کد خبر 307254
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

دولت «کالدونیای جدید» هفته گذشته به طور رسمی از ایجاد بزرگترین منطقه حفاظت‌ شده جهان در این مجمع‌الجزایر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، کالدونیای جدید یا نیوکالدونیا مجموعه‌ای از جزایر تحت حاکمیت فرانسه در اقیانوس آرام است.

سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست (CI) اعلام کرد:‌ این منطقه حفاظت شده چندمنظوره یک میلیون و 300 هزار کیلومترمربع وسعت دارد که معادل سه برابر مساحت آلمان است. بنابر اعلام CI، پارک ملی «دریای مرجانی» (Coral Sea) تمام منطقه اقتصادی کالدونیای جدید را تحت پوشش خود قرار داده است. این ناحیه 4500 کیلومترمربع صخره‌های مرجانی را تحت پوشش قرار داده و همچنین زیستگاه 25 گونه پستاندار دریایی، 48 گونه کوسه، 19 گونه پرنده لانه‌گذار و پنج گونه لاک پشت دریایی است.

از آنجا که کالدونیای جدید تحت حاکمیت فرانسه است لذا با اجرای این تعهد جدید، وسعت قلمرو آب‌های حفاظت شده فرانسه از 4 درصد به 16 درصد افزایش می‌یابد. منطقه حفاظت شده جدید با کاربری‌های چندمنظوره مانند ماهیگیری با یک برنامه مدون و با هدف حفظ پایداری این منطقه شکل می‌گیرد.

 سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست تاکید کرد منطقه حفاظت شده جدید به معاهده اقیانوس‌ها می‌پیوندد. این طرح دربرگیرنده 16 کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام و شش قلمرو مختلف می‌شود که در مجموع حدود 40 میلیون کیلومترمربع و شبکه بزرگ اقیانوسی جهان را دربرمی‌گیرد.

{$sepehr_album_12368}



مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مریم سراوانی ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    جای قشنگیه ولی خیلی گرمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس