کد خبر 309937
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

ملک عبدالله با انتصاب پسرش ترکی بن عبدالله به سمت استاندار ریاض درپی واگذاری امور کشوری به فرزندانش است زیرا می خواهد هنگامی که پسرش متعب روی تخت پادشاهی می نشیند ، کشور نیز تحت کنترل دیگر فرزندانش باشد.

به گزارش مشرق، سایت خبری پاناروما الشرق الاوسط گزارش داد: مجتهد اخیرا پیش بینی کرد که تغییراتی در مناصب و پست های مهم در عربستان روی دهد که تنها بعد از گذشت پنج روز، شاه عربستان برخی از مسئولان عالی رتبه نظامی این کشور را بازنشسته و برخی را منصوب کرد.

درهمین راستا، تغییر معاون وزیر دفاع عربستان دوباره سؤالاتی را درباره ماهیت " مجتهد " در اذهان به وجود آورد چرا که مجتهد پنج روز پیش در شبکه توییتر خبرهایی درباره عزل و نصب مقامات عالی رتبه این کشور منتشر کرد که این خبرها درست از آب درآمد به گونه ای که عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان چند فرمان صادر کرد که طبق برخی از این فرمان ها، شاهزاده خالد بن بندر آل سعود از استانداری ریاض عزل و به سمت معاون وزیر دفاع منصوب شد و شاهزاده ترکی بن عبدالله (پسر ملک عبدالله) نیز به سمت استاندار ریاض منصوب شد.

مجتهد که هویت واقعی اش همچنان ناشناخته مانده است، روز 9 ماه مه از عزل و نصب ها در وزارتخانه های مهم مانند وزارت دفاع خبر داد و نوشت: هدف از این عزل و نصب ها واگذاری وزارتخانه های مهم به فرزندان و نزدیکان ملک عبدالله و جایگزین کردن شاهزاده متعب پسر ملک عبدالله به جای سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان و سرانجام واگذاری تاج و تخت پادشاهی به شاهزاده متعب است.

مجتهد اعلام کرد: ملک عبدالله ، شاهزاده متعب و خالد التویجری رئیس دفتر پادشاهی عربستان طرح عزل و نصب ها را ریخته اند و ملک عبدالله با وجود نارضایتی اعضای خاندان سلطنتی آل سعود، درپی واگذاری تاج و تخت پادشاهی به پسرش متعب است .

وی افزود: تغییراتی نیز در وزارتخانه های امور خارجه و کشور و سمت های دیگر ایجاد خواهد شد و اولین مرحله طرح عزل و نصب ها، دور کردن ولیعهد و پسرانش از وزارت دفاع و انتصاب فردی وفادار به پادشاه و فرزندانش در سمت وزیر دفاع است. نامزد پیشنهادی التویجری و شاهزاده متعب برای سمت وزارت دفاع خالد بن بندر استاندار ریاض است زیرا سابقه نظامی گری دارد و عربستان نیز در شرایط حساسی قرار دارد.

پنج  روز پس از پیش بینی های مجتهد ؛ ملک عبدالله فرمان عزل شاهزاده سلمان بن سلطان معاون وزیر دفاع و انتصاب شاهزاده خالد بن بندر آل سعود استاندار ریاض به جانشینی وی را صادر کرد.

مجتهد در توییتر نوشت: التویجری همچنین برای ایجاد تغییراتی در وزارت امور خارجه تلاش می کند و نامزدش را از مدتی پیش آماده کرده است و این نامزد عبدالعزیز بن عبدالله پسر ملک عبدالله و معاون وزیر امور خارجه است.

مجتهد افزود : انتصاب شاهزاده خالد بن بندر آل سعود به سمت معاون وزیر دفاع مقدمه ای برای انتصاب وی به سمت وزیر دفاع است.

وی اعلام کرد: ملک عبدالله با انتصاب پسرش ترکی بن عبدالله به سمت استاندار ریاض درپی واگذاری امور کشوری به فرزندانش است زیرا می خواهد هنگامی که پسرش متعب روی تخت پادشاهی می نشیند ، کشور نیز تحت کنترل دیگر فرزندانش باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس