کد خبر 29957
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸

از جنگ تحميلي تاکنون کاروان‌هاي بيش از 90 کشور، هر سال در قالب بيش از 12 کاروان به مناطق راهيان نور اعزام شده‌اند.

به گزارش مشرق، فارس نوشت: اعزام کاروان‌هاي خارجي به مناطق راهيان نور، فرصتي مغتنم براي صدور انقلاب اسلامي است؛ اگر بخواهيم به سابقه اعزام زائران خارجي به مناطق جنگي بپردازيم، اين امر براي نخستين بار به دوران جنگ تحميلي برمي‌گردد که علاقمندان از کشورهاي اتريش، هند و کشورهاي اروپايي و آسيايي با روابطي که با فرماندهان کشور داشتند، به مناطق جنگي مي‌رفتند.
اين زائران طي 5 سال گذشته با محوريت جامعةالمصطفي العالميه به صورت سازماندهي شده به اين مناطق اعزام ‌شدند و تاکنون زائران بيش از 90 کشور سالانه در قالب بيش از 12 کاروان به مناطق راهيان نور اعزام شده‌اند.
سال گذشته حدود 5 هزار زائر در کاروان‌هاي راهيان نور متشکل از طلاب و دانشجويان خارجي به مناطق راهيان نور اعزام شده که حدود 30 درصد از زائران خواهر و 70 درصد برادر بودند.
در اين اعزام‌ها مهم‌ترين دغدغه کاروان‌هاي خارجي الگو گرفتن از دفاع مقدس است، آنها به دنبال اين هستند که مردم ايران چگونه با دست‌هاي خالي در برابر تجاوزات عراق مقاومت کردند؟
با توجه به شواهد و اظهارات، اين زائران به امام خميني (ره)، شهدا و ملت ايران احترام ويژه‌اي قائل هستند لذا شناخت مخاطب غيرايراني امري خيلي مهم است و جمهوري اسلامي ايران با سياست‌گذاري‌هاي خود سعي کند ارزش‌هاي دفاع مقدس را به طور شايسته منتقل کند.
هنگامي که کاروان‌هاي خارجي به مناطق راهيان نور اعزام مي‌شوند، راويان به سخنراني، معرفي مناطق، ايثارگري، شهادت و رشادت‌هاي رزمندگان در جبهه‌ها پرداخته سپس زائران خارجي در مراسم اختتاميه نظرات خود را در خصوص اين سفر مطرح مي‌کنند؛ در سال‌ گذشته در مراسم اختتاميه يکي از زائران که از کشور «مالي» آفريقا به مناطق راهيان نور اعزام شده بود، با چشم‌هايي اشک‌‌بار به مسئولان گله کرده و گفت «چرا ما را زودتر به اين مناطق نياورديد؟».
از نکات قابل توجه در اعزام کاروان‌هاي خارجي به مناطق راهيان نور اين است که اين گروه از زائران به عنوان سفيراني هستند که پس از رفتن به کشورشان دفاع مقدس را روايت مي‌کنند. به طور مثال يکي از زائران راهيان نور از «کشمير» در اردوي راهيان نور، عکس‌هايي را از صحنه‌هاي حضور مردم و رزمندگان دفاع مقدس هديه گرفته بود؛ وي پس از بازگشت اين عکس‌ها را به پدر و مادر خود داده و خانواده اين زائر کشميري نيز در جلوي در منزل، نمايشگاه عکسي از دفاع مقدس ايران برپا کرده بودند؛ در نتيجه مردم اين شهر با ديدن اين عکس‌ها به عظمت جمهوري اسلامي ايران و مقاومت مردم در برابر متجاوزات بيگانگان پي مي‌بردند.
جامعة‌المصطفي العالميه براي تداوم ارتباطات فرهنگي و علمي در خصوص دفاع مقدس، برنامه‌هايي را در طول اين چند سال در نظر داشته و به اجرا رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس