در شب جشن قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا 2 میلیون یورو کمک مردمی برای موسسات خیریه جمع آوری شد و سود مالی 18 میلیون یورویی به ثبت رسید.

گروه ورزشی مشرق – باشگاه رئال مادرید در سراسر جهان هواداران زیادی دارد، بسیار ثروتمند است و الگوی مناسبی برای باشگاه‌داری حرفه‌ای محسوب می‌شود.

کمک مردمی 2 میلیونی، سود اقتصادی 18 میلیونی

غرض از طرح این موضوع پرداختن تکراری اما مفید به اصل باشگاه داری نوین و حرفه ای نیست که البته مرهم زخمهای این روزهای فوتبال خسته ایران است اما به بهانه قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا قصد داریم به اتفاقات پشت پرده این شب باشکوه بپردازیم، اتفاقاتی که از دید خبرنگاران و عکاسان آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی معمولا پنهان می‌ماند و هرگز به آنها پرداخته نمی‌شود.

کمک مردمی 2 میلیونی، سود اقتصادی 18 میلیونی

فلورنتینو پرس در شب فینال لیگ قهرمانان اروپا 8 میهمان ویژه داشت، اشتباه نکنید، پادشاه اسپانیا، ملکه، ولیعهد، شهردار مادرید، نخست وزیر و چند نماینده پارلمان اسپانیا میهمانان ویژه میشل پلاتینی بودند اما 8 میهمان فلورنتینو پرس عبارت بودند از: مالک شعب اروپای غربی آدیداس، تاجر شماره یک شکلات سوییس در بخش آسیایی، برج ساز معروف مادرید (مالک سه برج ملقب به سه ستون مادرید)، مدیر فروش محصولات مایکروسافت و عضو هیات مدیره این کمپانی بزرگ، نماینده رسمی یونیسف، مدیرعامل شرکت بین المللی پرواز امارات (حامی مالی رئال مادرید)، مدیر کمپانی هیوندای و یکی از وابستگان به آل ثانی که برای خرید بخشی از سهام باشگاه ختافه این روزها در کنار فلورنتینو پرس زیاد دیده می‎‌شود.

کمک مردمی 2 میلیونی، سود اقتصادی 18 میلیونی

نیازی به تشریح اهمیت اقتصادی این میهمانان نیست، واضح است که فلورنتینو پرس در تمام 120 دقیقه بازی بین رئال مادرید و اتلتیکومادرید به تابلوی نتایج نگاه نمی‌کرد و بر این نکته واقف بود که بین او و زین الدین زیدان تفاوت‌هایی وجود دارد، او هرگز در ردای یک مدیرعامل با یک برنامه ورزشی تلویزیونی مصاحبه نمی‌کند، هر خبرنگاری حق ندارد هر زمان که اراده کرد با او صحبت کند، او فقط یک مدیرعامل موفق است و از تغییر و تحولات درون تیمهای ورزشی باشگاه خود گاه هیچ خبری ندارد و این برای یک مدیرعامل موفق می تواند حتی در حکم یک برگ برنده باشد.

در شب قهرمانی رئال مادرید و ضمن هماهنگی با مقامات این باشگاه 3 سازمان خیریه مردم نهاد مادریدی در چند نقطه از میدان سیبلس مادرید غرفه‌های مخصوص جمع آوری کمک‌های مردمی مستقر و تاسیس کردند و در عرض چند ساعت همزمان با شعب خود در پکن، توکیو، اروپای شرقی، آبوجای نیجریه، هندوراس، ابوظبی امارات (جشن شبانه بزرگ هواداران رئال مادرید در استادیوم شیخ زاید)، عمان، قطر و لیسبون معادل 2 میلیون یورو کمک نقدی مردم را جمع آوری کرده و آن را برای درمان بیماران مبتلا به سرطان و فرهنگ سازی در راستای پیشگیری این بیماری هزینه خواهند کرد.

کمک مردمی 2 میلیونی، سود اقتصادی 18 میلیونی

تلویزیون رسمی باشگاه رئال مادرید در استادیوم برنابئو اقدام به نصب و راه اندازی تلویزیون غول پیکری کرده بود که شاید در نوع خود بی نظیر به نظر می‌رسید. در این مراسم بیش از 70 هزار تماشاگر بلیت 18 یورویی خریداری کردند و در مسیر رسیدن به سکوهای برنابئو از تونل آدیداس نیز گذشتند و در دو ساعت ابتدایی این مراسم کلاه، پیراهن، جاکلیدی، کتاب های تاریخی رئال مادرید، لیوان، توپ و لباسهای ورزشی به طور کامل فروش رفت و انبار آدیداس برای چیدمان دوباره غرفه ها سفارش گرفت.

کمک مردمی 2 میلیونی، سود اقتصادی 18 میلیونی

معادل 600 هزار یورو از محل تبلیغات بین دو نیمه سود خالص معاف از مالیات نصیب باشگاه رئال مادرید شد که عبارت بود از: 45 کمپانی اسپانیایی و 115 کمپانی آسیایی.
بسیاری از شبکه های تلویزیونی به خاطر گران قیمت بودند حق پخش تلویزیونی این بازی به جای خرید از یوفا این بازی را با 17 ثانیه تاخیر از تلویزیون رسمی رئال مادرید خریداری کردند که عبارت بودند از : شبکه NTV ترکیه، تلویزیون رئال مادرید، الجزیره، دبی اسپورت و TRT.

کمک مردمی 2 میلیونی، سود اقتصادی 18 میلیونی

از طرفی شبکه الجزیره برای داشتن یک اتاق شیشه‎‌ای در برنابئو و پوشش مراسم جشن مادریدی‌ها به صورت مستفیم مبلغ 350 هزار یورو پرداخت کرده بود.

افزایش ارزش سهام باشگاه رئال مادرید در بورس مادرید، لندن و توکیو به کنار، فلورنتینو پرس در همان شب قرارداد باشگاه با پرواز امارات را برای 3 سال دیگر تمدید و وجه قرارداد را یک جا دریافت کرد.

کمک مردمی 2 میلیونی، سود اقتصادی 18 میلیونی

در چنین شرایطی صحبت از بی پایه بودن مبلغ 100 میلیون یورویی قرارداد گرت بیل بی پایه نیست؟ آنهم در شرایطی که پرس در دو مراسم معارفه گرت بیل نزدیک به 25 درصد این مبلغ را به جیب زد!

کمک مردمی 2 میلیونی، سود اقتصادی 18 میلیونی

کمک مردمی 2 میلیونی، سود اقتصادی 18 میلیونی

دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای باشگاه رئال مادرید فقط یک افتخار برای درج در موزه نبود، که البته برای همین مورد مهم 12 سال جنگیدند و هزینه کردند اما رشد ارزش سهام در سه بورس بزرگ دنیا، سود مالی سرشار، افزایش اعتبارات بانکی، جذب حامیان مالی غول پیکر در سطح بین المللی و افزایش ضریب امید به پیشرفت بیشتر در آینده به بهانه همین قهرمانی نصیب باشگاهی شد که البته بیش از یک باشگاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین 1400 ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    خداییش این مطالب رو باید مدیران ورزشی بخوانند! با واگذار کردن باشگاه به یک مدیرعامل پولساز غیرورزشی و غیر دولتی هیچ اتفاق جدیدی نخواهد افتاد! باید بتوان از فوتبال درآمد کسب کرد نه برای فوتبال!
  • علی ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    فراتر از یک باشگاه شعار بارسلوناست حالا بعد از 12 سال و میلیاردها دلار هزینه به ضرب و زور و کمک داور تونستند یک قهرمانی ننگین دیگه به دست بیارن زیاد دور بر ندارید رفت برا 12 سال دیگه . تیم قرن بیستم بارسلوناست که با تکیه بر اکادمی باشگاه لاماسیا فعلا 3 تا قهرمانی تو قرن اخیر به دست اورده و سال بعد با تغییرات و ترمیم نقاط ضعف دوباره بر بام دنیای فوتبال می ایستیم و لاشخورها رو دوباره به زیر میکشیم . افتاد ....
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    چارش خصوصی سازیه
  • بارسلکنا ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    برو بابا چ ربطی داره؟ حقی که طرفدارای شانسلونای صهیونیست پلانگتون هستن!! یادمون نرفته بازی بارسلونا و چلسی رو که 3 تا پنالتی برا چلسی نگرفتن! یادمون نرفته که تو ال کلاسیکوها همیشه رئالو 10 یا 9 نفره میکردن تا شانسلونا ببره!!! باز بگم؟؟!! در ضمن چ ربطی ب مطلب بالا داشت ؟؟؟؟؟
  • پرسال ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    یه حقیقتیو بگم؟ من رئالو از تیم ملی خودمون بیشتر دوس دارم :( اول رئال دوم پرسپولیس سوم چلسی چهارم میلان و دیگر هیییییییییییییییییییچ
  • رئالی ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    خیلی گزارش خوبی بود. امیدوارم مدیران عشق مصاحبه ما این گزارش رو بخونن. ممنون از دوستان ورزشی مشرق که انصافا زحمت زیادی میکشن.
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    من فکر کردم میخوای از اون پشت پرده دیگه که جناب پرز واسه هر دقیقه اضافی یک میلیون دلار به داور رشوه داده بود صحبت کنی . خخخخ
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    جالب بود. واقعا جاي تأمل داره
  • سلمان ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    دلت خوشه اونجا به کلیه حسابای بانکی داورا رسیدگی میشه و حتی مکالمات تلفنی و ایمیلها هم کنترل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس