چندی پیش ماموران پلیس در برابر پرونده‌های جیب‌بری در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های B.R.Tقرار گرفتند و تیم ویژه‌ای برای پایان دادن به این سرقت‌ها وارد عمل شدند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، جیب‌بر حرفه‌ای برای این‌که طعمه‌هایش وی را غافلگیر نکنند بادیگارد قوی‌هیکلی را اجیر کرد تا در همه سرقت‌ها همراهی‌اش کنند.

چندی پیش ماموران پلیس در برابر پرونده‌های جیب‌بری در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های  B.R.Tقرار گرفتند و تیم ویژه‌ای برای پایان دادن به این سرقت‌ها وارد عمل شدند.

ماموران در گام نخست طعمه‌های این باند را تحت بازجویی قرار دادند که بیشتر آنها ادعا داشتند نمی‌دانند چه کسانی و در چه زمانی اقدام به سرقت پول و گوشی موبایل آنها کرده‌اند.

اجیر کردن بادیگاردبرای جیب‌بری‌ها+تصاویر

در این مرحله تجسس‌ها به بن‌بست خورد و این درحالی بود که دزدان به جیب‌بری‌هایشان در اتوبوس‌ها ادامه می‌دادند.

پلیس در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات در چند تیم عملیاتی به صورت نامحسوس در ایستگاه‌های اتوبوس B.R.T شروع به گشتزنی کردند و با گذشت یک ماه هیچ ردی از دزدان به دست نیامد.

تجسس‌ها ادامه داشت تا این‌که جوان ۲۰ساله‌ای به پلیس کلانتری مراجعه کرد و از سرقت گوشی گرانقیمتش در اتوبوس B.R.T خبر داد.

پسر جوان گفت: بعد از این‌که سوار اتوبوس شدم روی صندلی با گوشی‌ام بازی می‌کردم که با گذشت از دو ایستگاه جمعیت داخل اتوبوس بیشتر شد و مجبور شدم گوشی‌ام را داخل جیبم بگذارم.

لحظاتی بعد پیرمردی را روبه‌روی خودم دیدم و به‌خاطر کمک کردن به وی از روی صندلی‌ام بلند شدم و از پیرمرد تنها خواستم جای من بنشیند.

چون احتمال می‌دادم گوشی‌ام را بدزدند دستم را روی جیبم گذاشته بودم و زمانی‌که به مقصد رسیدم، می‌خواستم از اتوبوس پیاده شوم که احساس کردم گوشی‌ام را از جیبم بیرون کشیدند.

اجیر کردن بادیگاردبرای جیب‌بری‌ها+تصاویر

به سرعت به سمت عقب برگشتم تا با شناسایی دزد گوشی‌ام از مردم کمک بخواهم که جوان قوی‌‌هیکلی در کنارم ایستاد و چاقویی را روی پهلویم گذاشت و خواست تا ساکت باشم.

دزد گوشی‌ام از  اتوبوس پیاده شد و در آخرین لحظه مرد چاقو به دست نیز از ماشین پیاده و در میان جمعیت ناپدید شد.

پسر جوان ادعا کرد که چهره مرد چاقوکش را به‌خاطر دارد و ماموران در این مرحله آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش روی پسر جوان گذاشتند و توانستند «کاظم» را که از تبهکاران قدیمی‌ است شناسایی کنند.

بدین ترتیب تیم ویژه مخفیگاه «کاظم» را تحت نظر قرار دادند و با اقدامی غافلگیرانه جیب‌بر قدیمی را دستگیر کردند.کاظم در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست اما وقتی طعمه جوانش را پیش روی خود دید به‌ ناچار لب به اعتراف گشود.وی گفت: من جیب‌بر نیستم. تنها قرار بود از دوستم به نام «اکبر» محافظت کنم. ما در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های B.R.T دست به جیب‌بری می‌زدیم و زمان‌هایی که احتمال می‌دادیم طعمه‌هایمان از ماجرای سرقت باخبر شده‌اند با چاقو به کنار آنها می‌رفتیم و با تهدید می‌خواستیم که ساکت باشند و بعد از لحظاتی از ماشین پیاده و درمیان مردم ناپدید می‌شدیم.

با اعترافات این بادیگارد حرفه‌ای تیم تجسس در اقدامی غافلگیرانه و قبل از این‌که اکبر با اطلاع از دستگیری دوستش فراری شود دستگیر شد.

مرد جیب‌بر نیز وقتی دید همدستش وی را لو داده لب به اعتراف گشود و گفت: حرفه‌ای هستم و کار دیگری جز جیب‌بری بلد نیستم. به همین خاطر به راحتی سرقت می‌کردم و فکر نمی‌کردم خیلی زود شناسایی شوم. گاهی می‌شد که طعمه‌ام متوجه سرقت می‌شد و من به دردسر می‌افتادم به خاطر همین دوستم را اجیر کردم که مراقب من باشد.

بنا بر این گزاش، ۲جیب‌بر حرفه‌ای و چاقو‌به‌دست برای تجسس‌های بیشتر و شناسایی دیگر طعمه‌هایشان در اختیار پلیس قرار دارند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: شهروند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اینقدر البسه تنگ تنشون میکنن با این گوشی های بزرگ که راحت درشون میارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس