سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به تشریح دستاوردهای جدید این نیرو پرداخت.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به تشریح دستاوردهای جدید این نیرو پرداخت.
حاجی زاده گفت: با اشاره به اینکه نمی‌توانیم همه توانمندی‌هایمان را رسانه‌ای کنیم، گفت: ما امانتدار مردم هستیم و تنها بخشی از دستاوردهای سپاه در روز گذشته پخش شد.

وی با بیان اینکه اجرای تدابیر رهبر انقلاب را برای خودمان تکلیف الهی می‌دانیم، تصریح کرد: خودکفایی، بومی سازی و قطع وابستگی از بدو پیروزی انقلاب توسط امام(ره) مطرح بود و در زمان رهبر معظم انقلاب نیز این امر ادامه یافت. ایشان غیر از رهبری، فرمانده کل قوا نیز هستند و وقتی مطلبی را می فرمایند ما باید به دنبال آن برویم و این نگاه در همه نیروهای مسلح است و علت موفقیت ما هم همین است.

حاجی زاده اظهار داشت: ما امروز از مرز تحریم‌ها گذشتیم و دشمن در بخش دفاعی نمی تواند کاری با ما بکند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: وقتی موشک خلیج فارس در سال 90 انجام شد و خدمت آقا گفتیم دقت آن به 30 تا 35 رسیده، ایشان فرمودند کار خوبیست ولی این دقت را برسانید به 10 تا 15 متر. گفتیم چشم و ظرف 6 ماه کار انجام شد. ما باید باور کنیم که می توانیم.

حاجی زاده درخصوص پهپاد RQ170 گفت: این هواپیما برای ما دستاوردهای زیادی در بخش های مختلف داشت و یکی از پروژه های آن مهندسی معکوس بود که برای «رو کم کنی» انجام شد. شاید مدل های دیگر ما برای اجرای ماموریت دست کمی از آن نداشته باشد.

موشک «هرمز1» ضد رادار و «هرمز2» ضد ناو است

وی افزود:‌از آذر سال 90 تا امروز این کار به پایان رسید و فقط تست‌های پروازی مانده است که شاید به خاطر برپایی این نمایشگاه یکی دو ماه به عقب بیفتد. البته مقیاس 15 درصد این پهپاد در هفته‌های قبل پرواز داشته که موفق بوده و این نمونه نیز طی ماه‌های آینده پرواز خواهد کرد.

حاجی‌زاده همچنین با اشاره به نمایش مقیاس یک به یک و 40 درصد پهپاد RQ170 در نمایشگاه گفت: فروندهای دوم و سوم این پهپاد نیز در حال ساخت است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه می‌تواند یک الگو باشد. دشمن در سال‌های اخیر بحث سپر موشکی را مطرح کرده و گفته موشک‌های دشمنان‌مان را می‌زنیم اما امروز می‌آیند و به ما می‌گویند بیایید در خصوص موشک‌های بالستیک مذاکره کنیم. آنها اگر می‌توانستند ما را محدود کنند که مذاکره نمی‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما در ابعاد نظامی و تسلیحاتی از مرز تحریم گذشته‌ایم و دیگر آنها نمی‌توانند ما را محدود کنند این دیگر از کنترل آنها خارج شده است این اتفاق باید در عرصه‌های دیگر هم بیفتد و تحریم‌ها بی‌خاصیت شود.

حاجی‌زاده با اشاره به رادارهای نمایش داده شده در روز گذشته اظهار داشت: نمونه رادارهایی که مشاهده شد را ما فقط دیده بودیم و خارجی‌ها آن را به ما ندادند و ما فقط یک تصویر و بازدید داشتیم اما به کمک متخصصان‌مان توانستیم آنها را تولید و عملیاتی کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: ما موشک‌های زمین به زمین نقطه‌زن را به تولید انبوه رسانده‌ایم و روز گذشته تغییراتی که در آنها صورت گرفته را به حضرت آقا ارائه کردیم.

وی با اشاره به رونمایی از موشک‌های هرمز 1 و 2 گفت: هرمز 1 و 2،دو نوع موشک بالستیک است که هرمز 1 ضد رادار است و می‌تواند رادارهای روی ناو هواپیمابر یا یک سایت پاتریوت در خشکی و یا یک سایت راداری جستجو‌گر را منهدم کند.

حاجی‌زاده افزود: موشک هرمز 1 توانسته از فاصله 300 کیلومتری یک کانتیر 20 فوتی را به صورت کاملاً دقیق منهدم کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: موشک بالستیک هرمز 2 یک موشک ضد ناو است. سرعت موشک‌های ضد ناو کروز ما 7 دهم و 8 دهم ماخ بود که سرعت هرمز 2 به چهار دهم و پنجم دهم ماخ رسیده است.

حاجی‌زاده همچنین با اشاره به سامانه موشکی سوم خرداد اظهار داشت: این یک سامانه آرایه فازی است یعنی یک رادار آرایه فازی مجموع 1700 رادار است. این سامانه قابلیت اسکن الکتریکی دارد و بسیار پیشرفته است و با سامانه‌های S300 و بوک M2E روس قابل رقابت است.

وی افزود: سامانه سوم خرداد 4 هدف را همزمان با 8 فروند موشک منهدم می‌کند که 3 موشک بر روی خود آن نصب است و 2 لانچر اضافه بدون رادار را می‌تواند شلیک کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد: سامانه سوم خرداد با موشکی که در آینده بر روی آن نصب می‌شود به برد 100 کیلومتر خواهد رسید.

حاجی‌زاده با بیان اینکه امروز در حوزه پدافندی به لبه تکنولوژی که دیگر کشورها هستند رسیده‌ایم، گفت: ما سامانه‌هایی ساخته ایم که هم کلاس و هم سطح سامانه‌های خارجی نیست زیرا سامانه‌هایی ابتکاری می‌باشد و قابل جمینگ نیست. اینها سامانه‌هایی پیسو هستند.

وی با بیان اینکه اجرای تدابیر رهبر انقلاب را برای خودمان تکلیف الهی می‌دانیم، تصریح کرد: خودکفایی، بومی سازی و قطع وابستگی از بدو پیروزی انقلاب توسط امام(ره) مطرح بود و در زمان رهبر معظم انقلاب نیز این امر ادامه یافت. ایشان غیر از رهبری، فرمانده کل قوا نیز هستند و وقتی مطلبی را می فرمایند ما باید به دنبال آن برویم و این نگاه در همه نیروهای مسلح است و علت موفقیت ما هم همین است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: وقتی موشک خلیج فارس در سال 90 انجام شد و خدمت آقا گفتیم دقت آن به 30 تا 35 رسیده، ایشان فرمودند کار خوبیست ولی این دقت را برسانید به 10 تا 15 متر. گفتیم چشم و ظرف 6 ماه کار انجام شد. ما باید باور کنیم که می توانیم.

حاجی زاده در خصوص بکارگیری متخصصان و دانشمندان جوان در حوزه دفاعی نیز گفت: ما از همه این پتانسیل‌ها استفاده می‌کنیم و جوانان و افسران ما هر روز در پای سیستم ها مشغول انجام وظیفه و رصد امور هستند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما امروز در حوزه اقتصادی در حال جنگ است، اظهار داشت: در گذشته ما در مجنون و شلمچه می جنگیدیم اما امروز دشمن به اقتصاد ما حمله کرده و در این مبارزه همه مردم، تجار، بانکدارها و کشاورزان مسئولیت دارند که وارد صحنه شوند.

وی تصریح کرد: نسخه ارائه شده توسط رهبر معظم انقلاب و مدیریت جهادی نسخه نجات بخش کشور است.

وی همچنین اظهار داشت: دشمن همواره به دنبال ذلت، استثمار و تحقیر ما بوده اما امروز ما از مرز بازدارندگی عبور کرده‌ایم و توان ما در وهله اول، دفاعی و در زمان مورد نیاز هجومی خواهد بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محمد مهدی ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    1 0
    خداروشکر.زنده باشید سردار.
  • علیرضا ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    1 0
    بهترین کار برای بی اثر کردن تحریم ها استفاده از تجربیات و دانش دانشمندان سپاه است. چون وقتی مسائل فنی در ابعاد نظامی حل شوند در ابعاد صنعتی و عادی شکل ساده تری به خود می گیرند. در غیر این صورت باز باید شاهد فشار ناشی از تحریم ها بود و حتی با برداشته شدن کامل این تحریم ها هنوز هم خطر دوباره تحریم شدن وجود داره و باید یک برای همیشه از شر آن خلاص شد
  • فریدون ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    1 0
    شیر مادر حلالت سردار که دل مارو شاد کردی.
  • افشین تهران ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    خداوند یارتان باشد.
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    خدا قوت
  • علی ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    موشک بالستیک هرمز 2 یک موشک ضد ناو است. سرعت موشک‌های ضد ناو کروز ما 7 دهم و 8 دهم ماخ بود که سرعت هرمز 2 به چهار دهم و پنجم دهم ماخ رسیده است. آقا من نفهمیدم سرعت موشکها کم شده با این تفاسیر یا زیاد شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    یعنی چه سرعت هرمز 2 به چهاردهم ماخ رسیده اینکه خوب نیست که بعنوان ویژگی مطرح شده !!! لطفا توضیح دهید
  • سیدساداتی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    تاکورشودهرآنکه نتواند دید این پیشرفت واقتدار سپاهیان عزیزوگرانقدر.
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    احتمالا اشتباه تایپیه و منظور 2 تا 4 ماخ هستش
  • هه هه ههههههههه ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    من کامل برنامه رو دیدم میگه 4 تا 5 ماخ نا سلامتی موشک بالستیک مشرق گوشات سنگین شده
  • اورنگ ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    اَللّهمَ صَلّّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد
  • علی ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    کلیپ تست موشك ضد رادار هرمز ۱ http://www.arteshi.com/showthread.php?t=23260
  • محسن ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    ما می توانیم. آینده از آن حزب الله است.
  • فروشی نیستم ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    اشتباه تایپی یا شنیداری بوده، این گفت گو رو دنبال میکردم. لطفا تصحیح کنید متن رو. ایشون گفتن تا 4- 5 برابر سرعت صوت رسیده، یعنی 4-5 ماخ.
  • شيرقلي ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    زبان حال غيورمردان ايراني: من آنم كه گر بركشم تيغ تيز برآرم به روي زمين رستخيز سبو پر زخون دليران كنم كباب از دل نره شيران كنم اگر جز به كام من آيد جواب من و گرز و ميدان و افراسياب
  • بابك ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    فيلم مصاحبه با شبكه دو و آزمايشات موشكي و سامانه پدافندي سوم خرداد و رادار آرايه فازي بشير رو اينجا ببينيد http://www.youtube.com/watch?v=N3f7OZcXWjg

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس