کد خبر 304448
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲

آن ماشین گران قیمت و مدل بالا که گفته می‏شد،پژوپارس بود! و ماجرای دنده‏ اتوماتیکش را هم پناهیان در همان سخنرانی توضیح داده بود که به دلیل مجروحیت و جانبازی‏ اش است.

به گزارش مشرق به نقل از فرهنگ نیوز، ماجرا از چند خط نوشته‏  یکی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در صفحه‏  شخصی‏ اش در فیسبوک آغاز شد:
«چند روز پیش در دانشگاه امام صادق(ع) مراسمی با سخنرانی پناهیان و مداحی حاج میثم مطیعی خودمان برگزار شد. اگر پناهیان سخنران باشد دیرتر می‏روم تا فقط از نوای میثم عزیز استفاده کنم چون حوصله شنیدن حرف‏های ذوقی و بی‏قاعده‏  نامبرده را ندارم. ولی خب این‏بار ده دقیقه‏  پایانی سخنرانی رسیدم. پناهیان برخی دانشجویان امام صادق(ع) را که به ماشین گران‏قمیت و دنده اتوماتش گیر داده بودند مورد تمسخر قرار داد و نیشخندی حوالتشان کرد و گفت بچه حزب ‏اللهی باید پولدار باشد اگر پول ندارید عرضه ندارید! باید عرضه داشته باشید! من معنی عرضه را نمی‏دانم؛ اگر کسی هست که مرا در درک این کلمه یاری کند خوشحال می‏ شوم.»
کمی بعد و به صورت احتمالا اتفاقی در آستانه‏ مناظره‏ تلویزیونی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان و دکتر آشنا در برنامه‏ دیروز، امروز فردا، همین چند خط کوتاه توسط سایت‏های مختلف خبری داخلی و ضدانقلاب منعکس شد. پناهیان، ماشین گرانقیمت و پولداری! کسی نمی ‏پرسید فردی که به بیان خودش تنها 10 دقیقه‏  آخر سخنرانی رسیده چگونه می‏تواند درباره‏ آنچه گفته شده قضاوت کند.
اما ماجرا چه بود؟ آن ماشین گران قیمت و مدل بالا که گفته می‏شد، پژوپارس بود! و ماجرای دنده‏  اتوماتیکش را هم پناهیان در همان سخنرانی توضیح داده بود که به دلیل مجروحیت و جانبازی ‏اش است. 
و اما موضوع سخنرانی راجع به برکت بود و مقوله‏ی فقر و ثروت. بحثی که در بیانات رهبرانقلاب نیز بارها و بارها تکرار شده است. پناهیان به زیبایی از مغفول ماندن مقوله‏ی برکت در علوم انسانی رایج و علم اقتصاد کنونی سخن گفت و با ذکر مثال‏هایی به اهمیت توجه به مقوله‏ی برکت که یکی از مسائل مغفول در جامعه‏ی کنونی ماست، اشاره کرد.
او سپس به بحث فقر پرداخت و توضیح داد که تولید ثروت در روایات و بیانات امیرالمومنین(ع) نیز امری پسندیده است و منافاتی با زهد ندارد. پناهیان تأکید کرد:«می‏گویند ما می‏خواهیم زاهدانه زندگی کنیم. خب زاهدانه زندگی کن! اما پول داشته باش و سفره بنداز. خودت نخور!» پناهیان توضیح داد نباید به هرکسی که برای تولید ثروت در جامعه تلاش می‏کند با نگاهی غضب‏آلود و منفی نگاه کنیم. گاه این ثروت از ناحیه‏  برکتی است که خداوند عنایت می‏کند. او همچنین توضیح داد فقر نیز یا ریشه درخواست خدا دارد یا ریشه در تنبلی. فقر، ممدوح نیست و نباید آن را مساوی زهد قرار داد و تلاش برای زندگی زاهدانه را بهانه برای تنبلی و بیکاری. پناهیان تصریح کرد:«جامعه‏ی ما جامعه‏ی الگویی نخواهد شد مگر آنکه از این برکات برخوردار باشد.» همین بیان ساده موجب شد باب تخریب‏ ها و انتقادهای این چنینی بازشود.
 
اما ذکر فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در همین فضا خالی از لطف نیست. ایشان می‏فرمایند:«دو چیز را با هم نباید مخلوط کرد. یکی، تولید ثروت است. کسی فعالیت کند به شکل صحیحی و ثروت تولید کند. یکی، نحوه‌ی تولید و نحوه‌ی استفاده است. بخش اول قضیه، چیز مطلوبی است؛ چون هر ثروتی که در جامعه تولید می‌شود، به معنای ثروتمند شدن مجموع جامعه است... در روایات ما هم هست:"نعم العون الدّنیا علی الأخرة"؛ از این ثروت برای آباد کردن آخرتت استفاده کن. توصیه‌ی دوم:"و لا تنس نصیبک من الدّنیا"؛ سهم خودت را هم فراموش نکن. خود تو هم سهمی داری، نصیبی داری؛ آن را هم ما نمی‌گوییم که استفاده نکن؛ خودت بهره‌مند نشو از این ثروت؛ نه، بهره‌مند هم بشو؛ مانعی ندارد. سوم: "و أحسن کما أحسن الله إلیک"؛ خدا به تو این ثروت را داده؛ تو هم وسیله‌ای بشو که بتوانی این ثروت را به دست مردمی که نیازمندند، برسانی. یعنی سهمی از این را به مردم بده. چهارم: "و لا تبغ الفساد فی الأرض"؛ فساد ایجاد نکن. آفت ثروت که باید از آن جلوگیری کرد، ایجاد فساد است. مترف نشو. به او نمی‌گویند ثروت جمع نکن، یا از این ثروتی که داری، برای ازدیاد آن استفاده نکن؛ یا آن را به کار تولید و سازندگی و تجارت نزن؛ می‌گویند سوءاستفاده نکن؛ از این ثروتت استفاده‌ی خوب بکن، که بهترین استفاده این است که آخرتت را با این آباد کنی. نصیب خودت را هم داشته باش؛ سهم خودت را هم داشته باش. منطق اسلام این است.»
  رهبرانقلاب به تفصیل به موقوفات حضرت علی(ع) اشاره کردند و فرمودند:«تولید ثروت چیز خوبی است. اگر چنانچه در این تولید ثروت، قصد صرف او برای کار خیر، برای پیشرفت کشور، برای کمک به محرومان باشد، حسنه هم هست، ثواب هم دارد.» ایشان به تلاش‏های خیرین مدرسه‏ساز و مانند آنها اشاره کردند و افزودند:«ما با این بد نیستیم. چرا بی‏خود در بیرون منعکس بشود که نظام اسلامی و مسئولان کشور، تا کسی بخواهد یک مقدار پول به دست بیاورد، اخم‏هاشان را در هم می‌کنند؛ احساس بغض و نفرت نسبت به او می‌کنند. این‌جوری نیست؛ واقعیت این نیست.»
از این قبیل سخنان در فرمایشات رهبرانقلاب زیاد است و اتفاقا بی کم و کاست همان چیزی است که حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در دانشگاه امام صادق(ع) مطرح کردند. 
به راستی این چه مشی و منشی است که در کشور به راه افتاده و به جای بحث و نقد عالمانه، آزادانه و منطقی این چنین فضایی را به راه می‏‌اندازد؟ آیا این برخوردها دینی است؟ آیا سزاوار است مقابل این دست تخریب‏‌ها که یک منکر بزرگ است، انکاری از خود نشان نداد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 47
  • محمد ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    14 5
    ببین کار یه عده به کجا رسیده برای تخریب این شخصیت بزرگ میان به پژو پارس میگن ماشین گرون قیمت بعد حتما بنز رفقا میشه فرغون! خدا استاد رو برا ما نگه داره که خار بزرگی تو چشم دشمنا هستن ممنون از روشنگری
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 1
      خیلی دانشمندی شما
  • حمید ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    2 1
    مردی که حق رو نگه مررررد نیست...اون دوست عزیزمون!!!(به سبک بابا اتی)
  • مرتضی ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    8 4
    خدا حفظ کنه وجود نازنین استاد پناهیان رو و همچنان خواری باشند در چشم بدخواهان..
  • مسلمانی شما ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    5 0
    شما که این قدر در مورد پناهیان حساس شدید که نکنه یه وقت خبر دروغی از ایشون درز پیدا بکنه چطوریه که نزدیک یک هفته هست که دارید همسر روحانی رو با تمام وجود به خاطر مسئله ای که خودتون بهش علم ندارید میکوبید.آیا این مسلمانی شما رو میرسونه ؟ همین امروز مصاحبه ای از خانم فرشته طائر پور پخش شد که واقعیت اون مراسم رو توضیح داده بود آیا این قدر انصاف داشتید که اون رو چاپ کنید یا حداقل از کسانی که تو مراسم بودند مصاحبه بگیرید
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    5 1
    لعنت به دشمنان اسلام و نظام
  • علیسمان ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    6 1
    انصافا؛ انسان اگر حرف و نظری را نفهمید زود نباید بی ادبی کند و بگوید: ذوقی و بی‌قاعده و...!! انگار که مثلا یک کودک دوم ابتدایی پای سخنان آقای پورازغدی بنشیند و مسخره کند و توهین کند و بگوید: چه حرف‌های بی‌قاعده و... خب این نشانه‌ی بی سوادی خود آن طرف است. این حرف توهین به تمام هزاران نفری است که پای صحبت‌های ایشان می‌نشینند که یا احمقند و نمی‌فهمند و یا بی‌سواد و... اتفاقا بیانات آقای پناهیان (که خدا حفظشان کند)، آنقدر جدید و مبنایی است که خب طبیعی است که منتقد داشته باشد، اما توهین، نه!!! مردی، یکی یکی نقطه‌نظرات و صحبت های ایشان را بگو و نقد کن. در ضمن یک‌طرفه به قاضی هم درست نیست و کار آدم عاقل نیست و از همین قضاوت ایشان درباره ماشین و... معلوم می‌شود که نوشتجات دیگرش هم بر چه مبنایی است و... یاعلی
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      1 2
      بشین پای صحبت همینها که از سرت هم زیاده
  • ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 1
    دوست عزیز پراید اتوماتم داریم
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    متاسفانه بي تقوايي اين روز ها زياد شده ...
  • سید ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام : ما بد جوری قضاوت کردیم نسبت به تیترها !! حلاال کند و ماهم معذرت میخواهیم !!!
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    دانشگاه امام صادق و خروجی آن هم داستانی است
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    3 1
    من معنی عرضه را نمی‏دانم... عرضه یعنی کسب تخصص و تلاش برای استفاده از مواهب دنیا و ایجاد ثروت... عرضه یعنی لری پیچ و سرگئی برین که با یه موتور جستجوی 15 کیلوبایتی یه شرکت 150 میلیارد دلاری راه انداختند... عرضه یعنی شهید شهریاری به به قول آقای صالحی اگه ده میلیارد تومان هم میخواست بهش میدادن بابت کیفیت کارش... عرضه یعنی پیشرفت و فهم بهتر تکوین های خدا و استفاده ازشون... بازم بگم عرضه یعنی چی؟
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    4 1
    کسی که فقط به فکر سینه زنی برای امام حسینه بدون فکر، زمینه اتهام رسانه های لیبرال رو به پناهیان فراهم می کنه و من باب حق الناس هم شاید ککش هم نگزه
  • ایرانی ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    3 1
    طرفداری از ولایت هزینه دارد .. البته این از گفته های خود پناهیان است والان ایشان در این ورطه قرار گرفته اند .... به خاطر بیاناتی که داشتند مخصوصا در فتنه باید منتظر این دشمنی ها باشند تازه اول راه است انشالله از این امتحانات نیز سربلند بیرون بیان .
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    2 0
    سلام. خدا خیرتون بده برای شفاف سازی ها هم در مورد تولید ثروت به روش درست ... و هم درباره ماشین حاج پناهیان. من که بارها ماشینشون رو بیرون جلسات سخنرانی شون دیده بودم از شنیدن شایعه درباره این مساله شوکه شدم. به قول یه بنده خدایی یکی از پروژه های جدید معاندان حمله به چهره های موثر انقلابی در حوزه های مختلف است (مداحان، سخنرانان، اساتید، ...)
  • سروش ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    2 0
    بله این حرف حجت الاسلام پناهیان کاملا صحیح است چون بچه حزب الهی ها به تولید ثروت نپرداخته اند مؤسسات مالی پیدا شده که در قالب دیرکرد وام یا مثلا قرض الحسنه به مردم نزول می دهند و نزول می گیرند اگر انسانهای پاک سرشت کار را به درستی در دست بگیرند دیگر اقتصاد بیمار نداریم ولی وقتی بچه حزب الهی خود را در کنج زهد قرار می دهد و از دیگر مردم غافل می شود جا را برای یک عده سود جو باز می کند که با دادن نزول با بازی کردن با دلار و رانتخواری و غیره شروع می کنند به چپاول مردم و چون دین ندارند و به فکر مستضعف هم نیستند شروع می کنند به انباشت ثروت به هر قیمتی و این طوریه که ثروت در دست گروه اندکی بی دین می شود راه پیشرفت و بازوی نفوذ و قدرت.
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    اونوقت بحث عرضه نداشتن چی شد؟؟؟
  • امیر ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 1
    خاک بر سر جماعت خشک مغز ! که حرف های ایشان را درک نمی کنند . همچین گفت ماشین مدل بالا من گفتم لابد شاسی بلند و یا کادنزا یا هرچیز دیگری مانند این سوار شده است . متاسفم !
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    3 0
    مگه هنوز اون پژو پارسه رو داره سه سال یش اومده بود کوه بنده خدا همون ماشین رو داشت همچین زدین مدل بالا من فکر کردم بنده خدا پورشه کایمنی باکستری چیزی سوار شده از دست تیتر زدنای شما
  • ابی ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    این همون شور بی شعوریه که همیشه رهبر عزیز نگرانش هستند.
  • محمد ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    رف این که کسی تو دانشگاه امام صادقه که نمیشه دلیل! یه عده از همین دانشجو ها و اساتید بودن که حتی امروز فرار هم کردن!
  • محمد ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    ان شاءالله منظورتون خاره
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    2 0
    با سلام متأسف شدم از این که دانشجوی عزیز دانشگاه امام صادق علیه السلام که از امیدهای ما برای پیشرفت اهداف عالی انقلاب به حساب می آید این قدر سطحی وعامیانه باعث چشمک زدن به اهداف پلید منکران دین باشدای کاش قبل از این گونه حرکات نسنجیده ابتدا تحقیق می کرد تا درپیشگاه خداوند به گناهانی از قبیل تهمت وبهتان و... دچار نمی شد البته یقین دارم برادرعزیزمان به اشتباه خود پی برده ودرصدد رفع این قضیه است اما این دفعه با آگاهی و مشورت با اهلش و به دور از تکرار اشتباه دیگر التماس دعا
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    سنت روزگار همین است و سنت نامردان روزگار هم همین است و تا بوده چنین بوده مگر یادمان رفته با بهشتی چگونه رفتار شد ؟؟ عبرت ها زیاد است و عبرت گیرندگان کم...
  • محمد ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    این جمله اول که گفتید میشه یه چیز تو مایه های وهابی ها اسلام اما این سری برای شیعه ها!
  • محمد ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    به 5 تا نظر بالاتر نگاه کن یکی از دوستان گفته! در هر صورت منظور آقای پناهیان این بوده که بی عرضه بودن خودتون رو به پای حزب اللهی بودن و زهد و اینا نذارید. اگه راست میگید برید پول درارید خودتون استفاده نکنید بعد بگید زهد داریم.
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    مثلا یکیش کواکبیانه
  • علی ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    برنامه خوبی ریختن برای کنار زدن رزمندگان جبهه خوبان اما تیرشان به سنگ میخورد
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    مصاحبه این خانوم رو با اطلاعیه نهاد ریاست جمهوری وصحبتهای جهانگیری منطبق کن.ببین چقدر راست گفته!!!!!!!!!
  • دیووید ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    عزیزم برا شما همه چی اتومات داریم مییییی خواییییییی؟؟؟
  • علي ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 2
    حضرت امام ورهبري بارها بر ساده زيست بودن روحانيون خصوصا آنها كه صاحب منبر وجايگاه دربين مردم هستند تاكيد داشتند.پژوپارس دنده اتوماتيك براي منبري معروف هم خارج شدن از زي طلبگي است و مطمئنا يكي از عوامل بدبيني به روحانيت ذرجامعه همينگونه مسائل است.
  • مهدی ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    ... ثم الحسد و هی معصیة ابن آدم .
  • کیوان ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    سلام به همه دوستان بنظر من مهم اینکه انسان از نعمتها به اندازه نیاز استفاده کنه ولی دلش به آنها خوش نباشه! شاید کسی پژو پارس سوار شه ولی دلبستگی نداشته باشه. اما کسی پیکان سوار بشه و ....
  • کیوان ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 1
    سلام به همه دوستان بنظر من مهم اینکه انسان از نعمتها به اندازه نیاز استفاده کنه ولی دلش به آنها خوش نباشه! شاید کسی پژو پارس سوار شه ولی دلبستگی نداشته باشه. اما کسی پیکان سوار بشه و ....
  • حجت ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 1
    معلومه بهونه دیگه ای پیدانکردن،خواستن از هر راهی که شده خودی نشون بدن
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    این خانوم اولش خودشم گفته که یاد مهمانیای زمان شاه افتاده
  • حجت ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    اولا پژوپارس هم دیگه شده مایه فخرفروشی،که شما ایراد میگیرید؟دوما حضرت سلیمان و داوود هم باید پادشاهی رو رها میکردن که مردم از دین زده نشن؟
  • مانی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    مصاحبه این خانوم رو با مصاحبه خانم مولاوردی مشاور رییس جمهور در امور زنان و اطلاعیه نهاد ریاست جمهوری وصحبتهای جهانگیری منطبق کن.ببین چقدر راست گفته!!!!!!!!!
  • حجت ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    البته با این افزایش قیمتا چند سال دیگه پرایدم می شه گرون قیمت.
  • بهزاد ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    2 0
    خونی که در رگ ماست/هدیه به رهبر ماست حاج آقا پناهیان از جمله روحانیون ولایت مدار و مبارز می باشند . . . ان شالله که تیر بد اندیشان و بد خواهان ایشان به سنگ خواهد خورد .
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    همه مون از هم کم نمیاریم برای مراسم همسر رئیس جمهور میخایم هر جور شده تخریب کنیم.این در به اون در
  • محمد ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    مشر ق شر درست می کنی ومی کشی کنا ر!!!حداقل عکسی از این پژو می گذاشتی !که مسئله روشن باشه چون همه از پژو پارس بودنش تردید داشتند .بیایم ازحضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) ساده زیستی رو بیاموزیم۰مشرق بازم روسفید مون کن
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    ان شاء الله سال دیگه سوناتا
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    امام صادقی و فیس پــــــــــوک؟!
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    احسنت
  • حسن ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    2 1
    خدا وکیلی داشتن یک خودروی داخلی پژو پارس اتومات نشانه سرمایه دار بودن افراد است؟من نمی دونم مدل ماشین آقای پناهیان مربوط به چه سالی است،این خودروهای پارس اتومات تقریبا از اوایل سال 89 به بازار آمد و خود من هم یک دستگاه آن را آن موقع با شرایط قسطی ایران خودرو به مبلغ 20میلیون هفتصد هزار تومان خریدم که البته الان حدود 30 تا 32 میلیون قیمتش شده.خوب داشتن چنین خودرویی اون هم برای شخصی مثل آقای پناهیان چه محل اشکالی دارد؟از امکانات دولتی که ایشان استفاده نمیکنه،این ماشین شخصی هم نداشته باشه.پس ما این آدمها رو فقط برای دوران جنگ و ...می خواهیم.البته بدانیم افرادی مانند آقای پناهیان و همه رزمندگان اون زمانی که در دفاع مقدس حضور داشتند نه پرشیایی ، نه سمندی ،نه ال نودی و...وجود نداشت آن چیزی که وجود داشت عشق بود و عشق بو د و عششق بود.
  • دانشجو ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    برای کوبیدن هم از هر ابزاری استفاده میکنیم ! هردو طرف اصطلاحا اصول اخلاقی را دایورت کردیم و بعله فقط طرفمون را بکوبیم باچه قیمت و هزینه فرقی نمی کنه ادعای ساخت کشور و ابادانی و اجرای طرحهای .... را هم داریم خدا از طرف خودش رحمی کند این راه که شروع کرده ایم انتها ندارد ...
  • حميد ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    شما كه ميگي آقا ميثم خودمون!! نظر آقا ميثم اينه كه شور با شعور همراه باشه. اگه فقط سينه زني رو نميومدي و تو سخنراني ها هم شركت ميكردي الان هم شور داشتي هم...
  • محسن ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    مرتضی، سوتی دادی در حد تیم ملی! خار مرتضی جان، نه خوار...!
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    باعرضه ها؟!!!!
  • مجاز ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 1
    مردم هم موندند از دست مشرق، یه روزی پراید میشه عین ساده زیستی وامتیاز برای جلیلی وbmw قدیمی روحانی که ازپژوهم ارزانتره وبنز هاشمی که تشریفات براش مکلف کرده میشه تجملات واشرافی گری والان هم پژوپارس اتومات پناهیان عین عرضه داشتن و......
  • مجاز ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    مردم هم موندند از دست مشرق، یه روزی پراید میشه عین ساده زیستی وامتیاز برای جلیلی وbmw قدیمی روحانی که ازپژوهم ارزانتره وبنز هاشمی که تشریفات براش مکلف کرده میشه تجملات واشرافی گری والان هم پژوپارس اتومات پناهیان عین عرضه داشتن و......
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    واقعا متاسفم اخه پژو پارس هم شد ماشین گران قیمت جوری طرف نوشته فکرکردم فراری یا مازراتی یا بنز 2014دارد
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    +++++++++++++++++
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 1
    فرقون نه فرغون!!!!
  • محمد ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    شما با کی کار داری؟! متن هم میخونی یا کلا تو نخ تیتر و ارسال افاضاتی؟! این بحث عرضه داشتن رو که کلا نفهمیدی که چی به چی هست. پ ن پ میخوای پراید جلیلی بشه نشونه اشرافی گری بنز هاشمی بشه نماد پا برهنه ها!!!
  • سید رضوی ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    سلام اقای پناهیان درست میگه اگر پیروان ائمه باید هر روزشان بهتر از دیروز باشد و به اندازه نرخ معمول هر شهر مال داشته باشند و زندگی متوسط داشتن یک ماشین ویک خونه و امثال این چیز ها اسراف نیست خدا وکیل کدوم ادم مخلص که بیست سال صادقانه کار کنه به این چیز ها نمیرسه شما فکر میکنید امام حسین در صحرای کربلا خیمه و خرگاه نداشت یا امام علی دستش جلو این و ان دراز بود هرچه در عالم بهترینه باید مال شیعه باشه و الا عقبید مگر حضرت علی زن خوب شمشیر خوب فرزند خوب و خانه خوب نداشت لطفا به این چیزها گیر ندید چیست دنیا از خدا غافل بدن نی قماش و حب مال و حب زن همی چیا دمت گرم خودمون
  • albert ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    شما که راست میگید! یادتون رفته چند نفر اونجا بودن?!
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    اسلام با نظام مساوی وبرابر نیست عزیز.
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    هرکسی یک کم عقل داشته باشه می فهمه که چنین حرفی را یک روحانی آن هم در دانشگاه امام صادق آن هم به صورت علنی نمی زند حتی اگر اعتقاد داشته باشد، چه برسد به اینکه از اساس توهمات یک دانشجو بوده است.
  • s n ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    کلا با هرکس که ولایتمداره و ضد فتنه اینجوری برخورد میکنند . خجالت هم نمیکشن . کم میارن اینجوری میخوان جبران کنند.ماجرای حاج محمود کریمی یادمون نرفته که چقدر دروغ گفتند درباره این مداح ارزشی و ولایت مدار . ماجرای تیراندازی رو میگم.
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    هرکسی یک کم عقل داشته باشه می فهمه که چنین حرفی را یک روحانی آن هم در دانشگاه امام صادق آن هم به صورت علنی نمی زند حتی اگر اعتقاد داشته باشد، چه برسد به اینکه از اساس توهمات یک دانشجو بوده است.
  • محمود ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    حضرت امام خمینی در پاسخ به یک روحانی که از عدم دریافت وام خرید ماشین به ایشان گله کرده بودند فرموده بودند آخوند اصلا چرا ماشین میخواد
  • سامان ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    مانی جان یه خورده اگه اون نخودی که توی کله ات هست رو به کار بندازی بدک نیست ا نه داداش ، دیوار حاشا بلنده
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    ناشناس 13:25 مطمئنی درست میگی! فک کنم فرغون درسته!!
  • نظر ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    کجا اسلام گفته مسلمان نباید پولدار باشه؟مگر شخص مبارک رسول با یک خانم ثروتمند ازدواج نکردند.دو چیز مهم است :1-از جه راهی ثروت به دست آید؟2- در چه راهی مصرف شود؟
  • گلپور ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    من بودم
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    اگر پناهیان سخنران باشد دیرتر می‏روم تا فقط از نوای میثم عزیز استفاده کنم چون حوصله شنیدن حرف‏های ذوقی و بی‏قاعده‏ نامبرده را ندارم............................. ..... .... این یعنی خطر غلبه مداحان بر علما چیزی که بوقوع چیوسته است و جایگاه مداحان آنقدر بالا رفته که دیگر نباید انتظار داشت یک عالم و سخنور بتواند مورد اقبال قرار بگیرد
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    من ماشین شون رو دیدم ، خیلی قشنگه و تمیز . مثل خیلی ها که ماشین مدل بالا هم که دارن از کثیفی برق می زنه ، نیست.
  • امیدجون ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    خدایا شکرت بالاخره یه آدم حزب اللهی با عرضه و شجاع هم در عرصه پول در آوردن دیدیم . مبارکشون باشه
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    بالاخره یه آخوند شیک و درست درمون با ماشین شیک هم دیدیم دلم خنک شد. از بس دیدم هر کسی ماشین مدل بالا داره اما غیرت نداره واقعا حالم بد شده بود.
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    چیه چی شده طرف با آقای پناهیان چپ شده ، تفلکی قاطی کرده .
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    کاملا موافقم هر کسی بتونه ماشین و خونه خوب داشته باشه اما از راه حلال با زحمت درست نه بی قاعده به دست بیاره در راه حلال هم استفاده کنه و مهمتر اینکه دلبسته هم نباشه . نه اینکه چون بلد نیست و نمی تونه خودش رو پشت کار داوطلبانه و این چیزا قایم کنه.
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    من اصلا بدبین نشدم که هیچ ،‌خیلی هم خوشم اومد . نشان از عرضه و هنر پول در آوردن از راه حلال و خرج کردن در راه حلال هست. مردای مثلا مومن که عرضه و راه پول در آوردن بلد نیستن ، بدبین می شن. هی می گن ما اینیم ، ساده زیست . همینی که هست . بعد مدام در حال آه و ناله کردن و پول نداشتن و هزار گرفتاری برا خودشون و زن و بچه هاشون . نمی رن کار یاد بگیرن
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    بعد میگن چرا سعید جلیلی پراید سوار میشه؟ یکی پراید سوار میشه میگن داره تظاهر میکنه، یکی پژو پارس سوار میشه میگن چرا ماشین مدل بالا سوار شده؟
  • ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    پژو پارس ایشان را من بارها دیدم . شیک و تمیزه. اصلا هم کثیف و خاکی و درب و داغون نیست . مشخصه در نگه داریش خیلی هم هنر داشتن. آفرین بر ایشان
  • بنده خدا ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    واقعا گروني و فشار اقتصادي بتون فشار آورده ها !!!!!!!
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    آفرین یه مرد خوش فهم پیدا شد
  • ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اگر ایشون ثرومتمند هست هاشمی رفنسجانی خاتمی روحانی و...آن وقت چی هستن؟
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    امام زمان ؛ خودت حامی و پشتیبان استاد پناهیان باش
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اونم می خره به کمک امثال شماها اونم می خره
  • قرآنی ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    خدا هر کس را که نخواهد ، هر چند به زور بخواهند بزرگش کنند ، به زمین خواهد زد.
  • علي ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    فرازي از فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب قابل توجه دوستاني كه دنبال توجيه پژوپارس آقاي پناهيان هستند: ((..واللَّه اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمى‌گرفتم که مرتب ملاحظه‌ جهات امنیتى را توصیه مى‌کنند، بنده با ماشین پیکان بیرون مى‌آمدم.»
  • حسن ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    باسلام اگر امکان داره خواستم بدانم ؟؟ برای ایراد سخنرانی ایشان پول می گیرند ؟ اگر نه که هیچ اگر می گیرند مبلغ آن را به اینجانب اعلام کنید سپاسگزارم
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    خدا عاقبت من رو ختم به خیر بگرداند.
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    اگر دقت کنی گفت: اگر پناهیان سخنران باشد... به کل جامعه روحانیت که توهین نکرد.
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    خدا عاقبت من رو ختم به خیر بگرداند.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    آقا محمود نگران نباش. دوره آخرالزمونه.
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    خدا عاقبت من رو ختم به خیر بگرداند.
  • محمد ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام بعضی از دوستان اصلا معنای زهد. و نمیدونن رفقا زهد یعنی چه?یعنی استفاده نکردن از نعمتها دنیا?قل من حرم زینت الله التی اخرج العاده? مجال توضیح دادن نیست برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به کتاب احیای تفکر اسلامی قسمت زهد ممنون موفق باشید
  • رويا ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 1
    سلام استاد پناهيان و امثال ايشون مثل گنجي براي جامعه ما هستن.من خيلي دوسشون دارم
  • rezaا ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    خدا بگم چی کارتون کن اصل حرف حاج آقا رو بگیرید چی کار به زندگی خصوصیش دارید
  • حسینی IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    استادپناهیان یکی ازمفاخرباسوادپاکدست ایران است مابه اوافتخارمیکنیم خداحفظش کنه۷۸۲۶
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    شیخ جوان و عزیز و زحمت کش و فعال در مبارزه با دشمن. خدا قوت
  • نیما IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    احسنت به استاد پناهیان بابت سخنرانی فوق العاده اش واقعا بچه حزب‌اللهی باید پولدار باشه و این موضوعی هم هست که نزد خدا بسیار مهم. اتفاقا کسی که از راه درست ثروتمند شد به خدا نزدیک تر.
  • ابوموسی اشعری مقدم ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    آقایان نسل قبل از ما خودشون کار دولتی دائم و با حقوق مزایا دارن و به ما میگن‌ عرضه ندارید بله عرضه میخاد استخدام در ادارات و نهادهای دولتی چون مال یک عده بخصوص،است شما برو سر فلکه کارگری کن بعد بیا برا مردم نسخه بپیچ من ۴۲ ساله بیکار مجرد و بی پول با هزار مکافات حق بیمه پرداخت کردم سالها الان قانون جدید هم آخرین ضربه رو به دهه شصتی های مفلوک وارد کرد واقعا دستمریزاد که فقط به فکر زجر دادن هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس