تکنولوژی جدید آژانس امنیت ملی آمریکا بگونه‌ای است که در صورت بارگذاری، امکان دست‌یابی به شبکه‌ هرگونه تأسیساتی را از فاصله 8 مایلی میسّر می‌سازد.

گروه جنگ نرم مشرق- هنگامی که در سوم آذر ماه سال 1392 ه.ش مصادف با 24 نوامبر 2013 میلادی، «طرح اقدام مشترک»1 ژنوکه به اشتباه در رسانه‌های داخلی، «توافق‌نامه»2 ژنو نامیده می‌شود به امضای «دولت اعتدال» رسید، ابعاد عظیمی از استقلال و عزت ملی جمهوری‌اسلامی ایران مورد هدف مستقیم دشمن واقع شد کهدر نهایت تأسف، توضیحات و عواقب آن، آنطور که شایسته و لازم بود برای ملت بزرگوار ایران از سوی مسئولین مربوطه شفاف نگردید.

آنچه که اهمیت فراوان دارد آنست که به موجب پذیرش طرح اقدام مشترک ژنو، سایه هژمونی آمریکایی – انگلیسی بر جمهوری‌اسلامی ایران افکنده شد و هم‌اکنون در حال گسترش است.

این طرح اقدام همانطور که بیان شد، ابعاد گوناگونی دارد اما در این مقاله تنها به شفاف‌سازی آن قسمت خواهیم پرداخت که در حوزه سایبرنتیک، ایجاد خطر در امنیت ملی نموده است.

به موجب سند رسمی منتشرشده، متن طرح اقدام مشترک ژنو دارای 5 قسمت است که عبارتند از:

1- مقدمه3

2- گام اولیه4

3- تعهدات ایران به غرب5

4- تعهدات متقابل غرب به ایران6

5- گام نهایی7

در بخش تعهدات ایران به غرب، علاوه بر امتیازات سنگین و نابرابری که دولت اعتدال به غرب متضمن شده، بخشی وجود دارد که متن صریح آن به قرار زیر است:

Daily IAEA inspector access when inspectors are not present for the purpose of Design Information Verification, Interim Inventory Verification, Physical Inventory Verification, and unannounced inspections, for the purpose of access to offline surveillance records, at Fordow and Natanz.

ترجمه: «بطور روزانه زمانی‌که بازرسان «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی»8به منظور راستی آزمایی اطلاعات معیّن؛ راستی‌آزمایی اطلاعات موقّت و سرزده، راستی‌آزمایی اطلاعات فیزیکی و بازرسی‌های بدون اطلاع حضور ندارند، بابد بتوانند در نطنز و فردو به دوربین‌های ناظر که ضبط می‌کنند و آفلاین هستند؛ دسترسی داشته باشند.»

مدتی پیش در انتشار خبری تحت عنوان «عملیات کوانتوم آژانس امنیت ملی آمریکا علیه تاسیسات هسته‌ای ایران» با صراحت مبتنی بر سند 8 صفحه‌ای که روزنامه نیویورک تایمز آمریکا منتشر نمود، اعلام گردید که تکنولوژی جدید آژانس امنیت ملی آمریکا بگونه‌ای است که در صورت بارگذاری، امکان دست‌یابی به شبکه‌ هرگونه تأسیساتی را از فاصله 8 مایلی میسّر می‌سازد.

تسلط کشورهای پنج چشم بر سایت‌های اتمی ایران // در حال ویرایش
چگونگی استفاده NSA از فرکانس‌های رادیویی برای نفوذ به رایانه‌ها

از سوی دیگر زمانی‌که در اکتبر 2010 به دلیل انتشار سلاح سایبری«استاکس‌نت»9 در سایت‌ اتمی نطنز، حدود 3000 سانتری‌فیوژ منحدم شد، پس از اعتراف مقامات غربی مشخص گردید که اصل عملیات کدنویسی و ساخت این سلاح فوق پیشرفته سایبری، در آژانس امنیت ملی آمریکا و ضمن همکاری انگلیس و اسرائیل با آنها صورت پذیرفته است.

تسلط کشورهای پنج چشم بر سایت‌های اتمی ایران // در حال ویرایش

استاکس نت، سلاحی آمریکایی

حال مسئله بسیار مهم در بُعد امنیت ملی اینست که با وجود اطمینان از اینکه هرگونه نصب، کارگذاری و کنترل تجهیزات سایبری در سراسر دنیا از سوی آمریکا و سازمان‌های بین‌المللی تحت لوای آمریکا، در نهایت به اعمال نظارت و کنترل آژانس امنیت ملی آمریکا و سرفرماندهی ارتباطات دولتی انگلیس منتهی می‌شود، چرا به صراحت در متن طرح اقدام مشترک ژنو از سوی دولت اعتدال پذیرفته شده که چنین نظارت غیرقانونی که بر خلاف قوانین بین‎‌المللی و حریم خصوصی ملت‌هاست در سایت‌های اتمی ایران صورت گیرد؟

آیا هزینه بسیار سنگینی که جمهوری‌اسلامی با شهادت دانشمندان هسته‌ای‌اش پرداخت نمود، به دلیل ارائه کلیه اطلاعات اتمی ایران طی مذاکرات سال‌های 80 تا 82 نبود؟

تسلط کشورهای پنج چشم بر سایت‌های اتمی ایران // در حال ویرایش

آیا جز این بود که در دوره مذاکرات دولت هشتم، کلیه اطلاعات سایت‌های اتمی، مکان آنها، تجهیزات موجود، برنامه‌ها و روندهای جاری و مشخصات بعضی کارکنان آنها در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در واقع جاسوس آمریکا در جهان هست، قرار گرفت؟

آیا اکنون از مسئولین مربوطه که طرح اقدام مشترک ژنو را بر ملت ایران تحمیل کردند، کسی برآورد این مهم را دارد که هزینه سنگین ناشی از نظارت 24 ساعته در 7 روز هفته آن هم توسط آژانس امنیت ملی بر امنیت ملی جمهوری‌اسلامی تا چه حد خواهد بود و به تبع آن در سال‌های آینده چه خطرات عظیمی را برای ما به‌دنبال خواهد داشت؟

آیا کسی از مسئولین مربوطه، وظیفه بخش «خدمات مشتری و مهندسی امنیت اطلاعات»10 که بخش اصلی ساختار سازمانی آژانس امنیت ملی است را می‌داند؟

تسلط کشورهای پنج چشم بر سایت‌های اتمی ایران // در حال ویرایش

چارت سازمانی بخش خدمات مهندسی و امنیت اطلاعات مشتری

با این وجود پرسش این است که اگر مسئولین مربوطه نمی‌دانند، چرا اصرار بر محرمانه ماندن مطالب دارند و از افراد آگاه در این حوزه کمک نمی‌گیرند؟ اگر هم اطلاع دارند – که یقیناً مطلع هستند چرا که شورای امنیت ملی و اطلاعات آن را در اختیار داشته‌اند – علت این بی‌توجهی عظیم چیست؟


1- Joint Plan of Action

2- Agreement

3- Preamble

4- Elements of a first step

5- Iran would undertake the following voluntary measures

6- In return, the E3/EU+3 would undertake the following voluntary measures

7- Elements of the final step of a comprehensive solution

8- International Atomic Energy Agency

9- Stuxnet

10- INFOSEC Customer Service & Engineering


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    دولت تدبیر و امید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    دولت تدبیر و امید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    دولت تدبیر و امید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس