گروه Anonymous در سال‌های اخیر دست به فعالیت‌های اعتراضی زیادی در دنیای مجازی و واقعی نسبت به سیاست‌های جاسوسی دولت‌های آمریکا و اروپا از اطلاعات سایبری شهروندان زده ‌است.

گروه جنگ نرم مشرق- یک گروه هکری بین‌المللی با هدف کمک به معترضان و فعالان سیاسی برای دور زدن پوشش‌های اطلاعاتی دولت‌ها در عرصه سایبر، فناوری ارتباطی جدیدی ارائه کرده است.

گروه هکرهای ناشناس یا فعالان آنلاین بی‌نام (Anonymous) که این ابزار جدید را ایجاد کرده، مجموعه‌ای از فعالین اینترنتی و هکرهای حرفه‌ای است که در سال ۲۰۰۳، با اهدافی خاص شکل گرفت و کم‌کم با تبدیل شدن به شبکه‌ای جهانی و پیوستن اعضای جدید به آن، گسترش بین‌المللی یافت و مبدل به گروهی قدرتمند و تاثیرگذار در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شد.

گروه Anonymous در سال‌های اخیر دست به فعالیت‌های اعتراضی زیادی در دنیای مجازی و واقعی نسبت به سیاست‌های جاسوسی دولت‌های آمریکا و اروپا از اطلاعات سایبری شهروندان زده ‌است.

تکنولوژی جدید برای دور زدن جاسوسی سایبری // در حال ویرایش

هم‌اینک گروه Anonymous از ارائه فناوری نوینی در عرصه ارتباطات خبر می‌دهد که امکان جاسوسی و رصد آن توسط نهادهای اطلاعاتی کشورها همچون سازمان اطلاعات امنیت ملی آمریکا NSA وجود نخواهد داشت.

این فناوری که «چت هوایی» AirChat نام دارد یک سیستم شبکه‌ای است که بر پایه اتصال رایانه‌ها با استفاده از ارتباطات رادیویی کار می‌کند.

زیرساخت اصلی این فناوری بر پایه بسته‌های اطلاعاتی رمزگذاری‌شده است و کاربران برای دریافت اطلاعات به اشتراک‌گذاشته‌شده، نیازمند شماره رمز می‌باشند. بنابراین ساختار این سیستم به گونه‌ای است که از وارد شدن اطلاعات غلط و گمراه‌کننده توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور میزبان به این سیستم، جلوگیری می‌کند. کاربران این سیستم می‌توانند اتصال اینترنتی خود را میان یکدیگر به اشتراک بگذارند.

برخی کارشناسان، این فناوری جدید را «بهشت معترضان» نامیده‌اند. اما چون این سیستم هنوز به تکامل نرسیده و سرعت انتقال اطلاعات آن نسبت به وای فای، پایین‌تر است، هنوز نسبت به فراگیری آن ابهام وجود دارد. به علت سرعت پایین AirChat، هنوز امکان تبادل فیلم در آن وجود ندارد اما امکان چت صوتی، ارسال و دریافت پیام و انجام بازی‌های ساده وجود دارد.

Anonymous مدعی است که این فناوری در زمان وقوع سوانح طبیعی یا رخدادهایی که شبکه‌های ارتباطی متعارف از کار بیفتند، مفید خواهد بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس