مخترعین فوتبال اندازه ادعایی که در این رشته دارند در معتبرترین تورنمنت فوتبال موفق نبوده و تنها یک قهرمانی آن هم 48 سال پیش در خانه خود کسب کرده و یک ناکام مطلق در مراحل حذفی بوده‌اند.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.
بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)
** بخش هفتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اکوادور)
** بخش هشتم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (الجزایر)


انگلیس9 - انگلیس (England)

سرمربی:
روی هاجسون

ستاره: وین رونی

کاپیتان: استیون جرارد

رنکینگ در فیفا (آوریل): 11

حضور در جام جهانی: 13 بار (آخرین بار 2010)

بهترین عنوان: قهرمانی (یک بار) 

بیشترین بازی ملی: پیتر شیلتون (125 بازی)

بهترین گلزن ملی: بابی چارلتون (49 گل) 

شعار تیم در جام جهانی: آرزوی یک تیم، نبض یک ملت

همگروه‌های انگلیس در جام جهانی برزیل: اروگوئه، ایتالیا و کاستاریکا در گروه D (این گروه با وجود 3 قهرمان جام جهانی گروه مرگ رقابت ها نامیده شده است)

آشنایی کلی با کشور انگلستان


به گزارش مشرق، انگلستان (England) نام نیمهٔ جنوبی جزیره بریتانیای کبیر و یکی از چهار بخش کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است.
این منطقه از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم‌مرز است و مهمترین و عمده‌ترین جزء تشکیل‌دهنده‌ی کشور بریتانیا است. مرزهای آبی این کشور در شمال غرب دریای ایرلند، در جنوب غرب دریای سلتی و در شرق دریای شمال هستند، و در جنوب نیز کانال مانش آن را از اروپای قاره‌ای و کشور فرانسه جدا می‌کند.

انگلیسانگلستان دارای بیش از یکصد جزیره کوچک و بزرگ است که از جمله آن‌ها می‌توان به جزیره وایت و جزیره من اشاره کرد. شهر لندن پایتخت انگلستان و در عین حال پایتخت پادشاهی بریتانیا است. پرآب‌ترین رود انگستان، رود تیمز است که از میان شهر لندن می‌گذرد و به دریای شمال می‌ریزد.

مساحت این کشور 130٬395 کیلومتر مربع و جمعیت آن 51٬446٬000 نفر است. قدیمی‌ترین نشان وجود انسان در انگلیس کنونی به حدود 780 هزار سال پیش برمی‌گرددد. رومی‌ها در سال 43 پیش از میلاد در زمان امپراتور کلودیوس انگلستان را تصرف کردند، و این سرزمین با نام استان بریتانیا به امپراتوری روم افزوده شد.

تاریخ انگلستان به دوران عهد پیش از رومیان، عهد رومیان، تهاجم آنگلوساکسون‌ها، تهاجم نورمان‌ها، سلسله پلانتانژه، سلسله تئودور، انگلستان در سده هفدهم، هجدهم و نوزدهم و انگلستان معاصر تقسیم‌بندی می‌شود.

انگلستان پس از قرن 19 میلادی در بخش ورزش پیشرفت‌های بسیاری داشته است، ورزش‌هایی مانند فوتبال، کریکت، راگبی 13 نفره، راگبی 15نفره، تنیس، بدمینتون، اسکواش، هاکی، بوکس، دارت، بیلیارد، اسنوکر، تنیس روی میز، تروبرد و نت‌بال از این کشور منشأ گرفته است. همچنین قایق‌رانی و مسابقات فرمول یک به وسیله انگلیسی‌ها پیشرفت‌های بسیاری کرده‌ و فوتبال محبوب‌ترین ورزش در این کشور به شمار می رود. تیم ملی فوتبال انگلستان در جام جهانی فوتبال 1966 و در ورزشگاه ومبلی قهرمان این مسابقات شده‌است.

باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد که در سال 1857 میلادی تأسیس شده، از سوی فیفا به عنوان قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال معرفی شده‌است. باشگاه‌های لیورپول، منچستریونایتد، ناتینگهام فارست و استون ویلا و چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند، همچنین تیم‌های آرسنال و لیدز یونایتد در فینال این مسابقات حضور داشته‌اند.

انگلیس

انگلستان که ادعای ابداع ورزش فوتبال امروزی را دارد صاحب یکی از قدیم‌ترین تیم ملی‌های تشکیل شده در سال 1863 هم هست. آن‌ها همچنین در سال 1905 رسما عضو عضو فیفا شدند. تیم ملی انگلیس تاکنون موفق شده یکبار در جام جهانی 1966 قهرمان جهان شود و پس از آن به جز 1990 که به مقام چهارمی رسید حضور چشم گیر دیگری نداشته است.

نحوه صعود به جام جهانی 2014
تیم ملی فوتبال انگلیس در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه H منطقه اروپا با تیم های اوکراین، مونته نگرو، لهستان، مولداوی و سن مارینو همگروه بود و در پایان با 6 برد و 4 مساوی و با 22 امتیاز به عنوان تیم اول گروه مستقیماً به جام جهانی راه یافت. این تیم با 316.5 میلیون یورو هفتمین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

نتایج مسابقات انتخابی اسپانیا به شرح زیر است:

مولداوی 0 - 5 انگلیس

انگلیس 1 - 1 اوکراین

انگلیس 5 - 0 سن مارینو

لهستان 1 - 1 انگلیس

سن مارینو 0 - 8 انگلیس

مونته نگرو 1 - 1 انگلیس

انگلیس 4 - 0 مولداوی

اوکراین 0 - 0 انگلیس

انگلیس 4 - 1 مونته نگرو

انگلیس 2 - 0 لهستان

جدول رده‌‌بندی نهایی گروه H مقدماتی جام جهانی منطقه اروپا

انگلیس

حضور در جام جهانی و افتخارات:

به گزارش مشرق، تیم ملی انگلیس تا کنون 13 بار در جام جهانی حاضر بوده که یک قهرمانی و یک مقام چهارمی بهترین عناوین سه شیرها به حساب می آید و از این نظر با تیم ملی اسپانیا دقیقا شباهت دارند.

بریتانیا به رغم قدمت فوتبالی‌اش تا سه دوره از حضور در جام جهانی فوتبال سر باز زد و در سال 1950 اولین تجربه آن‌ها در این رویداد بین المللی به وقوع پیوست. در این دوره آن‌ها که در مرحله اول در گروه اسپانیا، شیلی و آمریکا بودند نتوانستد امتیازات لازم را کسب کنند و توفیق صعود به مرحله بعد را نیافتند و نهایتا به مقام هشتم جهان بسنده کردند.

در سال 1966 انگلستان میزبان جام جهانی بود و موفق شد درخشان‌ترین حضور خود را در این دوره به ثبت برساند، آن‌ها در مرحله اول بین اروگوئه، مکزیک و فرانسه اول شدند و به مرحله حذفی صعود کردند. در مرحله حذفی ابتدا آرژانتین را 1-0 از پیش رو برداشتند و سپس 2-1 پرتغال را مغلوب نمودند. در بازی فینال هم مقابل آلمان غربی در حالی که در وقت‌های قانونی مساوی بودند در وقت‌های اضافی 2 گل به ثمر رساندند و برای اولین و آخرین بار در تاریخ فوتبال کشورشان قهرمان جام جهانی شدند.

انگلیس
انگلیس برای صعود مستقیم باید تیم حذف شده لهستان را در ومبلی شکست می داد که با دو گل رونی و جرارد موفق به این کار شد تا خاطره تلخ مقدماتی جام جهانی 1974 تکرار نشود.

انگلیسی‌ها در سال 1990 در ایتالیا جام جهانی دیگری را تجربه کردند. در اولین مرحلهٔ این دوره با جمهوری ایرلند، هلند و مصر هم گروه شدند و با یک برد و دو تساوی به عنوان سرگروه به مرحله حذفی راه یافتند. در بازی‌های حذفی ابتدا بلژیک را در وقت‌های اضافی شکست دادند و سپس حریف کامرون شدند و درحالی که این بازی هم دوباره به وقت‌های اضافه کشیده شده بود برنده بیرون آمدند. آن‌ها در نیمه نهایی مقابل آلمان برای بار سوم در 90 دقیقه به تساوی رسیدند ولی این بار برخلاف دو بازی قبلی در وقت‌های اضافی نتوانستند پیروز شوند و در پنالتی هم این آلمانی‌ها بودند که موفق تر عمل نمودند و انگلیسی‌ها را روانه بازی رده بندی مقابل ایتالیا برای کسب مقام سوم کردند. حاصل رده بندی هم چیزی نبود جز یک باخت دیگر برای انگلیس و مقام چهارم جهان.

تیم ملی انگلستان آخرین بار در سال 2010 در آفریقای جنوبی در جام جهانی ظاهر شده است. آن‌ها پس از صعود از مرحله گروهی در یک هشتم به آلمان برخورد کردند و برابر این تیم متحمل باخت سنگین 4-1 شدند و نهایتا به عنوان تیم سیزدهم جام جهانی از این مسابقات کنار رفتند.

پیش بینی عملکرد در جام جهانی 2014

انگلیس در دو بازی آخر دوستانه خود مقابل شیلی و آلمان شکست خورده است و این اصلا نتیجه قابل دفاعی برای روی هاجسون و شاگردانش نیست، آن‌ها باید در سه بازی دوستانه دیگر خود مقابل دانمارک، پارگوئه و اکوادور نقاط ضعف خود را برطرف کنند تا در جام جهانی به آمادگی ای که از آن‌ها انتظار می‌رود برسند.

انگلیس
انگلستان در مرحله گروهی جام جهانی 2014 در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها با اروگوئه، کاستاریکا و ایتالیا هم گروه شده است، اروگوئه که در قاره خود بازی می‌کند نسبت به انگلیس شرایط بهتری دارد، ایتالیا هم که همیشه در جام جهانی خوب ظاهر شده است، پس برتانیایی ها اگر می‌خواهند صعود کنند باید تلاش خود را چند برابر کنند. و اگر بر فرض که چنین شود در یک هشتم با یکی از تیم های، کلمبیا، یونان، ساحل عاج و یا ژاپن روبرو خواهند شد.

والکات
تئو والکات باز هم در آستانه جام جهانی مصدوم شد تا برای سومین بار پیاپی جام جهانی را از دست بدهد.

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی:
روی هاجسون (Roy Hodgson)

انگلیساین سرمربی 67 ساله در کرویدون؛ منطقه‌ای در جنوب لندن به دنیا آمد. او پس از کناره‌گیری فابیو کاپلو از سرمربیگری تیم ملی انگلستان با امضای قراردادی 4 ساله از سال 2012 هدایت تیم ملی کشورش را در دست گرفت.
هاجسون تا قبل از این سمت در 18 تیم مربیگری کرده و سابقه کار در رده ملی را هم در کارنامه دارد. او بین سال‌های 1992 تا 1995 سرمربی تیم ملی سوییس بود و با این تیم در جام جهانی 1994 آمریکا شرکت کرد. علاوه بر این بین سال‌های 2002 تا 2004 سرمربی تیم ملی امارات متحده عربی بوده، و از سال 2005 هم به‌مدت 2 سال هدایت تیم ملی فنلاند را برعهده داشته است.
او کار در رده باشگاهی را با باشگاه هالمشتاد سوئد شروع کرد و در دوران 36 ساله مربیگری‌اش در کشورهای انگلستان، نروژ، دانمارک و ایتالیا هم کار کرده است.
هاجسون در دو مقطع مختلف سرمربی اینترمیلان بوده و در سال 1997 با این تیم نایب قهرمان جام یوفا شد.
وی در میان تیم‌های لیگ برتر انگلستان هم علاوه بر وست برومویچ، به‌عنوان سرمربی در تیم‌های فوتبال لیورپول، بلکبرن و فولام کار کرده و در سال 2010 در میان شگفتی با فولام تا فینال لیگ اروپا پیش رفت، اما در فینال با شکست مقابل اتلتیکو مادرید به نایب قهرمانی قناعت کرد.
هاجسون که در طول دوران فعالیتش 8 قهرمانی در رده باشگاهی دارد و تنها مربی انگلیسی در لیگ برتر است که جایزه بهترین مربی سال را از اتحادیه مربیان لیگ دریافت کرده است.

کاپیتان تیم: استیون جرارد (Steven Gerrard)

انگلیسهافبک باتجربه و کاپیتان 34 ساله تیم فوتبال لیورپول تا کنون در 2 جام جهانی حضور داشته است و با بدشانسی و به علت مصدومیت جام جهانی 2002 را از دست داد. وی اولین گل ملی خود را نیز در دیدار حساس مقابل آلمان در مقدماتی جام جهانی 2002 که به برتری 5-1 انگلیس انجامید به ثمر رساند. جرارد 109 بازی ملی و 21 گل در کارنامه دارد و 3 گل هم در جام جهانی به ثمر رسانده است.

جرارد تمام عمر ورزشی خود را در لیورپول گذرانده‌ است. او در ردهٔ زیرسن از سال 1989 (9 سالگی) تا سال 1998 برای تیم‌های پایهٔ لیورپول بازی می‌کرد و از سال 98 تا کنون نیز برای تیم بزرگسالان لیورپول بازی می‌کند. او در حال حاضر شمارهٔ 8 این تیم را به تن دارد و به همراه لمپارد، اشلی کول، مایکل کریگ و وین رونی از باتجربه های سه شیرها به شمار می رود.

ستاره تیم: وین رونی (Wayne Rooney)

به گزارش مشرق، مهاجم 29 ساله و گلزن منچستریونایتد با 89 بازی ملی و 28 گل زده یکی از بازیکنانی است که از وی به عنوان امید اول انگلیس در جام جهانی نام برده می شود. رونی که در دو جام جهانی گذشته موفق نشده حتی یک گل به ثمر برساند در سومین جام جهانی که حضور خواهد داشت برای گلزنی انگیزه بالایی دارد. رونی جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلستان نیز به شمار می رود و در مسابقات یورو 2004 چهار گل به ثمر رساند و به جوان‌ترین گلزن جام ملت‌های اروپا تبدیل شد.

رونی
وین رونی امید اول سه شیرها در برزیل برای گلزنی خواهد بود

بازیکنان احتمالی تیم ملی انگلیس در جام جهانی:

دروازه‌بانان: جو هارت، بن فاستر، جان رودی، فریسر فورستر

مدافعان: اشلی کول، گلن جانسن، گری کیهیل، کریس اسمالینگ، جولئون لسکات، کایرن گیبس،

هافبک ها: اشلی یانگ، استیون جرارد، فرانک لمپارد، مایکل کریگ، جک ویلشر، تام کلورلیف جیمز میلنر، الکس چمبرلین، ویلفرد زاها، جک رادول

مهاجمان: دنیل استوریج، وین رونی، ریکی لمبرت، جرمین دفو، دنی ولبک، اندی کارول

انگلیس
لباس تیم ملی انگلیس در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای انگلیس در گروه D جام جهانی 2014 برزیل

یکشنبه 25 خرداد 93 (15 ژوئن):

انگلیس - ایتالیا (مانائوس - ورزشگاه آمازون) :: (ساعت 02:30 بامداد) ::

پنجشنبه 29 خرداد 93 (20 ژوئن):

اروگوئه  - انگلیس (سائوپائولو – ورزشگاه دی سائوپائولو) :: (ساعت 23:30) ::

سه‌شنبه 3 تیر 93 (24 ژوئن):

کاستاریکا - انگلیس (بلوهوریزونته - ورزشگاه مینیه رو) :: (ساعت 20:30) ::


صحنه‌ای ماندگار از انگلیس در تاریخ جام جهانی

به گزارش مشرق، انگلیس همواره پیش از جام جهانی در نظرسنجی ها یکی از شانس های احتمالی و مدعیان قهرمانی به شمار می رود اما در عمل همواره کم می آورد و در مراحل حذفی ناکام می شود. این تیم در چند جام در ضربات مرگبار پنالتی حذف شده است و ناکام ترین تیم در این مورد به شمار می رود. (گزارش کامل مشرق از قربانیان بزرگ ضربات پنالتی).

انگلیس بازی های ماندگاری در تاریخ جام جهانی داشته، از قهرمانی در فینال جام جهانی 1966 با یک گل جنجالی و دیدار با آرژانتین در جام جهانی 1986 و 2 گل معروف مارادونا گرفته تا دیدار جنجالی با آرژانتین در جام جهانی 1998 و اخراج دیوید بکام و ...

اما یکی از بازی های ماندگاری که شاید بیش از همه انگلیسی‌ها را ناراحت کرد دیدار نیمه نهایی جام جهانی 1990 بود دیداری که در آن انگلیس ابتدا با گل اندریاس برمه روی یک ضربه آزاد عجیب عقب افتاد اما با گل گری لینه کر موفق شد بازی را مساوی کند و کار به ضربات پنالتی کشیده شد و در پایان آلمان با نتیجه 4-3 به برتری رسید تا موفق ترین تیم در ضربات پنالتی موفق به شکست ناکام ترین تیم در این ضربات شود.

فیلم خلاصه دیدار آلمان - انگلیس در جام جهانی 1990 و ضربات پنالتی آن را در زیر ببینید

دانلود


**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بیست و سی ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    کلا باهاش حال نمیکنم
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    عنوان خبر جالب بود
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    براتون متاسفم. به کجا چنین شتابان؟ این حرف ها چه دردی از زندگی و ایران و اسلام دوا می کنه؟
  • اسمال ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    فوتبال انگلیس بر خلاف سیاستشون که پر از مکر و حیله ونیرنگه خیلی صاف و صا دق و بی شیله پیله است
  • عشق فوتبال ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    آقای ناشناس 03:07 که درد اسلام رو داری اینجا پی درمان نیا که بیشتر دردت میگیره. یعنی حالمو به هم میزنید این نظرات رو زیر یه خبر ورزشی می نویسید. خوب یکی نیست به امثال شماها بگه خوب نیاید این گونه اخبار رو ببینید تا دردتون بگیره. مشرق برا من که عشق فوتبال هستم خیلی هم عالی بود منتظر بعدی هاش هستم.
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    درد اسلام ندارد عشق آمریکا و انگلستان دارد
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    مخترع چوگان کیه؟؟!؟ ایران ...
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    انگليس فوتبالش عاليه و نمودار واقعي يك بازي تيمي با هدف مشخص و در قالب يك گروه واحد است صداقت تيمي بالايي دارند و لذت ديدن فوتبال در بازيهاي تيمهاي انگليسي بسيار زياد است ولي در كشورهاي ديگر اين حس فقط براي يك دو تيم مطرح است.
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    بعضي نظر نذارن، دنيا به آخر نميرسه‌ها!!
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    0 0
    دمشون گرم خسته نباشن دوسشون دارم هم کشور زیباشونو هم فوتبال قشنگشونو مرسی بچه ها. دمتون گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس