کد خبر 302580
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

وزیر دادگستری از پیگیری وضعیت خرید و فروش و اجاره کودکان خبر داد و گفت: درگیری در بند ۳۵۰ اوین چندان جدی نبود و بیشتر بحث بازرسی از بندها مطرح بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام پورمحمدی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز زن با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص درگیری در بند 350 زندان اوین، گفت: ما تحقیقات اولیه را آغاز کردیم و بر اساس آنچه که گزارش شده، اخبار منتشره درست نیست، بلکه تنها یک روال عادی بازرسی از بندها بوده است.

وی افزود: این بازرسی جهت این بود که اشیاء برنده و یا برخی وسایل ممنوع مثل موبایل و سیم کارت کشف شود که در بازرسی از بند 350 نیز تعدادی از اقلام ممنوعه کشف شد.

وی ادامه داد: در دو اتاق مقاومتی صورت گرفت، البته درگیری شدید نبود، بلکه یک مختصری کوفتگی و جراحت برای یکی دو نفر از زندانیان رخ داد که با درمان سرپایی بهبود پیدا کردند.

وزیر دادگستری ادامه داد: البته خوب است که مجلس هیأتی را برای تحقیق و تفحص اعزام کند، البته اگر حقوق زندانی رعایت نشود، ما با مسببین به شدت برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ اگر معلوم شود که زندانبانان برخورد نامناسبی با زندانی داشته‌اند حتما موضوع پیگیری و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وزیر دادگستری در خصوص بحث خرید و فروش و اجاره کودکان، گفت:‌ در خصوص این موضوع هم آنچنان که گزارش شده نبوده، البته این یک عارضه اجتماعی است که کودکان ما را تهدید می‌کند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: ما به شکل جدی پیگیر این موضوع هستیم و با همکاری بهزیستی و ناجا چند تیم را جهت بازرسی در نظر گرفته‌ایم.

وی در خصوص کودکان بی‌شناسنامه‌، گفت: این بی‌هویتی جزو اساسی‌ترین چالش‌های اجتماعی و فرهنگی ماست.

وی با اشاره به کودکان وامانده از تحصیل گفت: برخی از کودکان اتباع خارجی هستند که باید در خصوص وضعیت آنها با اداره اتباع بیگانه وزارت کشور جلسه‌ای داشته باشیم. یکسری هم کودکان کشور خودمان هستند که به دلیل مشکلات معیشتی و فرهنگی گرفتار کار و خیابان شده‌اند و همچنان بی‌شناسنامه هستند.

وی ادامه داد: ما باید با تلاش دستگاه‌های دولتی و کمک گرفتن از NGO ها این مشکلات را مدیریت کنیم.

پورمحمدی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: بحث کنترل قیمت یک موضوع اساسی است و دولت در این زمینه اهتمام لازم را دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث کنترل قیمت‌ها تنها سازمان تعزیرات حکومتی مسئول نیست، گفت: ما شعب تعزیرات را بیشتر کرده‌ایم و در حال تقویت این سازمان هستیم، اما به کمک سایر دستگاه‌های ذیربط نیز نیاز داریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • albert ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    0 0
    عجب!!!
  • کرمانشاهی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    لطفاءتوضیح دهید سیم کارت وموبایل چطور وارد زندان شده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس