تیم خوب بلژیک با توجه به غیبت 12 ساله در جام جهانی شاید مدعی قهرمانی نباشد اما با توجه به صعود مقتدرانه و نیز گروه نسبتا مناسب در جام جهانی برزیل و بازیکنان مطرح می تواند لقب شگفتی ساز جام بیستم را به خود اختصاص دهد.

بلژیکویژه‌نامه جام جهانی مشرق - بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)
** بخش نهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (انگلیس)
** بخش دهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایتالیا)
** بخش یازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (ایران)
** بخش دوازدهم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (برزیل)


13بلژیک - بلژیک (Belgium)

سرمربی:
مارک ویلموتس

ستاره: ادن هازارد (Eden Hazard)

کاپیتان: وینسنت کمپانی

رنکینگ در فیفا (ماه می): 12

حضور در جام جهانی: 11 بار (آخرین بار 2002)

بهترین عنوان: چهارم ( یک بار)

بیشترین بازی ملی: یان کولمانس (96 بازی)

بهترین گلزن ملی: برنارد فورهوف (30 گل)

شعار تیم در جام جهانی: در انتظار غیرممکن

همگروه‌های بلژیک در جام جهانی برزیل: روسیه، کره جنوبی و الجزایر در گروه H

آشنایی کلی با کشور بلژیک


بلژیکبه گزارش مشرق، کشور سلطنتی بلژیک یکی از کشورهای اروپای شمالی است که از بنیانگذاران اتحادیه اروپا به شمار می‌رود که از 50 سال پیش از میلاد مسیح قوم سلت در آن زندگی می‌کردند.

بلژیک با هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه همسایه است و همچنین یکی از بنیانگذاران پیمان آتنلانتیک شمالی (ناتو) است. بروکسل پایتخت این کشور، مقر اصلی اتحادیه اروپا است.

آب و هوای معتدل و مرطوب و پربارانی دارد و سرزمینی کم ارتفاع است که جلگه‌ها بیش از نیمی از آن را پوشانده‌اند.

بلژیک برای سالیان متمادی جزو خاک کشورهایی چون فرانسه، هلند و اسپانیا بود. سرانجام در سال 1830 برای نخستین بار استقلال یافت.

در نیمه دوم قرن نوزدهم صنایع بلژیک پیشرفت فراوانی کرده و فکر ایجاد مستعمره نخستین بار توسط لئوپولد دوم، پادشاه آن زمان بلژیک به مرحله اجرا درآمد و کنگو، رواندا و بروئنی به تدریج جزو مستعمرات بلژیک شدند.

کنگو تا سال 1960 مستعمره بلژیک بود. کشورهای رواندا و برونئی هم تا سال 1962 میلادی مستعمره بلژیک بودند.

در سال 1994 میلادی، پس از تغییر قانون اساسی این کشور دارای یک دولت فدرال شد. در قانون اساسی این کشور بلژیک کشوری فدرال توصیف شده که از سه جامعه فلاندرز زبان، آلمانی زبان و فرانسه زبان تشکیل شده است.

بلژیکاین کشور به سه منطقه  تقسیم شده است: فلندر در شمال که مردمان آن به زبان هلندی صحبت می‌کنند؛ والونیا در جنوب که فرانسه زبان‌ها در آن زندگی می‌کنند و بروکسل که زبان‌های هلندی و فرانسه هر دو زبان رسمی هستند. در بخش والونیا 70 هزار آلمانی زبان زندگی می‌کنند.

تراکم جمعیت بلژیک (۳۴۲ نفر در هر کیلومتر یا ۸۸۶ نفر در هر مایل مربع) یکی از بالاترین تراکمات جمعیت بعد از هلند و بعضی ابرایالات مانند موناکو در اروپاست. پرتراکم‌ترین مناطق از نظر جمعیت در اطراف بروکسل قرار دارند، شهرهای پرتراکمی مانند آنتورپ، خنت و موون که به نام الماس فلاندری معروف اند و مراکز شهری مهم دیگری مانند لیژ، شارلوآ، مونز، کورتریک، بروژ، هسلت و شهر نامور. شهر آردنس کمترین تراکم جمعیت را داراست. آمار سال ۲۰۰۵ جمعیت منطقه فلاندری را در حدود ۶۰۴۳۱۶۱، والونی ۳۳۹۵۹۴۲ و بروکسل را ۱۰۰۶۷۴۹ نشان می‌دهد.

بلژیک به علت دوزبانگی کشور همواره با بحران وحدت و هویت روبروست. گرچه اختلافات بیشتر در ظاهر، جنبه زبانی و فرهنگی دارند، ولی در دهه‌های اخیر مولفه اقتصادی نیز بیش از پیش در آنها عمده شده‌است.

نحوه صعود به جام جهانی 2014
ورود نسل جدیدی از بازیکنان با استعداد به فوتبال بلژیک باعث شده است این تیم که در دوره های اخیر اغلب نمی‌توانست به جام جهانی صعود کند، (آخرین حضور بلژیک مربوط به 12 سال پیش است) این بار خیلی بی‌دردسر مسافر برزیل شود. تیم ملی فوتبال بلژیک در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه A منطقه اروپا با تیم های کرواسی، اسکاتلند، ولز، صربستان و جزایر فارو همگروه بود و در پایان با 8 برد و 2 مساوی و با 26 امتیاز مقتدرانه به عنوان تیم اول گروه مستقیماً به جام جهانی راه یافت. این تیم با 319.6 میلیون یورو نهمین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

حضور در جام جهانی و افتخارات:

به گزارش مشرق،
بلژیک تاکنون 11 بار در جام جهانی حاضر بوده است و بهترین مقام آنها به جام جهانی 1986 برمی گردد که شاید بهترین تیم تاریخ بلژیک در ان جام حاضر بود و در نهایت به مقام چهارم رسیدند، آن هم با شکست برابر دو تیم خوب آن دوره یعنی آرژانیتن قهرمان و فرانسه تیم سوم آن دوره. آخرین باری که بلژیک توانسته بود به جام جهانی صعود کند به 12 سال قبل برمی‌گردد. پس از آن فوتبال پیر بلژیک نتوانست حضور در جام جهانی را تجربه کند. بهترین مقام بلژیکی‌ها به جام جهانی 1986 مکزیک برمی‌گردد که توانستند به مقام چهارمی برسند.

پیش بینی عملکرد بلژیک در جام جهانی 2014

تیم ملی فوتبال بلژیک هرگز د‌ر تاریخ خود‌ این‌قد‌ر ستاره ند‌اشته است، تعد‌اد‌ زیاد‌ی از بازیکنان این تیم، ‌ستاره‌های باشگاه‌های خود‌ د‌ر بهترین لیگ‌های اروپایی هستند‌.

عملکرد‌ آنها د‌ر مقد‌ماتی جام‌جهانی د‌ر اروپا، خیره‌کنند‌ه بود‌ و آنها د‌ر کنار بزرگان جهان، یکی از 8 تیم سرگروه جام‌جهانی بود‌ه‌اند‌. شاگرد‌ان مارک ویلموتس د‌ر 8 بازی از 10 بازی مقد‌ماتی پیروز شد‌ند‌ و هرگز شکست نخورد‌ند‌. بلژیکی‌ها د‌ر این 10 بازی، تنها 4گل خورد‌ند‌.

تیمی که می‌خواهد شگفتی‌ساز جام بیستم باشد
شاید به گزاف نباشد که شاگردان مارک ویلموتس، سیاست مدار و سناتور 44 ساله بلژیکی را یادآور مجار های جادویی گوژتاو سبس و حتی واندر تیم هوگو میسل در تیم ملی اتریش در سال های بسیار دور دانست. ظهور تیمی با نسلی از ستارگان حوان اما میدان دیده و رقابت و برتری بر قدرت های سنتی و همیشگی اروپا و فوتبال جهان. اتفاقی که در دهه 1980 برای تیمی که مردم بلژیک از آن به عنوان شیاطین سرخ نیز نام می برند، با حضور در نیمه نهایی جام جهانی 1986 با برتری بر اسپانیا و البته ناکام ماندن در رسیدن به فینال با شکست برابر آرژانتین قهرمان با دو گل دیگو آرماندو مارادونا به وقوع پیوسته بود و حالا فرزندان همان نسل از مردم بلژیک شاهد تعبیر رویای خود مبنی بر دیدن و درخشش تیم ملی و ستارگان شان در کمتر از 47 روز آینده در معبد فوتبال جهان، برزیل خواهند بود.

در آستانه بیستمین دوره از بزرگترین گردهمایی فوتبالی جهان، ستارگان بلژیکی زیادی مشغول درخشش در سرتاسر لیگ های اروپایی هستند و بیراه نیست اگر بگوییم ستارگان اصلی این فصل  لیگ برتر انگلستان به عنوان برترین لیگ چهان، را نیز همین جوانان بلژیکی رقم زده اند. از روملو لوکاکو، کوین میارالاس و کریستین بنتکه تا وینسنت کمپانی، سیمون مینیوله، توماس فرمالن، مروانه فلینی و بهترین بازیکن جوان این فصل لیگ برتر، ادن هازارد.
 البته که نباید فراموش کرد علاوه بر این ها بلژیکی ها  تک ستاره هایی نظیر تیبوت کورتوآ در اتلتیکو مادرید، راجا ناینگولان،ستاره خط میانی رم و اکسل ویتسل خرید 32.5 میلیون پوندی زنیت سن پترزبورگ را نیز در اختیار دارند و مارک ویلموتس با اتکا به این بازیکنان که در عین جوانی در سطح اول فوتبال اروپا آبدیده شده اند و البته قرعه مناسب و نه چندان دشوار تیمش امید دارد که همانند جام جهانی 1986 مکزیک به شگفتی ساز اصلی این رقابت ها تبدیل گردد و بتواند همانند همسایه های قدرتمندش همچون آلمان، هلند و فرانسه به یکی از تاریخ سازان این رقابت ها بدل شود.

تیمی که می‌خواهد شگفتی‌ساز جام بیستم باشد
با این حال فرانکی فان د‌رالست و نیکو کلاسن ستاره‌های تیم ملی بلژیک د‌ر سال 1986، یعنی همان سالی که این تیم د‌ر جام جهانی به مقام چهارم رسید‌، معتقد‌ند‌که این تیم هنوز راه زیاد‌ی د‌ارد‌ تا بتواند‌ خود‌ را به‌عنوان یکی از مد‌عیان قهرمانی جهان مطرح کند‌. هر د‌وی آنها از نسل طلایی بلژیک بود‌ند‌ که د‌ر مکزیک با کسب مقام چهارمی، د‌نیا را به‌خود‌ خیره کرد‌.

آنها د‌ر گفت‌وگو با بی‌بی‌سی به تیم ملی فعلی کشورشان پرد‌اخته‌اند‌ و معتقد‌ند‌ که این تیم نمی‌تواند‌ کارهای بزرگی که برخی انتظار د‌ارند‌ انجام بد‌هد‌. فان د‌ر الست، که 86 بار لباس تیم ملی کشورش را پوشید‌ه است، د‌رباره این تیم می‌گوید‌: «من فکر نمی‌کنم تیمی که 12سال د‌ر جام‌جهانی نبود‌ه و تازه بازیکنانش برای نخستین بار حضور د‌ر آن را تجربه می‌کنند‌ بتواند‌ قهرمان چنین تورنمنت بزرگی بشود‌. ما بازیکنان خوبی د‌اریم. چند‌نفر از آنها واقعا مهارت‌های زیاد‌ی د‌ارند‌ و تکنیکی هستند‌ اما چیزهایی هم د‌اریم که باید‌ بهتر باشند‌. ما به راحتی د‌ر گروهمان اول شد‌یم اما د‌ر 10بازی تنها 18گل زد‌یم که اصلا زیاد‌ نیست. من می‌د‌انم که فقط 4 گل خورد‌یم اما بهتر است به جای این عد‌د‌ 4، روی عد‌د‌ 18تمرکز کنیم.»

این تیم شگفتی‌ساز جام‌جهانی خواهد شد
انزو شیفو (Enzo Scifo) یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ بلزیک که در 14 سال بازی برای کشورش 84 بازی انجام داد و 18 گل به ثمر رساند. او با 4 دوره حضور در جام جهانی یک عنوان معتبر هم دارد: بهترین بازیکن جوان جام جهانی 1986

وقتی که صحبت از عد‌د‌ باشد‌، همه‌‌چیز علیه بلژیک است. برای نمونه، با وجود‌ هافبک‌ها و مهاجمان سطح بالایی که تیم ملی فعلی بلژیک د‌ارد‌، ‌بهترین گلزن این تیم د‌ر حال حاضر، د‌انیل فان بویتن مد‌افع میانی 35ساله تیم بایرن مونیخ است که 10گل به ثمر رساند‌ه است. او حتی د‌ر ترکیب اصلی تیم ملی کشورش هم نیست و تنها د‌ر شرایطی که وینسنت کمپانی کاپیتان منچسترسیتی مصد‌وم باشد‌، فرصت بازی پید‌ا می‌کند‌.

کلاسن که خود‌ش یک مهاجم بود‌ه است، نگرانی‌های زیاد‌ی برای خط حمله تیم ملی کشورش د‌ارد‌. به عقید‌ه او، ‌روملو لوکاکو د‌ر اورتون و کریستین بنتکه د‌ر آستون ویلا، د‌ر شرایطی به اند‌ازه کافی سخت، بازی نمی‌کنند‌ و همین می‌تواند‌ به تیم ملی بلژیک لطمه بزند‌؛ «آنها د‌ر لیگ برتر خیلی خوب بازی می‌کنند‌. اورتون یک تیم خوب است و آستون ویلا هم بد‌ نیست، اما به هر حال منچستریونایتد‌ نیست، آرسنال هم نیست، حتی تاتنهام هم نیست. انتظار ما از یک تیم خوب این است که یکی از 4‌تیم بالای جد‌ول باشد‌.»

مشکل د‌یگر بلژیک این است که چند‌‌ماه ماند‌ه به جام جهانی، تعد‌اد‌ زیاد‌ی از بازیکنان اصلی این تیم، د‌ر باشگاه‌های خود‌ د‌ر ترکیب ثابت نیستند‌. توماس فرمالن، کاپیتان تیم آرسنال خیلی کم د‌ر ترکیب اصلی قرار می‌گیرد‌ و توبی آلد‌رویرلد‌ بازیکن کناری او هم با وجود‌ اینکه د‌ر تابستان به آتلتیکو ماد‌رید‌ منتقل شد‌، به سختی می‌تواند‌ همراه با ترکیب اصلی سرخپوست‌های ماد‌رید‌ به مید‌ان برود‌.کوین د‌ه بروینه بعد‌ از شروع د‌رخشان د‌ر چلسی، جایگاه خود‌ را د‌ر ترکیب اید‌ه‌آل ژوزه مورینیو از د‌ست د‌اد‌ه است. لوکاکو هم نتوانست راهش را به ترکیب اصلی آبی‌ها بازی کند‌ و به‌صورت قرضی به اورتون رفته است.

کلاسن معتقد‌ است که این موضوع می‌تواند‌ د‌ر بلند‌مد‌ت برای بلژیکی‌ها مشکل‌ساز شود‌؛ «اگر آنها فقط یک‌ماه بازی نکنند‌ مشکلی پیش نمی‌آید‌ اما اگر 3 یا 4ماه اد‌امه پید‌ا کند‌، آن وقت به یک مشکل بزرگ تبد‌یل می‌شود‌.» فان د‌رالست 52ساله هم معتقد‌ است که بازیکنان تیم کشورش نیازی حیاتی به بازی مد‌اوم د‌ر باشگاه‌های خود‌ د‌ارند‌ و تنها د‌رصورتی د‌ر جام‌جهانی می‌توانند‌ مؤثر باشند‌ که عضوی از ترکیب اصلی باشگاه‌های خود‌شان باشند‌؛ اگر آنها نتوانند‌ تا انتهای‌ ماه می عضو ثابتی از تیم‌های خود‌شان باشند‌، برای ویلموتس د‌رد‌سر ایجاد‌ خواهد‌ شد‌. باید‌ تیم‌های خود‌ را عوض کنند‌.»

تیمی که می‌خواهد شگفتی‌ساز جام بیستم باشد
کلاسن همچنین معتقد‌ است که تیم بلژیک، ضعف‌های تاکتیکی‌ای د‌ارد‌ که می‌تواند‌ د‌ر جام جهانی، ‌به رقبای بلژیک راه برد‌ن را نشان بد‌هد‌؛ «مشکلی که د‌ر بلژیک همه از آن خبر د‌ارند‌، د‌فاع چپ و د‌فاع راست تیم است. ما د‌ر این د‌و پست، از 2 بازیکن استفاد‌ه می‌کنیم که د‌ر واقع د‌فاع میانی هستند‌. د‌ر خط حمله موقعیت لوکاکو می‌تواند‌ برایش د‌رد‌سرساز باشد‌. او اگر فضای کمی د‌اشته باشد‌، ‌نمی‌تواند‌ مثل همیشه مؤثر باشد‌. پیش از این بلژیک اینقد‌ر مد‌عی نبود‌ اما حالا برابر تیم‌هایی بازی می‌کند‌ که به‌خوبی سازماند‌هی شد‌ه‌اند‌ و همین می‌تواند‌ برای مهاجمان د‌رد‌سر ایجاد‌ کند‌».

همین مسئله احتمالا ویلموتس را مجبور خواهد‌ کرد‌ که بازیکنان سریع‌تری را به‌کار بگیرد‌. این است که استعد‌اد‌های بیشتری هم د‌ر راهند‌. یانیک فریرا کاراسکو مهاجم تیم موناکو، زکریا باکالی از آیند‌هوون و عد‌نان یانوزای هافبک خوش‌آتیه منچستریونایتد‌ (اگر تابعیت بلژیکی را انتخاب کند‌) بازیکنانی هستند‌ که می‌توانند‌ به تیم ملی بلژیک اضافه شوند‌ و کیفیت آن را بالا ببرند‌. با توجه به عمق بالای استعد‌اد‌های فوتبالی این نسل از بازیکنان بلژیک است که فان د‌ر الست امید‌ زیاد‌ی به این تیم د‌ارد‌؛ «من فکر می‌کنم با همین 23بازیکنی که د‌ر حال حاضر د‌ر تیم ملی د‌اریم و همینطور بازیکنانی که د‌ر راهند‌، بتوانیم هر بار بد‌ون مشکل به جام‌جهانی و د‌یگر تورنمنت‌های بزرگ برسیم. ما نباید‌ حالا به برزیل برویم و بعد‌ 12سال د‌یگر صبر کنیم تا یک‌بار د‌یگر به جام‌جهانی صعود‌ کنیم. حالا آنقد‌ر کیفیت د‌اریم که بتوانیم مثلا تا یک چهارم نهایی بالا برویم. برای من، هد‌ف واقعی همین است. اگر بتوانیم این کار را بکنیم و تجربه این د‌وره را با خود‌مان به تورنمنت بزرگ بعد‌ی ببریم، می‌توانیم د‌ر آیند‌ه به موفقیت‌های بیشتر امید‌وار باشیم.»

بازیکنان سرشناس بلژیک

سیمو مینیولت(لیورپول) تیبو کورتوا(آتلتیکو ماد‌رید‌) توبی آلد‌رویرلد‌(‌آتلتیکو ماد‌رید‌) د‌انیل فان بویتن(بایرن مونیخ) توماس فرمالن(آرسنال) یان فرتونگن(تاتنهام) مروان فلاینی(منچستریونایتد‌) اد‌ن هازارد(چلسی) موسی د‌مبله(تاتنهام) ناصر چاد‌لی(تاتنهام) روملو لوکاکو(چلسی که به صورت قرضی در اورتون بازی می‌کند) زکریا باکالی(آیند‌هوون) وینسنت کمپانی (منچسترسیتی)

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی:
مارک ویلموتس (Marc Wilmots)

بلژیکمارک روبر ویلموتس (به انگلیسی: Marc Robert Wilmots) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال بلژیک که سابقه 70 بازی ملی و 29 گل ملی را دارد جمعاً 4947 دقیقه برای تیم ملی فوتبال بلژیک در 12 سال به میدان رفت. ویلموتس از سال 2009 به عنوان دستیار در تیم ملی بلژیک حضور داشت و سال 2012 سرمربی کشورش شد و توانست پس از 12 سال بلژیک را مقتدرانه به جام جهانی برساند و با توجه به رنکینگ خوب بلژیک و وجود ستارگان جوان امید می رود این تیم به مراحل بالاتر برسد.

کاپیتان تیم: وینسنت کمپانی (Vincent Kompany)

بلژیکوینسنت کمپانی مدافع 28 ساله بلژیک که سابقه بازی در اندرلشت و هامبورگ را نیز دارد از سال 2008 عضو منچسترسیتی است و از سال 2004 برای تیم ملی بلژیک بازی می کند و تا کنون در 56 بازی ملی 4 گل هم به ثمر رسانده است. کمپانی با یک روحیه بسیار خوب به برزیل می رود چرا که در پایان فصل لیگ برتر امسال جام قهرمانی را بالای سر برده است.

ستاره احتمالی تیم: ادن هازارد (Eden Hazard)

بلژیکاین هافبک هجومی 23 ساله چلسی را در ایران با ادن آزار و ادن آزر هم می خوانند. وی از سال 2008 یعنی زمانی که 17 ساله بود در تیم ملی ملی بازی می کند و در 43 بازی ملی 5 گل به ثمر رسانده است. شماره 10 بلژیک یکی از چند ستاره این تیمبه شمار می رود و در کنار لوکاکو، کمپانی، کورتووا و فرمالن و ... تیمی خطرناک را تشکیل داده اند و با درخشش احتمالی باید منتظر مشتریان زیاد این جوان آینده دار فوتبال اروپا باشیم.
او به خوبی می داند که جام جهانی آینده در برزیل بهترین فرصت برای رسیدن به آرزویش همانند انزو شیفو در سال 1986، برگزیده شدن به عنوان برترین بازیکن جوان رقابت ها و همچنین قرار رفتن در کنار نام هایی همچون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در صدر برترین فوتبالیست های حال حاضر حهان است.

تیمی که می‌خواهد شگفتی‌ساز جام بیستم باشدعدنان یانوزای به احتمال زیاد یکی از جوانان برتر جام بیستم خواهد بود. ظهور یانوزای 18 ساله را خیلی ها تنها اتفاق مثبت دوران کوتاه حضور دیوید مویس در قامت سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد می دانند. پدیده جوان شیاطین سرخ سرانجام در حالی که انتخاب های زیادی برای بازی در رده ملی در اختیار داشت، بلژیک را برای بازی در سطح ملی برگزید تا بتواند در کنار نسل طلایی فوتبال این کشور با حضور در جام جهانی گام بزرگی را در پیشرفت سریع السیر خود در یک سال اخیر بپیماید.

بازیکنان تیم ملی بلژیک در جام جهانی:

بلژیک

دروازه‌بانان: تیبا کورتوا (چلسی انگلیس/ اتلتیکومادرید اسپانیا)، سیمون مینیوله (لیورپول انگلیس)، کوئن کاستیلس (هوفنهایم آلمان) و سیلویو پِروتو (اندرلخت بلژیک)

مدافعان: توبی آلدرویلد (اتلتیکومادرید اسپانیا)، آنتونی واندن‌بور (اندرلخت بلژیک)، لوران سیمان (استانداردلیژ بلژیک)، یان ورتوگن (تاتنهام انگلیس)، وینسنت کمپانی (منچسترسیتی انگلیس)، دنیل فن‌بویتن (بایرن مونیخ آلمان)، توماس ورمالن (آرسنال انگلیس) و نیکولاس لومبارتس (زنیت روسیه)

هافبک‌ها: الکس ویتسل (زنیت روسیه)، استیون دفور (پورتوی پرتغال)، مروان فلاینی (منچستریونایتد انگلیس)، ناصر چادلی (تاتنهام انگلیس)، موسی دِمبل (تاتنهام انگلیس)، کوین دی‌بروین (ولفسبورگ آلمان)، عدنان یانوزای (منچستریونایتد انگلیس) و ادن اِزار (چلسی انگلیس)

مهاجمان: دریس مرتنس (ناپولی ایتالیا)، کوین میرالاس (اورتون انگلیس)، روملو لوکاکو (اورتون انگلیس) و دیووک اوریجی (لیل فرانسه)

لیست انتظار: سباستین پوکوگنولی (هانوفر آلمان)، راجا ناینگولان (کالیاری ایتالیا)، تورگان اِزار (چلسی انگلیس)، یله فن‌دامه (استانداردلیژ بلژیک)، گیوم ژیلت (اندرلخت بلژیک) و میشی باتشوای (استاندردلیژ بلژیک)


بلژیک
لباس تیم ملی بلژیک در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای بلژیک در گروه H جام جهانی 2014 برزیل

سه شنبه 27 خرداد 93 (17 ژوئن):

الجزایر - بلژیک (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیه رو) :: (ساعت 20:30) ::

یکشنبه 1 تیر (22 ژوئن):

بلژیک - روسیه (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا) :: (ساعت 20:30) ::

جمعه 6 تیر 93 (27 ژوئن):

کره جنوبی - بلژیک(سائوپائولو - ورزشگاه دی سائوپائولو) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::


صحنه‌ای ماندگار از بلژیک در تاریخ جام جهانی

به گزارش مشرق، یکی از بازی های نفس‌گیر یک چهارم نهایی جام جهانی 1986، دیدار بلژیک و شوروی بود که در آن سه گل ایگور بلانوف برای پیروزی شوروی کافی نبود. بازی در وقت معمول دو بر دو به پایان رسید و در وقت اضافه استفان دمول و نیکو کلاسن دو گل دیگر برای بلژیک زدند. بلانوف از روی نقطه پنالتی هت‌تریکش را کامل کرد اما شوروی به گل چهارم دست نیافت. با آن که یک تیم عالی از جام جهانی حذف شد، اما شاید بد نشد، چون اگر آنها گل چهارم را می‌زدند این بازی هم به پنالتی می‌کشید. در مرحله نیمه نهایی آرژانتین با دو گل دیگو مارادونا که یکی از آنها انفرادی بود دو بر صفر تیم بلژیک را شکست داد و در نهایت بلژیک با شکست از فرانسه در رده بندی چهارم شد که بهترین مقام تاریخ آنهاست. بلژیک با ستارگانی چون ژان ماری فاف به عنوان دروازه بان، انزو شیفو، فرانکی فان د‌رالست، نیکو کلاسن، یان کئولمنس و اریک گریت یک تیم فوق العاده بود.

گلهای دیدار بلژیک - شوروی در یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 مکزیک

دانلود

**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عشق فوتبال ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    فوق العاده بود. فرق شما با سایتهایی که فقط مطالب رو دزدی و کپی میکنن یا اینکه با چند خط سر و ته مطلب رو هم میارن اینجاست که گزارش هاتون جامع و مخاطب پسنده. ممنون از زحمات تک تک شما.
  • مازندرانی ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    مال این حرفها نیستن
  • شیش و پنج ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    اتفاقن دیروز پریروز تو این فکر بودم که ممکنه بلژیک قهرمان بشه بازیکنای فوق العاده ای داره کورتوا. کمپانی. فلینی.هازارد.لوکاکو در هر خط ی بازیکن عالی داره فقط باید دید مربیشون میتونه یا ن؟
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    بلژیک تیم دوست داشتنی هستش . گروهشم گروه جالبی ست و تقریبا همگی شانس دارن البته با توجه به بازیهای الجزایر در جام قبلی
  • جواد ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    ترکیبشون که خیلی خوبه اما باید دید تو جام جهانی چی کار میکنن خدا رحم کرد تو گروه ما نیستن
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    ستاره زیادداشتن دلیل بر موفقیت نیست چنانکه دورهای پیشین آرژانتین وانگلیس و...هم پرستاره بودن ولی درهمون دورهای اول حذف میشدن مهم تیم بودنه ,بنظرم چون درامریکای جنوبی برگزار میشه تیم های این منطقه بهتر نتیجه میگیرن
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    شیلی پدیده خواهد شد..
  • منصور ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    تیم خوبی دارن ایشاا.. موفق باشن
  • سامان ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    چون اکثر بازیکنهاش تو لیگ انگلیس بازی میکنن زیاد نمیشه روشون حساب کرد,چون اکثرا ستاره های این لیگ به اصصلاح کاغذی هستن و در تیم ملی اون کیفیت لازم از بازی ارائه نمدن ودرترنومتهای مهم کم میارن ,درحالی که اگه درالمان واسپانیا بودن قضیه فرق میکرد
  • سعید ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    عدنان یانوزای هم از بلژیک فوق العاده است صددر صد بلژیک میتونه پدیده بشه گرچه توی قابل بودن سرمربیشون شک دارم
  • Arash ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    خدایش تیم خیلی خوبی تو بازی فیفا جام جهانی 2014 هم خیلی قوی در کل بنظرم میشه پدیده این جام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس