کد خبر 310903
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در دیدار با مدیران موسسه بهار خرمشهر از برگزاری همایش خاطره نویسی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش مشرق، مریم مجتهدزاده با اعلام این خبر گفت: همایش خاطره نویسی نقش زنان در دفاع مقدس با همکاری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

مجتهدزاده به معرفی برنامه‌های حماسه آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: هماهنگی و همکاری در برگزاری یادمان زنان مقاوم شهر خرمشهر در شهرستان اهواز، تهیه و ارسال بیانیه، اجرای تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران و مراکز استانها و ارسال مطالب محتوایی با موضوع آزادسازی خرمشهر برای سازمان صدا و سیما را از جمله برنامه‌های مراسم حماسه فتح خرمشهر است.

وی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس،زنان شجاع و فداکار هم دوشادوش مردان به دفاع پرداختند، افزود: بانوان ایران اسلامی در این دوران دست به کارهایی زدند که کسی انتظارش را نداشت و شجاعت‌هایی از خود نشان دادند که دوست و دشمن را متحیر کرد.

مجتهدزاده گفت: زنان هشت سال دفاع مقدس ابتدا به خود و سپس به دیگران ثابت کردند که زنان مسلمان ایران زمین صاحب توانایی های بی شماری است که در صورت تجلی، معرف و اثبات کننده ی جایگاه زنان ایرانی در موفقیت‌های مختلف برای همیشه ی تاریخ است.

در ادامه این نشست، صدیقه زمانی همسر شهید موسوی،رئیس هیأت مدیره موسسه بهار خرمشهر به تشریح فعالیتهای این موسسه پرداخت و گفت: تعدادی از زنان رزمنده،ایثارگر، جانباز و خانواده‌های شهدای خرمشهری با شعار احساس دین به خون‌های ریخته شده در شهر خرمشهر در سال ۱۳۸۱ اقدام به ثبت موسسه ای تحت عنوان بهار خرمشهر کردند.

وی افزود: این موسسه برای سازماندهی نیروهای دلسوز و دردمند و همچنین برای بسیج افکار عمومی جهت ادامه روند بازسازی خرمشهرراهاندازی شد.

زمانی از برگزاری مراسم ویژه خواهران در روز جمعه دوم خرداد ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد:این مراسم به مناسبت بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر هر ساله تحت عنوان همایش"خرمشهر، منطقه آزاد اروند، توسعه اقتصادی، فرهنگی و کارآفرینی" به منظور ایجاد حماسه آبادسازی و جلب مشارکت مردم در توسعه منطقه، با همکاری منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

در پایان این نشست، تعاملات فی مابین سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و موسسه بهار خرمشهر بررسی و بر اجرای آنها تاکید شد.

رئیس هیئت مدیره موسسه بهار خرمشهر هم از مجتهدزاده برای مشارکت و سخنرانی در مراسم بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر دعوت به عمل آورد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس