کد خبر 308789
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

رئیس اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان خواست گوشی‌فروش‌های متقلب را شناسایی کنند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در تاریخ 7 بهمن ماه 92 فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 11 تهران و طرح شکایتی عنوان کرد که در زمان مراجعه به یکی از مراکز خرید و فروش گوشی‌های تلفن همراه قصد خرید یک دستگاه گوشی اصل را داشته که با وجود پرداخت وجه نقد برای خرید گوشی مورد نظر خود، پس از خرید گوشی و در زمان استفاده از آن متوجه بدل بودن گوش تلفن همراه شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری به شیوه بدل‌اندازی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گفت.

مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پنجم دی ماه سال 92 به پاساژی واقع در تقاطع خیابان جمهوری – حافظ مراجعه کرد، در آنجا شخصی که به ظاهر در حال فروش تلفن همراه بود با شخص دیگری در حال چانه‌زنی بر سر قیمت گوشی بود که توجه مرا به خود جلب کرد.

وی افزود: زمانیکه درباره نوع گوشی و قیمت آن با او مشغول صحبت شدم وی با نشان دادن فاکتور خرید و کارتن گوشی تلفن همراه مدعی شد که گوشی را به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان خریداری کرده و در حال حاضر نیز تنها به علت نیاز مالی قصد دارد تا گوشی را به قیمت 800 هزار تومان بفروشد.

 گوشی‌فروش‌های متقلب را شناسایی کنید+تصاویر

مالباخته ادامه داد: در حالیکه ارزان بودن قیمت گوشی وسوسه ام کرده بود با دیدن فاکتور و کارتن گوشی از اصل بودن آن اطمینان پیدا کرده و بلافاصله اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کردم و مبلغ 800 هزار تومان را به این شخص دادم.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان اداره چهاردهم با بررسی شکایت‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و شکاتی شدند که همگی به همین شیوه و شگرد و در زمان مراجعه به مراکز خرید و فروش گوشی تلفن همراه مورد کلاهبرداری قرار گرفته و تمامی آن‌ها با پرداخت وجوه چند صد هزار تومانی و حتی میلیونی ، گوشی‌های تلفن همراه چینی را دریافت کرد‌ه‌اند که قیمت آنها بیشتر از 150 هزار تومان نیست.

با بهره‌گیری از اظهارات مالباختگان و انجام چهره نگاری و استفاده از بانک اطلاعات مجرمین سابقه‌دار، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری و صدور چک‌های بلامحل به نام میثم . ش ( 28 ساله ) شدند.

تعدادی از مالباختگان میثم را به عنوان فروشنده و تعداد دیگری از مالباختگان نیز میثم را به عنوان فردی که قصد خرید گوشی تلفن همراه را داشته مورد شناسایی قرار دادند و با بهره‌گیری از این اطلاعات، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که میثم با همدستی فرد دیگری اقدام به فروش گوشی‌های تلفن همراه بدل به مالباختگان کرده است.

با شناسایی میثم به عنوان یکی از متهمان پرونده کارآگاهان اداره چهاردهم با شناسایی مخفیگاه وی اقدام به دستگیری او در شهرستان اسلامشهر کردند.

 گوشی‌فروش‌های متقلب را شناسایی کنید+تصاویر

میثم پس از دستگیری و در همان تحقیقات اولیه، یکی از بچه محل‌های خود به نام مجید . ط ( 29 ساله ) را به عنوان همدست معرفی کرد که بلافاصله مجید نیز در همان محل سکونتش دستگیر و به همراه میثم به اداره چهاردهم منتقل شد و پس از مواجهه حضوری، هر دو نفر از سوی مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و اعترافات صریح متهمان به ده‌ها فقره بدل‌اندازی گوشی‌های تلفن همراه در مراکز مختلف تجاری سطح شهر تهران و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار تصویر هر دو متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس