با توجه به فاکتورهای موجود در تیم بنتو و تجربه بالاتر آنها و حضور فوق‌ستاره ای چون کریستیانو رونالدو، می توان حضور این تیم در جمع 8 تیم پایانی و چه بسا بالاتر را متصور شد.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر
ویژه‌نامه جام جهانی مشرق – بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.
بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)
** بخش سیزدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بلژیک)
** بخش چهاردهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (بوسنی و هرزگوین)


فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر2 - پرتغال (Portugal)
سرمربی: پائولو بنتو

ستاره: کریستیاون رونالدو

کاپیتان: کریستیانو رونالدو

رنکینگ در فیفا (آوریل): 3

حضور در جام جهانی: 3 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: مقام سوم (یک بار) 

بیشترین بازی ملی: لوئیس فیگو (127 بازی)

بهترین گلزن ملی: کریستیانو رونالدو (49 گل) 

شعار تیم در جام جهانی: گذشته‌ها به تاریخ پیوستند، موفقیت در آینده است

همگروه‌های پرتغال در جام جهانی برزیل: آلمان، غنا و آمریکا در گروه G

آشنایی کلی با کشور پرتغال

به گزارش مشرق، جمهوری پرتغال غربی‌ترین کشور سرزمین اصلی اروپاست که بیشتر ایرانی‌ها آن را به خاطر سابقه دیرینی که در دریانوردی و کشف سرزمین‌های جدید دارد می‌شناسند. پایتخت آن لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی است که از شاخهٔ زبان‌های رومی‌تبار است. این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است و شیوه حکومتی آن جمهوری پارلمانی است. پرتغال جزء کشورهای توسعه‌یافته به‌شمار می‌آید. دین مردم این کشور مسیحیت از شاخه کاتولیک رومی است.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویراین کشور از غرب با اقیانوس اطلس و از شرق و شمال با کشور اسپانیا هم‌مرز است. این کشور همچنین مالکیت تعدادی جزیره در اقیانوس اطلس را دارد.

تاریخ این کشور بسیار غنی است و در حقیقت ایجاد سرزمین کنونی پرتغال به دوران پیش از تاریخ برمی‌گردد. در قرن 15 میلادی این کشور امپراتوری جهانی را ایجاد کرده بود که بخش‌هایی از آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی را دربر می‌گرفت.

کشور پرتغال دو منطقه کلان‌شهری عمده دارد که یکی کلان‌شهر لسیبون در جنوب و دیگری کلان‌شهر پورتو در شمال است. نام کامل پورتو، پورتو-کاله بوده‌است که به معنی بندر کال‌ها (نام قومی سلتی) است و نام پرتغال نیز تلفظی از نام پورتوکاله‌است. مناطق پورتو و لیسبون از قدیم با یکدیگر در رقابت بوده‌اند.

در دوران باستان ساکنان سرزمین کنونی پرتغال را اقوام سلتی گالاسی و لوسیتانی تشکیل می‌دادند و این منطقه بعداً بخشی از امپراتوری روم شد و سپس قبایل گوناگون ژرمن نیز به این سرزمین آمدند. ناحیه پرتغال در سده هشتم میلادی به تصرف مسلمانان موری (مراکشی) درآمد ولی شهسواران مسیحی بعداً مسلمانان را از این منطقه راندند. زبان پرتغالی امروزه به زبان لاتینی رومی‌ها بیش از سایر زبان‌های اروپایی شباهت دارد.

پرتغال در سال ۱۱۳۹ میلادی اعلام پادشاهی مستقل کرد. گرچه امپراتوری بزرگی که با کوشش دریانوردان پرتغالی به وجود آمده بود بعداً روی به افول نهاد، آنچه هنوز برجای مانده به حدی است که امروزه دولت پرتغال سومین کشور بزرگ مستعمراتی جهان به شمار می‌رود.

پرتغال کشوری توسعه‌یافته است که بر اساس آمارهای جهانی یکی از بهترین کشورها برای زندگی است زیرا کیفیت زندگی در آن بالاست. این کشور عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است و از بنیانگذاران پیمان آتلانتیک شمالی‌ (ناتو).

آب و هوای این کشور تحت تاثیر دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس است. میانگین دمای هوای سالانه آن در بخش شمالی 13 درجه و در بخش جنوبی 18 درجه سانتیگراد است.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر
رود دورو از میان اسپانیا و پرتغال عبور می کند. این رود قبلاً رود خروشانی بود، ولی ساخت 8 سد بر روی آن روح ناآرامش را رام کرد و حالا رود آرامی است.

سردترین بخش آن در شمال کشور واقع شده که در زمستان‌ها دمای هوا ممکن است به 15 درجه زیر صفر هم برسد و گرمترین بخش آن در جنوب کشور قرار دارد که تابستان‌هایی با دمای 45 درجه سانتیگراد را هم به خود دیده است.

سیاست در پرتغال
چهار بخش اساسی در سیاست‌گذاری جمهوری پرتغال شامل رئیس‌جمهور، مجلس ملی، دولت و دادگاه است. در این کشو رهمانند ایران بخش‌های قانون‌گذاری، دولت و دادگاه مستقل از هم هستند.
رئیس‌جمهور که برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شود قدرت نظارتی دارد و نه اجرایی. رئیس دولت نخست‌وزیر است. اوست که کابینه را انتخاب می‌کند. نمایندگان مجلس ملی پرتغال 230 نفر هستند که برای دوره چهار ساله انتخاب می‌شوند.

اقتصاد در پرتغال
اقتصاد پرتغال پس از پیوستن به اتحادیه اروپا در سال 1986 میلادی به سمت خدماتی شدن پیش رفته است. در دو دهه گذشته دولتمردان این کشور تلاش زیادی را برای خصوصی‌سازی در این کشور آغاز کردند که نتیجه هم داده است.

تولید ناخالص داخلی این‌ کشور به کشاورزی، صنعت و خدمات وابسته است. محصولات صادراتی آن شامل پوشاک و کفش، ماشین آلات، مواد شیمیایی و کاغذ است. محصولات وارداتی آن هم شامل تجهیزات حمل‌ و‌ نقل، مواد شیمیایی، محصولات پتروشیمی، منسوجات و محصولات کشاورزی است.

مردم پرتغال
بر اساس آمارهای سال 2007 جمعیت این کشور 10 میلیون و 642 هزار و 836 نفر است که میانگین سنی آنها 38.8 سال است. امید به زندگی در پرتغال برای مردان 6/74 سال و برای زنان 36/81 سال است. هرچند در این کشور دین رسمی تعیین نشده است اما 5/84 درصد از مردم آن کاتولیک و پیرو کلیسای رم هستند. زبان رسمی آن پرتغالی است.

ارتباطات در پرتغال
سیستم مخابراتی این کشور به دلیل استفاده از پهنای باند و سرعت بالا جزو سیستم‌های پیشرفته در دنیا محسوب می‌شود. بیش از 300 رادیو در این کشور وجود دارد که بسیاری از آنها به صورت منطقه‌ای و محلی برنامه پخش می‌کنند.

پرتغال در یک نگاه
مساحت: 92،345 کیلومتر مربع
جمعیت: 10،642،836 نفر
پایتخت: لیسبون
واحد پول: یورو
دامنه اینترنتی: pt.
پیش شماره: 351+


فوتبال در پرتغال
فدراسیون فوتبال پرتغال سال 1914 تاسیس و در سال 1923 به عضویت فیفا درآمد. فوتبال مبتنی بر تکنیک و شباهت زبانی با برزیل باعث شده که این تیم را برزیل اروپا بخوانند و همواره هم ستارگان اصلی این تیم از یک تکنیک غنی برخوردار بوده اند. البته افتخارات دو تیم قابل قیاس نیست و قهرمانی های برزیل در جام جهانی برابر است با تعداد حضور پرتغال در جام جهانی.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر
اوزه بیو ملقب به پلنگ سیاه موزامبیک اسطوره پرتغال در جام جهانی 1966

پس از درخشش پرتغال در جام جهانی 1966 که به لطف بازیهای درخشان ستاره افسانه ای این تیم یعنی اوزه بیو مقام سوم را به دست آورد تا سالها پرتغال قدرتمندی ندیدیم تا اینکه نسل طلایی این تیم در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی با 2 قهرمانی جوانان جهان به دنیای فوتبال معرفی شدند. ستارگانی نظیر فیگو، روی کاستا، ژائو پینتو، سوسا، فریرا، فرناندو کوتو و ... با هدایت یک مربی به نام کارلوس کی روش تا یک دهه فوتبال پرتغال را به دوران اوج خودش برگرداندند. البته این نسل طلایی موفق شد پس از 16 سال پرتغال را به جام جهانی 2002 برساند. پس از آن نسل طلایی بازیکنان جوان و خوب دیگری به تیم ملی آمدند که سرآمد همه انها کریستیانو رونالدو بود که هم اینک به همراه لیونل مسی دو بازیکن فرازمینی خوانده می شوند و پیاپی رکورد شکنی می کنند. دکو، نانی، کاروالیو، نونو گومز، پائولتا، کوارشما و ... از دیگر ستارگان دهه اخیر پرتغال بوده اند.
پرتغال علاوه بر کی روش یک مربی بزرگ دیگر را به دنیای فوتبال معرفی کرده و ان کسی نیست جر خوزه مورینیو آقای خاص فوتبال جهان.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر
لوئیز فیگو و روی کاستا
نحوه صعود به جام جهانی 2014
تیم ملی پرتغال از سال 2002 به بعد که پس از 16 سال به جام جهانی رسیده بود به طور مرتب به مرحله نهایی صعود کرده است. این تیم بعد از جام جهانی 2010 دچار تغییر و تحولات مثبتی شد و این تغییرات با صعود به مرحله نیمه نهایی یورو 2012 و حذف در ضربات پنالتی به دست قهرمان جهان و اروپا، به خوبی خود را نشان داد.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر

پرتغال به شکلی کاملاً دراماتیک جواز حضور در جام جهانی 2014 را کسب کرد. آنها در دور مقدماتی در گروهی (F) قرار گرفته بودند که کمتر کسی رأی به صعود مستقیم آنها نمی داد! اما شاگردان بنتو با کسب 6 پیروزی، 3 تساوی و یک شکست و با اشتباهات فردی در چند بازی آخر، تنها با یک امتیاز اختلاف، بعد از روسیه 22 امتیازی به عنوان تیم دوم راهی مرحله پلی آف شده و با قرعه سخت سوئد و زلاتان مواجه شدند. باید از میان زلاتان و کریستیانو یک نفر از این فستیوال فوتبالی محروم می ماند، اما در این جدال فوق العاده حساس، ستاره تیم رئال مادرید به موقع تأثیر خود را گذاشت و موفق شد تا در مجموع دو دیدار 4 بار توپ را از خط دروازه سوئد عبور دهد و با نتیجه 4-2 حکم صعود تیمش به برزیل را امضاء کند.

پرتغال در جام جهانی
سلسائوی اروپا هیچگاه در تاریخ جام جهانی کارنامه خوبی نداشته است. در طول تاریخ آنها تنها 6 بار موفق به صعود و حضور در جام جهانی شده اند که 2 بار در همان مرحله گروهی [1986 مکزیک و 2002 کره-ژاپن] از رقابت ها کنار رفته اند. اما بهترین عملکرد آنها در این فستیوال فوتبال، به جام جهانی 1966 انگلیس بر می گردد که در اولین دوره حضور خود به رتبه سوم نائل آمدند. بعد از آن  20 سال دیگر در انتظار حضور در میان بهترین تیم های جهان ماندند.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر
اما پرتغال کم کم با ظهور نسلی جدید، که بازیکنانی چون لوئیس فیگو، روی کاستا، نونو گومژ، پدرو پائولتا، کریستیانو رونالدو و بسیاری دیگر را شامل می شد، از سال 2002 پایه ثابت حضور در جام های جهانی بوده است و در سال 2006 نیز خود را به جمع 4 تیم پایانی رساندند و با شکست در مقابل ژرمن ها به رتبه چهارم دست یافتند.

پرتغالی ها در جام جهانی گذشته تحت هدایت کارلوس کی‌روش، سرمربی فعلی تیم ملی ایران، در همان مرحله یک هشتم نهایی به دست اسپانیا حذف شدند و در نتیجه آن کی‌روش از کار برکنار شد و از آن زمان تاکنون پائولو بنتو هدایت این تیم را به عهده گرفته است.

پیش بینی عملکرد در برزیل
پرتغال در گروه G رقابت ها با تیم های آلمان، غنا و ایالات متحده هم گروه شده است. اما حداقل روی کاغذ به نظر نمی رسد پرتغالی ها برای صعود از این گروه ناکام بمانند.

اولین دیدار آنها مقابل ژرمن ها خواهد بود؛ تیمی که حداقل تا قبل از مراحل پایانی، همیشه یکی از تیم های سرسخت در تورنمنت ها بوده اند و بعد از ناکامی های متعدد در سالیان اخیر، این بار با امید قهرمانی آمده اند و مدعی اصلی صعود از این گروه به شمار می روند و بدون شک سخت ترین و تعیین کننده ترین دیدار این گروه، در جدال بین آنها رقم خواهد خورد.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر
قهرمانی پرتغال در جام جهانی جوانان با نسل طلایی

آمریکا دومین حریف پرتغال در این گروه خواهد بود؛ تیم تحت هدایت یورگن کلینزمن آلمانی، به عنوان تیم اول از کونکاکاف راهی جام جهانی شده است. و با توجه به عملکرد خوب این تیم در مقابل تیم های اروپایی، پرتغال باید مراقب این مسابقه باشد.

غنا تیم دیگر حاضر در این گروه است؛ اولین و آخرین حضور آنها در جام جهانی به سالهای 2006 و 2010 بر می گردد و علی رغم درخشش در جام ملت های آفریقا، هیچوقت در سطح جهانی موفق ظاهر نشده اند. پرتغال در سال های اخیر چندین بار با تیم هایی از این قاره روبرو شده است و آخرین بار نتیجه 5-1 در مقابل کامرون به پیروزی دست یافتند و به نظر نمی رسد کار سختی در این دیدار داشته باشند.

با توجه به حضور تیم های بلژیک، روسیه، کره جنوبی و الجزایر در گروه H، می توان گفت که شاگردان بنتو باید خود را برای دیداری سخت در مقابل پدیده احتمالی این رقابت ها [بلژیک] آماده کنند.

با توجه به فاکتورهای موجود در تیم بنتو و تجربه بالاتر آنها و حضور فوق ستاره ای چون کریستیانو رونالدو، می توان حضور این تیم در جمع 8 تیم پایانی را متصور شد.

بازیکنان شاخص

کریستیانو رونالدو
بهترین بازیکن جهان در سال 2013 و دارنده دو عنوان مرد سال فوتبال جهان به مانند سال های اخیر چشم امید پرتغالی ها خواهد بود. کریستیانو رونالدو اکنون دیگر به رهبر و نماد تیم ملی تبدیل شده است. او با 110 بازی ملی بعد از لوئیس فیگو [127] و در کنار فرناندو کوتو بیشترین تجربه را در تیم دارد و با 49 گل به عنوان بهترین گلزن تاریخ کشورش شناخته می شود.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر

کریستیانو در سال منتهی به جام جهانی، فرم فوق العاده خود در رئال مادرید را نیز حفظ کرده است و علاوه بر رسیدن به فینال چمپیونزلیگ، با به ثمر رساندن 16 گل، موفق به شکستن رکورد گلزنی در این رقابت ها نیز شده است. او در این فصل 49 گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده و در راه صعود به جام جهانی نیز 12 گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده است. بدون هیچ شکی در جام جهانی برزیل نیز این بازیکن 29 ساله چشم های زیادی را به خود خیره خواهد کرد و باید منتظر درخشش او ماند. او مطمئناً انگیزه های زیادی برای درخشش در این رقابت ها خواهد داشت تا خیز بلندی برای کسب عنوان توپ طلا نیز بردارد.

ژائو موتینیو
مغز متفکر میانه میدان سلسائو بازیکن 27 ساله پرتغالی ها سال گذشته از لیگ کشور خود راهی تیم موناکو فرانسه شد. او در این فصل 32 بار در رقابت های مختلف برای تیم سلطنتی به میدان رفت و نتیجه آن تنها 8 پاس گل و یک گل بود. اما موتینیو در تیم ملی همواره توانایی های خود را بهتر نشان داده است و مطمئناً وظیفه سختی برای تغذیه مهاجمان تیمش خواهد داشت. اگر او به خوبی وظایف خود را به جا بیاورد، می توان روز های خوبی برای بنتو و تیمش متصور بود!

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر

فابیو کوئنترائو
با اینکه در این فصل فابیو کوئنترائو تنها 17 بار در تمام رقابت ها برای رئال مادرید به میدان رفته است، اما او در حساس ترین مقطع فصل و در غیاب مارسلو، به بهترین نحو ممکن خود را نشان داد و یکی از عوامل اصلی موفقیت رئال مادرید در فینال جام حذفی و نیمه نهایی چمپیونزلیگ بود. فابیو در کارهای دفاعی و هجومی تعادل فوق العاده ای دارد و یکی از ارکان اصلی تیم بنتو در مسیر صعود به جام جهانی بود. هماهنگی او در سمت چپ با کریستیانو رونالدو می تواند بلای جان سایر تیم ها در برزیل باشد.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر
په په
احتمالاً این آخرین جام جهانی مدافع 31 ساله پرتغالی ها باشد. او در فصل 14-2013 و با روی کار آمدن کارلو آنچلوتی، از هر لحاظ به حداکثر آمادگی خود رسیده است و دیگر خبری از اشتباهات و کارتهای مکرر او نیست. او در این فصل یکی از ارکان اصلی تیم باشگاهی خود به شمار می رود و انجام 48 بازی و به ثمر رساندن 5 گل (بهترین آمار کارنامه او) به وضوح گویای این حرف است. پائولو بنتو امید زیادی دارد که این مدافع تنومند در جام جهانی نیز به همین روند خود ادامه دهد تا بدین ترتیب خیال او از بابت کارهای دفاعی تیمش تاحدودی راحت شود.

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر

سرمربی: پائولو بنتو (Paulo Bento)
پرتغال تحت هدایت پائولو بنتو، مربی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را نیز دارد، چندین و چند بار ثابت کرده است که در روزها و شرایط سخت بهتر عمل می کند. او در 40 باری که روی نیمکت پرتغال نشسته است، 23 پیروزی، 10 تساوی و 7 شکست را ثبت کرده است. آنها بعد از سپری کردن یورو 2012 و مرحله مقدماتی، اکنون جزو مدعیان اصلی به شمار نمی روند، اما این تیم یکدست و هماهنگ، با رهبری کریستیانو رونالدو در داخل زمین، می تواند حرف های زیادی برای گفتن در برزیل داشته باشد. پرتغال با 309.6 میلیون یورو نهمین تیم با ارزش جام بیستم به شمار می رود.

بازیکنان تیم ملی پرتغال در جام جهانی:

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر

دروازه‌بانان: بتو (سویا) – روی پاتریشیو (اسپورتینگ لیسبون) – ادواردو (براگا)

مدافعان: آندره آلمیدا (بنفیکا) – برونو آلوز (فنرباغچه) – فابیو کوئنترائو (رئال مادرید) - په‌په (رئال مادرید) – ژائو پریرا (والنسیا) - ریکاردو کاستا (والنسیا) – نتو (زنیت سن‌پترزبورگ)

هافبک‌ها: ژائو موتینیو (موناکو) – میگل ولوسو (دیناموکیف) – رائول میرلس (فنرباغچه) – روبن آموریم (بنفیکا) – ویلیام کاروالیو (اسپورتنگ) – رافا (براگا)

مهاجمان: کریستیانو رونالدو (رئال مادرید) – ادر (براگا) – هلدر پوستیگا (لاتزیو) – هوگو آلمیدا (بشیکتاش) – نانی (منچستریونایتد) – سیلوستره وارلا (پورتو) – ویه‌‌ایرینا (ولفسبورگ)

فتح قله دست‌نیافتنی با رونالدو +تصاویر
لباس تیم ملی پرتغال در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای پرتغال در گروه G جام جهانی 2014 برزیل

دوشنبه 26 خرداد 93 (16 ژوئن):

آلمان - پرتغال (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 20:30) ::

دوشنبه 2 تیر (23 ژوئن):

پرتغال - آمریکا (مانائوس - ورزشگاه آمازون) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::

پنجشنبه 5 تیر 93 (26 ژوئن):

غنا - پرتغال (برازیلیا - ورزشگاه ناسیونال) :: (ساعت 20:30) ::


صحنه‌ای ماندگار از پرتغال در تاریخ جام جهانی

به گزارش مشرق، پرتغال در یک دیدار تاریخی البته نه از لحاظ فنی بلکه از نظر خشئنت یکی از دو تیم حاضر بود و دیدار این تیم با هلند در یک هشتم نهایی جام جهانی 2006 آلمان با 4 اخراجی و 16 اخطاری خشن ترین بازی تاریخ جام جهانی از نظر کارت قرمز لقب گرفت. پرتغال این بازی را با تک گل مانیش 1-0 برد و به انگلیس خورد.

دانلود

**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    بعید میدونم پرتغال از گروهش هم صعود کنه
  • پل پیشگو ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    4 تیمی که پتانسیل قهرمانی دارن: برزیل پرتغال بلژیک آلمان ببین کی گفتم
  • 7عاشق ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    آقای فیلسوف شانس اول اسپانیا و برزیل هستند بعداینها هم آلمان و آرژانتین .فهمیدی
  • امیرسجاد ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    دیدیم ولی حالت خوش نیست داداش آلمان ایتالیا آرژانتین و برزیل 4 تا تیم هستن فینال آلمان ایتالیا قهرمان ایتالیا
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    فقط برزیل
  • pishroo ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    فقط ارژانتین و پرتغال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس