کد خبر 302956
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نقش زنان در دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر نیست اما متأسفانه دفاع مقدس را مردانه دیده‌ایم و مردانه هم می‌بینیم.

به گزارش مشرق،  اولین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت امروز با حضور صدها تن از مادران و همسران شهدا و خانواده‌های ایثارگران، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار قربانی رئیس موزه‌های دفاع مقدس کشور، سردار کارگر رئیس بنیاد  حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فاطمه رهبر و لاله افتخاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان، مریم مجتهدزاده‌ رئیس سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس و حجت‌الاسلام آل‌هاشم، به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این جشنواره اظهار داشت: نقش زنان در دفاع مقدس اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر نیست؛ اما متأسفانه دفاع مقدس را مردانه دیده‌ایم و مردانه هم می‌بینیم؛ این مسئله را باید حل کنیم؛ در حالی که زنان، عزیزان‌شان را به جبهه فرستادند و بر شهادت و جراحت آنها صبر و مقاومت کردند.

سردار کارگر یادآور شد: زمانی که بنده در نیروی انتظامی بودم، در بحث حجاب و عفاف از زنان کمک گرفتیم و راهکارهای خوبی ارائه دادند؛ اکنون در عرصه دفاع مقدس نیز از زنان می‌خواهیم که درباره نقش زنان در دفاع مقدس خودشان تصمیم بگیرند چراکه هر وقت کاری به آن‌ها واگذار می‌شود به بهترین شکل به نتیجه می‌رسد.

به گزارش فارس، «روایت عشق» بخش دیگر این برنامه بود که با حضور مرضیه حدیدچی دباغ، فرشته ملکی همسر شهید منوچهر مدق، معصومه آباد و پروین سلیحی همسر شهید لبافی‌نژاد به خاطرات خود از دوران مبارزات سیاسی، پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پرداختند.

در ادامه این مراسم، کتاب‌های «شهود» نوشته «نادره عزیزی‌نیک»، «مادری که از تمام دلش چشم بست» نوشته «مرضیه مقدم»، «خوش‌بو‌ترین گل سرخ برای من» نوشته «منیره جان‌قلی»، «زنان پایار» نوشته «لیلا محمدی» رونمایی شد و در ادامه از مرضیه حدیدچی دباغ، فرشته ملکی همسر شهید منوچهر مدق، معصومه آباد و تعدادی از نویسندگان و پژوهشگران زن، تقدیر به عمل آمد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس