کد خبر 298398
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

مانائوس از جمله شهرهایی است که برخلاف سایر شهرهای میزبان جام‌جهانی‌ در مرکز این کشور قرار گرفته و کیلومترها از سواحل دریا فاصله دارد.

به گزارش مشرق، مقامات برگزارکننده رقابت‌ها برای انتخاب این شهر دلایل خاص خود را داشتند اما کلیدی‌ترین نکته در انتخاب این شهر که بسیاری از برزیلی‌ها را قانع کرد، برمی‌گشت به ساخت زیباترین ورزشگاه در این شهر تا میزبان رقابت‌های مهم بازی‌ها باشد. مانائوس که رودخانه مشهور آمازون از این شهر عبور می‌کند برای میزبانی بازی‌ها اقدام به ساخت ورزشگاهی 45 هزار نفری به نام آمازون آرنا کرد که مراحل ساخت این ورزشگاه زیبا که برگرفته از ورزشگاه آشیانه پرنده پکن در المپیک 2008 است، نزدیک به سه سال به طول انجامید و در نهایت اواخر هفته گذشته در بازی دو تیم مطرح این شهر در لیگ برزیل افتتاح شد.

زیباترین ورزشگاه برزیل افتتاح شد

در جام‌حذفی برزیل در روز پنج‌شنبه یک فرصت برای تست جنبه‌های خاصی از تمیز کردن و مدیریت ضایعات، حمل و نقل، مسابقات، ایمنی و امنیت، خدمات تماشاگر، داوطلبان و فناوری ارائه شده بود تا برخی از کاستی‌ها که به طور کامل در آزمون‌های اولیه انتظار می‌رفت رونمایی شود، دیده شد اما نکته اصلی در روز افتتاح ورزشگاه لحظات شادی بود که نزدیک به 32 هزار نفر طرفدار فوتبال حاضر در ورزشگاه سپری کردند چون شاهد بودند که زیباترین ورزشگاه جام‌جهانی‌ در شهر آنها ساخته شده و آماده پذیرایی از بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا است.

زیباترین ورزشگاه برزیل افتتاح شد

جنگ آدیداس و نایک ادامه دارد

بوسنی و هرزگوین آخرین تیمی بود که اسپانسر البسه خود را انتخاب کرد و در میان تمام پیشنهاداتی که از برندهای مطرح دنیا دریافت کرده بود، ترجیح داد تا هشتمین تیم حاضر در جام‌جهانی‌ با تولیدات آدیداس آلمان باشد تا به این ترتیب این برند مطرح که اسپانسر اصلی فیفا هم هست در یک قدمی تولیدی نایک آمریکا قرار بگیرد. نکته جالب اینکه این دو برند سرشناس تنها به این نکته اکتفا نکرده و برای سبقت گرفتن از یکدیگر برای تبلیغات محصولات خود در امضای قرارداد اسپانسرینگ با ستاره‌های فوتبال هم جنگ پنهانی را آغاز کردند که تولیدی نایک در آخرین حرکت خود از وین رونی (انگلیس)، کریستین رونالدو (پرتغال) و نیمار (برزیل) به عنوان مثلث اصلی تبلیغات خود در برزیل نام برد تا به محض رونمایی از اولین کلیپ تبلیغاتی نایک توسط این سه ستاره مطرح دنیای فوتبال، استقبال گسترده‌ای توسط فوتبال‌دوستان دنیا از محصولات نایک انجام شود. البته آدیداس هم بی‌کار ننشسته و مدیر تبلیغاتی این شرکت ادعا کرد به زودی شاهد حرکت جدید این برند در دنیای تبلیغات خواهید بود.

جام‌جهانی‌ وارد سئول شد

مقامات برگزار‌کننده جام‌جهانی‌ 2014 طبق روال سنوات گذشته در فاصله دو ماه تا آغاز جام‌جهانی‌ اقدام به برگزاری تور جهانگردی برای کاپ قهرمانی جام‌جهانی‌ در کشورهای مختلف کردند که این بار قرعه به نام چشم‌بادامی‌های کره‌ای درآمد تا یکی، دو روزی را در کنار جام‌جهانی‌ بگذرانند. کاپ قهرمانی توسط کریستین کارمبئو ستاره سال‌های نه‌چندان دور فوتبال فرانسه به سئول رسید و در مراسم رونمایی از جام علاوه بر رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی، هون میونگ بو سرمربی این کشور هم حضور داشت. پیش از کره‌جنوبی کشورهایی همچون ایتالیا، هلند، لهستان و آلمان هم شاهد عبور جام‌جهانی‌ از کشورشان بودند که نکته جالب، برگزاری آیین‌های جالب هر کشور برای پذیرایی از این جام بود. از جمع کشورهای آسیایی قرار است ژاپن، چین و عربستان هم برای ساعاتی میزبان کاپ قهرمانی بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا باشند اما از ایران که به این رقابت‌ها صعود کرده، اثری در میزبانی از جام دیده نمی‌شود درست برخلاف جام‌جهانی‌ 2006 که جام توسط فرانتس بکن باوئر به تهران آمد.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    مگه آل اشپورت چه ایرادی داره که میرن با نایک و آدیداس می بندند؟!
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    1 0
    خوش به حالشون که ورزشگاهشون چسبیده به شهره. ورزشگاه ثامن مشهد رو 15 کیلومتر بیرون از شهر ساختن که هیچکسم نمیره. واقعا باید به عقل این مدیران شک کرد
  • کاپیتان ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    1 0
    خیلی قشنگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس