گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

هاآرتص/ "باب منندز" نماینده سنا به خاطر ایران، به متمم لایحه حامی اسرائیل رأی منفی داد

"باب منندز" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا رأی‌گیری درباره یک لایحه مهم حامی اسرائیل را لغو کرد، چون این لایحه دموکرات‌هایی را تضعیف می‌کرد که حامی موضع کاخ سفید درباره استفاده از دیپلماسی مقابل ایران هستند. لایحه همکاری استراتژیک آمریکا و اسرائیل خواستار گسترش همکاری بین دو طرف در موضوعات مختلفی از جمله نظامی و انرژی است و از حمایت اکثریت دو حزب هم برخوردار است. با این حال، پس از آن‌که مشخص شد "باب کورکر" سناتور جمهوری‌خواه برنامه دارد تا متممی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران به آن اضافه کند، منندز رأی‌گیری درباره این لایحه را لغو کرد.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

آیپک در حمایت از متمم کورکر به پا خاست و یکی از اعضای این کمیسیون گفت: این متمم "بر نقش مهمی تأکید می‌کند که کنگره باید در توصیف بندهای یک معامله قابل قبول و همچنین اجرای آن ایفا کند." با این حال، منتقدین کورکر می‌گویند هیچ قانونی درباره ایران نباید در لایحه‌ای مربوط به همکاری‌های اسرائیل و آمریکا گنجانده شود.

یدیعوت آحارانوت/ ویدیوی اسرائیلی درباره خطر توافق هسته‌ای با ایران هشدار می‌دهد

یک کلیپ دو دقیقه‌ای که توسط وزارت امور مهاجرین اسرائیل منتشر شده، نشان می‌دهد چرا دنیا باید اصرار کند که تهران تا پیش از امضای یک معامله باید برنامه غنی‌سازی خود را کاملاً از بین ببرد. این فیلم همچنین می‌گوید اگر توافقنامه‌ای با شرایط کنونی امضا شود، توانایی ایران در ساخت بمب هسته‌ای دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

این کلیپ توضیح می‌دهد: "دنیا می‌پذیرد: ایران به علاوه بمب اتمی مساوی است با اتفاقات بد." سپس راوی ادامه می‌دهد: این معامله باید متوقف شود، چون "ایران بزرگ‌ترین صادرکننده تروریسم در دنیاست که بی‌ثباتی و مرگ را گسترش می‌دهد." بیانیه‌ای هم که وزارت‌خانه صادر کرده می‌گوید این فیلم به "صدها رهبر و سازمان یهودی ارسال شده تا آگاهی آن‌ها درباره تهدیدی افزایش پیدا کند که ایران همچنان برای دنیا خواهد داشت، حتی پس از رسیدن به توافق."

یدیعوت آحارانوت/نشانی از موفقیت بزرگ وجود ندارد

ناظر هسته‌ای سازمان ملل در مذاکرات هسته‌ای روز سه‌شنبه در تهران می‌خواست تحقیقاتی را درباره فعالیت‌های اتمی تهران پیش ببرد که مدت‌ها به تعویق افتاده بود. با این حال، بلافاصله پس از این دیدار مشخص نشد که پیشرفتی در این زمینه حاصل شده باشد.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

یکی از سخنگوهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که دو طرف در تهران با یک‌دیگر دیدار کرده‌اند، اما تصریح کرد که آژانس برنامه ندارد روز سه‌شنبه درباره مذاکرات بیانیه‌ای منتشر کند. بنابراین ممکن است چنین بیانیه‌ای طی چند روز آینده منتشر شود.

هاآرتص/ دولت اوباما متمم "کورکر" را رد کرد: نمی‌توانیم 535 مذاکره‌کننده با ایران داشته باشیم

پس از آن‌که "باب منندز" سناتور آمریکایی لایحه همکاری استراتژیک آمریکا و اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: این اقدام جمهوری‌خواهان، مذاکرات را تضعیف و "اختیار رئیس‌جمهور در مذاکره با کشورهای خارجی را محدود می‌کرد."

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

دولت اوباما سه‌شنبه شب مقابل تلاش‌ها برای محدود کردن مذاکرات با ایران ایستاد و گفت با متمم پیشنهادی "کورکر" بر لایحه همکاری استراتژیک آمریکا و اسرائیل "مطلقاً مخالف است." این لایحه به کنگره اجازه می‌داد تا نقشی مستقیم در تأیید هرگونه معامله هسته‌ای با تهران داشته باشد.

تایمز اسرائیل/ کلینتون به دنبال جدا کردن خود از اوباما درباره سیاست ایران است

هیلاری کلینتون یک ماه قبل از انتشار زندگینامه خودنوشته‌اش موسوم به "تصمیم‌های دشوار" راه آسان را انتخاب کرد: وی توضیحات دیپلماتیک خود را به عده‌ای از مخاطبین یهودی و طرفدار خود ارائه داد. سخنرانی کلینتون خطاب به کمیته آمریکایی یهودی با این هدف ایراد شد که به جامعه طرفداران اسرائیل بفهماند ریاست‌جمهوری کلینتون می‌تواند روابطی را که به دست کاخ سفید اوباما تضعیف شده، دوباره تقویت کند. وی همچنین اعلام کرد که در برخی موضوعات مثل ایران با رئیس‌جمهور تفاوت دیدگاه دارد.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

کلینتون در این‌باره گفت: "اوباما گفته که احتمال رسیدن به توافق جامع 50 50 است. من شخصاً تردید دارم که ایرانی‌ها به تعهدات خود عمل کنند. ما باید سخت‌گیر، چشم‌باز و آماده باشیم تا از مذاکرات فاصله بگیریم و اگر لازم شد فشار را بر ایران افزایش دهیم. از دیدگاه من، ما نمی‌توانیم و نباید هیچ توافقی را بپذیریم که اسرائیل یا امنیت ملی خودمان را به خطر بیندازد."

یدیعوت آحارانوت/ آمریکا فروشنده اورانیوم را که قصد فروش به ایران داشت، آزاد کرد

یک هیئت منصفه در فلوریدای آمریکا مردی به نام "پاتریک کمپ‌بل" را که سال گذشته به اتهام تلاش برای زمینه‌سازی معامله‌ای برای فروش اوره اورانیوم به ایران متهم شده بود، تبرئه کرد. این مرد که روز دوشنبه تبرئه شد، در غیر این صورت ممکن بود به بیست سال زندان و یک میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شود.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

این در حالی است که کمپ‌بل هنگام دستگیری اعتراف کرده بود که نمونه‌هایی از اوره خام اورانیوم را در پاشنه کفش‌هایی مخفی کرده است که همراه خود داشت. وی گفته بود که با شرکتی همکاری می‌کند که کارش استخراج و فروش اورانیوم، طلا و الماس برای صادرات به کشورهای دیگر است.

یدیعوت آحارانوت/ رئیس‌جمهور ایران می‌گوید: زمان پذیرش اینترنت فرا رسیده است

روحانی رئیس‌جمهور ایران طی یک سخنرانی که موجب ایجاد فاصله میان او و روحانیون محافظه‌کار ایرانی شده، اعلام کرد: تلاش برای پیروزی در نبرد بر سر نفوذ بین مردم با محدود کردن اینترنت مثل آوردن یک شمشیر چوبی به جنگ با افراد مسلح به سلاح گرم است.

این سخنرانی همچنین واضح‌ترین پیام روحانی تا کنون درباره پایان دادن به سیاست مقابله با رسانه‌های اجتماعی است که توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران اتخاذ شده بود. احمدی‌نژاد طی هشت سال ریاست‌جمهوری خود وبلاگ‌نویس‌ها را محاصره کرد و کنترل بر اینترنت را به شدت افزایش داد.

یدیعوت آحارانوت/ چند ایرانی بعد از انتشار فیلم "شاد" در یوتیوب دستگیر شدند

پلیس ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که شش ایرانی را دستگیر کرده که متهم به انتشار نسخه‌ای ایرانی از موزیک "شاد" "فارل ویلیامز" خواننده آمریکایی هستند. این کلیپ سه مرد و سه زن بدون روسری ایرانی را نشان می‌دهد که در خیابان‌ها و پشت‌بام‌های تهران همراه با موزیک، آواز می‌خوانند و می‌رقصند.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

"حسین ساجدی‌نیا" رئیس پلیس تهران به خبرگزاری ایسنا گفت: "پس از آن‌که یک کلیپ مبتذل و ناقض عفت عمومی در فضای سایبری منتشر شد، پلیس تصمیم گرفت تا افراد دخیل در ساخت این کلیپ را شناسایی کند. پس از یک سری عملیات‌های اطلاعاتی و پلیس و پس از همکاری با قوه قضائیه همه متهمین شناسایی و دستگیر شدند." به گزارش ایسنا، بازداشت‌شدگان سه مرد و سه زن هستند و "به جرائم خود اعتراف کرده‌اند."

جروزالم پست/ مردم را در ناسازگاری ایران مقصر ندانید

اگر ضرورت‌های سیاسی مقامات ایران را مجبور به غنی‌سازی می‌کند، این فشار از کجا نشأت می‌گیرد؟ پاسخی که اغلب به طور ضمنی یا حتی مستقیم به این سؤال داده می‌شود این است که مردم ایران منبع این فشار هستند. "رابرت آینهورن" مشاور ویژه هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا در امور منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، در این‌باره می‌گوید: "عملاً هیچ حمایت داخلی در ایران از انحلال برنامه هسته‌ای و یا کنار گذاشتن گزینه سلاح هسته‌ای در آینده وجود ندارد."

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

اما این ادعا که افکار عمومی مانع آن می‌شود که مقامات ایران از آستانه تولید سلاح هسته‌ای عقب‌نشینی کنند، کاملاً مردود است. اگر مقامات ایران همچنان بر سر حفظ زیرساخت‌های کشور برای ساخت بمب هسته‌ای در کوتاه‌مدت لجبازی می‌کنند، به خاطر آرام کردن افکار عمومی نیست، بلکه به خاطر سرکوب آن است. مقصر دانستن مردم ایران به خاطر وضعیت موجود در واقع نمک زدن به زخم آن‌هاست.

دبکافایل/ پوتین و روحانی در چین با هم خوش و بش کردند

روحانی رئیس‌جمهور ایران گفت: همکاری‌های تهران و مسکو طی چند ماه اخیر کمک چشم‌گیری به "صلح منطقه‌ای" کرده است و باید از سطح کنونی هم بیش‌تر شود. در مقابل ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم گفت که تهران مسکو مسئولیت سنگین دفاع از ثبات، امنیت و توسعه منطقه دریای خزر را به عهده دارند.

دو طرف در حاشیه چهارمین "کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا" (سیکا) در شانگهای چین با یک‌دیگر دیدار کردند.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ممدعلی ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    خیلی دوسش دارم !
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    واقعا این کارتون خوبه مشرق ادامه بدید
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    همه کاره این دنیا انگار اسرائیله حتی آمریکا هم جلوش زانو زده همش قصد خوش خدمتی به اسرائیل را دارند بنظر تمام ایالات متحده دست صهیونیستهاست که همه برای خوش خدمتی به آنها رقابت میکنند با این ترتیب توافق هسته ای امری بیهوده است صهیونیستها نمیذارن
  • رفیقت ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    هسته ای بهانه است اونا انحلال یا تضعیف حزب الله و مقاومت را میخوان و میخواهند به صورت رسمی یا غیر رسمی اسرائیل را قبول کنیم و باهاش رفیق (نوکر) بشیم
  • رحمن ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    آمریکا غلط کرده شهاب 3 را می پذیرد طرف را به ده راه نمی دادند سراغ کدخدا را می گرفت مرگ بر آمریکای جنایتکار
  • ناشناس ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    هیلاری کلینتون گفته من تردید دارم ایران به تعهداتش عمل کند ! در حالی که ایران به تمام تعهدات توافق ژنو عمل کرده است و امریکا و غرب حتی یک مورد آنرا عمل نکرده اند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس