فرمانده نیروی انتظامی با ارائه گزارش یک ساله از عملکرد مامورانش در حضور رئیس جمهور گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود همچون تسریع خروج خودروهای فرسوده، عملیاتی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و بهبود کیفیت ایمنی خودروها شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات و تلفات ناشی از آن در سال 93 باشیم.

ارایه گزارش احمدی‌مقدم به رئیس‌جمهور به گزارش گروه اجتماعی مشرق، ‌سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی که با حضور حسن روحانی در مقر ستاد فرماندهی برگزار شد، گفت: همه ساله پس از اتمام خدمت رسانی مضاعف به مردم در نوروز همایش مدیران با حضور مدیران کل، فرماندهان استان و یگان‌های مستقل برگزار می‌شود تا ضمن ارزیابی عملکرد یکساله، تدابیر کلان برنامه ریزی شود.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد مامورانش در سال 92 گفت: پلیس راهور با استفاده از فناوری‌های روز و توسعه استفاده از تکنولوژی توانست 400 کیلومتر از راه‌های کشور را تحت پوشش الکترونیکی قرار دهد.

وی با اشاره به راه اندازی سایت راهور 120 و سامانه پیامک اجرائیات گفت: در این مدت شاهد کاهش 12 درصدی تصادفات و 6.7 درصدی قربانیان تصادفات بوده‌ایم. به گونه‌ای که 1300 نفر کمتر در تصادفات کشته شده‌اند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود همچون تسریع در خروج خودروهای فرسوده، عملیاتی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و بهبود کیفیت ایمنی خودروها علاوه بر هوشمند سازی 20 هزار کیلومتر از راه‌های کشور شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات باشیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه وقوع سرقت‌های خرد شاهد افزایش ناچیزی بوده‌ایم، گفت: این در حالیست که کشف سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال 91 بهبود یافته است.

احمدی مقدم با بیا اینکه در حوزه کشف جرایم جنایی و خشن پلیس توانسته است دستاورد خوبی کسب کند گفت: در سال 82 میزان وقوعات جرایم جنایی و خشن 51 درصد بود اما در سال گذشته 89 درصد جرایم خشن و جنایی کشف شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس فتا با وجود نوپا بودن در سطح منطقه دارای بالاترین تراز در مقابله با جرایم سایبری است، گفت: پلیس آگاهی نیز در حوزه معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی توانسته است دستاوردهای خوبی کسب کند به گونه‌ای که توانسته با اطلاع رسانی به موقع نسبت به رفع تصرف 38 میلیون متر مربع از اراضی ملی و جنگل‌ها اقدام کند.

احمدی مقدم با بیان اینکه پلیس اقتصادی توانسته در 181 پرونده اختلاس بزرگ 12 هزار میلیارد ریال را به خزانه کشور بازگرداند، گفت: همچنین پلیس اقتصادی 160 پرونده پرداخت تسهیلات غیرمجاز به ارزش 18 هزار میلیارد ریال را کشف کرده است که بر همین اساس فراهم شدن زمینه‌های راه اندازی پلیس اقتصادی به منظور یکپارچه شدن مبارزه با جرایم اقتصادی متناسب با برنامه‌های دولت خدمتگزار و در راستای تدابیر مقام معظم رهبری در برنامه ششم دیده شده است.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود در نوزدهمین همایش فرماندهان ناجا با اشاره به طرح مکنا گفت: طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی برای ارتقای سطح بهره وری کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در سطح کشور اجرا شد که بر همین اساس300 کلانتری و پاسگاه اعلام آمادگی کردند که در سال جدید از آنها ارزیابی‌های لازم صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد سازمان وظیفه عمومی گفت: این سازمان وظیفه تامین سرباز را بر عهده دارد و بر همین اساس در سال گذشته نسبت به اعزام 400 هزار سرباز به مراکز آموزشی اقدام کرد و با اقدامات زیرساختی صورت گرفته برای پاسخگویی هرچه سریعتر به مردم شاهد کاهش 38 درصدی رسیدگی به درخواست کفالت و کاهش 29 درصدی رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی بوده‌ایم.

وی همچنین در حوزه مرزها گفت: با تکیه بر پایش الکترونیکی مرزها توانسته‌ایم میزان اشرافیت بر مرزها را افزایش دهیم.

وی از راه اندازی 20 پایگاه اطلاعاتی در مرزها و تداوم طرح انسداد مرز خبر داد و گفت: در یک سال گذشته توانستیم 97 کیلومتر خاکریز، 160 کیلومتر راه جاده‌ای و صد برجک در مرزها احداث کنیم.

احمدی مقدم با اشاره به کشف بیش از 500 تن انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: توجه به منابع انسانی، بودجه و بهره مندی از تکنولوژی‌های روز می‌تواند نیروی انتظامی را در رسیدن به اهدافش کمک کند.

وی با بیان اینکه توسعه تحقیقات صنعتی در حوزه ابزارهای پلیسی یکی از اهداف پلیس است، گفت: امروزه با افتخار عنوان می‌کنم که نیروی انتظامی به عنوان یکی از سازمان‌هایی که دارای زیرساخت‌های زیاد است در هیچ حوزه سخت و نرم افزاری نیاز خارجی ندارد و از تولیدات داخل استفاده می‌کند.

وی با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به کارکنان ناجا گفت: 88 هزار نفر از پرسنل از اماکن رفاهی ناجا بهره مند شدند و 10 هزار وام خرید مسکن نیز به آنها ارائه شده است و این در حالی است که در بیمارستان‌های نیروی انتظامی هیچ فرانشیزی از کارکنان دریافت نمی‌شود و ناجا به تمامی تعهدات خود در قبال کارکنان و بازنشستگان عمل کرده و حتی یک ریال نیز به آنها بدهی ندارد.

وی در پایان خطاب به روحانی عنوان کرد که امیدواریم نیروی انتظامی با اتکا به خدا و مدیریت جهادی و با در نظر گرفتن شرایط فعلی، نیازهای انتظامی و امنیتی متناسب با برنامه توسعه دولت و چالش‌های موجود به ویژه در عرصه فضای مجازی را پاسخگو باشد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    مگه رییس جمهور هم گزارش میخونن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس