کد خبر 299848
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ابراز نگرانی آمریکا از امضای قرارداد نفتی بین ایران و روسیه، با بیان اینکه همکاری‌های ۲ کشور مسیر عادی خود را طی می‌کند، حساسیت‌های دیگر کشورها در این زمینه را غیرمنطقی خواند.

افخم: همکاری‌تهران-مسکو مسیر عادی خود را طی می‌کندبه گزارش مشرق، مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص ابراز نگرانی آمریکا از امضای قرارداد نفتی بین ایران و روسیه با بیان اینکه همکاری‌های ایران و روسیه به عنوان دو کشور مستقل، مسیر عادی خود را طی می‌کند، گفت: استفاده از ظرفیت‌ها‌ی مختلفی که وجود دارد مورد توجه مسئولان اقتصادی و تجار و فعالان بخش‌های ذیربط در دو کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ایران و روسیه ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری و توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دارند و حساسیت کشور‌های دیگر نسبت به همکاری‌های ایران و روسیه در ابعاد مختلف، غیرمنطقی است.

وی ادامه داد: دو کشور همسایه به طور طبیعی و بر اساس اصول، تعهدات و مبانی حقوقی بین‌الملل از این ظرفیت‌ها برای گسترش همکاری‌ها استفاده می‌کنند تا روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی را در حوزه‌های مختلف توسعه دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس