ميسر شده است. عجيب تر اينکه دو پيروزي استقلال مقابل ذوب آهن، در فصولي رقم خورده که اين تيم در ليگ به ترتيب نهم و سيزدهم شد! مروري بر سفرهاي قبلي استقلال به اصفهان مصائب آبي‌ها در رويارويي با تيم اول اين شهر را به تصوير مي‌کشد.

 

 

81 - 1380

در هفته چهارم اولين دوره ليگ حرفه اي، در آذرماه 1380 استقلال به مصاف ذوب آهن رفت. با گلهاي عارف محمدوند و گل به خودي محمود فکري استقلال 2-1 به ذوب آهن باخت. در هفته دهم هم استقلال به مصاف سپاهان رفت که با تک گل فراز فاطمي در نيمه اول بازي را 1-0 برد. اين آخرين پيروزي استقلال در مقابل سپاهان در اصفهان بود. در پايان ليگ ذوب آهن ششم و سپاهان نهم شدند. آن زمان هيچ کس فکرش را هم نمي‌کرد استقلال تا 10 سال آينده پشت سر هم در اين شهر امتياز از دست بدهد.

 

 

82 - 1381

استقلال با رولند کوخ راحت تر از هميشه مي‌باخت و به سينه کمتر تيمي دست رد مي‌زد. در هفته شانزدهم آنها به نقش جهان رفتند و يکي از زيباترين بازي‌هاي فصل را برگزار کردند. ابتدا سپاهان با دو گل نويدکياي 20 ساله از استقلال جلو افتاد اما اکبري و اکبرپور در دقايق پاياني بازي را مساوي کردند. استقلال بابت اين بازگشت خوشحال بود و پرونده بازي مختومه به نظر مي‌رسيد که محمود کريمي با يک فرار زيبا در دقيقه 88 دروازه طباطبايي را باز کرد و سپاهان بازي را 3-2 برد. چند هفته بعد از اين بازي در هفته بيست و سوم استقلال با سه گل هاشمي نسب، سامره و نيکبخت ذوب آهن را 3-0 برد. در پايان فصل آبي‌ها در جدول پايين تر از هر دو تيم قرار گرفتند. سپاهان و ذوب آهن با قهرماني در ليگ و جام حذفي به آسيا رفتند.

 

 

83 - 1382

نخستين شکست اين دوره استقلال در هفته پنجم در اصفهان توسط ذوب آهن رقم خورد. دو گل مهدي رجب زاده، تک گل نوازي از روي نقطه پنالتي را بي‌اثر کرد. شش هفته پس از اين بازي و در هفته يازدهم استقلال در حالي به اصفهان باز گشت که در 10 بازي قبلي 18 گل خورده بود. قلعه نويي در اين بازي ريسک بزرگي کرد و براي اولين بار طالب لوي 18 ساله را درون دروازه قرار داد. تغييري که جواب مثبت داد و طالب لو با رفلکس‌هاي خيره کننده و بسته نگه داشتن دروازه‌اش نامي براي خود دست و پا کرد. اين بازي در نهايت 0-0 تمام شد. در فينال جام حذفي همان فصل، استقلال و سپاهان در يک بازي جنجالي به مصاف هم رفتند. دو گل لئون استپانيان و گل به خودي محمد خرمگاه، پيروزي 3-2 سپاهان را براي اين تيم در اصفهان به ارمغان آورد. نتيجه‌اي که چندان اطمينان بخش نبود اما سپاهان با پيروزي دو بر صفر در بازي برگشت در نهايت جام قهرماني را بالاي سر برد.

 

 

84 - 1383

به مانند دوره قبل، اين بار هم نخستين شکست استقلال با دستان ذوب آهن به ثبت رسيد. در هفته هشتم استقلال در فولاد شهر به مصاف ذوب آهن رفت. فراز فاطمي که به تازگي از استقلال جدا شده بود در همان ابتداي بازي روي اشتباه توپالوويچ(دروازه بان آن روزهاي استقلال) ذوب آهن را جلو انداخت. در نيمه دوم با اشتباه انصافي، ذوب آهن به گل دوم رسيد. در اواخر بازي، سامره با يک شوت ديدني اختلاف را کم کرد اما دقايقي بعد سپهر حيدري گل سوم ذوب‌آهن را زد. کار استقلال وقتي تمام شد که اکبرپور در دقيقه 85 از بازي اخراج شد. در هفته پانزدهم استقلال در يک بازي پر حاشيه ديگر در اصفهان به مصاف سپاهان رفت. حواشي مربوط به تست دوپينگ و توهين محسن قهرماني به سامره (و شايد هم بر عکس!) توجيه خوبي براي عدم کسب نتيجه استقلالي‌ها بود و کلآ همه فراموش کردند که استقلال بازي 2-0 برده را 2-2 کرد.

 

 

85 - 1384

نخستين بازي استقلال در اصفهان، در هفته هفتم و مقابل سپاهان رقم خورد. مهدي رحمتي که به تازگي از سپاهان راهي استقلال شده بود در همان اوايل بازي سانتر مهدي جعفرپور را با چشمانش تعقيب کرد تا توپ مستقيم وارد دروازه شود. استقلال در اين بازي موقعيت گل داشت اما همه توپ‌ها توسط آرمناک مهار شدند. 6 ماه پس از اين اتفاق، استقلال فرصت داشت با بردن ذوب آهن در اصفهان، پيش از پايان مسابقات قهرمان ليگ شود اما گل دقيقه 86 داسيلوا بازي را 1-1 مساوي کرد تا استقلال با يک هفته تاخير جام قهرماني را بالاي سر ببرد.

 

 

86 - 1385

استقلال در اولين بازي نيم فصل دوم در فولاد شهر به مصاف ذوب آهن رفت و در يکي از بي‌کيفيت ترين بازي‌هاي تاريخ ليگ به تساوي 0-0 رسيد. در هفته بيست و ششم هم استقلال به مصاف سپاهان رفت و با پنالتي دقيقه 92 عقيلي 1-0 باخت. استقلال از اين بازي به بعد ديگر رنگ برد را تا پايان ليگ برتر آن دوره نديد.

 

 

87 - 1386

استقلال در هفته ماقبل داربي به مصاف سپاهان رفت و با دو شليک تماشايي ابوالهيل 2-1 مغلوب زردها شد. گل برتري سپاهان به مانند بازي قبلي در وقت‌هاي تلف شده زده شد. در اواخر نيم فصل هم آبي‌ها که تازه براي دومين بازي، فيروز کريمي را روي نيمکت خود مي‌ديدند مهمان ذوب آهن بودند که با گل عجيب محمد نوازي در دقيقه 80 بازي را 1-0 بردند. اين آخرين برد استقلال در اصفهان بود. در جام حذفي هم استقلال در ضربات پنالتي، ذوب آهن را با درخشش طالب لو برد و راهي دور بعد شد.

 

 

88 - 1387

در هفته دهم، تيم صدرنشين جدول بايد به مصاف سپاهان نه چندان آماده مي‌رفت. دو گل زود هنگام از نويد کيا و علي عليزاده (گل به خودي) سپاهان را 2-0جلو انداخت تا گل برهاني و اخراج ديرهنگام جعفرپور هم گره گشا نباشد. 10هفته بعد از اين بازي آنها در نبرد تعيين کننده قهرمان ليگ، به مصاف ذوب آهن رفتند و کسب تساوي 1-1 خود را در صدر جدول حفظ کردند.

 

 

89 - 1388

استقلال به فاصله حدودا 40 روزه بايد با هر دو تيم در اصفهان بازي مي‌کرد. نخست به مصاف ذوب آهن رفتند و با گل خلعتبري مغلوب شدند. بازي بعدي با سپاهان ديداري حيثيتي به‌ويژه براي مرفاوي بود. درخشش رحمتي و اشتباهات داور باعث برد 2-0 سپاهان شد.

 

 

90 - 1389

از آخرين باخت سپاهان در ليگ بيش از 160 روز مي‌گذرد. از آخرين باخت آنها به استقلال در اصفهان هم 3000 روزي گذشته است. استقلالي‌ها در نيم فصل اول با ذوب آهن در اين شهر مساوي کردند. آيا طلسم کهنه استقلال امروز 10 ساله مي‌شود يا اينکه پرويز مظلومي مي‌تواند تصوير جديدي را از قتلگاه هميشگي استقلال به هواداران اين تيم معرفي کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس