ملاقات با پدرمان جدای از مسائل مالی، هزینه‌های زیاد دیگری هم داشت. مأمورین ترکمنستان برای بازجویی خانواده ما، ما را لخت مادرزاد می‌کردند. این غیرت هر مرد ایرانی را به جوش می‌آورد. ما در واقع تاوان بی‌غیرتی مسئولین سفارت ایران در ترکمنستان را دادیم.

گروه بین الملل مشرق- حمید امیرقلی‌پور فرزند آخر آقای امیرقلی‌پور که حدود 5 سال است در زندان ترکمنستان به سر می‌برد در گفت و گو با خبرنگار مشرق از شرایط پدرش در زندان ترکمنستان می گوید. وی با گلایه از مسئولین سفارت ایران در ترکمنستان می گوید که پدر من بیگناه در زندان است و من به همراه خانواده ام دچار مشکلات شدیدی شده‌ایم. سال گذشته مادرم به دلیل فشار روانی و مشکل قلبی در بیمارستان بستری شد. به جایی رسیده‌ایم که مایحتاج زندگی روزانه‌مان را هم باید با کمک اقوام تهیه کنیم.

بازجویی بدنی از خانواده ام در ترکمنستان غیرتم را به جوش آورد/ما تاوان بی غیرتی مسولین سفارتمان را می دهیم/سفیرمان حاظر به ملاقات با مادرم نشد

جریان دستگیری پدرم به این صورت بود که وی که یک راننده کامیون است از طرف یکی از شرکت‌های گرگانی مأموریت پیدا کرد تا باری را به ترکمنستان ببرد. کامیون قبل از حرکت به مقصد ترکمنستان توسط شرکت پلمب شد و تنها مسئولیت رساندن بار به این کشور به عهده پدرم بود. بعد از چند روز که از حرکت پدرم می‌گذشت، از یکی از راننده‌های دیگر که از دوستان پدرم بود متوجه شدیم که محموله کامیون پدرم مشکلی داشته و پدرم دستگیر شده است. از او هیچ خبر دیگری نداشتیم تا ده روز بعد که وزارت خارجه به ما خبر داد که چنین اتفاقی افتاده و گفتند که هیچ مشکلی وجود ندارد و پدرم به زودی آزاد خواهد شد، چون بار داخل کانتینترهای پلمب شده بوده و پدر شما در این‌باره مقصر شناخته نخواهد شد.

بعد از دو ماه بی خبری از پدرم متوجه شدیم که قرار است دادگاهی برای رسیدگی به پرونده او برگزار شود. از طریق سفارت به ما اطلاع دادند که یک هفته دیگر این دادگاه برگزار می‌شود و اگر می‌خواهیم وکیلی برای پدرم بگیریم باید هرچه زودتر اقدام کنیم. به سفارت گفتیم که طی پنج روز چه‌طور می‌توانیم وکیل بگیریم؟ گفتند پس خودمان وکیل سفارت را برای پیگیری پرونده پدرتان استخدام می‌کنیم. اما به نظر می‌آمد که وکیل دادگاه هم دستش با خود دادگاه ترکمنستان در یک کاسه بود. پس از ملاقات حضوری با پدرمان این موضوع را فهمیدیم.

دادگاه بالأخره تشکیل شد و پدرم را به 24 سال زندان محکوم کردند، به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر. پس از این اتفاقات و محکومیت پدرم به آقای قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه مراجعه کردیم. زمانی که وی را ملاقات کردم، دیگر نتوانستم جلوی گریه‌ام را بگیرم. به وی گفتم شما به ما قول داده بودید که پدرم آزاد شود. به من پاسخ داد که هنوز هم جای نگرانی نیست، پدرت آزاد خواهد شد. با امیدواری راهی شهرستان شدم، ولی چهار هفته دیگر هم گذشت و خبری از پدرم نشد.

به نظرمان رسید که حداقل پرونده پدرمان را در ایران دنبال کنیم و بی‌گناهی‌اش را ثابت کنیم، چون پدرم صرفاً یک راننده بود و باری که حمل می‌کرد هم توسط خود شرکت فرستنده پلمب شده بود. بعد از شش ماه پیگیری بالأخره توانستیم بی‌گناهی پدرم را ثابت کنیم. در نهایت در دادگاه انقلاب هم بی‌گناهی پدرم ثابت شد. صاحب اصلی بار هم به حبس ابد محکوم شد.

وزارت خارجه به ما وعده داده بود که اگر حکم بی‌گناهی پدرتان را با تأیید دادگاه انقلاب به ما ارائه کنید، او را خیلی زود آزاد خواهند کرد. ما هم مدارک را در اختیار وزارت خارجه قرار دادیم. اما باز هم مدت زیادی گذشت و خبری نشد. به همین دلیل مادرم و برادر بزرگم به آقای متکی وزیر خارجه وقت مراجعه کردند. آقای متکی بعد از بررسی پرونده دستور دادند نامه‌ای به قلم خود ایشان خطاب به وزیر خارجه ترکمنستان تنظیم شود و در آن نامه خواستار برائت آقای امیرقلی‌پور و استرداد کامیون شود. و ضمناً هماهنگ شود که همسر آقای امیرقلی‌پور بتوانند به ترکمنستان سفر و با همسرشان دیدار کنند. این موضوع 89/6/5 اتفاق افتاد. در آن تاریخ آقای قشقاوی این نامه را به امضای آقای متکی به ترکمنستان فرستادند.


بازجویی بدنی از خانواده ام در ترکمنستان غیرتم را به جوش آورد/ما تاوان بی غیرتی مسولین سفارتمان را می دهیم/سفیرمان حاظر به ملاقات با مادرم نشد

از طریقی توانستیم طی ملاقات‌های مردمی با آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت دیدار کنیم و مدارکمان را به ایشان هم ارائه کردیم. با تعجب گفتند که واقعاً چنین اتفاقی افتاده؟ چند سال است که پدر شما بی‌گناه در زندان است؟ بسیار متأثر شدند و حاشیه‌ای بر مدارک ما خطاب به آقای صالحی که جدیداً وزیر خارجه شده بودند، نوشتند که جناب آقای صالحی، جناب آقای جعفرزاده شخصاً دنبال کنید. اسناد مربوط به بی‌گناهی ایشان به ترکمنستان ارسال شود و موضوع آزادی ایشان دنبال شود. اگر لازم باشد شخصاً با رئیس‌جمهور ترکمنستان صحبت می‌کنم و یا نامه ارسال خواهم کرد. از این‌جا به بعد موضوع را از طریق نهاد ریاست‌جمهوری پیگیری کردیم. برای پیگیری جواب، نهاد ریاست‌جمهوری ما را به وزارت خارجه پاس می‌داد. از طرف دیگر وزارت خارجه هم می‌گفت باید موضوع را از همان نهاد ریاست‌جمهوری پیگیری کنید. به همین ترتیب مدتی گذشت و گویی نامه ما در وزارت خارجه گم شد.

در حال حاضر وضعیت زندگی ما به شدت هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ روانی به هم ریخته است. با وجود این‌که وزارت خارجه قبول دارد که پدرمان بی‌گناه است، حتی یک بار هم حالی از ما نپرسیدند. نه تنها سراغ ما نمی‌آیند، به سراغ پدر پیر ما در زندان هم نمی‌روند و با او ملاقات نمی‌کنند و جویای احوالش نمی‌شوند. به همین خاطر خودمان مجبور شدیم برای ملاقات با پدرمان به ترکمنستان سفر کنیم، ولی ملاقات با پدرمان جدای از مسائل مالی، هزینه‌های زیاد دیگری هم داشت. مأمورین ترکمنستان برای بازجویی خانواده ما، ما را لخت مادرزاد می‌کردند. این غیرت هر مرد ایرانی را به جوش می‌آورد. ما در واقع تاوان بی‌غیرتی مسئولین سفارت ایران در ترکمنستان را دادیم.

طی ملاقاتی که با پدرم داشتیم، به ما گفت که دو سال اول را در شرایط واقعاً اسف‌باری سپری کرده است. برای غذا به آن‌ها نان کپک زده می‌دادند. ابتدا در زندان انفرادی بود و بعد او را به اتاقی بیست متری بردند که با 12 نفر دیگر در آن‌جا زندگی می‌کردند و بدون اغراق، دو سال رنگ آفتاب را ندیدند. در فصل سرما مجبورشان می‌کردند با زیرپیراهن روی زمین بخوابند. کثیفی زندان هم به شدت زندانیان را آزار می‌داد. این دو سال، همان دو سالی بود که ما هیچ خبری از پدرمان نداشتیم.

بعد از مواجهه با وضعیت روحی و جسمی پدرم، مادرم به شدت نگران شد و به همین خاطر به ایران که برگشتیم، به آقای قشقاوی مراجعه کرد. آقای قشقاوی در پاسخ گفت: ما نود نامه برای آزادی همسر شما فرستاده‌ایم. برای هیچ‌کس تا این حد پیگیری نکرده‌ایم. برخوردشان به گونه‌ای بود که گویی از ما طلب‌کار بودند.

طی آخرین تماسی که یک ماه و نیم پیش با وزارت خارجه داشتیم، به ما گفتند که قرار است تعدادی از زندانیان ترکمنستانی را با پنجاه نفر از زندانیان ایرانی در این کشور معاوضه کنیم. پرسیدیم که آیا پدر ما هم در این افراد هست. به ما گفتند که بله، نام او هم در لیست زندانیان هست. دوباره از مسئولین وزارت خارجه سؤال کردم که آیا مطمئن هستید که نام پدرم در لیست زندانیان هست. به من اطمینان دادند که حتماً همین‌گونه است. گفتند اگر اطمینان ندارید، می‌توانید فردا صبح تماس بگیرید تا مطمئن شوید. صبح تماس گرفتیم و به ما گفتند که نام پدر شما در لیست این زندانی‌ها نیست.

نمی‌دانم چگونه کشوری مانند ترکمنستان که جایگاهی در دنیا ندارد و تنها چند دهه از تشکیلش می‌گذرد برای وزارت خارجه ما تعیین تکلیف می‌کند. تصور می‌کردیم با آمدن آقای روحانی و آقای ظریف این مسائل دیگر خیلی راحت حل می‌شود. ولی هیچ اتفاقی نیفتاد.

کار ما به جایی رسیده است که بعد از آن‌که خانواده ما برای دیدار با پدرم به ترکمنستان رفتند، به سفارت ایران در این کشور رفتند، اما آقای گلپایگانی سفیر ایران حتی حاضر نشدند خانواده ما را ببینند. از این بدتر حتی حاضر نشدند که خانواده ما را در نمازخانه سفارت راه بدهند و گفتند هنوز وقت نماز نشده است. مادر من جلوی سفارت گریه می‌کرد، اما باز هم ما را به درون سفارت راه ندادند. مدام به ما می‌گفتند که چرا گریه می‌کنید، پدر شما قاچاقچی است. این چه سیستمی است که در آن دادگاه انقلاب بی‌گناهی یک نفر را تأیید می‌کند، اما یک کارمند جزئی سفارت در کشوری غریب به مادر می‌گوید شوهرت قاچاقچی است.

آقای سفیر حتماً به خودش فکر می‌کند که حاضر نمی‌شود خانواده من را به سفارت بپذیرد و به اتاقش راه بدهد. وگرنه مگر کار سفیر در یک کشور خارجی چیست؟ سفیر ما در کشور بیگانه وظیفه‌اش همین است که به امور ما رسیدگی کند.

ما طی این چند سال نمی‌خواستیم که مسئله پدرمان رسانه‌ای شود، چون می‌ترسیدیم وضعیتش از همین که هست هم بدتر شود. البته یک سالی هست که به دنبال این هستیم که پرونده پدرمان را رسانه‌ای کنیم، اما رسانه‌هایی که به آن‌ها مراجعه کردیم،حاضر نشدند مطلبی درباره پدرمان منتشر کنند.

اگر روزی آقای سفیر را ببینم، به او می‌گویم آقای سفیر شما از بیت المال حقوق می‌گیرید که مشکل افرادی مثل من را حل کنید. اگر سفیر ما نمی‌تواند از حقوق اتباع ایرانی در کشوری دفاع کند، خب چه لزومی دارد که ما در آن کشور سفارت داشته باشیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ظریف مچکریم.
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اگر راننده ای به مرزبان ترکمن رشوه ندهد و یا همکاری خاص و مدنظر او را نداشته باشد مقداری مواد مخدر توی بارش میگذارند و تمام. مطالعه مختصری در مورد این کشور بویژه تاریخ و حاکمیتش داشته باشید تا بیشتر طعم تلخ جسارت اونها رو در مقابل انفعال مسئولین خودمون حس کنید.
  • جواد ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    خدا از همه ی اونایی که در قبال این زندانیان کوتاهی کردن نگذره شما رو به هرکه دوست دارین مشرق این مساله رو تا آخر پیگیری کن...
  • هومن ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    در وزارت خارجه چه خبر است خدایی حق مردم مملکت ما این نیست چرا کسی به داد مردم مملکت نمیرسد این از ترکمنستان ،او از پاکستان ، تایلند به راحتی ملی پوش کشور را ربود آب از آب تکان نخورد اون از امارات که 39روز است رحمت اسدی ملی پوش کشور رو بازداشت کرده ، اصلا به ایران جواب هم نمی ده برای چی ،میشه بگید سفیران ایران در خارج از کشور چه کاری انجام می دن خدایا خودت به داد این مردم برس
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ظاهرا دولت ایران دارد حقایقی را از این خانواده بیچاره مخفی می کند. همینطور دولت ترکمنستان.
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    پدر شما در ترکمنستان به جرم حمل مواد مخدر دستگیر و محکوم شده، شما بیگناهی ایشان را در دادگاه انقلاب ثابت کردید. جل الخالق.
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    و عزت! به پاسپورت ایرانی بازگشت!!! روحانی م چ ک ر ی م!!!
  • mohtaj ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اگر سفیر ما نمی‌تواند از حقوق اتباع ایرانی در کشوری دفاع کند، خب چه لزومی دارد که ما در آن کشور سفارت داشته باشیم؟ پس کی حقوق ماهیانه به دلار بگیره؟ تازه عشق و حال و صفاسیتی به کنار
  • محمود ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    این بود بالابردن عزت پاسپورت ایرانی
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    باید می گفتید سفیران ایران پس چه غلطی دارند می کنند؟؟؟!!!!
  • اتری ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    خیلی تحت تاثیر قرار گرفته ومتاسف شدم که مسولین کشور ما مسول جمع اوری موقیعیت برای خود هستتند شرم اور ما حتی به اقمار شوروی هم باید باج بدهیم
  • رضا ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    قانون ترکمن خیلی سختگیرانه هست و شاید هم خوب باشه که اینطوریه ولی رشوه دادن و گرفتن گناه بزرگیه..ظریف جان بنده خدا رو آزاد کنید .چطوری تو بار پلمب مواد بوده
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حتما سفیرمان به روح قرارداد اعتقاد نداشته!!!!
  • حسین ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    دولت امید باز ملتو شرمنده کردین فقط دارین خودتون حال میدین متشکریم
  • حامد ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    الان این بابا 5 ساله زندانه- روحانی 1 سال نشده که رییس جمهوره. حالا متشکریم احمدی نژاد....
  • saeed ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آب كه سر بالا بره قورباغه هم هفت تير كش ميشه... واقعا اين كشورها مصداق مورچه چيه كه كله پاچش باشه هستن...
  • ابی ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    شاید رسانه و مردم این مسئولین بی مسئلیتو سر غیرت بیاره تا چنین جسارتایی به ایرانی ها نکنند. از مشرق عزیز میخوایم با قدرت رسانه ای بالایی که داره این موضوعو پیگیری کنه.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    باز که یکطرفه پیش قاضی رفتید. عزیز من از این موارد قاچاق مواد مخدر نه تنها در کشورهای همسایه بلکه در دیگر کشورها هم وجود دارد. به جای بد و بیراه گفتن به وزارت امور خارجه اگر هم ایشان بیگناه بوده است بروید به گمرک و از آنها بازخواست کنید که چرا اجازه داده اند یک نفر با بار مواد مخدر از کشور خارج شود. در این موارد بسیاری با آگاهی از بارشان و برای پول دار شدن یک شبه این ریسک را به جان می خرند و گرفتار می شوند و در موارد بسیار کمی هم برخی از افراد بیگناه نادانسته گرفتار می شوند. واقعآ در مورد ایشان هم نمی توان قضاوت کرد که جزو کدام دسته است. اما این که فکر کنیم وزارت خارجه می تواند دیگر کشورها را مجبور نماید زندانیان را آزاد نماید درست نیست. هر کشوری سیستم حقوقی خود را دارد و بر همان اساس عمل می کند و همانند خودمان به دیگر کشورها اجازه نمی دهند در نظام حقوقی آنان دخالت نمایند. افرادی که درگیر حمل و نقل بار و مسافر به خارج از کشورند باید آموزش داده شوند تا قاچاقچیان مواد مخدر از آنها سوء استفاده نکنند. این موارد زندانیان خارج از کشور از جمله موضوعاتی است که حجم زیادی از وقت و نیروی انسانی سفارتخانه ها را که بایستی صرف کارهای اساسی روابط دو جانبه شود را گرفتار می کند و هزینه های مادی و معنوی زیادی را بر سفارتخانه ها و فعالان اقتصادی ایرانی حاضر در کشورهای خارجی وارد می کند. پیشنهاد می کنم در این رابطه با بخش مربوطه در قوه قضائیه مصاحبه ای داشته باشید تا ابعاد مختلف این موضوع روشنتر شود.
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    چه قبول کنین چه نکنین راندگان ایرانی آبروی کشور رو بردند!!! ترکمنستان قوانین محکمی در مقابل مواد مخدر داره، مشکل از ما ایرانی هاست نه قوانین کشور دیگه
  • محسن ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    من هم تجربه روبرو شدن با کارشناسان وزارت خارجه را داشتم، .. حتی اگر برایشان مسجل شود که شخص بیگناه است، باز می گویند که آن کشور قانون خودش را دارد و ما کاری نمی توانیم بکنیم. یعنی اگر بر سر یک ایرانی بیگناه را در آن سر دنیا هر بلایی بیاورند به دلیل اینکه آن کشور قانون خودش را دارد کاری نمی شود انجام داد. همه کشور های دنیا از اتباع بیگناه خودشان حداکثر دفاع را انجام می دهند، اما وزارت و سفارت ما فکر می کند تنها با نامه نگاری این مساله ها حل می شود. یکی از سفیران به ما گفت که در این شکل موارد سفیر باید برود در وزارت خارجه کشور خارجی بست بنشیند تا پاسخ منطقی دریافت کند. کار درست این است که سفیر ما که نماینده تام اختیار کشور ما در کشور خارجی است برود و در وزارت خارجه با اعتراض مداوم از حقوق افراد واقعا بیگناه دفاع کند. از طرف دیگر سیر مسائل اداری در وزارت خارجه آنقدر طولانی است که تا یک نامه و یا دستور اجرای شود 3 تا 6 ماه طول می کشد. د مورد پرونده خودم من دستوری از رئیس جمهور قبلی برای موضوعی داشتم که دو سال پیش صادر شده بود اما این دستور انقدر طول کشید تا دولت عوض شد، کارشناسان و مدیرکل وزارت خارجه در جواب پیگیری های اخیر ما به ما می گویند بروید این دستور را رئیس جمهور قبلی پیگیر بشوید. خدا به دادمان بررسد.
  • سمیر ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    این است دیپلماسی لبخند داداش ...
  • ناشناس ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    بچه ها من معذرت میخوام ولی زندان ترکمنستان مثل زندان ایران توی صفا سیتی و خوش گذرانی نیست. زندان اونجا تا جایی که ما شنیدیم واقعا زندانه. برای اون خانواده هم متاسفم انشاله زودتر مشکلشون حل بشه ( در ضمن میگین تازه کشور شده ولی خداییش دولت اونا دولته یا دولت ما؟) برای ایران متاسفم که اینجا بیگناهی فرد زندانی در ترکنستان رو صادر کرده!!!!!!!!!!
  • حجت ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    منظور در بورکینافاسو و جزایر قناری بوده نه جاهای دیگه
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ترکمنستان معتاد نداره کسی معتاد بشه با خانواده میره صفا سیتی مواد مخدر رو هم راننده ها و مسافر ها بردن اونجا قبلا واسه همین خیلی سخت گیرن
  • ناشناس ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    لطفا متنی که صبح زود هنگام نماز صبح ارسال کردم منتشر کنید من بعد از نماز صبح قربت الله کردم و نوشیمو مطالب من واقعیت دارد این مطالب حرف من نیست. بلکه اکثر کارشناسان وزارت امورخارجه نیز صحه می گذارند اگر می خواهید تلنگلی له غیرت بخوای رفته مسئولین بزنیر بالاغیرتا خودسانسوری نکنید. حال که مردانه آمدید رفیق نیمه راه نباشید. انتظار نداریم این مسئله تا حل نشده شما کنار بکشید. موضوع مسائل و بی تفاوتی رانتخواری داخل وزارت امورخارجه نیز زخم کهنه است که باید یک روز سر بازبزند تا مسئولین محترم نظام به فکر معالجه آن برآیند. بیائید در این مهم شماهم سهیم شوید تا بدتر نشده اصلاح شود. .... بلاتکلیفی مردم عدم پاسخوئی سرکار گذاشتند . .... شیوه رایج اوست. متاسفانه باچرب زبانی و شیوه خاص خودش ماندگار و مردم را به قعر چاه فرستاده است.
  • احمد ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    فرزند: سلام بابا پدرشهیدم: سلام پسرم فرزند:بابا جون تسلیت میگم!!!! پدر شهیدم:چرا پسرم مگه چی شده!؟ فرزند:اخه بابا مگه نمیدونی ..... / خون ناچیزت پایمال شده / غیرتمان زیر خاک شد/ ناموسمان حراج شد / قلب رهبرم سید علی از دست کج فهمان داغ شد / پدر شهیدم: پسرم این چه حرفیه داری میزنیی اخه ما که رفتیم برای خاکمون برای اقتدارمون برای ناموسمون برای دینمون برای شرفمون / فرزند: هه باباجون مگه نمیدونی همه چییزمون تو 100 روز با یه نیشخند سوخت / بابا جون تو هم یه چیزی میگیا پدر شهیدم: پسرم ما تو 8 سال با دست خالی جنگیدیم با دنیا مگه بشه با یه نیشخند ....... فرزند: بابا چی فک کردی . طرف با تمام ظرافتش میگه ما با یه بمب مغناطیسی کارمون تمومه . . . . . / بابا جون دس رو دلمون نزار . . . . . . . پدر شهیدم: خدایا خونم را در راهت ریختم خودت از خونم دفاع (مشرق به حق خون پدرم قسمت میدم نشون بده)
  • ناشناس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    عزیز جان من گفتم زندان اونجا مثل زندان ایران نیست نگفتم که معتاد نداره!!!!!!! به نظر من خوبه که اونجوری زندان میکنن البته مجرم هارو! که دیگه نتونن برن سراغ خلافی نه مثل ایران که یک دفعه میری زندان کلی ترفند یاد میگیری دوباره میری خلاف میکنی دوباره و چندباره میری زندان و ادامه............... .
  • امین ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    فقط یک لحظه خودمون رو جای این خانواده قرار بدیم! واقعا سخته. پدرتو الکی الکی بندازن تو زندان. اونم 5 سال. اونم یه کشور دیگه. از ته دلم متاسفم و از مقامات وزارت خارجه می خوام که یه اقدام جدی انجام بدن..
  • آزادی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    عزت پاسپورت ایرانی!!!!!!!!!!!!
  • امیر تبریز اوغلی ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    سفیرمون درگیر ورود به سازمان ملل هستن
  • محسن ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    من هم تجربه روبرو شدن با کارشناسان وزارت خارجه را داشتم، برخی از اینها هیچ وجدانی ندارند، حتی اگر برایشان مسجل شود که شخص بیگناه است، باز می گویند که آن کشور قانون خودش را دارد و ما کاری نمی توانیم بکنیم. یعنی اگر بر سر یک ایرانی بیگناه را در آن سر دنیا هر بلایی بیاورند به دلیل اینکه آن کشور قانون خودش را دارد کاری نمی شود انجام داد. همه کشور های دنیا از اتباع بیگناه خودشان حداکثر دفاع را انجام می دهند، اما وزارت و سفارت ما فکر می کند تنها با نامه نگاری این مساله ها حل می شود. یکی از سفیران به ما گفت که در این شکل موارد سفیر باید برود در وزارت خارجه کشور خارجی بست بنشیند تا پاسخ منطقی دریافت کند. کار درست این است که سفیر ما که نماینده تام اختیار کشور ما در کشور خارجی است برود و در وزارت خارجه با اعتراض مداوم از حقوق افراد واقعا بیگناه دفاع کند. از طرف دیگر سیر مسائل اداری در وزارت خارجه آنقدر طولانی است که تا یک نامه و یا دستور اجرای شود 3 تا 6 ماه طول می کشد. د مورد پرونده خودم من دستوری از رئیس جمهور قبلی برای موضوعی داشتم که دو سال پیش صادر شده بود اما این دستور انقدر طول کشید تا دولت عوض شد، کارشناسان و مدیرکل وزارت خارجه در جواب پیگیری های اخیر ما به ما می گویند بروید این دستور را رئیس جمهور قبلی پیگیر بشوید. خدا به دادمان بررسد.
  • اسکندری ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    والله تا جایی که من متوجه شدم.در پرونده این بابا چند مشکل وجود داره هرگز نمی شود با اظهار خود طرف گفت بی گناه است مانند همه ادارات ما اینجا هم وقتی مسئولی عوض می شود همه افراد وکل سیستم اداری تغییر می کند واکثر پرونده ها گم می شود. سفارت ایران در آن کشور دچار یکسری مسائل حاشیه ای شده است
  • بيژن ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    چند سال قبل بعد از انقلاب جهت ماموريت به سفارتخانه كشورمان دريكي ازكشورها رفته بودم .در داخل سفارت ايران مانند نمايشگاه ماشين تمام تويوتاي آخرين مدل سفيد رنگ پارك شده بود .با اينهمه فوقالعاده ماموريت روزانه ميگيرند وكار مردم وامثال ايشان بايستي چنين مانده باشد. از آقاي ظريف درخواست ميكنيم باين موارد رسيدگي فوري وپاسخ مردم را بدهند.انشاالله.
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اینو میگن گذرنامه معتبر اون هم بغل مرزهامون.
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    بازهم ظریف می خواد بگه ما دلاوریم نه ترسو و دلواپس ؟؟؟؟؟؟
  • حميد اميرقلی پور ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    با سلام خدمت اسکندر ی عزیز، مدارک اين پرونده موجود است از شما خواهش می کنم اگر کسی را می شناسيد به ما معرفی کنيد تا با بررسی پرونده و اثبات بيگناهی پدرم در نظر او، به ما در آزادی پدرم کمک کند
  • بی سبد ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    ای کاش ما راهم به اندازه فرای ایرانی میبدونستند همه دولتها در ایران
  • حميد اميرقلی پور ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    با سلام خدمت اسکندر ی عزیز، مدارک اين پرونده موجود است از شما خواهش می کنم اگر کسی را می شناسيد به ما معرفی کنيد تا با بررسی پرونده و اثبات بيگناهی پدرم در نظر او، به ما در آزادی پدرم کمک کند
  • سید ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حضرات و آقایان، باور کنیم شهروند درجه 2 نداریم؟؟؟؟؟؟ فرقی هم ندارد با شما هستیم: دولت_قبلی و فعلی_، امور خارجه، نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و... آیا اگر یک فرزند یکی از حضرات هم زندانی شده بود، اوضاع همین بود.
  • سید ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    حضرات و آقایان، باور کنیم شهروند درجه 2 نداریم؟؟؟؟؟؟ فرقی هم ندارد با شما هستیم: دولت_قبلی و فعلی_، امور خارجه، نمایندگان مجلس، قوه قضائیه و... آیا اگر یک فرزند یکی از حضرات هم زندانی شده بود، اوضاع همین بود.
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اقتدار و عزت نظام ماست!
  • سلمان فارسی ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    سلام در تعجبم مگر مشکلات مردم برای شما اهمیت هم دارد؟ واقعا می خواهم بدانم.
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    راننده ای که بارها به ترکمنستان سفر کرده بود میگفت که ترکمن ها به ما میگن اگه ما مرزمون رو ببندیم شما ایرانی ها از گرسنکی میمیرید واز اون روزی که رییس جمهور جدیدشون سر کار اومده با اسراییل روابط دوستانه ای داره تا جاییکه سفارت اسراییل رو در کنار سفارت ایران دار کردن ...پس به راحتی میتوان حدس زد که چرا ترکمن ها تا ایقدر به ما فشار میارن مثل اذر بایجان وبه زودی بقیه این کشور های فکستنی شوروی...
  • lمهدی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آی کیو! مبدا بار ایران بوده... شرکت حمل کننده ایرانی بوده...مجرم اصلی ایران بوده... اون وقت چه طوری دادگاه ترکمنستان تونسته تشخیص بده که مجرم واقعی کیه؟!!
  • بهمن تهرانی ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    چه ربطی به ظریف داره که هنوز چند ماهی ازش نگذشته؟ پس تشکیلات آقای احمدی نژاد و اینکه گفته بود اگر لازم بشه با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار میکنه چی شد؟ وای به روزی که انصاف و جوانمردی مثل اونی که آقا علی (ع) سعی کرده در رفتارشون بهمون یاد بده از بین بره و سیاسی بازی و خودخواهی و دروغ جاشو بگیره
  • nima ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    سفیر داره ماهی ۱۰ هزار دلار حقوق و دهها هزار دلار مزایا(اجاره رزیدانس شخصی و...) میگیره برای چی باید دلش به حال مردم بسوزه؟ ظریف جان از مدیریت بی نظیرت مچکریم.
  • علي ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    از حس نوع دوستي و رساندن صداي اين مظلومين به گوش مردم از سايت وزين مشرق سپاسگزاري ميکنم... واقعا جداي از تمامي اين بحث ها آنچه بيش از همه برجسته مي باشد اين است که در اين قضيه بيش از همه سفير و کادر نمايندگي در عشق آباد مقصر هستند و متاسفانه در کشور سيستم بازرسي و برخورد هم اصلا جواب نمي دهد و لذا بايست بار اون را رسانه ها بکشند... چاره کار يک تصميم و يک اراده قوي توام با اقتدار است... ترکمنستان بايست اين احساس اقتدار نظام را درک کند... بايست برخورد جدي با اين کشور دنبال شود وگرنه اوضاع بيشتر از اين وخيم خواهد شد.
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    قضیه بو داره
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    روحانی مچکریم ظریف مچکریم
  • حمید ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    سلام جناب اسکندری، مدارک مربوط به بیگناهی پدرم موجود می باشد، و اگر شما کسی را می شناسید که بتواند با مطالعه دقیق این پرونده و حصول اطمینان 1000 درصدی از بیگناهی پدرم به ما کمک کند لطفا به ما اطلاع دهید. تشکر
  • افشین تهران ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    شما که از مسائل حقوقی سررشته ای نداری میمیری حرف نزنی.
  • افشین تهران ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    ودر همین 1سال حتی سفیر هم راهشان نداده.
  • افشین تهران ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    مرز ایران را به روی این ترکمنستان ببندید تا امن ترین دسترسی که داره به ابهای ازاد را از دست بده انوقت میفهمن که کی از گشنگی میمیره.اینا حتی نوشابه و ماکارونیشون رو از واردات تامین میکنن.
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    دیپلماسی لبخند فقط برای غربیهاست!
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    سفرای ما هم عین سایر مدیران . برا حفظ جیب خودشون هر کاری میکنن بغیر از عزت ایران و ایرانی .دولت قبلی اخه خیلی براموت عزت و ابرو خرید که از این یکی انتظار داشته باشیم . نه عزیز . وقتی از ایران رفتی بیرون حتم بدون افغانیا به حمایت سفارتشون بیشتر ایمان دارن تا ما
  • جواد معاضدی ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    منکه درد دل این خانواده رو خوندم واقعا حالم گرفته شد. اخه مسلمونای مسئول چطوری و با چه رویی میتونین تو روی این خانواده و بقیه خانواده های ایرانی نگاه کنین. !!!!!!!!
  • اسکندری ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    باسلام جناب حمیدخان.بنده هیچ گونه ارتباطی با وزارت خانه مربوطه ندارم و راجع به کشور ترکمنستان تاشهر بندر ترکمن وگمیش تپه بیشتر نرفته ام ومطمئن هم هستم اکثر هموطنان ما در زندانهای آن کشور بی گناه هستند.اما تا جایی که اطلاع دارم وزیر فعلی ارتباطات جناب واعظی یکبار که بنده در همایشی به نام آسیای میانه وانقلاب های رنگین شرکت کرده بودم ارتباط نزدیکی با مسئولین ومدعوین کشورهای ترکمنستان وتاجیکستان و... داشت وسمط ایشان معاونت آسیای مرکزی وقفقاز وزارت خارجه بود.در دولت روحانی هم ایشان قرار بود وزیر خارجه شود.اما پرونده هسته ای باعث شد ظریف وزیر شود.شاید وباز هم می گویم شایدآقای واعظی ارتباطات خوبی با مسئولین وزارت خارجه وکشور ترکمنستان داشته باشد.وشاید این ارتباطات بتواند بهتر از مجاری قانونی مشکلات را حل کند.به هر حال وزیر ارتباطات را بهتر از وزیر خارجه می توان گیر آورد.
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    اقا همه حرف شما درست ولي جرا به ايراني اينقدر بي حرمتي ميشه جرا توي نمازخانه راشون ندادن ووووو
  • دخترعمه ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    توروخدابرای آزادی دایی بی گناهم دعاکنید. اگه آن سفیر دایی منومی شناخت هیچوقت چنین کاری باخانوادش نمی کرد آن اصلا اهل گارهایی که خودش وخانوادشو تودردسربندازه نبودواقعا خانوادشودوست داشت وبرای راحتی آنها همه کارمیکردالانم میدونم خیلی ازاین وضع خانوادش ناراحنه. آقای ظریف من شما روبهترین میدونم ومیدونم میتونیدداییمو آزاد کنید همیشه به دانشجوهام سرکلاس میگم شمابهترین وزیراین دوره هستیدپس کمک کنید
  • محمد ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    مدارک بی گناهی مو جود است .اقای اسکندری. از طرف دادگاه انقلاب حکم برائت اقای امیر قلی پور صادر شده.
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    این ترکمنستانی ها رو باید سر جاشون نشوند ارتباطات خوب ما با کشور قزاقستان اینها را رنجور کرده است. و کلا کشور بسته ای است از همه سازمان ها فرار می کند و هیچ همکاری با جایی ندارد کلا کشور بسته و دیکتاتوری بسته ای است.
  • سيد ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    آقاي اسكندري اگر مسئله رانمي تونيد حل كنيد ديگر نيازي نيست كه صورت مسئله را پاك كنيد.كافي ايست بر اساس مدارك و مستنداتي كه دال بر بيگناهي آقاي امير قلي پور وجود دارد (مداركي بي گناهي كه از سوي دادگاه انقلاب صادر شده است) در فكر آزادي يك بيگناه و هموطن ايراني مان باشيد.
  • اسکندری ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    باسلام سید اولاد پیغمبر به خدا من هیچ گناهی ندارم .در مورد مشکل آقای قلی پور من هرگز ایشان را نمی شناسم اما امیدوارم هرچه سریعتر مشکلشان حل شود.طرف ایشان وزارت خارجه وسفارت ایران در ترکمنستان ورفتار مامورین ومسئولین ترکمنستان هست نه حقیر اسکندری
  • طاهر ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام پسر دایی عزیزم. حمید جان... میدونم این چند ساله چه سختی هایی به تو وخانواده ات گذشته اما ازت میخوام همچنان و همانند این چند سال صبور باشی و اینو یادت باشه که اون بالا خدایی هم هست. پس توکل کن به خودش... از دست من هم جز دعا کاری برنمیاد.امیدوارم بزودی زود دایی رو کنارت ببنم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس