کد خبر 305730
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵

صحنه‌ای تاریخی و ماندگار در فوتبال

به گزارش مشرق، اولین قهرمانی پورتوی پرتغال در رقابت های جام باشگاههای اروپا به سال 87-1986 بر می گردد، جایی که در آن یک گل معروف به ثمر رسید که هنوز هم هرگاه گلی مشابه ان به ثمر می رسد با نام زننده این گل معروف است؛ گل رباح ماجری.

در بازی فینال دو تیم پورتو و بایرن مونیخ روز 27 می 1987 در استادیوم ارنست هاپل وین مقابل هم قرار گرفتند و در پایان پورتو در حالی که تا دقیقه 79 با تک گل لودویگ کوگل 1-0 عقب بود با دو گل رباح ماجر و ژائوری در دقایق 79 و 81 به برتری دست یافت و اولین قهرمانی خود را در این رقابتها جشن گرفت.

رباح ماجر
جام قهرمانی در دستان رباح ماجر ستاره پورتو و فوتبال الجزایر
فینال هیجان انگیز جام باشگاها اروپا در سال 1987 در پایتخت اتریش در حالی برگزار شد که بایرن‌ مونیخ، به عنوان فاتح سه دوره متوالی از جام باشگاه‌های اروپا، مدعی سرسخت جام به حساب می آمد و با شکست 4-2 رئال مادرید در نیمه نهایی قصد داشت تا در این فینال پس از 11 سال برای چهارمین بار جام باشگاههای اروپا را بالای سر ببرد، وقتی که آن شب لودویک کوگل در دقیقه 25 بازی، گل اول بایرن را به ثمر رساند، به نظر آنها همه چیز تمام شده بود، اما دقیقه 79 بازی بود که رباح ماجر، مهاجم بزرگ الجزایری که ژرمن‌ها از او وحشت داشتند، تاریخ‌سازی کرد و توانست دروازه بایرن را باز کند و دو دقیقه بعد ژائوری رویای بایرن را به کلی نقش برآب کرد.

خاطره تصویری/ گلی که در تاریخ ماندگار شد +فیلم
به گزارش مشرق، این بازی یک صحنه ماندگار در دل خود داشت؛ رباح ماجر (Rabah Madjer) با پشت‌پای غافلگیرکننده اش گل تساوی پورتو را به ثمر رساند که بعدها در گفتگوهایش عنوان کرد، تنها راهی که می‌توانسته در آن لحظه گل بزند با پشت‌ پا بوده است. ماجر که دقایقی بعد از گل، موقعیت گل جدیدی را برای ژائوری ساخت،  با همان پشت‌پایی که به غول بزرگ‌ ژرمن‌ ها زد توپ طلایی سال آفریقا را از آن خود کرد.

به این ترتیب بود که در این دیدار گل ستاره فوتبال الجزاير، رباح ماجر به تيم بايرن مونيخ، بهترين گل تاريخ مسابقه نهايي اين رقابت ها شناخته شد و بایرن در آن سال با شکستی تلخ جام را پورتو واگذار کرد و تا 14 سال بعد قهرمان نشد و در فصل 01- 2000 موفق شد به چهارمین قهرمانی خود دست یابد.

فیلم این گل زیبا را در زیر ببینید

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 1
    عالی بود مثل همیشه . مشرق خاطره بازی هات خیلی خوبه ادامه بده. ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس