کد خبر 308272
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از انهدام باند پنجک که اقدام به تهیه و توزیع کوکائین در پایتخت می کرد خبر داد و گفت: سرشبکه این باند برای اینکه 40 میلیارد تومان پول به جیب زده است؛ جشن یک میلیاردی برپا کرده بود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار علی مویدی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخورد با عناصر اصلی و کسانی که اقدام به توزیع مواد مخدر در سطح جامعه می کنند اولویت امسال پلیس مبارزه با مواد مخدر است و ما روی عناصر اصلی، سرشبکه ها و خرده فروش ها تمرکز کرده ایم.

وی از انهدام باند توزیع کوکائین معروف به پنجک در تهران خبر داد  و افزود: متهم این پرونده که پسری 32 ساله است نه تنها اقدام به قاچاق مواد مخدر می کرد بلکه کلکسیونی  از جرایم از جمله ایجاد رعب و وحشت را در پرونده اش دارد.

به گفته مویدی، این فرد بارها با جرایم مختلف از جمله مواد مخدر دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته بود اما بار دیگر آزاد شد و به فعالیتش ادامه داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه پلیس با توجه به پیچیدگی فعالیت این باند زمان زیادی را صرف شناسایی آن کرد تاکید کرد: اعضای این باند که معروف به پنجک هستند در تهران فعال بودند و جوانان کشور را به مواد مخدر به ویژه کوکائین مبتلا می کردند.

وی از کشف 40 میلیارد تومان اموال اعضا این باند خبر داد و افزود: ویژگی این عملیات این بود که اموال قابل توجهی از اعضای این باند و سرکرده آن در شمال شهر پایتخت، اطراف کرج و شمال کشور کشف شد. همچنین از این فرد یک دستگاه قایق تفریحی که از خرج از کشور خریداری کرده بود در سواحل شمال کشور کشف و ضبط شد.

مویدی ادامه داد: این متهم در یک مراسم که به مناسبت این که اموالش به 40 میلیارد تومان جشنی را برگزار و برای این جشن یک میلیارد تومان هزینه کرد. از این متهم خودروهای گرانقیمتی از جمله جنسیس، لکسوس و  خودروهای صدها میلیونی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه 6 متهم این پرونده شناسایی و دستگیر شدند افزود: در لحظه دستگیری 2 کیلو کوکائین و انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف و ضبط شد. این افراد تا زمان دستگیری مشغول به فعالیت بودند و حتی با وجود این که چند بار دستگیر شده بودند متنبه نشده و به فعالیت های ضد امنیتی و ضد اجتماعی خودشان ادامه می دادند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سرکرده این باند دارای 17 پرونده در دستگاه های امنیتی از جمله وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه است و از یک دهه قبل مشغول به فعالیت شده بود. پس از دستگیری این فرد با دستور قضائی متهم در چند محله تهران گردانده که همین امر باعث تشکر شهروندان از نیروی انتظامی شد.

وی اظهار امیدواری کرد این آخرین مرحله دستگیری وی باشد چرا که پلیس مدت زیادی را تحمل کرد تا دلایل محکمه پسندی را از این فرد کشف کند.

مویدی در پایان گفت:  هیچ تبعه خارجی در این باند فعال نبوده و تا کنون دستگیر نشده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس