مردان پرتلاش این تیم آمریکای جنوبی دیگر تیم تازه وارد 12 سال قبل نیستند و دو همگروه اروپایی و مدعی صعود حساب ویژه ای روی این تیم باز می کنند، چرا که شرایط بدنی و سازگاری آنها با آب و هوای برزیل نسبت به بقیه تیم ها بهتر است حتی اگر از کم تجربه های جام بیستم محسوب شوند.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.
اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در دو بخش "اتفاقات جالب جام‌جهانی" و روزشمار (0 تا 100) جام جهانی با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) و اعداد 0 تا 100 پرداخته ایم و این رویدادها را شرح خواهیم داد.

در ادامه سلسله گزارش‌های سریالی جام جهانی در 32 قسمت به معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی به ترتیب حروف الفبا خواهیم پرداخت.

** بخش اول معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آرژانتین)
** بخش دوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آلمان)
** بخش سوم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (آمریکا)
** بخش چهارم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اروگوئه)
** بخش پنجم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (اسپانیا)
** بخش ششم معرفی 32 تیم حاضر در جام جهانی (استرالیا)


کم‌تجربه‌های سرسخت به دنبال گرفتن یقه‌ بزرگان + تصاویر// آماده انتشار 12 شب7 - اکوادور (Ecuador)
سرمربی: رینالدو روئدا

ستاره: ادیسون مندز

کاپیتان: آنتونیو والنسیا

رنکینگ در فیفا (آوریل): 28

حضور در جام جهانی: 2 بار (آخرین بار 2006)

بهترین عنوان: حضور در یک هشتم نهایی (یک بار) 

بیشترین بازی ملی: ایوان هورتادو (167 بازی)

بهترین گلزن ملی: آگوستین دلگادو (31 گل) 

شعار تیم در جام جهانی: یک مسئولیت، یک عشق، فقط یک قلب این ها به خاطر تو است اکوادور

همگروه‌های اکوادور در جام جهانی برزیل: سوئیس، فرانسه و هندوراس در گروه E

آشنایی کلی با کشور اکوادور


به گزارش مشرق، اکوادور کشوری در شمال غربی آمریکای جنوبی است. پایتخت آن کیتو و بزرگترین شهر این کشور گوایاکیول است.
جمعیت این کشور 15 میلیون نفر و زبان رسمی آن اسپانیایی است. نظام سیاسی آن جمهوری ریاست‌جمهوری بوده و از سال 1830 مستقل شده‌ است. اکوادور پیش از این تاریخ بخشی از مستعمرات اسپانیا و جمهوری کلمبیای بزرگ بود.
در شمال آن کلمبیا، در شرق و جنوب آن پرو و در غرب آن اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور همچنین شامل جزایر گالاپاگس) در اقیانوس آرام در حدود 965 کیلومتری غرب کشور می‌باشد. اکوادور دارای مساحتی برابر با 256٬370 کیلومتر مربع می‌باشد.

کم‌تجربه‌های سرسخت به دنبال گرفتن یقه‌ بزرگان + تصاویر// آماده انتشار 12 شبجمهوری اکوادور، مردمی مبارز، مقاوم و مشهور به صبر و کم ادعایی دارد. محور دموکراسی در ادبیات سیاسی اکوادور روشن می شود و دغدغه منتخبین مردم رعایت همین دموکراسی است. جزایر گالاپاگوس از مناطق بکر و دیدنی این سرزمین تاریخی به شمار می آیند که در طول سال صدها هزار گردشگر حرفه ای را به سوی خود جذب می کند. این گروه-جزیره‌ای آتشفشانی در اقیانوس آرام، در 926 کیلومتری غرب اکوادور می باشد. این گروه-جزیره بر روی خط استوا قرار گرفته و از لحاظ جغرافیای سیاسی بخشی از اکوادور محسوب می شود و به همراه آبهای اطراف آن یکی از استان های اکوادور و همچنین یک پارک ملی و یک منطقه محافظت شده دریایی را تشکیل می دهند.

زبان مردم بومی در این کشور، کیچوا است اما زبان رسمی قطعا اسپانیایی است اما با گویش و نوع بیانی کاملا متفاوت با زبان اسپانیایی مردم کشور اسپانیا. در واقع بسیاری از مادریدی ها در خاطرات خود از سفر به این کشور اعتراف می کنند که به صورت واضح و کامل متوجه معنای جملات ادا شده توسط مردم اکوادور نمی شوند. حمله اسپانیایی ها به این سرزمین، نه تنها زبان مردم بومی را تغییر نداده بلکه فرهنگ و اقتصاد و ورزش این کشور را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است. فوتبال پیش از حمله اسپانیا به اکوادور نزد مردم این کشور محبوبیت زیادی نداشت اما اکنون به استناد نظرسنجی‌های رسمی در چند سال گذشته به ورزش اول این کشور تبدیل شده است.

اولین قومی که در این منطقه سکنی گزیده، قوم اینکا است، مردمی که سخت کار می کردند و تنها دشمن خود را آفتاب می دانستند، دشمنی که اجازه نمی داد به راحتی در مزرعه فعالیت کنند و وقتی قهر می کرد همه جا خاموش و تاریک می شد و دیگر امکان کار و تلاش نبود. تیم فوتبال اکوادور هم شعار اصلی جام جهانی 2014 برزیل را "کار و کوشش سخت به سبک اینکا" انتخاب کرده است.

بیش از 80 درصد جمعیت مردم اکوادور کاتولیک مسیحی هستند و همین مساله نشان از نقش مهم کلیساهای قدیمی و تاریخی در مناطق مختلف اکوادور حتی در دور افتاده ترین مناطق آن دارد.

کشور اکوادور، صرف نظر از سیستم کمونیستی کوبا و پس از آرژانتین دومین کشوری است که در آمریکای لاتین و جنوبی برای تعیین نفرات هیات فوتبال هر منطقه انتخابات مردمی برگزار می کند.
سیستم مدیریتی فوتبال اکوادور حالتی ادغام شده از فوتبال انگلیس و مکزیک است و این ادغام تصادفی نبوده و در دل تاریخ فوتبال این کشور تحت تاثیر نفوذ تاجران انگلیسی در فوتبال این کشور و مدیران ارشد ورزش مکزیک بوده است.


اکوادوری ها تیم ملی خود را در سال 1925 ساختند و سپس آن را در 1926 عضو فیفا نمودند. تیم ملی فوتبال اکوادور از کم سابقه ترین تیم های حاضر در جام جهانی 2014 نیز می باشد. این تیم تاکنون فقط 2 بار افتخار ظاهر شدن در این تورنمنت بین المللی را یافته است، یکی در سال 2002 و دیگری در سال 2006، یعنی تا قبل از 2002 هرگز موفق به صعود به جام جهانی نشده است. تیمهای باشگاهی مهم اکوادور که بیشترین هوادار را در این کشور دارند اف.سی کیتو، ال ناسیونال، کوئنکا و بارسلونا ده کیتو نام دارند.

نحوه صعود به جام جهانی 2014
تیم ملی فوتبال اکوادور در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل با 8 تیم دیگر منطقه آمریکای جنوبی(CONMEBOL) به صورت دوره ای و رفت و برگشت به رقابت پرداخت و با 7 برد، 4 مساوی و 5 باخت و با 25 امتیاز و به خاطر تفاضل گل بیشتر بالاتر از اروگوئه در رده چهارم قرار گرفت و به جام جهانی صعود کرد. این تیم با 69.2 میلیون یورو بیست و سومین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 است.

نتایج مسابقات انتخابی اکوادور به شرح زیر است:


اکوادور 2 - 0 ونزوئلا

پاراگوئه2 - 1 اکوادور

اکوادور 2 - 0 پرو

آرژانتین 4 - 0 اکوادور

اکوادور 1 - 0 کلمبیا

اکوادور 1 - 0 بولیوی

اروگوئه 1 - 1 اکوادور

اکوادور 3 - 0 شیلی

ونزوئلا 1 - 1 اکوادور

اکوادور 4 - پاراگوئه

پرو 1 - 0 اکوادور

اکوادور 1 - 1 آرژانتین

کلمبیا 1 - 0 اکوادور

بولیوی 1 - 1 اکوادور

اکوادور 1 - 0 اروگوئه

شیلی 2 - 1 اکوادور

جدول رده‌‌بندی نهایی مقدماتی جام جهانی منطقه آمریکای جنوبی(CONMEBOL)

کم‌تجربه‌های سرسخت به دنبال گرفتن یقه‌ بزرگان + تصاویر// آماده انتشار 12 شب

حضور در جام جهانی و افتخارات:

به گزارش مشرق، کمی آشنایی به سابقه و رتبه اکوادور در مقایسه با سایر تیمهای منطقه Conmebol در رنکینگ های معتبر و همچنین ستارگان در سطح جهانی آنها کاملا مشخص می سازد که چقدر صعود کردن از بین این تیم‌ها سخت است و برای همین اکوادور تا کنون 2 بار در جام جهانی (2002 و 2006) حضور پیدا کرده و اتفاقا یک بار هم از گروه خود صعود کرده است؛ در سال 2006 اکوادور برای دومین بار به جام جهانی صعود کرد ولی این بار کمی موفق تر، آنها که در گروه آلمان، لهستان و کاستاریکا بودند، موفق شدند لهستان و کاستاریکا را شکست داده و البته به آلمان ببازند و مجموعا با 6 امتیاز و عنوان دوم به مرحله بعد صعود کنند. در اولین مرحله حذفی اکوادور با انگلستان روبرو شد و در حالی که 60 دقیقه در برابر این تیم مقاومت کرده بودند ضربه زیبای دیوید بکهام دروازه شان را گشود و آنها را از صعود به مرحله بعدی ناکام کرد.

در راه صعود به جام جهانی 2014 نیز، برد و باخت های اکوادور در ابتدای شروع بازی ها حالت یکی در میان به خود گرفته بود و معمولا یک بازی را می بردند و بعد می باختند، تنها شانس آنها در این گروه این بود که اروگوئه داشت خیلی بد نتیجه می گرفت و این خیال اکوادور را از بابت این‌که بین چهار تیمی باشند که مستقیما به جام جهانی صعود می‌کند راحت می کرد، آنها حتی اگر در بازی نهایی خود در این گروه شیلی را می بردند می‌توانستند در جایگاه سوم قرار گیرند.

اکوادور این دوره از جام جهانی نیز در گروه چندان سختی قرار نگرفته است، آنها برای صعود باید با سوئیس، فرانسه و هندوراس رقابت کنند. فرانسه که در مقدماتی جام جهانی نشان داد آنقدر ها تیم قوی ای نیست، سوئیس هم که تیم سطح متوسطی از اروپاست، هندوراس هم اگر ضعیف تر از اکوادور نباشد قوی‌تر نیست. از طرفی قاره ای که جام جهانی در آن برگزار می شود خانه اکوادوری‌هاست و از این بابت هم آنها شرایط بهتری نسبت به رقیبان خود دارند. آنها در صورت صعود به مرحله یک هشتم با یکی از تیم های آرژانتین، بوسنی و هرزگوین، ایران و یا نیجریه روبرو خواهند شد.

یک اتفاق تلخ

سال گذشته اکوادوری ها با یک خبر ناگوار روبرو شدند؛ کریستین بنیتس، مهاجم تیم ملی اکوادور در 27 سالگی درگذشت. بنیتس که خیلی ها او را با لقب چوچو می شناختند پیش از این که اولین بازی اش را برای باشگاه قطری الجیش انجام بدهد، درگذشت. در مورد دلیل مرگ او، اخبار ضد و نقیضی منتشر شد. بنیتس که سابقه بازی در بیرمنگام را نیز داشت، 58 بار برای اکوادور بازی کرده و 24 گل زده بود.

کم‌تجربه‌های سرسخت به دنبال گرفتن یقه‌ بزرگان + تصاویر

معرفی سرمربی و بازیکنان کلیدی

سرمربی: رینالدو روئدا ریورا (Reinaldo Rueda Rivera)

اکوادوراین مربی 56 ساله در شهر کالی کلمبیا به دنیا آمد و در زمان بازی کردن فوتبالیست مطرحی نبود و مربیگری را با تیم‌های پایه کار خود را آغاز کرد. وی پس از به دست آوردن تجربیات لازم و کسب نتایج خوب، مربیگری به شکل حرفه‌ای را با تیم‌های پایه ملی کلمبیا شروع کرد و به عنوان مربی با تیم‌های زیر 17 سال، زیر 20 سال، زیر 21 سال، زیر 23 سال و تیم ملی کلمبیا در مقاطع مختلف کار کرده است.

در واقع رینالدو روئدا از جمله مربیانی است که بازیکنان تیم ملی کشورش را از نوجوانی تربیت کرد و برای بازی در تیم ملی آنها را انتخاب کرد. در سال 2002 وی به عنوان مربی تیم ملی زیر 20 سال کلمبیا انتخاب شد و به مدت 2 سال در خدمت این تیم بود. روئدا با بازیکنان نوجوانی که در اختیار داشت در 3 دوره جام جهانی جوانان شرکت کرده است.

وی در سال 2004 پس از کسب نتایج خوب با تیم جوانان، از سوی فدراسیون فوتبال کلمبیا به سمت سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد و تا سال 2006 در خدمت تیم ملی کشورش بود. رینالدو روئدا در ژوئن سال 2007 به عنوان سرمربی تیم ملی هندوراس انتخاب شد و این تیم را به مرحله نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هدایت کرد.

روئدا پس از جام جهانی 2010 هدایت اکوادور را برعهده گرفت و موفق شد این تیم را پس از یک دوره غیبت به مرحله نهایی برساند و هواداران این تیم را امیدوار کند که نتایج خوبی از تیم کشورشان ببینند.

روئدا پس از مشخص ششدن همگروههای اکوادور گفت: سال 2010 سرمربی تیم ملی هندوراس بودم و حالا تقدیر طوری رقم خورد که به عنوان مربی اکوادور دوباره با هندوراسی‌ها روبه‌رو شوم. فوتبال همین است و زندگی همین! هندوراس تیم خوبی دارد و پیش از این در آفریقای جنوبی بازی در جام جهانی را تجربه کرده است. این تیم حریف سرسختی خواهد بود. سوئیس یا فرانسه؟ با اینکه هر 2 تیم اروپایی هستند، هر کدام از آنها سبک بازی خاص خود را دارند. گروه پرچالشی داریم.

کاپیتان: آنتونیو والنسیا (Antonio Valencia)

والنسیااین بال راست 29 ساله عضو منچستریونایتد هنگامی که جوانی 21 ساله بود برای اولین بار در جام جهانی حضور پیدا کرد. درخشش وی در ویگان باعث شد باشگاه‌های زیادی خواستار جذب وی شوند و آنتونیو بعد از رد پیشنهاد رئال مادرید در ژوئن 2009 به منچستریونایتد پیوست. او در یونایتد به قهرمانی در جام خیریه، اتحادیه و لیگ برتر انگلستان رسید و در اولین فصل حضورش در یونایتد در تیم منتخب فصل جای گرفت.
اولین بازی ملی والنسیا برای اکوادور سال 2005 رقم خورد و تاکنون 68 بازی ملی و 8 گل زده در کارنامه بازی های بین المللی خود دارد.

ستاره احتمالی تیم: ادیسون مندز (Edison Mendez)
هافبک با تجربه اکوادور که از سال 2000 در تیم ملی کشورش عضویت دارد با 108 بازی ملی یکی از امیدهای اصلی اکوادور به شمار می رود. البته اکوادور روی چند بازیکن خوب دیگر نیز می تواند حساب باز کند؛ کایسیدو مهاجم الجزیره امارات، کاستیلو هافبک الهلال و خود والنسیا نیز از بازیکنانی هستند که مدافعان باید روی آنها حساب باز کنند.

کم‌تجربه‌های سرسخت به دنبال گرفتن یقه‌ بزرگان + تصاویر// آماده انتشار 12 شب

ادیسون مندز (Edison Mendez) - هافبک با تجربه اکوادور است که از سال 2000 تیم ملی کشورش را همراهی می کند.

بازیکنان احتمالی تیم ملی اکوادور در جام جهانی:

تیم ملی اکوادور

دروازه‌بانان: ماکسیمو بانگوئرا، الکساندر دومینگوئز، آدریان بونه

مدافعان: والتر آیووی، خورخه گواگوا، خوان کارلوس پاردس، فریکسون ایرازو، گابریل آچیلیر، اسکار باگوی، کریستین رامیرز، جیرو کامپوس

هافبک ها: ادیسون مندز، سگوندو کاستیلو، آنتونیو والنسیا، لوئیز ساریتاما، کریستسن نوبوا، انر والنسیا، فیدل مارتینز، فرناندو گایبار، مایکل آرویو، ژائو روخاس، رناتو ایبارا

مهاجمان: فلیپه کایسیدو، جیمه آیووی، نارسیسو مینا، جفرسون مونترو


اکوادور
لباس تیم ملی اکوادور در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای اکوادور در گروه E جام جهانی 2014 برزیل

یکشنبه 25 خرداد 93 (15 ژوئن):

اکوادور - سوئیس (برازیلیا - ورزشگاه ناسیونال):: (ساعت 20:30) ::

شنبه 31 خرداد 93 (21 ژوئن):

هندوراس - اکوادور (کوریتیبا – ورزشگاه بایکسادا):: (ساعت 02:30) ::

پنجشنبه 5 تیر 93 (26 ژوئن):

فرانسه - اکوادور (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا):: (ساعت 00:30) ::


صحنه‌ای ماندگار از اکوادور در تاریخ جام جهانی

به گزارش مشرق، جام‌جهانی 2002 اولین حضور این کشور ناشناخته در دنیای فوتبال بود و طبعاً کسی انتظار نداشت که این تیم از گروه نسبتا سخت خود صعود کند. ایتالیا، مکزیک و کرواسی سه حریف اکوادور بودند که در بازی اول ایتالیا 2-0 برنده شد، در دیدار دوم مکزیک 2-1 موفق شد از زمین خارج شود. دلگادو زننده اولین گل تاریخ اکوادور در جام جهانی لقب گرفت. اما در دیدار سوم که برای اکوادور حذف شده تشریفاتی بود، آنها موفق شدند کرواسی تیم سوم دوره گذشته را با تک گل ادیسون مندز شکست دهند و مانع صعود کرواتها به دور حذفی شوند.
در فیلم زیر موقعیت های خطرناک و تک گل بازی اکوادور- کرواسی را مشاهده می کنید:

دانلود

**شما مخاطبان عزیز هم اگر مطلبی اضافه بر گزارش فوق به ذهنتان می رسد می توانید در بخش نظرات بیان کنید. لازم به ذکر است فقط نظرات مرتبط با گزارش نمایش داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس