کد خبر 31335
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۲

رييس دفتر رييس جمهور تصريح کرد: قيمت عرش و دستگاه الهي به ازاي فهم است. اگر چيزي فهم نمي شود، مابه ازاء ندارد. جنس همه ارزش ها با سنجش است. تمام کمالات اگر امکان سنجش نداشته باشند کمال بودنشان زير سؤال است.<BR>

 

 

به گزارش مشرق به نقل از جهان، وي در نخستين کنگره ملي روانشناسان و مشاوران ايران که به همت سازمان ملي جوانان و سازمان نظام روانشناسي و مشاوره برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: همه حوزه هاي وجود ارزشمند است و ميزان آن انسان است. اگر انسان وجود نداشته باشد، خدا نيز فهم نمي شود. ما چيزي در برابر خدا نيستيم اما انسان با هيچ موجودي قابل مقايسه نيست.

رحيم مشايي رابطه خدا و انسان را دوطرفه دانست و تأکيد کرد: اگرچه براي آمدن به علت مخلوق بودن اختيار نداريم، اما رابطه با خدا هميشه دوطرفه است. اين امر در پاسخ به اصلي ترين سؤال چرايي وجود است که همه اين امور برگشت حديث قدسي است. هر چيزي که ظرفيت دارد خواهان آن است که اين ظرفيت تجلي کند، اما بايد بدانيم که خدا ظرفيت مطلق است و بايد بيش از هر چيز ديگر بايد تلألو و حضور داشته باشد.

رييس دفتر رييس جمهور با بيان اين مطلب که دوست داشتن خدا نه از سر نياز است بلکه واقعيت دوست داشتن جنس درخش و تلألو آن است، تصريح کرد: خداوند چيزي نمي گيرد اما دائم بخشش و ارائه نعمت هاي خود به بندگان و موجودات است.

رحيم مشايي اظهار داشت: منطق آفرينش اين است که آفريده شديم تا خداوند شناخته شود، همه گيرنده نعمات حق هستند جزء خداوند. همه موجودات با ارائه نعمت از سوي پروردگار دهنده شده اند. بايد بدانيم که منظور از خلق، آفرينش انسان است. اگر مقصود خلق شناخته شدن است بايد در خلق شناختي اتفاق بيفتد ولي اين به معناي شناخت نيست.البته انسان تنها موجودي است که بتواند خدا را بشناسند و بقيه موجودات به اعتبارات خود را يک گوشه از زمان را شناخته اند.

رييس دفتر رييس جمهور قيمت انسان را بسيار بالادانست و تأکيد کرد: قيمت انسان بسيار بالاست و معادل قيمت خداست. خلق اول هميشه قوي‌تر از خلق هاي بعدي است و انسان نخستين مخلوق خدا محسوب مي شود. مختصات انسان کامل مختصات خدا است. نخستين موجود خلق شده انسان کامل است. خداوند نمي تواند موجودي را قبل از انسان خلق کند که کامل‌ترين موجود محسوب شود. البته هر کسي تلقي از انسان دارد و به اندازه سهم خود حقيقت انسان را در مي يابد. ما همه در عالم همانند ماهي هايي هستيم که تنها قسمتي از انسان را در آب درک مي کنند. البته ما نبايد فريب بخوريم و فکر کنيم آدمي هستيم اين فقط تصوير آدمي است. انسان کامل به دنبال عدالت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس