پاپ فرانسیس (Pope Francis) رهبر کاتولیک‌های جهان، برای نخستین بار به روشنی از قربانیان آزار جنسی کشیشان این کلیسا پوزش خواست.

به گزارش مشرق، شبکه قربانیان آزار کشیشان که حامی حقوق کودکان و خواستار شفافیت بیشتر در کلیسا می باشد؛ در رابطه با سخنان جدید پاپ، از کاتولیک‌های جهان خواست که مترصد اقدامات قاطعانه پاپ بمانند و تنها به وعده‌های او امید نبندند.

وقتی پاپ عذر خواهی کرد! // پروژه 90 تایی - 84

بر این اساس پاپ در روز جمعه ۱۱ آوریل 2014 میلادی در دیدار با نمایندگان دفتر بین‌المللی کودکان کاتولیک (International Catholic Child Bureau (BICE) برای نخستین بار درباره‌ی سوء‌استفاده‌های جنسی کشیشان این کلیسا سخن به میان آورد و در اعلام موضعی صریح درباره ی سوء ‌استفاده‌ کشیشان از کودکان، گفت خود را موظف می‌بینم شخصا از این قربانیان تقاضای بخشش کنم ؛ وی همچنین افزود: کلیسا از لطمه‌ای که به این کودکان وارد آورده، آگاه است.

پاپ

این اقدام پاپ فرانسیس (Pope Francis) در حالی است که کمیسیون حقوق کودک سازمان ملل در ماه فوریه ۲۰۱۴ میلادی، کلیسای واتیکان را متهم کرد که حفظ حیثیت کلیسا و کشیشان کاتولیک بزه‌کار را بر امر حمایت از کودکان برتر دانسته و از این کشیشان پشتیبانی کرده و قاطعانه و پیگیر به محکوم‌کردن این جنایات دست نزده است.

همچنین شبکه قربانیان آزار کشیشان که حامی حقوق کودکان و خواستار شفافیت بیشتر در کلیسا می باشد؛ در رابطه با سخنان جدید پاپ، از کاتولیک‌های جهان خواست که مترصد اقدامات قاطعانه پاپ بمانند و تنها به وعده‌های او امید نبندند.

در مجموع به نظر می رسد فساد در کلیسا آنچنان حساسیت برانگیز شده که حتی با وجود انتخاب شخصیتی رفرمیست همچون پاپ فرانسیس (Pope Francis) در مقام پاپی، باز هم وعده‌های انحرافی کلیسا کسی را راضی نمی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس