شاگردان زاکرونی که آمده اند شگفتی ساز شوند آن قدر به خود اطمینان دارند که خود را از گروه نسبتا آسان صعود کرده بدانند و به یکی از تیمهای قدرتمند مرحله بعدی بیاندیشند.

سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویرویژه‌نامه جام جهانی مشرق – بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.
بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)
** بخش سیزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بلژیک)
** بخش چهاردهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بوسنی و هرزگوین)
** بخش پانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (پرتغال)
** بخش شانزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (روسیه)


17سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویر - ژاپن (Japan)


سرمربی:
آلبرتو زاکرونی

ستاره احتمالی: کیسوکه هوندا

کاپیتان: ماکوتو هاسبه

رنکینگ در فیفا: 47

حضور در جام جهانی: 4 بار (آخرین 2010)

بهترین عنوان: یک‌ هشتم‌ نهایی

بیشترین بازی ملی: یاسوهیتو اندو (141)

بهترین گلزن ملی: کونیشیگه کاماموتو (80)

شعار تیم در جام جهانی: سامورایی! زمان جنگ فرارسیده است

همگروه‌های ژاپن در جام جهانی برزیل: کلمبیا، ساحل عاج و یونان در گروه C

آشنایی کلی با کشور ژاپن
کشوری است در اقیانوس آرام واقع در آسیای شمال شرقی که یکی از قدرت‌های اصلی جهان به شمار می‌رود و سومین اقتصاد بزرگ جهان را از نظر تولید ناخالص داخلی در اختیار دارد. این کشور پادشاهی است و بر مبنای قانون اساسی اداره می‌شود.
ژاپن کاملا محصور در آب است که از طریق مرز آبی با کشورهای چین، کره جنوبی،‌ کره شمالی و روسیه هم مرز است. وسعت این کشور در پایان جنگ جهانی دوم به میزان فعلی رسید. ژاپن با جمعیتی در حدود 128 میلیون نفر دهمین کشور پرجمعیت جهان به حساب می‌آید. توکیو پایتخت این کشور با 35 میلیون جمعیت یکی از بزرگترین و گران‌ترین پایتخت‌های جهان به حساب می‌آید.

سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویرمردم این کشور که ژاپن را نیکون کوکو خطاب می‌کنند که به معنای خاستگاه خورشید است. در حقیقت ژاپن شرقی‌ترین کشور جهان بدون در نظر گرفتن خاک قطب به حساب می‌آید. باستان‌شناسان سکونت انسان در این سرزمین را به دوران پسا پارینه ‌سنگی می‌دانند. این کشور، کوهستانی است و بیشتر جزایر آن آتشفشانی و زلزله‌خیز است. طبق آمار سالانه 1500 زمین‌لرزه در ژاپن رخ می‌دهد. ژاپن به سرزمین آفتاب یا سرزمین آفتاب تابان هم مشهور است.

تاریخ ژاپن
گفته می‌شود نخستین انسان‌ها بیش از 10 هزار سال قبل در شبه‌جزیره ژاپن سکونت داشتند اما خاستگاه اولیه مردم این کشور هنوز مشخص نیست. آغاز تاریخ ژاپن با مردمانی از نژاد آینو و مغول به سده‌های پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد و جالب اینجاست که از آن زمان تاکنون تنها یک سلسله امپراطوری بر این سرزمین فرمانروایی کرده است. کشف برنج و استفاده از ابزار فلزی باعث تحولات زیاد در این کشور شد. نخستین امپراطوری ژاپن جیموتنو نام داشت.
کشور ژاپن سومین قدرت اقتصادی دنبا به حساب می‌آید. این کشور دارای منابع طبیعی محدودی است اما با همکاری‌های دولت در بخش صنعت، ژاپن به عنوان یکی از پیشگامان صنعت و تکنولوژی دنیا به حساب می‌آید. صادرات بخش عمده‌ای از درآمد اقتصادی این کشور را تامین می‌کند که مهمترین این صادرات تجهیزات حمل و نقل، اتومبیل، صنایع الکترونیک، ماشین‌آلات الکترونیک و صنایع شیمیایی است.

فوتبال ژاپن
تیم ملی فوتبال ژاپن در 4 دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا قهرمان شده و از این حیث در این قاره رکوردار به حساب می‌آید. ژاپن همچنین 5 بار موفق شده راهی جام جهانی شود و دو بار هم در سال‌های 2002 و 2010 به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده است. این تیم همچنین در جام کنفدراسیون‌های سال 2001 نائب قهرمان شد و مدال برنز المپیک 1968 مکزیکوسیتی را در اختیار داشت.

سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویر

تاسیس جی‌لیگ در سال 1993 باعث شد تا فوتبال در این کشور از حالت آماتور به صورت حرفه‌ای دربیاید. تیم ملی فوتبال ژاپن تنها تیم غیرآمریکای است که دو بار در سال‌های 1999 و 2011 به کوپا آمریکا دعوت شده است. نخستین بازی تیم ملی ژاپن در سال 1917 مقابل چین رقم خورد و بهترین پیروزی این کشور برد 15 بر صفر در سال 1967 مقابل فیلیپین بوده است. بدترین شکست ژاپن هم باخت 15 بر دو مقابل فیلیپین در سال 1917 رقم خورده است.

تیم ملی ژاپن اگرچه به نسبت مدعیان قهرمانی در جام جهانی چندان قوی به نظر نمی رسد، اما به عنوان یکی از قویترین تیم های آسیا پا به عرصه این رقابت ها نهاده است و از امید های آسیا برای دفاع از حیثیت فوتبال این قاره پهناور به حساب می آید.

ژاپن از جمله تیم هایی است که به تاریخچه فوتبال خود قبل از بیست سال اخیر نمی تواند افتخار کند، این تیم تا قبل از جام جهانی 98 حتی یک بار هم به جام جهانی راه نیافته است.

سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویر
البته فوتبال ژاپن طی دو دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و از سال 98 به بعد در همه دوره ها به جام جهانی صعود کرده است و در سال های 2002 و 2010 بازی های امیدوار کننده ای هم به نمایش گذاشته است.

بسیاری از کارشناسان فوتبال ژاپن یکی از دلایل رشد فوتبال کشورشان را مدیون کارتون معروف «فوتبالیست ها» می دانند که در دهه 90 میلادی کودکان و نوجوانان ژاپنی را مجذوب خود و ورزش فوتبال کرد. گفتنی است این کارتون در ایران هم پخش شد و طرفداران زیاد هم به خود جلب کرد.

صعود به جام جهانی 2014
در آسیا برای مقدماتی جام جهانی دو مرحله حذفی، دو مرحله گروهی و همچنین یک مرحله پلی آف تعیین شده است، که ژاپن از شرکت در دو مرحله اول معاف شده و مستقیما به مرحله سوم راه یافت، در این مرحله در گروه خود با کسب 10 امتیاز و 6 امتیاز کمتر نسبت به تیم اول یعنی ازبکستان به مرحله چهارم که به نوعی مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی در آسیا محسوب می شود صعود کرد، در این مرحله هم با کسب 17 امتیاز، مقتدرانه اول شد و به عنوان اولین کشور بعد از برزیلِ میزبان؛ به جام جهانی 2014 راه یافت. ژاپن با 105.8 میلیون یورو بیستمین تیم با ارزش جام جهانی است.

سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویر

تاریخچه حضور ژاپن در جام جهانی
اولین حضور ژاپن در جام جهانی به سال 1998 برزیل بر می گردد، که البته در این تورنمنت با توجه به بی تجربگی بازیکنانش نمایش جالبی از خود نشان نداد. ژاپن که با آرژانتین، کرواسی و جامائیکا هم گروه بود در هر سه بازی مرحله گروهی مغلوب حریفان خود شد و بدون کسب امتیاز از دور مسابقات خارج شد.
سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویر
ترکیب احتمالی ژاپن در جام جهانی 2014

سال 2002، ژاپن به همراه کره جنوبی میزبان جام جهانی بودند، در این دوره ژاپن به مراتب بسیار بهتر از دوره قبل ظاهر شد و در مرحله گروهی برابر روسیه و تونس به ترتیب یک بر صفر و دو بر صفر پیروز شد، با بلژیک هم 2-2 مساوی کرد و نهایتا با 7 امتیاز به عنوان تیم اول به مرحله حذفی رفت، اما در این مرحله مقابل یکی از پدیده های جام جهانی به نام ترکیه نتوانست به پیروزی دست پیدا کند و با شکست یک بر صفر برابر این تیم از گردونه مسابقات کنار رفت.

سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویر
برای سومین بار ژاپن در سال 2006 در آلمان پا به میادین جام جهانی نهاد و با برزیل، استرالیا و کرواسی هم گروه شد. که البته در این مسابقات نتوانست مثل دوره قبل موفق عمل کند و همچون دیگر هم قاره ای های خود نتایج ضعیفی کسب کرد. به استرالیا و برزیل به ترتیب 3-1 و 4-1 باخت و فقط توانست برابر کرواسی به تساوی 0-0 دست یابد و سرانجام با همان یک امتیاز با جام جهانی 2006 وداع کرد.

ژاپن: کیسوکه هوندا (Keisuke Honda) - بازیکن ژاپنی زسکاسکو که همه او را به خاطر تکنیک و مهارت بالایش می‌شناسد او قرار است فصل جدید به تیم آث میلان بپیوندد.
کیسوکه هوندا (Keisuke Honda) - بازیکن ژاپنی میلان که همه او را به خاطر تکنیک و مهارت بالایش می‌شناسد ستاره احتمالی چشم بادامی ها خواهد بود. هوندا 53 بازی ملی و 20 گل زده در کارنامه دارد.
چهارمین تجربه ژاپن در جام جهانی، 2010 آفریقای جنوبی بود که با هلند، دانمارک و کامرون هم گروه شد، دانمارک و کامرون را برد و به هلند یک بر صفر باخت و در مجموع با 6 امتیاز و به عنوان تیم دوم به یک شانزدهم راه یافت در این مرحله هم با بدشانسی و در ضربات پنالتی 5 بر 3 مغلوب شد و برای دومین بار از رسیدن به دور یک هشتم نهایی جام جهانی ناکام ماند.

پیش بینی عملکرد ژاپن در جام جهانی 2014
شاگردان آلبرتو زاکرونی به درخشش در این دوره جام جهانی بسیار امیدوار هستند، آنها با توجه به اینکه در این دوره بعد از میزبان اولین تیمی بودند که به جام جهانی راه پیدا کرده است و همچنین هم گروهی با کلمبیا، یونان و ساحل عاج در گروه C جام جهانی 2014 که گروه نسبتا راحتی به نظر می رسد، از همین الان خودشان را صعود کرده فرض می کنند و برای بازی یک شانزدهم برابر تیم اول یا دوم گروه D که می تواند ایتالیا، انگلیس یا اروگوئه باشد برنامه ریزی می کنند، تا این بار بتوانند طلسم را شکسته و برای اولین بار به مرحله یک هشتم صعود کنند.
سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویر
زاکرونی می خواهد مثل گاس هیدینک که کره را به مقام چهارم جهان رساند نامش را در تاریخ ژاپن ثبت کند

هوندا در میلان، ناگاموتو در اینتر و کاگاوا در منچستر سه چهره سرشناس ژاپن به شمار می روند.

بازیکنان تیم ملی ژاپن در جام جهانی:

سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویر

دروازه‌بان‌ها:
ایجی کاواشیما، شوساکو نیشیکاوا، شوئیچی گوندا

مدافعان: یوتو ناگاتومو، یاسویوکی کونو، مایا یوشیدا، آتسوتو اوچیدا، هیروکی ساکای، گوتوکو ساکای، ماساتو موریشیجی، ماساهیکو اینوها

هافبک‌ها: کیسوکه هوندا، شینجی کاگاوا، ماکوتو هاسبه، یاسوهیتو اندو، شینجی اوکازاکی، توشیهیرو آئویاما، هیروشی کیوتاکه، هوتارو یاماگوچی، مانابو سایتو

مهاجمان: یوئیچیری کاکیتانی، یویا اوساکو، یوشیرو اوکوبو

سامورایی‌های آبی در کمین خوشبختی +تصاویر
لباس تیم ملی ژاپن در جام جهانی برزیل

برنامه بازیهای ژاپن در گروه C جام جهانی 2014 برزیل

یکشنبه 25 خرداد 93 (15 ژوئن):

ساحل عاج - ژاپن (رسیف - پرنامبوکو) :: (ساعت 05:30 بامداد) ::

جمعه 30 خرداد (20 ژوئن):

ژاپن - یونان (ناتال - ورزشگاه داس دوناس) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::

چهارشنبه 4 تیر 93 (25 ژوئن):

کلمبیا - ژاپن (کوییابا - ورزشگاه پانتانال) :: (
ساعت 00:30 بامداد) ::

**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    کپی ویکی پدیا...
  • عشق فوتبال ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    چرا الکی حرف میزنی؟؟ بعضی از اطلاعات راجع به کشور ژاپن از ویکی پدیاست که به هر حال اونم یه منبع محسوب می شه ولی اطلاعات مربوط به تیم ملی ژاپن و فوتبال این کشور به هیچ وجه از ویکی پدیا نیست و مشرق چه تو این گزارش و چه گزارش های دیگه جام جهانیش نشون داده خیلی خلاق و جامع عمل می کنه. مشرق به حرف امثال این گوش نده و کارت رو که واقعا تو سایتهای ما تکه ادامه بده. خدا قوت
  • منطقی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    خداوکیلی به فوتبال ایران ظرف سی سال گذشته نگاه کنید ببینین به اندازه یک بند انگشت پیشرفت کرده .متأسفانه فقط شده دکان دلالی ی سری افراد معلوم الحال ، شما که صداتون به جایی میرسه بگید ما فوتبال نخواهیم کجا باید بریم اینهمه هزینه اینهمه اسراف خدا رو خوش نمی یاد
  • راننده ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    نابرده رنج گنج ميسر نمي شود. زحمت کشیدن و حقشان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس